Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η πρόταση για το Λύκειο

Θέσπιση νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που να αποδεσμεύει το Λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγή
Δημοσίευση: 17/05/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών.

Β. Συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων και υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού.

Γ.  Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα νέα Προγράμματα Σπουδών και τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις.

Δ. Θέσπιση νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που να αποδεσμεύει το Λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγής.   

Οι παραπάνω τέσσερις εισηγήσεις  περιλαμβάνονται στην πρόταση 100 σελίδων του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου.  

Η πρόταση έχει τις παρακάτω διαστάσεις:

1. Αναβάθμιση εκπαιδευτικού/μορφωτικού/κοινωνικοποιητικού ρόλου του Λυκείου ως σημαντικής βαθμίδας της εγκύκλιας παιδείας, με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών και στην καλλιέργεια των δημοκρατικών αξιών τους ως ενεργών πολιτών, στην ανάπτυξη ικανοτήτων με ουσιαστική αξία για την κοινωνική συμβίωση και την οικονομική ζωή (όπως αλληλεγγύη, αντίληψη κοινωνικής δικαιοσύνης, δημιουργικότητα, ικανότητα συνεργασίας), στην πρόσβαση σε γόνιμες γνώσεις και εμπειρίες μάθησης.

Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται η ενίσχυση των διαδικασιών ερευνητικής και επιστημονικής προσέγγισης της γνώσης από τους μαθητές, καθώς και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να μπορούν να ανταποκριθούν κυρίως τον παιδαγωγικό / μορφωτικό τους ρόλο και όχι απλά και μόνο στη διδασκαλία του γνωστικού τους αντικειμένου.

2.Αυτοτέλεια του Λυκείου και αποδέσμευσή του από το ρόλο «προθαλάμου» ή «εξεταστικού κέντρου» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η διάσταση αυτή συνδέεται με τη διαμόρφωση νέου τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και με τον περιορισμό της παραπαιδείας.

Και οι δύο αυτές αλλαγές, που απαιτούν αφενός θεσμικές παρεμβάσεις και αφετέρου αλλαγές νοοτροπιών, θα βοηθήσουν στην ανάκτηση της αυτοτέλειας του Λυκείου.

Ποια προβλήματα επιλύονται; Τι θα επιτευχθεί με την πρόταση

Σύμφωνα με την πρόταση:

Το Λύκειο αποτέλεσε το επίκεντρο σχεδόν όλων των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που υλοποιήθηκαν στην περίοδο της μεταπολίτευσης.

Παρόλα αυτά, διαπιστώνεται ότι δεν επιτελεί τον εκπαιδευτικό του ρόλο και στην ουσία έχει απαξιωθεί, λειτουργώντας κυρίως ως δομή πιστοποίησης σπουδών και προετοιμασίας για την εισαγωγή στην επόμενη βαθμίδα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχόμενης εγκύκλιας παιδείας αλλά και την ελλιπή καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στη σημερινή κοινωνία.

Η αναβάθμιση του Λυκείου με ενίσχυση του αυτόνομου και μορφωτικού χαρακτήρα του αφενός συμβάλλει στον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων, αφού πρώτον, θα απευθύνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε όλους τους μαθητές κι όχι μόνο σε αυτούς που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και, δεύτερον, θα ενισχύει τη μόρφωση και την προσπάθεια των μαθητών που προέρχονται από χαμηλότερο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον αφού τα παιδιά αυτά διαπιστωμένα έχουν λιγότερες ευκαιρίες.

Ταυτόχρονα θα βελτιώσει τις ικανότητες και δεξιότητες που αναμένεται να παρέχει η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία για ένα ποσοστό μαθητών αποτελεί την καταληκτική εκπαιδευτική βαθμίδα.

Προϋποθέσεις επιτυχίας/υλοποίησης

Προϋπόθεση επιτυχίας αποτελεί ο προσεκτικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίηση των αλλαγών, ώστε να έχουν την αποδοχή των ενδιαφερομένων, να ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες ανάγκες και να συμβαδίζουν με τις απαραίτητες αλλαγές νοοτροπίας στην κοινωνία και το σχολείο και τη βελτίωση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών.

 

Σχόλια (4)

 
aigaias pelagidis
17 Μάιος 2016 23:07

Όλα αυτά που ανφέρονται είναι διαπιστώσεις και μάλιστα ,έχουν ξνά επισημανθεί . .Η πρόταση για την διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάσθμια ποιά είναι;

 
Δημήτρης
18 Μάιος 2016 00:19

Το σύστημα εισαγωγής ποιο ειναι; Λόγια χωρίς ουσία. Να δώσουν λεφτά για την παιδεία , να προσλάβουν αξιοκρατικά καθηγητές και όχι να σχεδιαζουν αλχημιες ώστε να μειώσουν τις ώρες διδασκαλίας. Επίσης αντί να προσπαθούν να πείσουν τα παιδιά να διαβάσουν και να σπουδάσουν μιλάνε για αλλαγή νοοτροπιας της κοινωνίας.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ.Α
22 Μάιος 2016 14:54

Λόγια του αέρα!, Οι μισοί Έλληνες είναι επίδοξοι μεταρυθμιστές!
ΤΑ ΑΥΓΑ ΔΕΝ ΒΑΦΟΝΤΑΙ ΜΕ ....ΑΕΡΑ ΛΕΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ!
ΔΕΙ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ...ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΦΙΚΤΟΙ ΠΟΘΟΙ...

 
petros
06 Νοε 2016 09:43

Άλλο δημοκρατικό σχολείο και άλλο μπάτε σκύλοι αλέστε. Στο όνομα της δημοκρατίας δημιουργούν μια κακή αναρχία με μοναδικό σκοπό την κατάργηση του μοναδικού όπλου του μέσου έλληνα : Την μόρφωση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean