ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συμβόλαιο τιμής θα υπογράφουν οι γονείς στα σχολεία

Θεσπίζεται ως "προαιρετικά υποχρεωτικό" (όπως η ψήφος στις εκλογές...) ακόλουθο Συμβόλαιο Τιμής

26/05/2016

Ενημερώθηκε: 26/05/2016, 20:27

Άκουσε το άρθρο

Ανάμεσα στις προτάσεις για την “κουλτούρα του καταναλωτικού ναρκισσισμού και η μετάλλαξη του σχολικού χώρου σε πασαρέλα ναρκισσισμού. Συμπτώματα και αντίδοτα”, της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, την οποία δημοσιεύει το  esos   κατ αποκλειστικότητα, και θα παρουσιαστεί στην τελική συνάντηση των Επιτροπών του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, που θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή, στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, περιλαμβάνεται η εξής εισήγηση:

 -Θεσπίζεται ως "προαιρετικά υποχρεωτικό" (όπως η ψήφος στις εκλογές...) το ακόλουθο Συμβόλαιο Τιμής: Κατά την έναρξη του σχολικού έτους, οι γονείς ή κηδεμόνες για παιδιά Α' έως Γ' Δημοτικού και, στη συνέχεια, τα ίδια τα παιδιά ("Τώρα που μεγάλωσες...") καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο σαν το ακόλουθο:

"Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε
αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις. Θα θεωρώ σωστή μόνο την άμιλλα για τη διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμό, την καλή συμπεριφορά και τα καλά έργα. Δεν θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα θεωρώ ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα."

Οι προτάσεις

Ειδικότερα οι προτάσεις, έχουν ως εξής:

Α. Ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενδυνάμωση γονέων Ξεκινώντας με όσο το δυνατόν πιο πρώιμες παρεμβάσεις, οι υποψήφιοι και οι νέοι γονείς ενημερώνονται και καθοδηγούνται από ειδικούς, οι οποίοι de facto έρχονται σε επαφή μαζί τους (π.χ. μαιευτήρες, μαίες, παιδίατροι, διαμορφωτές γνώμης...), ατομικά ή σε ομάδες ("σχολή γονέων" κλπ.), προκειμένου να εμπεδώσουν ορισμένες απλές αλλά καθοριστικές αρχές, τις οποίες θα διδάξουν στα παιδιά. Τις ίδιες αρχές καλλιεργούν στους γονείς, σε όλη τη σχολική διαδρομή, με πρόσφορους τρόπους, οι εκπαιδευτικοί, οι ειδικοί ψυχικής υγείας κλπ. Οι αρχές αυτές συνιστούν έναν κώδικα δημοκρατικού ανθρωπισμού και προετοιμάζουν τα παιδιά όχι μόνο για τη σχολική τους ζωή, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνική τους λειτουργία ως δημοκρατικοί πολίτες. Είναι οι εξής:

1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο.

2. Στο σχολείο (ο όρος περιλαμβάνει και την προσχολική αγωγή) πηγαίνουμε επειδή το σχολείο είναι σαν δεύτερο σπίτι μας. Εκεί συναντάμε πολλά άλλα παιδιά και μαθαίνουμε να ζούμε μαζί και να κάνουμε πράγματα μαζί που είναι ευχάριστα και χρήσιμα για όλους και δεν ενοχλούν κανέναν.

3. Στο σχολείο δεν πάμε για επίδειξη, αλλά για γνώση και χαρακτήρα. Για να μάθουμε πράγματα και τρόπους και να γίνουμε άνθρωποι καλοί κι αγαπητοί. Για να γίνει κάθε παιδί ένας ξεχωριστός άνθρωπος για τους άλλους.

4. "Είναι ντροπή και γελοίο να κάνεις επίδειξη ότι έχεις χρήματα και πράγματα, όταν άλλα παιδάκια στερούνται και υποφέρουν. Και είναι τιμή και ωραίο να νοιάζεσαι για τον άλλον και να τον βοηθάς όπως μπορείς."

5. Θεσπίζεται ως "προαιρετικά υποχρεωτικό" (όπως η ψήφος στις εκλογές...) το ακόλουθο Συμβόλαιο Τιμής: Κατά την έναρξη του σχολικού έτους, οι γονείς ή κηδεμόνες για παιδιά Α' έως Γ' Δημοτικού και, στη συνέχεια, τα ίδια τα παιδιά ("Τώρα που μεγάλωσες...") καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο σαν το ακόλουθο:
"Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε
αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις. Θα θεωρώ σωστή μόνο την άμιλλα για τη διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμό, την καλή συμπεριφορά και τα καλά έργα. Δεν θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα θεωρώ ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα."

Β. Αντίστοιχη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών

Στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (αρχική και συνεχιζόμενη) οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν τη σπουδαιότητα των ως άνω αρχών, καθώς και πώς να συνεργάζονται με το σχολείο, την οικογένεια, τα παιδιά και την τοπική κοινωνία για να καλλιεργήσουν αυτές τις αρχές και τις αντίστοιχες νοοτροπίες στο περιβάλλον της σχολικής κοινότητας.

Γ. Ηθική υποστήριξη στις καλές πρακτικές

Θεσπίζονται, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικού χώρου, ηθικές ανταμοιβές για στάσεις και πράξεις (παιδιών και παιδαγωγών) που εικονογραφούν παραδειγματικά την τήρηση αυτών των αρχών: Λεκτικός έπαινος στην τάξη ή στο σχολείο, αναγνώριση από και προβολή στην τοπική κοινωνία, ευρύτερη προβολή, ετήσια εθνικά βραβεία (όπως της Ακαδημίας...).

Στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (αρχική και συνεχιζόμενη) οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν τη σπουδαιότητα αυτών των ηθικών ανταμοιβών, να εκτιμούν τη λειτουργία τους (ατομική και συλλογική) και να επιζητούν και οι ίδιοι τέτοιες ανταμοιβές. Αναστοχασμός, αυτογνωσία και ευσυνειδησία, πέραν της βιοποριστικής σκοπιμότητας και μόνο, είναι αρετές απόλυτα αναγκαίες για κάθε παιδαγωγό.

Δ. Αντιμετώπιση παραβάσεων

Η επιβράβευση, πλαισίωση και υποστήριξη των καλών πρακτικών συνοδεύονται από άμεση και σε βάθος αντιμετώπιση των παραβάσεων αυτού του κώδικα συμπεριφοράς με πράξεις που ενοχλούν, βλάπτουν ή πληγώνουν τους άλλους ή τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, τόσο ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και ως προς την ανθρώπινη σχέση στον σχολικό χώρο.

Βασικό πλαίσιο για την εμπέδωση και εποπτεία της τήρησης αυτού του κώδικα δημοκρατικού ανθρωπισμού στον σχολικό χώρο αποτελεί η Συνάντηση Σύνθεσης (βλ. παρακάτω, άξονας 5).

Ε. Παρέμβαση στις κοινωνικές στάσεις

Πέρα από προσωπικές ή συλλογικές πρωτοβουλίες από την ίδια την κοινωνία, η Πολιτεία μπορεί να επέμβει στη διαμόρφωση του παιδικού και σχολικού Φαντασιακού με πολλούς τρόπους: Ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας την κοινωνία. Ενεργοποιώντας και υποστηρίζοντας σχετικές πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών. Ζητώντας από τα ΜΜΕ και τους διαμορφωτές γνώμης αντίστοιχη συμπεριφορά. Επιβάλλοντας εύλογους περιορισμούς στις διαφημίσεις και γενικά στα μηνύματα των ΜΜΕ που απευθύνονται στα παιδιά ή στους γονείς. Κ.τ.ό.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ 129 ΣΕΛΙΔΩΝ ΤΗΣ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχόλια (13)

Παπατρέχα Μαρια
|

Πολύ καλό, μου αρεσει....χρειάζεται επεξεργασία ακόμα στις επιπτώσεις.....
Κ γιατί όχι να επαναφέρετε την ποδιά ή κάποια στολή, θα τους αρέσει κιόλας. Στο ... γυμνασιο...θυμάμαι το 2005 είχαν καθιερώσει στολή με το λογότυπο του σχολείου στο φουτερ για να το φορούν όταν επισκέπτονταν μουσεία κ.λ.π. Οι μαθητές λοιπόν το φορούσαν κ τις υπόλοιπες ημέρες γιατί τους άρεσε αυτό....Το σχολείο έχει γίνει
πασαρέλα ομορφιάς, μοδας, πλούτου...
Κάποιος επιτέλους να το σταματήσει αυτό. Έχουν ξεφύγει τα παιδιά. Δεν ακούν γονείς ούτε εκπαιδευτικούς. Υπάρχει αντίλογος κ ασέβεια παντού σε όλα τα επίπεδα.

HΡΑ
|

Εναλλακτικά στο "εναλλακτικό συμβόλαιο" του Thanasis:

Η ωραία Ελλάς

Ξεύρεις την χώραν που ανθεί φαιδρά πορτοκαλέα
που κοκκινίζ' η σταφυλή
και θάλλει η ελαία;
Ω δεν την αγνοεί κανείς,
είναι η γη η ελληνίς!

Τουτέστιν μην περιμένετε περισσότερα και σοβαρότερα πράγματα από τους κυρίους και τις κυρίες που συναπαρτίζουν την περίφημη Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Αφού κανένας και καμιά απ' αυτούς/-ες δεν έχει άμεση ή έμμεση σχέση με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και γενικότερα με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ σχολική πραγματικότητα στα χρόνια των μνημονίων. Ρίξτε μια ματιά πανεπιστημιακούς χώρους από τους οποίους προέρχονται, τα γνωστικά αντικείμενα που δίδασκαν ή διδάσκουν, την αρθρογραφία και την μελέτες τους και θα καταλάβετε. Ό,τι μπορούνε κάνουνε οι άνθρωποι... Δηλ. σε δουλειά να βρισκόμαστε.

Και δυο λόγια για την Π. Ε. Σ.Σ. :

Θα αστειεύεσαι, φαντάζομαι, αν περιμένεις από την Π.Ε.Σ.Σ. να πάρει θέση επί των προτάσεων της Επιτροπής! Η Π.Ε.Σ.Σ. βρίσκεται στη φάση της "προσαρμογής" στα νέα δεδομένα.... Τουτέστιν " πάμε γι' άλλα"...

Προσωπικά περιμένω να βάλει την τελευταία τελεία και παύλα ( .- ) η Επιτροπή για να τοποθετηθώ συνολικά...

Χριστίνα@Πού είναι η Π.Ε.Σ.Σ;;;
|

Γιατί ανησυχείς; Ηλίου φαεινότερον! Είναι απασχολημένη στη σύνταξη των επόμενων "14 θέσεων". Να μείνουν πίσω από την Ένωση των Διευθυντών Π.Ε.;;; Θυμάσαι την Καρέζη στο "Δεσποινίς Διευθυντής"; Ε, "για μας σκοτώνονται τα παιδιά"!

Πού είναι η Π.Ε.Σ.Σ;;;
|

Όταν το επίδομα των Σχολικών Συμβούλων πήγε από 400 σε 300 ευρουλάκια η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων έβγαλε ανακοίνωση.
'Οταν κατά το παρελθόν έβγαιναν προκηρύξεις για θέσεις η Π.Ε.Σ.Σ διεκδικούσε και πετύχαινε μόνο για αυτήν καλύτερη μοριοδότηση (π.χ. 2ο μεταπτυχιακό)
Όταν ήταν η επιμόρφωση Β' επιπέδου Τ.Π.Ε. που αφορούσε μόνιμους εκπαιδευτικούς που εργάζονται μέσα στις τάξεις (αφού ένα μέρος του προγράμματος έπρεπε να σχεδιαστεί μέσα στην τάξη) η Π.Ε.Σ.Σ. πετύχαινε για τα μέλη της να το παρακολουθήσουν και αυτά, για να μην χάσουν τη μοριοδότηση (Άραγε σε ποιες τάξεις να μπήκαν και να υλοποίησαν το σενάριο;).
Όταν επί Διαμαντοπούλου οι υποψήφιοι στους πίνακες Διευθυντών Σχολείων και στους πίνακες Σχολικών Συμβούλων, έπρεπε να διαλέξουν σε ποιον πίνακα θα παραμείνουν ΠΡΙΝ την ολοκλήρωση της διαδικασίας η Π.Ε.Σ.Σ. τσιμουδιά.
Όταν οι θητείες των Σχολικών Συμβούλων πάνε από παράταση σε παράταση, σιωπή.
Τώρα με όλα αυτά που διαβάζουμε ως προτάσεις πού είναι η Π.Ε.Σ.Σ να τοποθετηθεί;

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Γιατί οι περισσότεροι πολιτικοί έχουν πάει σε ιδιωτικά σχολεία και στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά; Γιατί δεν εμπιστεύονται τα δημόσια?
Λοιπόν καλό θα ήταν όλα τα κόμματα να έχουν κοινή πολιτική σε θέματα παιδείας και όταν σχεδιάζουν αλλαγές πρώτα να επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς, αφού έχουν συζητήσει μαζί τους και συναποφασίσει και μετά να ανακοινώνουν τις όποιες αλλαγές τους
Από όσα διάβασα αντιλαμβάνομαι ότι όλα αυτά γίνονται γιατί δεν έχουν ανθρώπινο δυναμικό και μάλλον έχουν διευρευνήσει το θέμα με τα κτίρια οποτε και αποφάσισαν αυτά τα νέα μέτρα

da
|

ΤΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ.........ΚΑΘΟΝΤΑΝ. ΓΙΑ ΔΕΣΙΜΟ....... ΠΟΙΟΥΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΡΩΤΟΔΕΣΕΙΣ ..... Υ.Γ. ΠΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΝΤΕΣ ΕΚΑΠΑΙΣΕΥΣΗΣ ΟΙ ΔΝΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΟΧΗ,,,,,,,,,,,,,,,, ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ. ΤΩΡΑ ΟΥΤΕ.... ΓΚΙΧ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ........ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ. ΑΡΙΣΤΕΡΟΔΕΞΙΑ ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Thanasis
|

Συμβόλαιο τιμής εναλλακτικό ...
"Φεγγαράκι μου λαμπρό υπόσχομαι να περπατώ
να πηγαίνω στο σχολειό
να μαθαίνω γράμματα
και της αριστεράς τα οράματα."

Κωνσταντάς Χατζηκωσταράτσος
|

Και γιατί το συμβόλαιο λέει πως «θα φέρνομαι ιπποτικά», τη στιγμή που στα μέρη τα δικά μας το λέμε φιλότιμο και φιλοτιμία; Εκεί στο Σύριζα δεν ξέρουν τη λέξη; ή δεν ξέρουν την έννοια;

Εκείνη την άλλη κουβέντα, «να μη κάνω», λέει, «στους άλλους ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα», θέλανε και την είπανε; ή τους ξέφυγε; Ρωτάω, διότι τα παιδιά θα ακούσουν ακριβώς το ίδιο και στα Θρησκευτικά, και ενδέχεται να διερωτηθούν. Δεν..., δεν το ήξερε αυτό ο συντάκτης;

Ερωτήματα
|

Αθάνατε Σοφοκλή με την Αντιγόνη. Ο άγραφος νόμος της τιμής αντιμάχεται το γραπτό νόμο. Δηλαδή σε μια σύγχρονη δημοκρατία δυτικού τύπου, ο γονιός απέναντι στους θεσμούς του κράτους δεσμεύεται με την τιμή του; Μπορεί ο γονιός, αν επιθυμεί, να ορκιστεί στα εικονίσματα; Ή να επικαλεστεί τη συνείδησή του;
Ο συντάκτης της πρότασης εσκεμμένα αγνοεί ότι το "κοινωνικό συμβόλαιο" για τους ενήλικες εμπεριέχει δικαιώματα και υποχρεώσεις που ορίζονται με σαφήνεια από το Σύνταγμα και τους νόμους. Αντί για αυτό επέλεξε να προτείνει για τους γονείς που ως ενήλικες έχουν νομικές συνέπειες οι πράξεις τους , την πρακτική του group therapy. Τα μπέρδεψε.
Το "συμβόλαιο" χρησιμοποιείται στην τάξη ως πράξη συναπόφασης, συνδιαμόρφωσης, συνεργασίας, αυτοδέσμευσης και φυσικά ως μέσο κοινωνικού ελέγχου.
Το Υπουργείο Παιδείας θα στείλει πρότυπο κοινωνικού ελέγχου των ενηλίκων; Μήπως οραματίζονται στο Υπουργείο και πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων;
Έχουν ξεφύγει!!!

ΠΡΩΗΝ_
|

Που το βρίσκουν στην Αξό στο Πέραμα ή στην Καλαμάτα ? ? ?

Κώστας
|

"Κι όταν μεγαλώσω υπόσχομαι ότι δεν θα ξαναψηφίσω αυτούς που ψήφισαν οι γονείς μου"

geo
|

Ενώ για επιβραβεύσεις λέει ένα σωρό, για επιπτώσεις δεν γράφει τίποτε ξεκάθαρα. Για αναλύστε λίγο κι αυτό το σκέλος παρακαλώ...

γιανης
|

Το τερματισαμε στη μπουρδολογια!!!!!!!!!!!ρε τοσα χρονια που ησασταν κρυμμενοι???????

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ