ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Για ένα άλλο Λύκειο

Δημοσίευση: 14/05/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημήτρης Καλαϊτζίδης
Διευθυντής Ραλλείου ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά

Η σημερινή εικόνα

«Εκδρομή δεν μπορούμε να πάμε τον Μάρτιο, διότι δεν μας αφήνει το φροντιστήριο» (μαθητής Γ’  λυκείου)

«Δεν μπορούμε να μείνουμε για την ομάδα , κύριε, διότι αμέσως μετά το σχολείο έχουμε φροντιστήριο» (Α, Β, Γ, λυκείου)

«Μη κλείσετε το σχολείο, κύριε, διότι θέλουμε να μείνουμε εδώ να περιμένουμε μέχρι να πάμε φροντιστήριο» (Α, Β, Γ λυκείου)

«Για ποιο λόγο πρέπει να εμφανίζομαι αυτοπροσώπως προκειμένου να δικαιολογήσω απουσίες του παιδιού μου; Δε σας αρκεί ένα προσωπικό μου σημείωμα, ένα τηλεφώνημα, ένα μέηλ; Ρωτάτε αν μπορώ να απουσιάσω από τη δουλειά  μου, μάλιστα τώρα που με απειλούν με απόλυση;» (πατέρας μαθητή λυκείου)

«Κύριε διευθυντά, οι συνάδελφοι δεν επιτρέπουν στα παιδιά της χορωδίας να έλθουν για πρόβα. Λένε ότι έχουν χάσει πολλά  μαθήματα. Πότε θα οργανώσω εγώ την σχολική γιορτή που έχω αναλάβει;» (καθηγήτρια λυκείου)

«Δεν θέλουμε σχολικό περίπατο με επίσκεψη σε μουσείο. Όλο σε μουσεία μας πάτε. Θέλουμε να πάμε για καφέ, να ξεκουραστούμε, να μη κάνουμε μάθημα» (εκπρόσωποι δεκαπενταμελούς)

«Το παιδί μου αδικείται κ. διευθυντή. Τα παιδιά που έρχονται από μακριά, όταν έχουν απεργία τα λεωφορεία, δεν παίρνουν απουσία. Το δικό μου όμως, που μένουμε κοντά στο σχολείο, αν δεν έλθει παίρνει απουσία. Είναι δίκαιο αυτό;»

«Κοιτάξτε. Οι καθηγητές που είναι σωστοί στη δουλειά τους, δεν αφήνουν τα παιδιά να μπαίνουν στην τάξη, αφού μπουν οι ίδιοι για μάθημα. Αλλά, τι να σας πω….από όλους τους καθηγητές μας ελάχιστοι το τηρούν αυτό» (μαθητής Α’ λυκείου)

«Υπάρχουν καθηγητές, που ενώ γίνεται φοβερή φασαρία μέσα την τάξη, αυτοί «λένε το μάθημα», σαν να μη συμβαίνει τίποτε. Λένε το μάθημα, αδιαφορώντας τι γίνεται κάτω ή αν ακούει κανένας ή αν μπορεί να ακούσει κανένας.  Καλά για να μάθει κανείς, ας μη το συζητάμε» (μαθητής λυκείου).

«Στο σχολείο μας, μια ομάδα παιδιών έβαλε φωτιά σε ένα μικρό δωματιάκι με κάτι παλιά βιβλία. Κανένας δεν τιμωρήθηκε. Όταν ρωτήσαμε, ένας καθηγητής μας είπε ότι εφόσον ένα παιδί παραδέχτηκε ότι το έκανε και μετάνιωσε, δεν υπήρχε λόγος να το τιμωρήσουν» (μαθητής λυκείου).
Μπαίνει ο μαθητής με το φραπουτσίνο στο χέρι, στην τάξη.  «….Δεν επιτρέπεται ο καφές στην τάξη». –«Τι λέτε κύριε; Εγώ τον πλήρωσα και θα τον πιω». Ο καθηγητής  «…….»

«Ο νόμος δεν επιτρέπει τη χρήση κινητού από μαθητές στο σχολείο (ο καθηγητής)…..(«Πάει καλά ο τύπος; Όλοι έχουν και όλοι τα χρησιμοποιούν….»-(ο μαθητής)
Πολύπλοκο

Το ζήτημα της παιδείας/εκπαίδευσης είναι, ούτως ή άλλως, πολύπλοκο. Ιδιαίτερα για το λύκειο τα πράγματα είναι πολύ μπερδεμένα και δυσεπίλυτα. Οι παράγοντες που διαμορφώνουν το πρόβλημα είναι:

Α. Η απόλυτη σύνδεση του λυκείου με την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Β. Η παιδαγωγική ένδεια μέρους των καθηγητών

Γ. Η πολιτική-κοινωνική-οικονομική-πολιτισμική κρίση κ.ά.

Δ. Η απαξίωση του εκπαιδευτικού από την κοινωνία (γονείς, μαθητές) και το κράτος.

Ε. Η ηλικία των παιδιών που φοιτούν στο λύκειο, κ.α.

Οι επιπτώσεις αυτής της πολύπλοκης και μη κανονικής κατάστασης-κρίσης στο λύκειο είναι εν γένει οι εξής:

•    σχεδόν πλήρης υποκατάσταση του λυκείου από το φροντιστήριο

•    το λύκειο δεν είναι πια σχολείο όπου παρέχεται χρήσιμη και επιθυμητή γνώση

•    «υποταγή» των καθηγητών του σχολείου στους φροντιστές,

•    πλήρης απαξίωση του λυκείου από μαθητές και γονείς

•    εξάντληση του μέγιστου των προβλεπόμενων απουσιών από τους μαθητές, έρημα σχολεία

•    διαρκής πίεση από τους μαθητές προς καθηγητές και διεύθυνση για να μη γίνεται μάθημα (τουλάχιστον στα μαθήματα που δεν εξετάζονται πανελλαδικά)

•    απαξίωση μέχρις εξαφανίσεως των μαθημάτων που δεν εξετάζονται πανελλαδικά

•    ελάχιστη ανταπόκριση των περισσότερων μαθητών στις απαιτήσεις των σχολικών μαθημάτων

•    διόγκωση της βαθμολογίας- αναντιστοιχία επίδοσης/βαθμολογίας

•    ελάχιστη συμμετοχή μαθητών στις προαιρετικές δραστηριότητες του λυκείου

•    υποβάθμιση κάθε έννοιας συνεργασίας, αλληλεγγύης και αλτρουισμού μεταξύ μαθητών

•    εξαφάνιση της έννοιας «μόρφωση» από το σχολείο

•    παραγωγή λειτουργικά αμόρφωτων πολιτών

•    στρέβλωση της αποστολής του δημόσιου σχολείου (που πρέπει να παράγει ανθρώπους επαρκώς μορφωμένους)

•    μείωση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας του σχολείου, σε βάρος των μαθητών με χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό προφίλ, κυρίως μέσω της σπατάλης χρόνου για εξετάσεις, αλλά όχι μόνο.

•    με την εντατικοποίηση των μαθημάτων (περιορισμός ύλης, δυσκολότερα θέματα, μικρότερο διδακτικό έτος) πλήττονται οι μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες

•    με τον τρόπο που γίνεται σήμερα το μάθημα οι φτωχές οικογένειες επιδοτούν τους μαθητές των πλουσίων οικογενειών.

•    πλήρης ανατροπή των σχέσεων δασκάλου-μαθητή, με τους μαθητές να «έχουν πάντα δίκιο»

•    αναποτελεσματική κοινωνικοποιητική λειτουργία του λυκείου

•    αναποτελεσματική διδασκαλία για πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών

•    αύξηση του χάσματος μεταξύ «καλών» και «αδύνατων» μαθητών

•    χειροτέρευση κοινωνικών προβλημάτων στο σχολείο (εκφοβισμός, κοινωνικός ρατσισμός, κακό σχολικό κλίμα, κ.α.

•    ουσιαστική παραίτηση καλών καθηγητών από το έργο τους, ως αποτέλεσμα της απογοήτευσης από την συνολική λειτουργία του λυκείου

•    συχνά προσχηματική λειτουργία του σχολείου κα.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα πρέπει να αναδιατυπωθούν  οι σκοποί  και οι στόχοι του γενικού λυκείου, λαμβάνοντας υπόψη:

•    την ανάγκη των εφήβων για υιοθέτηση/απόκτηση ενός  αξιακού πλαισίου για τη ζωή τους

•    την ανάγκη υποβοήθησης των εφήβων για ομαλό πέρασμά τους στην ενήλικη ζωή

•    την ανάγκη της κοινωνίας να αποφοιτούν από το λύκειο μαθητές επαρκείς για τον εαυτό τους και την κοινωνία

•    την πολύπλευρη κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα και την ανάγκη γρήγορης υπέρβασής της

Προτάσεις

Οι προτάσεις μας (πιθανώς να υπάρχουν ορισμένες αντιφατικές, ωστόσο μπορούν να ειδωθούν ως εναλλακτικές) είναι οι εξής:

1.    Αποσύνδεση του λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Υπάρχουν σοβαρές προτάσεις γι αυτό.

2.    Αύξηση της διάρκειας της ωφέλιμης λειτουργίας του λυκείου (βλ. παρακάτω) που θα βοηθήσει τους αδύνατους μαθητές να βελτιωθούν. Όσο μικρότερη είναι η διάρκεια του ωφέλιμου χρόνου, τόσο πλήττονται οι μέτριοι και αδύνατοι μαθητές και εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να επανεξεταστεί ενδελεχώς κάθε τι που μειώνει τον πραγματικό και ωφέλιμο χρόνο λειτουργίας του λυκείου.

3.    Αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών του λυκείου. Θα προσκρούσει στις ειδικότητες, αλλά κάποτε θα πρέπει να αποφασίσουμε με γνώμονα το γενικό καλό.

4.    Επανεξέταση του περιεχομένου όλων των μαθημάτων και ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων και χρηστικών μαθημάτων σχετικά με τις ανθρώπινες σχέσεις, τη συναισθηματική νοημοσύνη, την συνεργασία, την ομαλή ένταξη στις κοινωνικές ομάδες, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τις σχέσεις των δύο φύλων, κα.

5.    Συνολικά 30 ώρες μαθημάτων τη βδομάδα. Οι υπόλοιπες μέχρι 36 να είναι ποικίλες δραστηριότητες (πολιτισμός, περιβάλλον, ανθρώπινες σχέσεις, τέχνη, αθλητισμός). Κάθε σχολείο αποφασίζει για τις πέραν των 30 ωρών, ώρες .

6.    Οι ώρες διδασκαλίας μαθημάτων περιορίζονται στις 20 τη βδομάδα. Οι υπόλοιπες 10 είναι φροντιστηριακά μαθήματα (ΠΔΣ) για όλους τους μαθητές, χωρισμένους κατά τμήματα, με πρόταση των καθηγητών.

7.    Αν δεν υιοθετηθεί η πρόταση για 30 ώρες μαθημάτων-36 ώρες λειτουργίας του σχολείου, είναι απολύτως απαραίτητη η εισαγωγή της Ευέλικτης Ζώνης στην οποία θα ενταχθούν όλα τα εκτός αναλυτικού προγράμματα (Π.Ε./Α.Υ./Πολιτιστικά, ΣΕΠ, Θέατρο, προετοιμασία σχολικών εορτών, όμιλοι κτλ)

8.    Κανένα μονόωρο μάθημα. Όλα τα μαθήματα σε διδακτικές περιόδους των 60 έως 120 λεπτών (αποφασίζει το σχολείο)

9.    Κάθε μάθημα που δεν διδάχτηκε για οποιοδήποτε λόγο θα πρέπει να διδαχτεί με ευθύνη του σχολείου και του σχολικού συμβούλου (να μην υπάρχουν-κατά το δυνατόν- χαμένες ώρες διδασκαλίας).

10.    Κατάργηση της Ερευνητικής Εργασίας στη Β΄ λυκείου.

11.    Εξετάσεις στην Α και Β λυκείου μόνο σε 4-5 μαθήματα, όχι τα ίδια κάθε χρονιά και όχι γνωστά εκ των προτέρων.

12.    Περιορισμός των εξετάσεων στο δεκαήμερο 10-20 Ιουνίου.

13.    Οι μαθητές αξιολογούνται με λιγόλεπτες δοκιμασίες και φάκελο μαθητή, ώστε να αυξηθεί ο ωφέλιμος χρόνος διδασκαλίας.

14.    Κάθε επτά βδομάδες  (αδιατάρακτων) μαθημάτων, μια βδομάδα ξεκούρασης για τους μαθητές

15.    Τη βδομάδα αυτή θα γίνεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο αντικείμενό τους, αλλά επίσης και σε άλλα θέματα που ενδιαφέρουν τους ίδιους, σχολική εργασία κτλ.

16.    Κατάργηση των σχολικών περιπάτων  και αντικατάστασή τους με εκπαιδευτικές επισκέψεις βιωματικού κυρίως χαρακτήρα, με φύλλα εργασίας και σχετική προετοιμασία.

17.    Μια πενθήμερη πλήρως εκπαιδευτική εκδρομή για κάθε τάξη κάθε χρόνο (με περιορισμό της φρικτής γραφειοκρατίας. Η έγκριση να δίνεται από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης). Τα αποτελέσματα του εκπαιδευτικού προγράμματος να δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

18.    Οι σχολικές γιορτές να γίνονται τις δύο τελευταίες ώρες του ημερήσιου προγράμματος.

19.    Κατάργηση του μαθητικού απουσιολογίου, εισαγωγή του παρουσιολογίου με έξυπνη κάρτα (smart card). Ο μαθητής θα μπορεί να προσέρχεται στις εξετάσεις ή θα προάγεται, αν έχει παρακολουθήσει το 85% του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα και έχει προαγώγιμους βαθμούς.

20.    Εφοδιασμός κάθε μαθητή με ένα  tablet ή net book από την Α’ λυκείου με το οποίο θα έχει στη διάθεσή του όλο το προς μελέτη διδακτικό υλικό. Επίσης και σε κάθε καθηγητή θα πρέπει να δοθεί ένα  tablet ή net book.

21.    Κατάργηση του μοναδικού σχολικού βιβλίου και αντικατάστασή του με ποικιλία διδακτικού υλικού αναρτημένου στο ιντερνετ, αφού αυτό πρώτα εγκριθεί από το ΙΕΠ και τις αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις (πχ. ΕΕΦ, ΕΕΧ, κτλ)

22.    Διαρκής σύνδεση του σχολείου σε όλες τις αίθουσες με το ιντερνετ

23.    Υποχρεωτική εφαρμογή προγραμμάτων κατά του σχολικού εκφοβισμού, του φασισμού  και του ρατσισμού, στα σχολεία, μετά από εντατική επιμόρφωση των καθηγητών

24.    Θεσμοθέτηση της παρακολούθησης μαθημάτων μεταξύ καθηγητών της ίδιας σχολικής μονάδας (κάθε καθηγητής θα πρέπει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς να παρακολουθήσει τουλάχιστον  4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς, διαφορετικών ειδικοτήτων κατά τη διδασκαλία τους, δύο φορές για τον καθένα), ως μέρος της ενδοσχολικής επιμόρφωσης που θα πρέπει να θεσμοθετηθεί.

25.    Επανεισαγωγή του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με άλλη μορφή, κυρίως βιωματική, με επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους, με προσκλήσεις επαγγελματιών κ.α.

26.    Θεσμοθέτηση της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε βδομάδα, χωρίς να πλήττονται οι ώρες διδασκαλίας (π.χ. σε ένα μεγάλο διάλειμμα 30 λεπτών)

27.    Ρύθμιση της ώρας έναρξης των μαθημάτων, σύμφωνα με τα τελευταία πορίσματα της επιστήμης (όχι νωρίτερα από τις 9 το πρωί)

28.    Υποστήριξη των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες να κάνουν το μάθημά τους, εξαιτίας της δράσης επιθετικών εφήβων, όταν η παιδαγωγική προσέγγιση δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πολλά προβλήματα σε πολλά σχολεία, με αποτέλεσμα την αδυναμία διεξαγωγής του μαθήματος. Tο bullying δεν πλήττει μόνο τους μαθητές αλλά και πολλούς καθηγητές/καθηγήτριες.

29.    Διορισμός γραμματέως, φύλακα σε κάθε σχολική μονάδα  με περισσότερους από 200 μαθητές και ενός επιστάτη ανά τρεις σχολικές μονάδες.

30.    Ετήσια αξιολόγηση του διευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (55%), καθηγητές (30%), γονείς (5%), μαθητές (10%). Η αξιολόγηση θα γίνεται από όλους τους προαναφερόμενους επώνυμα με την χρήση συγκεκριμένων δεικτών και όχι αυθαίρετα και μυστικά.

31.    Επιλογή των διευθυντών λυκείων με αξιολόγηση του πλήρους βιογραφικού, αυτοαξιολόγησης, εξετάσεων και συνέντευξης.

32.    Ετήσια αξιολόγηση των καθηγητών από τον Διευθυντή (35%) Σχολικό Σύμβουλο Ειδικότητας (35%), μαθητές (20%) και γονείς (10%). Η αξιολόγηση θα γίνεται από όλους τους προαναφερόμενους επώνυμα με την χρήση δεικτών και όχι αυθαίρετα. Η αξιολόγηση θα συνδέεται μόνο με επιπλέον επιμόρφωση και όχι με περικοπή μισθού ή άλλα τιμωρητικά μέτρα.

33.    Βελτίωση των σχολικών υποδομών, ώστε οι καθηγητές να μπορούν να παραμένουν περισσότερες ώρες στο σχολείο. Αυτό σημαίνει επάρκεια γραφείων, παροχή υπολογιστών με σύνδεση στο ιντερνετ, διάθεση εκτυπωτών, φωτοτυπικών μηχανημάτων, ενημερωμένων βιβλιοθηκών, χώρων για φαγητό (από το σπίτι), καφέ, χώρων συνεδριάσεων μικρών ομάδων, επαρκή καθαρισμό των σχολείων κα.

 

Σχόλια (22)

 
Δαβος Νικος
12 Οκτ 2016 16:25

Καλησπερα σε ολους . Μπραβο για τις προτασεις , βασιζονται στην κοινη λογικη , και ετσι θα επρεπε να ειναι το σχολειο . Λειπει ομως το βασικο . Ολοι πρεπει να δουλεψουμε και οταν λεω ολοι εννοω ΟΛΟΙ . Θα πρεπει οι καθηγητες και οι δασκαλοι γενικοτερα να βρισκονται στο σχολειο κανονικο 8ωρο , ειδικα σε αυτη την πολλη δυσκολη περιοδο που τα χρηματα των μισθων εχουν μειωθει σε φοβερο βαθμο . Να κρινονται ολοι απο τους μαθητες σε ποσοστο 80% για να εχει αξια η αξιολογηση και να εχουν επιπτωσεις οταν η αξιολογηση τους ειναι κακη , Καταργηση της μονιμοτητας και παρα πολλα αλλα ..... Με λιγα λογια δουλεια , δουλεια , δουλεια δουλεια

 
Θανάσης
16 Μάιος 2016 14:06

Εξαιρετικά καλές προτάσεις για να εφαρμοστούν από ευρισκόμενους στα όρια της εξαθλίωσης. Ο σοφός λαός έχει θέσει τον πήχη των απαιτήσεων για την χρήση μεταξωτών εσωρούχων στο σωστό ύψος.
Αν δεν υλοποιηθεί το 0, που όλοι ξέρουμε ποιό είναι, ώστε να μπορεί κάποιος να ζει από τον μισθό του και μόνο με μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια, ο χρόνος που θα διαθέτει στο σχολείο θα είναι όλο και λιγότερος αλλά και χαμηλότερης ποιότητας. Και θα τελεί εν δικαίω, αφού πρέπει να τρέξει για το ζην, και όχι για το ευ ζην.

 
Ηλιας Βασιλειαδης
16 Μάιος 2016 10:59

Φιλε Τακη συγχαρητηρια απο εναν συνταξιουχο μεν, εκπαιδευτικο δε. Συγχαρητηρια κυριως για την ελπιδα που σου εχει μεινει. Αν εστω και ενα γινει απο αυτα που προτεινεις, εννοειται με συμφωνια ολων των πολιτικων δυναμεων, θα ειναι αλμα. Δυστυχως ομως η πραγματικοτητα των 33 χρονων στην εκπαιδευση αλλα μου λεει. Τιποτε απο αυτα δεν θελουν οχι μονο οι πολιτικες δυναμεις αλλα ουτε ο εκπαιδευτικος κοσμος και οι γονεις, προς δοξαν της ιδιωτικης εκπαιδευσης και της παραπαιδειας, ασχετα με το τι υποστηριζουν στα καφενεια και τις καφετερειες. Μη ξεχνας οτι νομος για την ανωτατη εκπαιδευση που ψηφιστηκε με συντριπτικη πλειοψηφια (πανω απο 220 βουλευτων) καταργηθηκε πριν εφαρμοστει με την αλλαγη κυβερνησης. Ουτε ενα αρθρο σωστο δεν ψηφισαν ....Καλο κουραγιο...

 
geo
16 Μάιος 2016 08:41

Αγαπητε κ. Καλαϊτζίδη

η (όποια) κριτική ειναι παντα καλοπιστη και στην κατευθυνση της βελτιωσης της τελικης προτασης. Μακαρι να ισχυσουν τα περισσοτερα απο οσα απαριθμειτε. Εχω κι εγω αλλωστε παιδια στη β/θμια και ανησυχω και ως γονεας και ως εκπαιδευτικος. Επιμενω ομως, οτι αναφορικα με το 26, πρεπει να ισχυσει αυτο που ισχυει και στην Ευρωπη και μαλλον το ξερετε πολυ καλα, η εβδομαδιαια παιδαγωγικη συναντηση, συνηθως καθε απογευμα της Δευτερας, οπου λαμβανονται αποφασεις για τα τρεχοντα ζητηματα του σχολειου και σχεδιαζεται το πλανο της εβδομαδας. Τωρα, το οτι καποιοι θα ξεσηκωθουν, επικαλουμενοι τον ελευθερο χρονο τους, αυτο ειναι ασχετο. Θα προσεθετα για αυτους, την αναβαθμιση των αποδοχων μας στα επιπεδα των ευρωπαιων συναδελφων μας.

 
Δημήτρης ΚαλαΪτζίδης@geo
16 Μάιος 2016 00:09

Αγαπητέ geo,
δεν ισχυρίζομαι ότι κάλυψα κάθε πτυχή της σχολικής ζωής με αυτά που έγραψα. Το 26 δεν είναι καθόλου άτοπο. Κάθε βδομάδα συνεδρίαση και όταν υπάρχει θέμα που χρειάζεται περισσότερο χρόνο, αυτόν τον βρίσκουμε.
Όσον αφορά τους Δήμους. Σε άλλες χώρες (Σουηδία, Φινλανδία) οι Δήμοι παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στο σχολείο. Στην Ελλάδα παίζουν δευτερεύοντα ρόλο, μολονότι πρέπει να παίξουν πρωτεύοντα. Ας διερευνηθεί το ζήτημα.
Ο Εθνικός Διάλογος δίνει βήμα σε όλους και τα θέματα πρέπει να συζητηθούν σε βάθος, αν πρόκειται να γίνει μια σοβαρή και μεγάλης έκτασης αλλαγή.

 
Νίκος
15 Μάιος 2016 23:41

Προτάσεις ουτοπιστικές για κοινωνία αγγελικά πλασμένη.

Απαντήσεις για τις προτάσεις:

1. Καλή η αποσύνδεση αλλά πως θα γίνεται η εισαγωγή σε υψηλόβαθμες σχολές; Εκτός και αν τις εξετάσεις τις κάνουν τα πανεπιστήμια όπως βαθμολογούν τους φοιτητές τους…..

2. Οι προτάσεις 2 , 4 , 5, 6 και 7 αναιρούν η μία την άλλη ως προς το χρόνο διδασκαλίας – ωφέλιμο χρόνο.

3. Δεν προσκρούει σε καμιά ειδικότητα εκτός και βρίσκεις μαθήματα περιττά που πρέπει να καταργηθούν….

4. Για όλα αυτά τα χρηστικά μαθήματα που πρέπει να διδάσκονται από 2 δύο ώρες το καθένα σύμφωνα με την πρότασή σου πόσες ώρες θα αφιερώνονται στα υπόλοιπα κοινά μαθήματα; Όσο για τη συνεργασία το πρόβλημα είναι πως το σχολείο αντικατοπτρίζει τη καπιταλιστική κοινωνία, αν δεν αλλάξει αυτή μιλάμε για ουτοπία, συνεργασία και στις εξετάσεις ή ο καθένας για τον εαυτό του για μια σχολή;

5. Τι ώρες τις κάναμε 30 και με την πρόταση 6 τις κάναμε είκοσι !!! αποφάσισε.

7. Δηλαδή οι μαθητές θα μένουν στο σχολείο πέραν τις 36 ώρες και καμιά δεκαριά για τα υπόλοιπα μιλάμε για μαθητές Α’, Β’, Γ’ Λυκείου !!! Φαγητό θα παρέχεται;;

8. Όταν λες θα αποφασίζει Δίωρα μαθήματα το σχολείο εννοείς οι μαθητές ή ο σύλλογος ή οι γονείς ή και ο κάθε δήμος;; πόσα μαθήματα θα διδάσκονται;

9. Καλό είναι να αξιοποιηθούν τα Σάββατα και οι Κυριακές γιατί μόνο αυτές δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς που θέτεις στα προηγούμενα…

11. Στη Γ’ Λυκείου τι θα γίνετε; Εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα; Πότε θα διορίσεις καθηγητές για τις εξετάσεις γιατί αυτοί θα έχουν και μαθήματα στην Α’ και Β’ Λυκείου τις ίδιες μέρες και ώρες …..

12. Δέκα μέρες για 14 μαθήματα της Γ’ Λυκείου; Έκανες το ψάρι κρέας Θαύμα…

13. Φάκελος μαθητή !!! Νομίζω πως η ΟΛΜΕ και η Αρχή προσωπικών δεδομένων έχει θέσει θέμα με τα προσωπικά δεδομένα!! Εσύ πως θα το ξεπεράσεις;;;

14. Το πρόβλημα της πρότασης στις 2 , 4 , 5, 6 και 7

15. 130.000 εκπαιδευτικοί να επιμορφώνονται στα αντικείμενά τους από ποιους;; Εκτός και αν εννοείς οι τυφλοί θα επιμορφώνονται από τους μονόφθαλμους…..

17. Εδώ μειώνεται ακόμα περισσότερο ο διδακτικός χρόνος!!!

19. Άρα τα μαθήματα είναι ισοκατανεμιμένα κατά τη διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδος, του μήνα και του έτους ώστε να αρρωσταίνει και να απουσιάζει ο μαθητής συγκεκριμένες ώρες και ημέρες!!!

20 και 21 και 22 και 33 Εδώ γελάμε… ρώτα και την τρόικα…

24. Γιατί όχι και καθηγητών σε άλλες σχολικές μονάδες;; Εκτός και αν η σχολική μονάδα έχει την αυθεντία….

25 και 26 Πάλι μείωση ωρών ….

27 Μάλλον θα χρησιμοποιούμε για όλα αυτά και τη νύχτα….

28 Βρήκα και ένα που συμφωνώ.

31. Αυτοαξιολόγηση τι εννοείς; Να λέει ο καθένας πως είναι ο καλύτερος !!!

32. Ετήσια αξιολόγηση από Σχολικό σύμβουλο ειδικότητας !!! Μαθητές και γονείς σημαίνει πλειοδοσία στους βαθμούς εκτός και αν είσαι από άλλον πλανήτη.

Συμπέρασμα: Καλό σαν έκθεση ιδεών αλλά ανεφάρμοστες προτάσεις στην σφαίρα της φαντασίας. Αλήθεια ισχύουν ΟΛΑ αυτά σε κάποιο υπαρκτό εκπαιδευτικό σύστημα κάποιου κράτους ή απλώς γράφουμε για να γράφουμε και οι άλλοι επικροτούν γιατί νομίζουν πως είναι like στο Facebook;

 
Κώστας Κ
15 Μάιος 2016 23:00

Σωστές οι επισημάνσεις Δημήτρη. Εκφράζουν τη σημερινή πραγματικότητα στα Λύκεια. Επειδή δίδαξα πολλά χρόνια σε Λύκειο πιστεύω και συμφωνώ μαζί σου οτι το πιο σημαντικό απο όλα είναι η αποσύνδεση του Λυκείου απο τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Το σχολείο χάνει τον παιδευτικό του χαρακτήρα και προσανατολίζεται μόνο στην εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ. Απαξίωση του σχολείου, απαξίωση του εκπαιδευτικού είναι το αποτέλεσμα. Σώζονται μόνο όσοι προσπαθούν να ανταγωνιστούν τους φροντιστές και να κεντρίσουν με αυτόν τον τρόπο το ενδιαφέρον των μαθητών.
Οι λύσεις τώρα είναι δύσκολες και έχουν μεγάλο πολιτικό κόστος. Ούτε οι προηγούμενοι , ούτε οι σημερινοί κυβερνώντες θα το αποφασίσουν.

 
Τάσος Σαπουνάκης
15 Μάιος 2016 21:26

Πολύ σωστές προτάσεις, ίσως υποτιμήσατε τις δυνατότητες και ευθύνες των δήμων να συμμετάσχουν στην βελτίωση της κατάστασης και στην αναβάθμιση του Λυκείου. Ειδικά οι προτάσεις 29 και 33 θα υλοποιηθούν μόνο με την συνεργασία των Δήμων (εφόσον βέβαια το πάρουν ζεστά και πιεστούν από τους καθηγητές και τους συλλόγους γονέων). Χρειάζεται επίσης αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των σχολικών επιτροπών και των δημοτικών επιτροπών παιδείας. Οι τελευταίες έχουν υποβαθμιστεί, αλλά ορισμένες προτάσεις σας αν εγκρινόντουσαν και από αυτές, θα υλοποιούνταν ευκολότερα.

 
geo
15 Μάιος 2016 18:25

Για να μην χρησιμοποιείται η λέξη όπως να 'ναι, οργανόγραμμα είναι τα πρόσωπα που αποτελούν τη διοικητική διάρθρωση μιας υπηρεσίας ή ενός οργανισμού. Πουθενά δεν διάβασα για θεσμοθέτηση εσωτερικού κανονισμού σχολικής μονάδας και επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων σε μαθητές και γονείς για σειρά παραπτωμάτων όπως το κάπνισμα, η παρενόχληση, οι υλικές φθορές, η χρήση βίας ή απειλών κατά συμμαθητών ή εκπαιδευτικών. Το 26 είναι άτοπο. Σε σημαντικά θέματα έχουμε συνεδριάσει πολλές φορές και πάνω από 2 ώρες.

 
Αντώνιος Κριμιτζας
15 Μάιος 2016 15:27

Εξαιρετικές προτάσεις! Εργάζομαι σε ιδιωτικό σχολείο και προσυπογράφω την κατάσταση του Λυκειου όπως ακριβώς την περιγράφετε!!!! Αποσύνδεση του σχολειου απο την εισαγωγή στην τριτοβάθμια!!!!

 
Δημήτρης ΚαλαΪτζίδης
15 Μάιος 2016 15:14

Ναι, αγαπητοί φίλοι, ορισμένες προτάσεις φαίνονται ανέφικτες με δαπάνες για την παιδεία κοντά στο 2%, αλλά αν δεν επενδύσουμε στην παιδεία δεν θα υπερβούμε ποτέ την κρίση. Αν δεν αλλάξει το σχολείο, εννοώ αν δεν βελτιωθεί η παρεχόμενη παιδεία, δεν υπάρχει ελπίδα για τη χώρα. Κι αν απαιτηθούν μικρές θυσίες για χάρη της παιδείας πρέπει να τις αναλάβουμε όλοι, συλλογικά, για το συλλογικό καλό.
Εφόσον (σχεδόν) κανένας δεν είναι ικανοποιημένος με αυτό που υπάρχει σήμερα, ο μόνος ρεαλισμός είναι η αλλαγή του.

 
Κωνσταντίνος
15 Μάιος 2016 13:32

Πολύ σωστές απόψεις!!! Μακάρι να υλοποιηθούν , αν και δύσκολο μου φαίνεται...

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
15 Μάιος 2016 12:49

Εκτιμώ ότι οι διαπιστώσεις είναι κοινά αποδεκτές (που προκύπτουν γλαφυρά από τους διαλόγους που παρατίθενται) τουλάχιστον από την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι προτάσεις αποτελούν βάση για περισσότερη κουβέντα..Αρκετές από αυτές δεν έχουν (ή έχουν μικρή) δημοσιονομική δαπάνη, άλλες πάλι απαιτούν κοστολόγηση και οργανόγραμμα -σταδιακή εφαρμογή και χρονοδιάγραμμα. Είναι χρήσιμο οι όποιες απόψεις να κατατίθενται στο πλαίσιο και στην πλατφόρμα του εθνικού διαλόγου.

 
Λίτσα
15 Μάιος 2016 11:15

Αρκετά εκ των όσων αναφέρει ο κος Καλαϊτζίδης είναι ανέφικτα καθώς για την υλοποίησή τους απαιτούνται χρήματα.
Ως έκθεση ιδεών καλά είναι αυτά που γράφει, αλλά επειδή το ταμείον είναι μείον, τίποτα δεν θα πραγματοποιηθεί.
Πού να βρεθούν χρήματα πχ για προμήθεια Η/Υ για τα σχολεία, tablets και netbooks για τους μαθητές?
Ας είμαστε ρεαλιστές γιατί ο κόσμος πεινάει μέσα στα σπίτια λόγω της φτώχειας και της ανεργίας και πεθαίνει μέσα στα νοσοκομεία χωρίς τη στοιχειώδη περίθαλψη.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
15 Μάιος 2016 10:57

Πάρα πολύ ωραίες οι προτάσεις, αλλά όχι για την χώρα που ζούμε(δυστυχώς)!!!! Πρέπει να μας διακρίνει και λίγο ρεαλισμός σε όλα όσα λέμε....

 
Μαρία
15 Μάιος 2016 10:05

η πιο ρεαλιστική περιγραφή και ανάλυση συμπτωμάτων και αιτίων της κρίσης ενός συστήματος που καταρρέει και οι πιο επίκαιρες και εύστοχες προτάσεις αναδιάρθρωσης. Μακάρι να εισακουσθεί..

 
jr
15 Μάιος 2016 08:31

επειδή κύριε Καλαϊτζίδη το πάλεψες, οι επισημάνσεις και οι προτάσεις σου δείχνουν άνθρωπο που ζει το σχολείο από μέσα σου λέω τα εξής.οι δαπάνες για την παιδεία στην Ελλάδα είναι λιγότερο από το μισό του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής ένωσης[2,2 εφέτος με τα τελευταία χρόνια σταθερά κάτω από 2,5 ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε είναι 5 τοις εκατό του ΑΕΠ και η πολυδιαφημιζόμενη Φινλανδία ,έχει 7,5].οι μισθοί και οι εργασιακές σχέσεις των εκ/κων όπως και όλων των Ελλήνων είναι στα τάρταρα.Οι αλλαγές τις οποίες προτείνεις χρειάζονται εκτός από χρήματα και άλλη ιεράρχηση της πολιτείας και της κοινωνίας στο θέμα Παιδεία[και εκπαίδευση]κοίταξε που πάνε τα πράγματα και θα δεις αν προοιωνίζεται κάτι τέτοιο.

 
billkill
14 Μάιος 2016 21:31

"καθηγητές να μπορούν να παραμένουν περισσότερες ώρες στο σχολείο" !!!!!!!!
ΠΟΣΟΥΣ ΨΗΦΟΥΣ ΠΗΡΑΤΕ???????

 
ελενη
14 Μάιος 2016 16:59

ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
14 Μάιος 2016 16:45

Μπράβο σας Πως θα γίνει να τα διαβάσουν και να τα κατανοήσουν οι σύμβουλοι των εκάστοτε υπουργών???
Γιατί δεν κάνετε κάτι διαδικτυακό να το ψηφίσουν μαθητές και καθηγητές?

 
Καλαϊτζίδης Δ @ Jr
14 Μάιος 2016 14:56

Jr
Πραγματι δεν είπα, και είναι τυχαίο. Όμως έχω την ίδια άποψη που διατύπωσε κάποτε ο (επάρατος) Πάγκαλος. "Διπλάσιάζω τους μισθούς των εκπαιδευτικών και μετά τους ζητάω τα πάντα".

 
jr
14 Μάιος 2016 14:23

για τους μισθούς δεν είπες τίποτα,τυχαίο;δε νομίζω

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ