Placeholder

ΒΟΥΛΗ

live με Βουλή:Το πόρισμα της ΕΜΥ της Βουλής για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

To πόρισμα για τον Ενιαίο Χώρο Έρευνας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
Δημοσίευση: 06/06/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos συνδέθηκε με τη Βουλή προκειμένου να παρακολουθήσετε τη συζήτηση επί του πορίσματος για τις αλλαγές στα ΑΕΙ, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου, που γίνεται παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΤΗΣ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Σε  οκτώ ενότητες χωρίζεται το πόρισμα για τον Ενιαίο Χώρο Έρευνας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που   σε λίγα λεπτά θα συζητηθεί   στην   Επιτροπή Μορφωτικών  της Βουλής, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΙΣ 14 ΣΕΛΊΔΕΣ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ

Ορισμένα από τα ζητήματα που αναλύονται στο πόρισμα είναι η αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία και η συνέχιση των προσλήψεων διδακτικού, ερευνητικού και διοικητικού προσωπικού, η αναμόρφωση και αναβάθμιση των ΑΕΙ, ο επανακαθορισμός των ακαδημαϊκών στόχων των Μεταπτυχιακών και η συζήτηση αναφορικά με τα δίδακτρα που καταβάλλονται, η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου διοικητικού καθεστώτος που θα συνέβαλε στην εκσυγχρονισμό του πλαισίου της εσωτερικής λειτουργίας των ΕΚ και ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός ενιαίου περιβάλλοντος στον χώρο της έρευνας, και η χρηματοδότηση της έρευνας μέσω δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων.

Στη συνεδρίαση θα παραβρεθούν ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας  Σία Αναγνωστοπούλου και ο Αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης.

Οι ενότητες του πορίσματος επιγραμματικά είναι οι εξής:

1.    Ο ενιαίος χώρος εκπαίδευσης και έρευνας ως πεδίο εφαρμογής μιας νέας μεταρρυθμιστικής πολιτικής.

2.    Η στοχευμένη και επαρκής χρηματοδότηση ως όργανο εθνικής στρατηγικής στην ανώτατη εκπαίδευση και την έρευνα.

3.    Η οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων .

4.    Η συγκρότηση Εικονικών Ινστιτούτων (virtual institutes) ως μέθοδος δικτύωσης ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων.

5.    Η ανάπτυξη ερευνητικών υποδομών και η ανοιχτή πρόσβαση ως πολλαπλασιαστές της ερευνητικής απόδοσης.

6.    Η ομογενοποίηση και μετεξέλιξη του διοικητικού καθεστώτος των ΕΚ ως όρος για τη συνεκτικότητα και την ενσωμάτωσή τους στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης

7.    Οι διαδικασίες αναβάθμισης των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην πορεία διαμόρφωσης του ενιαίου χώρου.

8.    Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, Καθηγητής Κώστας Γαβρόγλου, δηλώνει «Ο Διάλογος ολοκληρώνεται με τη συζήτηση ενός αναλυτικού σχεδίου για τον Ενιαίο Χώρο Έρευνας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διαμόρφωση ενός συναινετικού κειμένου, το οποίο θα λάβει υπ’όψιν του το Υπουργείο Παιδείας για τις μελλοντικές του μεταρρυθμίσεις».

 

Σχόλια (1)

 
Κώστας
06 Ιουν 2016 18:10

Αστεία συμπεράσματα χωρίς τεκμηρίωση. Κλασσικές θέσεις των μελών ΔΕΠ και των ερευνητών που δεν θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.