Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Ο Α. Λιάκος γράφει τις τελευταίες γραμμές των τελικών προτάσεων για τις αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης- ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ESOS

Την Παρασκευή , θα γίνει η τελική συνάντηση των επιτροπών του Διαλόγου και η συζήτηση των πορισμάτων. Θα κληθούν όλοι οι πυλώνες του Διαλόγου. Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το ΕΣΥΠ, το ΣΑΠΕ, το ΣΑΤΕ , το ΣΠΔΕ και το ΙΕΠ.
Δημοσίευση: 22/05/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

H  εκπαίδευση είναι ένας εξαιρετικά εκτεταμένος, πολυσχιδής και σύνθετος χώρος, και οι αλλαγές δεν μπορεί να υπαγορεύονται όλες εκ των άνω (σ.σ. των κυβερνώντων).

Το μήνυμα αυτό στέλνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, προς τα 36 μέλη της Επιτροπής, με επιστολή πρόσκληση που απέστειλε για την τελική συνάντηση των επιτροπών του Διαλόγου και η συζήτηση των πορισμάτων, που θα πραγματοποιηθεί την   Παρασκευή 27 Μαΐου, στις 2 μ.μ. στο αμφιθέατρο του υπουργείου Παιδείας,  

Στην καταληκτήρια αυτή συνάντηση θα κληθούν όλοι οι πυλώνες του Διαλόγου: η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το   Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) με τα τρία συμβούλια που το απαρτίζουν (Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ), Συμβούλιο Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ), και το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ειδικότερα στην επιστολή ο  κ. Λιάκος τονίζει

ΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

Α. Διανύοντας το τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου, πορευόμαστε ήδη  στην τελική φάση του Διαλόγου για την Παιδεία.

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΚΘΕΣΗΣ-ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ

Β. Στόχος μας τώρα είναι να καταλήξουμε στη συγγραφή της έκθεσης-πορίσματος που θα καταθέσουμε στην πολιτική ηγεσία και στην κοινή γνώμη, η οποία θα εκφράζει τις βασικές κατευθύνσεις προς τις οποίες θα πρέπει να κινηθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Μ.Υ. ΤΗΣ  ΒΟΥΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ

Γ. Ήδη θα έχετε διαβάσει την έκθεση που ετοίμασε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία σε γενικές γραμμές είναι ομόλογη των δικών μας προβληματισμών και μας διευκολύνει να προχωρήσουμε ένα βήμα πιο πέρα.

ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΤΟΜΕΣ

Δ. Η δική μας έκθεση δεν θα πρέπει να κινηθεί εφ’ όλης της ύλης. Θα πρέπει να επικεντρωθεί στις κρίσιμες τομές που πρέπει οι ίδιες να θέσουν σε κίνηση  αλλαγές στην εκπαίδευση.

ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Ε. Αλλαγές όχι αποσπασματικές και επί μέρους, αλλά που να διαπνέονται από μια φιλοσοφία, ένα κοινό πνεύμα.

ΟΙ ΑΛΑΛΓΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΕΚ ΤΩΝ ΑΝΩ

Ζ. Καθώς η εκπαίδευση είναι ένας εξαιρετικά εκτεταμένος, πολυσχιδής και σύνθετος χώρος, οι αλλαγές δεν μπορεί να υπαγορεύονται όλες εκ των άνω.

Η. Πρέπει να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που θα επιτρέψουν στους ανθρώπους της εκπαίδευσης και στους θεσμικούς της πόλους, να κινήσουν οι ίδιοι  τις διαδικασίες αλλαγών και μεταβολών. Αυτό το εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο.

ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ-ΙΣΧΥΡΕΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ ΠΑΘΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Θ. Η χρόνια κρατική εξάρτηση έχει δημιουργήσει ισχυρές νοοτροπίες παθητικότητας και αδράνειας που προσαρμόζονται, διαπερνούν και εν τέλει τείνουν να εξουδετερώσουν κάθε νεωτεριστική προσπάθεια και πρωτοβουλία.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ι. Η αρχή της ενδυνάμωσης και της αυτονομίας στην εκπαίδευση, αρχές   που τονίσαμε με έμφαση στην ενδιάμεση έκθεση, έχουν σημασία αν μπορούν να κινούν την εκπαίδευση σε μια συνεχή αυτό-βελτίωση και αυτο-μεταρρύθμιση.  

Κ. Είναι κρίσιμο να έχουμε στο μυαλό μας, όταν συντάσσουμε τις προτάσεις μας την ανάγκη να συνδυαστεί, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το ευκταίο με το εφικτό και το συγκεκριμένο.

ΜΗ ΑΝΑΤΡΕΨΙΜΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ

Λ. Καλή και χρήσιμη πρόταση δεν είναι εκείνη που εκφράζει ευχές, αλλά εκείνη που έχει τη δυναμική να δημιουργήσει μη ανατρέψιμες πραγματικότητες. Εκείνη δηλαδή που θα δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα εντός της οποίας θα απελευθερωθούν δυνάμεις που θα προκαλέσουν οι ίδιες μεταβολές.   

ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ

Μ. Το ζητούμενο επομένως  δεν είναι μόνο η σύνταξη μιας άρτιας επιστημονικά πρότασης αλλά μιας πρακτικής πρότασης. Αυτό σημαίνει επίσης  ότι στη διατύπωση των προτάσεών μας, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τη μεγίστη δυνατή εκφραστική λιτότητα.   

Ν. Σας ζητάω λοιπόν να συνοψίσουμε τις ιδέες και τις προτάσεις που έχουμε συζητήσει έως τώρα, ώστε να καταλήξουμε, έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, σε συγκεκριμένα κείμενα, με απτές προτάσεις, τα οποία θα συμπεριληφθούν στην τελική έκθεση.

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΒΟΜΑΔΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Ξ.  Πριν από τη συνάντηση της Παρασκευής, θα ετοιμαστεί και θα κυκλοφορήσει το σχέδιο της τελικής έκθεσης, το οποίο θα είναι και το αντικείμενο συζήτησης.

Ο. Η διαδικασία του Διαλόγου δεν μπορεί παρά να είναι ανοιχτή και συνεχής, αλλά θεωρώ ότι στην πορεία του Διαλόγου, και παρά τις δυσκολίες που τον περιέβαλαν, άνοιξαν τα βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης και δημιουργήθηκε στους πολίτες ένας ορίζοντας προσδοκιών από τις αλλαγές.  Ευελπιστώ στη συνεργασία σας και σε αυτήν την τελευταία κρίσιμη φάση του διαλόγου. Οψόμεθα την 27ην Μαΐου.

Σχόλια (2)

 
teos
23 Μάιος 2016 15:42

Αν ακούγατε το Λιάκο στην κρατική τηλεόραση σήμερα 23/5/2016 θα καταλαβαίνατε το ιδεοληπτικό του παραλήρημα. Π.χ.: Μαθητής με μέσο όρο 15 που θα έχει ως πρώτη επιλογή καθηγητική σχολή θα εισάγεται σ' αυτή, ενώ μαθητής με μέσο όρο 16 δεν θα εισάγεται αν δεν την έχει ως πρώτη προτίμηση. Πριμοδοτείται δηλαδή με μεγαλύτερο συντελεστή όστις υποψήφιος τη δηλώσει πιο μπροστά από τον άλλο. Επίσης θα υπάρχει συντελεστής τοπικισμού που θα πριμοδοτεί τον υποψήφιο (κυρίως πολύτεκνο) που θα επιλέγει σχολή στον τόπο του. Όσο για τα θρησκευτικά η γνωστή καραμέλα περί θρησκειολογίας και επιπλέον να μην βαθμολογούνται διότι άκουσον-άκουσον "η Εκκλησία μπορεί να βαθμολογήσει τους πιστούς;" Τέτοια και άλλα ωραία άσχετα είπε ο κύριος Λιάκος που είναι οφθαλμοφανές ότι δεν γνωρίζει τι διδάσκονται σήμερα οι μαθητές, ωστόσο έχει άποψη για όλα. Αν αυτή την άποψη την κρατούσε για τον εαυτό του ή την εξέφραζε σε κάποιο forum πάει καλά. Δυστυχώς, όπως διαβάζουμε στο άρθρο, "γράφει τις τελευταίες γραμμές των τελικών προτάσεων για τις αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης" και θα τις δημοσιοποιήσει την Παρασκευή. Αλίμονό μας!

 
Αντώνης
24 Μάιος 2016 08:00

Δεν περιμένω τίποτα καλύτερο σε μια χώρα, που ο μέσος "ντελιβεράς" έχει μεταπτυχιακό και ο υπουργός της παιδείας της είναι απόφοιτος Λυκείου!.. Έλεος

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean