Έρχεται “σαρωτικό” πολυνομοσχέδιο και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης μέσα στο καλοκαίρι

Βασισμένο και στις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για την παιδεία στους θεσμούς

25/05/2016

Ενημερώθηκε: 25/05/2016, 13:53

Άκουσε το άρθρο

“Σαρωτικό” πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα αποτυπώνεται σε πολλές σελίδες, θα φέρει , προς ψήφιση στη Βουλή, μέσα  στο καλοκαίρι, ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης.

 Το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διατάξεις:

Α. Για τη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Β. Για τα  Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Εκτιμάται  ότι η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή θα γίνει προς τα τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου.

Στόχος είναι μέχρι τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου   να συζητηθεί και να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το γενικό πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου θα το δούμε   μετά τις 7 Ιουνίου, αφού θα έχει ολοκληρωθεί ο Εθνικός Διάλογος σε όλα τα επίπεδα και θεσμοθετημένα όργανα.

Μέσα από το πολυνομοσχέδιο θα τηρηθούν και οι δεσμεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης  για την παιδεία προς τους θεσμούς  , οι οποίες προβλέπουν:

ΩΡΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ευθυγράμμιση του αριθμού διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ,

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

Η κυβέρνηση  δεσμεύτηκε τα νέα μέτρα θα διασφαλίζουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.
 
ΕΚΘΕΣΗ ΟΟΣΑ

Βασικό ρόλο στην κατάρτιση του "σαρωτικού" πολυνομοσχεδίου θα παίξει η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ.

Το υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, ήδη ολοκληρώνουν την επικαιροποίηση για  την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μεταξύ άλλων,η κυβέρνηση δεσμεύτηκε στους θεσμούς , η επανεξέταση να αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (19)

Nup13
|

Παπαδόπουλε προχώρα.

Δημήτρης
|

Συνάδελφε έχω αρκετές σπουδές πέραν του βασικού μου πτυχίου. Και Μεταπτυχιακό έκανα, και Διδακτορικό και 2ο πτυχίο για να μπορέσω να διοριστώ... Ουδέποτε δε χαρακτήρισα μιζέρια τα καίρια ζητήματα που καλώς απασχολούν τους εκπαιδευτικούς.. Αυτό που είπα είναι ότι όταν πάει να γίνει μια μεταρρύθμιση, βγαίνει ο κάθε συνάδελφος και διμαρτύρεται (επειδή χάνει μια ή δυο ώρες και θα αναγκαστεί νια χρονιά να πάει μια ημέρα την εβδομάδα σε ένα διπλανό σχολείο..Είμαι τακτικό μέλος σε ΠΥΣΔΕ (οχι αιρετό) και ξέρω πολύ καλά τις αντιδράσεις ανθρώπων που αν τους κουνήσεις λίγο είναι ικανοί να αυτοκτονήσουν από τη θλίψη τους..) χωρίς να συλλογίζεται ότι η Παιδεία και οι εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις είναι πολύ πιο πάνω από το αν ένας φιλόλογος θα χάσει μια ώρα Αρχαία, ένας Πληροφορικός δε θα γίνει ΥΕ και αν ένας επί 10ετία Διευθυντής θα ανανεώσει τη θητεία του. Όλοι κάτι θα χάσουμε για να κερδίσουμε συλλογικά ως Κράτος. Το εκπ/κό μας σύστημα πάσχει από αυτοάνοσο νόσημα.. και μάλιστα θανατηφόρο! Θα συμφωνήσω με τη συνάδελφο ότι ο Νόμος Διαμαντοπούλου για τη διοίκηση της εκπαίδευσης ήταν μακράν καλύτερος από τον αντισυνταγματικό Νόμο 4327. Το πόρισμα μιλά για ριζικές τομές που θα αλλάξουν τελείως το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείο. Το διάβασα και ένιωσα πως για πρώτη φορά θα γίνουν αλλαγές χωρίς ίδιον όφελος του εκάστοτε Υπουργού. Οι γρίνιες νομίζω είναι από κεκτημένη ταχύτητα 200 ετών. Φίλη προχώρα.

marty
|

@Δημήτρης
Γρήγορα στο λεξικό για τη λέξη πώρωση! Πάντως αν δεν είναι πώρωση και οφείλεται σε αισιοδοξία αυτό που γράφεις, ότι δηλαδή ο Φίλης θα κάνει "το ρετάλι παιδεία", τότε τι να πει κανείς; Δεν κατάλαβες Δημητράκι πως δεν έχουν κανένα σχέδιο κάνουν ότι τους κατέβει και επικαλούνται τον ΟΟΣΑ; Και κάτι άλλο για να μαθαίνεις: εδώ και δεκαετίες δεν υπάρχει παιδεία αλλά εκπαίδευση (κακή, κάκιστη, μέτρια;) πάντως εκπαίδευση όχι παιδεία.

teos
|

"Supplemental Memorandum" ή διαφορετικά συμπληρωματικό μνημόνιο και στην εκπαίδευση. Αποτίμηση, εξορθολογισμός προσωπικού, αυτονομία σχολικών μονάδων ή αλλιώς αξιολόγηση, αύξηση ωραρίου, αναζήτηση οικονομικών πόρων για το σχολείο από τον διευθυντή του κλπ. Είπατε τίποτα συριζαίοι συνδικαλιστές που είχατε λυσσάξει πέρυσι;

ασεπιτης
|

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Δεν θα πω σαν τι σε ψιλοκόβω, αλλά θα πω που ήσουν ρε....συνάδελφε τόσα χρόνια να μας ξεσηκώσεις να σηκώσουμε τα μανίκια εδώ και μια δεκαετία...τώρα το θυμήθηκες;;;;;

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ν.
|

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ.
ΟΥΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΦΙΛΗ ΝΑ ΗΣΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΣ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ !!!
ΕΙΝΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ?
ΕΙΝΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ?
ΕΙΝΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ Δ/ΝΤΗ ΕΝΑΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΜΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ?
ΕΙΝΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΤΥΧΙΟ ?
ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΡΑΝΑΖΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !!!!

aa
|

Δημητράκη, γνωρίζεις περί αξιοπιστίας; Έχεις ασχοληθεί καθόλου με διοίκηση; Έχεις σπουδάσει εκτός των βασικών σου σπουδών, το λέω να καταλάβεις ότι το ρετάλι που αναφέρεις (στην εκπαίδευση αναφέρεσαι) έγινε έτσι κυρίως από αυτούς που κυβερνάνε τώρα, να μη κρυβόμαστε..... Και όταν οι άλλοι κυβερνούσαν ετούτοι λύνανε και δένανε με τις καταλήψεις και τις καταστροφές....και των θεσμών.
Ωραίο Ελένη "Ένα φράγκο η βιολέτα τσιγκολελέτα-τσιγκολελέτα"
Ρωτάω ας απαντήσει κάποιος, μετά απο όλα αυτά πόση τσίπα δεν πρέπει να έχεις για να συνεχίζεις να είσαι στην εξουσία;

aa
|

Και το Νόμο της Διαμαντοπούλου γιατί τον καταργήσατε σε μια νύκτα, ο οποίος είχε ψηφιστεί από τα 2/3 τουλάχιστο της Βουλής;
Δεν θα πω "σα δε ντρεπόμαστε..." γιατί η ντροπή δεν υπάρχει. Αλλά θα πολεμήσω την αντικουλτούρα σας και τον εξισωτισμό προς τα κάτω, για τις επόμενες γενιές, δεν θα τους διαβρώσετε τη συνείδησή τους όπως το κάνατε μεταπολεμικά ....που καταπίνανε αμάσητη την προπαγάνδα σας.
A, να πάει να πάρει πτυχίο ο υπουργός Παιδείας από Πανεπιστήμιο και όχι απτήν «Αυγή». Αναλογιστείτε πως θα είναι όταν χάσετε την εξουσία, ......

Δημήτρης
|

Μακάρι να ψηφιστεί το Πόρισμα, να γίνει Νόμος και να εφαρμοστεί. Σταματήστε να κλαίγεστε συνάδελφοι, κουράσατε. Μιζέρια, μιζέρια, μιζέρια και πάλι μιζέρια. Ασχολείστε συντεχνιακά με το ποιος χάνει μια ώρα και ποιος κερδίζει δύο και ποιος θα πάει σε ένα σχολεία ποιος θα πάει σε δύο. Ποιος θα γίνει διευθυντής και ποιος θα μπορέσει αν λουφάξει. Καταλάβετέ το! Η παιδεία δε σας έχει ανάγκη.. Εσείς την έχετε γιατί από αυτή βιοποριζόσασθε.. Ας κάνουμε κάτι και για τους μαθητές που να μην αφορά τους εκπαιδευτικούς. Ας αλλάξουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα. Φίλη δε με νοιάζει ποιος είσαι ή τι πτυχίο δεν έχεις.. Δε με νοιάζει τι υποσχέθηκες και τι αθέτησες. Το μόνο που με απασχολεί και αυτό για το οποίο θα κριθείς είναι αν αυτό το ρετάλι θα υο κάνεις Παιδεία. Καλή δύναμη και ψηλά τα μανίκια.

Μοτσακος
|

Ο Αλεξης θα αρχίσει επιτέλους τις καταλήψεις

ΠΕ19
|

Θα ήθελα να δω το "ΝΕΟ" σχολείο σε σχέση με αυτό της Διαμαντοπούλου. Ποιες θα είναι οι διαφορές και ποιές οι ομοιότητες ( στοίχημα ότι οι τελευταίες θα είναι περισσότερες ??). Να δω τους κ. Περιφερειακούς Διευθυντές ή Διευθυντές Εκπαίδευσης αν θα παραιτηθούν ξανά για την αυτοαξιολόγηση ? αααα ξέχασα αυτή είναι αριστερή αυτοαξιολόγηση.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών?? η καλή, όχι η κακή του 152 που δεν προέβλεπε ποσοστώσεις (παρόλο που η συνδικαληστές μας έλεγαν το αντίθετο) τώρα μήπως η αριστερή προβλέπει ??? όπως καταργήθηκε ο ΕΝΦΙΑ, όπως αυξήθηκε το ΕΚΑΣ, όπως δεν πουλήθηκαν τα Αεροδρόμια ???
Να δούμε πόσα σχολεία θα υπάρχουν σε 2 χρόνια ( Στοίχημα πως θα είναι λιγότερα ???)
Αυτά για ξέρουμε με τι ακούμε.
Μόνος στόχος η διατήρηση της εξουσίας.

Ελένη
|

"Ένα φράγκο η βιολέτα
τσιγκολελέτα-τσιγκολελέτα"

Πρώτη φορά
|

Η κακιά Διαμαντοπούλου θέλει να τα καταστρέψει όλα για τα μνημόνια. Ευτυχώς ο σύριζα θα τα πολεμήσει αυτά τα καταστροφικά και εξοντωτικά μέτρα.

Ιωάννης Κ.
|

Αυτός είναι ο ρόλος των προτεκτοράτων. Να δεσμεύονται στους "θεσμούς" ακόμη και σε θέματα παιδείας και εκπαίδευσης .

Αντώνης
|

Από που διαφαίνεται ότι η δέσμευση για το ωράριο και την αναλογία μαθητών θα καθοριστεί από φέτος; Το μνημόνιο έλεγε "το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018".

sa
|

Επιτέλους! υπάρχει ελπίδα! Θα ξεκινήσουν με την αναβάθμιση των "παράτυπων" πτυχίων:

Άμεσα εξετάσεις νομιμοποίησης για τα πλαστά απολυτήρια

Νικ δη Γρυκ
|

Όταν οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ "λυντσάριζαν" τους διευθυντές για την αυτοαξιολόγηση του σχολείου, δεν περνούσε από το μυαλό τους ότι θα τα καταπιούν όλα και όσα δεν μπορούσαν να φανταστούν, αλλά από τη δική τους κυβέρνηση:
Όχι μόνο αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αλλά αξιολόγηση (κανονικά και με το νόμο) του εκπαιδευτικού (όοοοχι του εκπαιδευτικού έργου).
Όχι μόνο δεν θα πάρει πίσω η κυβέρνηση την αύξησητου ωραρίου, αλλά είναι πιθανό να επιβάλλει νέα αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου.
Το θυμάστε το Νέο Σχολείο το οποίο μετα βδελυγμίας απορρίπτατε; Ε, λοιπόν είναι προ των θυρών (όχι ότι δεν ήταν καλό, μια χαρά ήταν)
Κι άλλα, κι άλλα....
Να δούμε τώρα, πώς θα αντισταθούν στα "βάρβαρα μέτρα" . Θα ανεχθήτε την εκ μέρους τους άρνηση να εφαρμόσουν "τα βάρβαρα μέτρα" ή θα τους πάρετε "δημοκρατικά" το κεφάλι;

aa
|

Και γιατί όταν όλα αυτά θα είχαν εφαρμοστεί, δεν αφήνατε τίποτα όρθιο....διαλύοντας θεσμούς και εκπαίδευση, καταλύσατε κάθε συνταγματική αρχή στην επιλογή στελεχών, τώρα θα κάνετε αυτό που δεν πιστεύετε;

Ελπίζω μέχρι το καλοκαίρι να έχετε φύγει, αλλιώς ο πάτος του βαρελιού δεν βλέπω να φαίνεται σε κανένα επίπεδο.

Αλλά η δίψα για εξουσία….το απόλυτο πάθος σας.

διοπτρα
|

Έρχεται το γλέντι...
ΣΥΝΕΚ ετοιμαστείτε...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ