Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Στο “τραπέζι” του διαλόγου τα Π. Πειραματικά Σχολεία

Δημοσίευση: 10/05/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο θεσμός των Πειραματικών και Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων αποτελούν αντικείμενο συζήτησης στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία.

Τη δήλωση αυτή έκανε, εγγράφως, στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, απαντώντας σε ερώτηση των Βουλευτών Θ. Φορτσάκη και Μ. Χαρακόπουλου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Σχόλια (1)

 
ANDGIAN
10 Μάιος 2016 15:58

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ου (Π)ΠΓυμνασιου ΑΘΗΝΩΝ
Διαλόγος με θέσεις!
1.Τo πανελλαδικό Δίκτυο των ΠΠΣ, μέσα από το πλαίσιο λειτουργίας 3966/11 και των επιμέρους διαδικασιών, δημιούργησε ‘’δειλά’’ τις πρώτες δημιουργικές κοινότητες με στόχο τη παραγωγή αποτελέσματος , μετρήσιμο, αξιολογήσιμο και εν δυνάμει επεκτάσιμο και διοχετεύσιμο προς όλη την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

2α.Τα σχολεία αυτά διεκδίκησαν μέσα από το υφιστάμενο πλαίσιο το αυτονόητο : το δικαίωμα σε δυνατό περισσότερους ‘’συν διαμορφωτές’’ της γνώσης και της εκπαίδευσης να συμμετέχουν στη διαδικασία δημιουργίας μιας δημόσιας ανταγωνιστικής εκπαίδευσης μέσα σε ένα ολοένα διευρυμένο ευρωπαϊκό και διεθνών συσχετισμών, περιβάλλον.

2β.Ομοιογενείς ομάδες ( κοινά ενδιαφέροντα) δημιουργούν σταδιακά συνθήκες προσομοίωσης παραγωγής πολιτισμού και γνώσης. Σχεδιάζουν, αξιολογούν και αξιολογούνται εκ του αποτελέσματος, αυτά που εμπνεύστηκαν και συν -δημιούργησαν μέσα από προγράμματα που εφαρμόζονται στα πλαίσια εναλλακτικών προσεγγίσεων μαθησιακής διαδικασίας με συμβολή καθηγητών που θεωρούν το αυτονόητο: να ‘’εκτεθούν’’ στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας , να αξιολογήσουν μέσα από εναλλακτικές μεθόδους τη πορεία προσέγγισης του νέου προτύπου & πειραματικού σχολείου όπως αυτό διαμορφώνεται λίγο πριν 2020 .

3α. Αυτές οι μικρές ‘’δειλές’’ νησίδες δημιουργίας που αποτελούν το πανελλαδικό Δίκτυο των ΠΠΣ της άμιλλας και διαρκούς βελτιστοποίησης, έχουν σκοπό τη σταδιακή και μακροπρόθεσμη άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ δημόσιου σχολείου και των υφιστάμενων, προνομιακών σε πρόσβαση σε σύγχρονες μορφές γνώσης κλπ., σχολείων (κάθε είδους σχολειών ιδιαίτερα των ιδιωτικών ) .
Είναι ή πρέπει να είναι η απάντηση της δημοκρατίας και της δημόσιας παιδείας σε τάσεις ολιγαρχισμού της γνώσης και σε προνόμια κλειστών ελιτίστικων γνωσιακών clubs (πάσης μορφής!)

4. Με την μέχρι σήμερα διαδρομή τους δημιουργούν(-ησαν) την ιστορική ευκαιρία να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες και υποδομές ώστε:

- Να συνδεθούν τα υφιστάμενα ΠΠΣ του πανελλαδικού Δικτύου , με τα υπόλοιπα σχολεία (επικοινωνία συνέργεια, συνεργατισμός, συν - διαμόρφωση, ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, υιοθέτηση κοινής στάσης των συν-μαθητών απέναντι σε φαινόμενα γνωσιακού ελιτισμού και προνομίων για λίγους, έχοντες και πάσης φύσεως ηγεμόνες !

- να αναπτυχθούν περαιτέρω ( να προστεθεί στο Δίκτυο τουλάχιστο ένα ΠΠΣ ανά Νομό ),ώστε να αναζητήσουμε αυτούς – μαθητές και καθηγητές /δασκάλους- που θα λειτουργήσουν ως ‘’ατμομηχανές’’ στο τραίνο της δημόσιας εκπαίδευσης για ένα ταξίδι σε νέες διαδρομές γνώσης , ανοιχτά στη κοινωνία ώστε να τα στηρίξει και να τα αποδεχτεί.
-
5. Δίλημμα : Πρότυπα ή Πειραματικά? Απάντηση : Και Πρότυπα Και Πειραματικά διότι το δίλημμα στις συγκεκριμένες συνθήκες κρίσης και κοινωνικής ‘’κατάθλιψης’’ είναι επίπλαστο , ασφαλές για αυτούς που βολεύονται με την ‘’ακινησία’’ και τη παγίωση λειτουργιών για αυτούς που δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα!

Δεν έχουμε ανάγκη να κοιτάξουμε πίσω και να δημιουργούμε ‘’εσωτερικές’’ ταχύτητες εάν συμφωνούμε και σας καλούμε για αυτό- ότι μέσα από αυτά τα Σχολεία διεκδικούμε να αναπτύξουμε, να λειτουργήσουμε και να στηρίξουμε το brand name που ονομάζεται’’ Δημόσια Ελληνική Εκπαίδευση σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον ‘’

Τονίζουμε ότι τι στις πειραματικές δράσεις η επιλογή των συνθηκών διεξαγωγής τους σχετίζεται με τις μεθόδους και τους στόχους αυτών που οργανώνουν το πείραμα.
Να γιατί είναι παρωχημένη –και ίσως εκ του πονηρού- η επαναφορά του επίπλαστου διαχωρισμού

Η απάντηση μπορεί και πρέπει να είναι : Ναι, χρειαζόμαστε τον ανταγωνισμό, την άμιλλα, το βέλτιστο που θα πειραματιστεί αλλά και θα υλοποιήσει, που θα προσεγγίσει το νέο αλλά και θα παλέψει να το κατακτήσει , που θα το διοχετεύσει προς την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.

Όλα τα υπόλοιπα είναι ‘’ εκ του πονηρού’’ παραπέμπουν σε πολιτικαντικους παραγοντισμούς, σε διατάγματα ρετρό , λογικές ιστορικών ‘’κεκτημένων’’ υπό μορφή μιας γνωσιακής ‘’επετηρίδας’’, που με τη σειρά τους δημιουργούν συνδιαλλαγές/ συναλλαγές μεταξύ των μελών, που θα..συν -διαμορφώνουν συνθήκες και διαδικασίες …πρόσβασης ala carte

Απορρίπτουμε το φαινόμενο του ..τυχαίου ,του τζόγου της της κλήρωσης. Θέλουμε μαθητές πολίτες με γνώση του τι κάνουν, του τι προσπαθούν, τι , που, πως πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν, με γνώση του αποτελέσματος και με καλλιέργεια της αυτογνωσίας. Άλλωστε αυτοί οι μελλοντικοί δημοκρατικοί πολίτες , τωρινοί μαθητές γνωρίζουν πολύ καλύτερα να αξιολογούν και τους εαυτούς τους και τους άλλους.

αν θελει διάλογο ..εδω είμαστε!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ