Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Έκκληση Κ. Γαβρόγλου προς τους προέδρους των ΤΕΙ να τοποθετηθούν επί της πρότασης για τις αλλαγές στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 09/06/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπήρχε ένας προβληματισμός, για το εάν θα καταργηθούν τα Τ.Ε.Ι. ή όχι. Πραγματικά, δεν πρόκειται, να επιχειρηματολογήσω, εάν είναι τόσο πονηρό αυτό το σχέδιο, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Τ.Ε.Ι. και, πραγματικά, θα παρακαλούσα και τους Προέδρους των Τ.Ε.Ι. και όλους όσους ενδιαφέρονται για τα Τ.Ε.Ι. και θέλουν, να εκφρασθούν δημόσια, να εκφραστούν πάνω στις συγκεκριμένες προτάσεις και όχι «τι, ενδεχομένως, κρύβουν αυτές οι προτάσεις» ή «τι, ενδεχομένως, κρύβει η γενικότερή μας αντίληψη».

Την παραπάνω έκκληση απηύθυνε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, ο οποίος παράλληλα ξεκαθάρισε:

-Ως προς τα Τ.Ε.Ι. προτείνονται κάποιες σκέψεις, οι οποίες έχουν σαν λογική την αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι., αλλά ταυτόχρονα και την ουσιαστική μεταμόρφωση των Τ.Ε.Ι. σε ιδρύματα που παρέχουν τεχνική εκπαίδευση.

-Σήμερα στα Τ.Ε.Ι. συνυπάρχουν πολλά επίπεδα τμημάτων. Δηλαδή, υπάρχουν τμήματα που αν τα έκρινε κανείς με διεθνή κριτήρια, θα ήταν τμήματα, ας πούμε, ισοδύναμα πανεπιστημιακών τμημάτων.

-Υπάρχουν άλλα, τα οποία εάν τα βοηθούσε λίγο η Πολιτεία, θα μπορούσαν να γίνουν τμήματα πανεπιστημιακού επιπέδου.

-Υπάρχουν ορισμένα που διατηρούν το χαρακτήρα τους, ως ιδρύματα τεχνολογικής εκπαίδευσης. Αυτά πρέπει να τα αναβαθμίσουμε.

-Σήμερα είναι μέσα σε όλα τα υπόλοιπα και βεβαίως, υπάρχουν και τμήματα, των οποίων το γνωστικό πεδίο είναι λίγο δύσκολο να καθορισθεί επιστημολογικά ως ένα γνωστικό πεδίο και πρέπει, επίσης, να δούμε τι γίνεται με αυτά.

- Είναι τμήματα περισσότερο κατάρτισης και ενδεχομένως, επαγγελματικού προσανατολισμού.
Επειδή θέλω να είναι απολύτως σαφής, η κατάταξη που έκανα δεν είναι αξιολογική. Δεν σημαίνει ότι τα πρώτα είναι τα ισοδύναμα, ας πούμε, με τα Πανεπιστήμια είναι τα καλά, ενώ τα υπόλοιπα είναι για πέταμα.

-Ο στόχος πρέπει να είναι η μη συνύπαρξη ανόμοιου επίπεδου τμημάτων. Άρα, τα τεχνολογικά ιδρύματα να ξαναβρούν το δικό τους βηματισμό με στόχο την τεχνολογική εκπαίδευση και για τα οποία υπάρχουν κονδύλια για να ενισχυθούν.

-Τα υπόλοιπα, εάν θέλουν, μέσα από συνεννοήσεις που θα γίνουν, να πάνε σε Πανεπιστήμια, να συγχωνευθούν με τμήματα ή ακόμη να είναι και μόνα τους. Θα τα δούμε αυτά. Βεβαίως, πρέπει να δούμε τι ακριβώς θα γίνει με τα τμήματα κατάρτισης.

-Επιμένω, ότι δεν είναι μια πρόθεση να κλείσει οτιδήποτε και να υπονομεύσουν εργασιακά δικαιώματα. Η πρόταση είναι να μην αγγίξουμε απολύτως κανέναν συνάδελφο ως προς τα εργασιακά, αλλά είναι μια πρόταση για να αρχίσουμε να συζητάμε έναν οδικό χάρτη, ο οποίος θα αναβαθμίσει μια κατάσταση η οποία έχει πάρα πολλά καλά και θέλω να τελειώσω με αυτό.

-Ο στόχος δεν είναι να πάμε από το μηδέν κάπου.

-Είμαστε σε αρκετά υψηλό επίπεδο -αυτό λένε και οι αριθμοί- αλλά υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να φτάσουμε σε ένα επίπεδο που να μην μπορεί να αναπτυχθεί, ακριβώς, λόγω διαφόρων θεσμικών δυσλειτουργιών.

-Αυτός είναι ο στόχος, να μπορέσουμε να απελευθερωθούμε από ορισμένα προβλήματα τα οποία έχουν την ιστορία τους, αλλά ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να μπορέσουμε να ξανασυζητήσουμε αυτό τον χάρτη.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ 2

-Ο στόχος δεν είναι το «Αθήνα 2» και το «Αθηνά 3», ή οτιδήποτε άλλο.

-Το «Αθηνά» το συνοδεύει μία απαράδεκτη κατάσταση. Δηλαδή, ότι πήγε να συζητήσει το θέμα των Πανεπιστήμιων και της χωρικής κατανομής, χωρίς να ακολουθηθεί καμία, απολύτως, ακαδημαϊκή διαδικασία.

-Ούτε αξιολογήσεις έγιναν, ή οι αξιολογήσεις που έγιναν είχαν μείνει στο συρτάρι.

-Δεν έγινε ούτε συζήτηση με τους ανθρώπους αυτών των Ιδρυμάτων, ούτε συζήτηση με την τοπική κοινωνία.
Δεν συζητάμε, λοιπόν, για μία συνέχεια του «Αθηνά».

-Εκείνο, όμως, που συζητάμε είναι να δούμε ποια πράγματα μπορούν, κάπως, να «απελευθερωθούν» για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των Πανεπιστημίων και των Ερευνητικών Ιδρυμάτων.

-Για παράδειγμα, ξέρουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν δυστοκίες, υπάρχουν θεσμικές δυσκολίες σε μία οριζόντια μετακίνηση ανάμεσα σε Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και Τ.Ε.Ι..

-Μπορεί κάποιος να πει, ότι δεν θα διορίσετε ανθρώπους σε αυτά τα Ιδρύματα και θέλετε με αυτό τον τρόπο να καλύψετε ανάγκες.

-Ομολογώ ότι σε αυτή τη κακοήθη κατηγορία δεν μπορώ να απαντήσω.

Σχόλια (7)

 
Λέμε ότι θέλουμε
09 Ιουν 2016 06:47

Ότι να 'ναι... Η αξιολόγηση της ΑΔΙΠ γιατί έγινε;;

 
Στράτος Γεωργόπουλος
09 Ιουν 2016 09:08

Αγαπητέ κ. Γαβρόγλου από τη σύνοδο Προέδρων έγιναν κατά το παρελθόν και κατά τη διάρκεια του ¨διαλόγου" προτάσεις τις οποίες ουδέποτε λάβατε υπόψη σας και τώρα εγκαλείτε τους Προέδρους να απαντήσουν επί ενός πονήματος το οποίο ήταν εξ αρχής αποφασισμένο καθώς καμία πρόταση των ΤΕΙ δεν ελήφθη υπόψη και για το οποίο και πάλι τοποθετήθηκε η Σύνοδος την περασμένη Παρασκευή. Δηλαδή τι άλλες προτάσεις ζητάτε;

 
XK
09 Ιουν 2016 09:19

μα εάν λάβουν υπόψη τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ θα καταρρεύσουν τα όποια επιχειρήματα κατά των ΤΕΙ και αυτό δε συμφέρει καθόλου την '' ομάδα'' των πανεπιστημιακών, που λένε και οι πρόεδροι των ΤΕΙ...άσε που ορισμένα πορίσματα της ΑΔΙΠ καίνε τμήματα πολυτεχνικά .

 
Δημητρης
09 Ιουν 2016 10:15

" Άρα, τα τεχνολογικά ιδρύματα να ξαναβρούν το δικό τους βηματισμό με στόχο την τεχνολογική εκπαίδευση......" Εχουμε χορτασει απο εμμονες! Δυστυχως οι κυριοι εχουν ακομα στο μυαλο τους τις παλιες σχολες εργοδηγων και τα ΚΑΤΕ. Αναφερονται σε τεχνικη εκπαιδευση - καταρτιση απο Ανωτατα Ακαδημαικα Ιδρυματα! Ολα γινονται για τα τμηματα των μηχανικων των ΤΕΙ και τα επαγγελματικα δικαιωματα. Για αυτο θρλουν να τα κσταργησουν μεσω της αφομοιωσης τους απο τα Πανεπιστημισ. Ειναι μια απο τις παλιες προτασεις του ΤΕΕ που τωρα υλοποιειται. Πειτε την αληθεια.

 
ΘΠ
09 Ιουν 2016 11:48

Γιατί ο κ Γαβρόγλου αναφέρεται μόνο στα ΤΕΙ? Θεωρεί πως όλα τα πανεπιστήμια είναι σε καλό επίπεδο και μεταξύ τους ισοδύναμα? Είναι μόνο νομοθετικά ισοδύναμα, διότι έτσι τα αντιμετωπίζει ο νομοθέτης, αλλά όχι ουσιαστικά.
Αν ήθελε να μην προβληματίσει με τα όσα διατυπώνει θα έπρεπε οι αλλαγές που προτείνει να αφορούν όχι μόνο στα ΤΕΙ αλλά στο σύνολο των ΑΕΙ (ΤΕΙ και Πανεπιστήμια).
Και ας μην ξεχνάει ο κος Γαβρόγλου πως και τα πολυτεχνεία τεχνική εκπαίδευση παρέχουν.
Είναι απλό να αναβαθμίσεις ένα ίδρυμα. Είναι καθαρά θέμα χρηματοδότησης και νομοθετικής πρωτοβουλίας.

 
Ελενη
09 Ιουν 2016 16:34

Η συνοδος εχει υποβαλλει τεκμηριωμενες προτασεις συμφωνα και με την Ελληνικη νομοθεσια. Ο κ. Γιαβρογλου στηριζεται σε προσωπικες απιψεις και επιθυμιες αγνοωντας την πραγματικοτητα ενθυμουμενος τις τεχνικες σχολες της νιοτης του. Μα ειναι κατ ελαχιστο σοβαρη η επιχειρηματολογια που που διατυπωνει; ΑξιΘετικες αξιολογησεις ετων, συνεργασιες με Ευρωπαικα και μη Πανεπθστημια σε ερευνα και μεταπτυχιακα, βραβεια σε Ευρωπαικους και Ελληνικους διαγωνισμους, ΤΙΠΟΤΑ δεν τους συγκινει; Αυτο ειναι το ηθικο πλεονεκτημα της ισοπεδωσης και της οπισθοδρομησης.

 
Giorgos
09 Ιουν 2016 16:57

Η έκθεση του ΟΟΣΑ το 2011 ζητούσε αλλαγή ρόλου των ΤΕΙ.

Προκειμένου να τα υποβαθμίσει (σε ΙΕΚ) και επειδή δεν θέλει να πληρώνει για 40 ΑΕΙ (26 Πανεπιστήμια + 14 ΤΕΙ), θέλει να κρατήσει μόνο ορισμένα Πανεπιστήμια, εντάσσοντας παράλληλα τα ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια.
Όσο βρισκόμαστε σε μνημόνια συνεχώς θα έχουμε και μνημόσυνα (μετά το ασφαλιστικό πάμε για το μνημόσυνο της παιδείας).
Μόνο εάν βρεθεί ένας πραγματικός ηγέτης, με όραμα για την Ελλάδα ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.