ΒΟΥΛΗ

Στη Βουλή η μείωση διδασκαλίας των Αρχαίων στο Γυμνάσιο

Δημοσίευση: 10/06/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τον έντονο προβληματισμό του για την απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ.Νίκου Φίλη να μειώσει τις ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, καθώς και τον τρόπο που ελήφθη αυτή η απόφαση, επισημαίνει σε ερώτηση που κατέθεσε ο Συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων ΝΔ, Βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής  Θεόδωρος Φορτσάκης μαζί με τον Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΔ, Βουλευτή Λάρισας,  Μάξιμο Χαρακόπουλο.

Οι συνυπογράφοντες βουλευτές αναφέρουν ότι είναι αδιανόητο να επιχειρούνται μεταβολές στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων, ιδίως τέτοιας βαρύτητας όπως τα Αρχαία Ελληνικά, χωρίς να έχει προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς εμπεριστατωμένη μελέτη και ρωτούν τον Υπουργό Παιδείας:

Αν κλήθηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους πριν ληφθεί η απόφαση μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών

Κατόπιν ποιας μελέτης αποφάσισε το Υπουργείο τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και γενικότερα τη μεταβολή του ωρολογίου σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, επιστήμονες, μαθητές και γονείς, η ανακοίνωση που έκανε ο Υπουργός Παιδείας κ.  Νίκος Φίλης στη συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ ότι πρόκειται να μειωθεί κατά μια ώρα η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Η σημασία της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών είναι αυτονόητη και περιττεύει η σχετική αναφορά επιχειρημάτων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
α) τα μέλη του Δ.Σ. της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, του αρχαιότερου φιλολογικού σωματείου της Xώρας, τονίζουν  τη σημασία της γνώσης της αρχαίας ελληνικής για τη στέρεη γνώση της νέας ελληνικής και για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου της,
β) με την από 31-5-2016 ανακοίνωσή τους τα μέλη του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εξηγούν τους λόγους για τους οποίους θεωρούν ότι η μείωση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών θα είναι ιδιαίτερα βλαπτική όχι μόνο για τη γλωσσική, αλλά και για τη γενικότερη παιδεία των μαθητών,
γ) σε σχετικό ιστότοπο έχουν μέχρι σήμερα συγκεντρωθεί σχεδόν τριάντα πέντε χιλιάδες υπογραφές Ελλήνων και ξένων υπέρ της διατηρήσεως της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.

Ο αιφνίδιος τρόπος με τον οποίο ανακοινώθηκε η απόφαση της μείωσης των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια αυθαίρετη απόφαση του Υπουργού Παιδείας. Είναι αδιανόητο, λοιπόν, να επιχειρούνται μεταβολές στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων, ιδίως τέτοιας βαρύτητας όπως τα Αρχαία Ελληνικά, χωρίς να έχει προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς εμπεριστατωμένη μελέτη. Σε κάθε περίπτωση, θέση μας είναι ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών δεν  πρέπει να θιγεί.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1)    Κλήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους πριν ληφθεί η απόφαση μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών; Αν ναι, παρακαλούμε για την κατάθεση όλων των σχετικών υπομνημάτων.
2)    Κατόπιν ποιας μελέτης αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και γενικότερα τη μεταβολή του ωρολογίου σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου; Αν υπήρξε σχετική μελέτη, παρακαλούμε για την κατάθεσή της.

                                          Οι ερωτώντες Βουλευτές
Θεόδωρος Φορτσάκης                                            Μάξιμος Χαρακόπουλος
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ                                       Βουλευτής Λαρίσης ΝΔ

 

Σχόλια (3)

 
Poyet
11 Ιουν 2016 18:29

@ ΓΙΩΡΓΟΣ Η Φυσική Αγωγή (και όχι Γυμναστική) μειώθηκε ήδη κατά μια ώρα στην Α και Β. Να την βγάλει τελειώς εννοείς; Ειδικότητα, αν επιτρέπεται;

 
Νικόλας Φραγκιάς
11 Ιουν 2016 13:36

Συμφωνώ

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
10 Ιουν 2016 18:22

Δεν καταργούνται τα Αρχαία, απλά μειώνονται κατά μια ώρα. Πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος διδασκαλίας τους αφού επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί
Ίσως να μειωνόνταν και η 2 ξένη γλώσσα κατά μια ώρα όχι η Γεωγραφία ή η Βιιολογία επειδή δεν υπάρχουν καθηγητές λόγω της έλλειψης διορισμών από το 2010.
Διόρισαν άπειρους Γυμναστές με την Ολυμπιακή Παιδεία την εποχή που έγιναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και τώρα δεν ξέρουν τι να τους κάνουν
Το ίδιο ισχύει για τη 2η ξένη γλώσσα. Μας έχουν φάει οι ξένες γλώσσες και η Γυμναστική ...
Τα μονόωρα μαθήματα τι νόημα έχουν; Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τους μαθητές τα Χριστούγεννα και δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική διδασκαλία με τόσο λίγη επαφή
Καλό είναι τα κόμματα να τα βρουν μεταξύ τους σε θέματα υγείας - παδείας και να έχουν κοινή πολιτική αφού ούτως ή άλλως οι δανειστές τα χαράσουν για τη χώρα μας. Να σταματήσουν να κάνουν συντεχνιακούς διορισμούς ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ
Οι γονείς είναι αγανακτισμένοι . .
Να αναβαθμιστούν και τα ΕΠΑΛ και να υπάρχει στροφή σε επαγγέλματα που χρειάζεται αυτή η χώρα Μπορούμε να παράγουμε και ενέργεια εκτός απο Τουρισμό όπως και πολλά άλλα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ