ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ο υπουργός Παιδείας για την αντικατάσταση των Αρχαίων στο Γυμνάσιο

Παρά φύσιν χαρακτήρισε ο υπουργός τη διδασκαλία δύο ωρών Αρχαίων και τριών Ελληνικών στην Α Γυμνασίου
Δημοσίευση: 31/05/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Παρά φύσιν χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης τη διδασκαλία δύο ωρών Αρχαίων και τριών Ελληνικών στην Α Γυμνασίου, απαντώντας   σε ερώτηση εκπαιδευτικού σχετικά με τις φήμες περί αντικατάστασης των Αρχαίων.

ΔΕΊΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟΥ ESOS

Σχόλια (3)

 
"παρά φύσιν"
31 Μάιος 2016 21:52

ατυχέστατη η έκφραση για να χαρακτηρίσει την πολιτιστική κληρονομιά μας χάρη στην οποία πορευόμαστε ακόμα.

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
01 Ιουν 2016 09:07

Θα χαρακτήριζα "παρά φύσιν" τη μορφή που θα αποκτήσει η γλώσσα μας, αν λάβουμε σοβαρά υπόψη μας τις "εκσυγχρονιστικές" αυτές τάσεις και τις ιδεοληψίες σας. Παράδειγμα:
πολυτονικό: ἀπολείπειν ὁ θεός Ἀντώνιον
μονοτονικό: απολείπειν ο θεός Αντώνιον
ατονικό: απολειπειν ο θεος Αντωνιον (οι περισσότεροι μαθητές έτσι γράφουν, για να μην πω ότι παρατονίζουν)
κατάργηση ιστορικής ορθογραφίας (διακαής πόθος κάποιων εκσυγχρονιστών):
απολίπιν ο θεός Αντόνιον
φωνητική γραφή: apolipin o theos Antonion
Αυτή η δρομολογούμενη εξέλιξη είναι αφύσικη κύριε υπουργέ. Ας αλλάξει λοιπόν ο τρόπος διδασκαλίας των αρχαίων σε συνάφεια με τα νέα ελληνικά και ας αφήσουμε στην άκρη απόψεις για κατάργησή τους, γιατί σε λίγα χρόνια οι Έλληνες νέοι δεν θα μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν ούτε στη νεοελληνική γλώσσα. Και φυσικά δεν θα είναι σε θέση να κατανοήσουν όχι μόνο τον Πλάτωνα και τον Θουκυδίδη αλλά και τον Καβάφη, τον Σεφέρη, τον Ελύτη... Συνεπώς, η σφαιρική γνώση της Ελληνικής γλώσσας είναι η ίδια μας η φύση και παρά την φύσιν μπορούν να χαρακτηρισθούν όλες αυτές οι προσπάθειες αναίρεσης και διαγραφής της γλωσσικής μας (και όχι μόνο) συνείδησης. Ευχαριστώ για τη δημοσίευση.

 
NoName
02 Ιουν 2016 13:55

Αγαπητέ Θανάση,
Δεν ξέρω πόσα χρόνια διδάσκεις σε γυμνάσιο ή απλά είσαι σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, αλλά μου δίνεις την εντύπωση ότι δεν έχεις πραγματικά δεδομένα της συγκεκριμένης ηλικίας και των δυνατοτήτων της.

Τα παιδιά του γυμνασίου καθώς έρχονται από το δημοτικό, είναι ήδη "πηγμένα" στη διδασκαλία 3 γλωσσών, η πλειοψηφία των οποίων "αδυνατεί" την πλήρη κατανοησή τους.

Πιστεύεις ότι είναι ο ιδανικός χρόνος και η ιδανική ηλικία για να μυηθούν και σε μια 4 γλώσσα (έστω και συναφή από μακριά με τη μητρική τους) στην οποία για να εμβαθύνεις και να κατανοήσεις απαιτείται και άλλου είδους ωρίμανση;
Ελάτε τώρα καλοί μου φιλόλογοι...δεν στρέφεται ο κόσμος αποκλειστικά τριγύρω σας, κοιτάξτε πόσο "στριμωγμένοι" είναι οι καλοί μαθητές αυτής της ηλικίας και πόσο "χαλαροί" οι λοιποί!
Πιστεύετε ότι τα αρχαία θα κάνουν τη διαφορά σε αυτή την ηλικία;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.