Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε “παρκαρισμένους” εκπαιδευτικούς

Προσλαμβάνονται αναπληρωτές για να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι
Δημοσίευση: 24/06/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξέσπασε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης σχετικά με τη λήψη μέτρων για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά.

«Υπάρχει πλεόνασμα σε ορισμένες ειδικότητες, οι οποίες κρύβονται στον μηχανισμό των πελατειακών σχέσεων και προσλαμβάνουμε αναπληρωτές να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι. Είναι πολλοί; Και ένας να είναι –που δεν είναι ένας- έχει σημασία», είπε ο υπουργός Παιδείας απευθυνόμενος στον Βουλευτή κ. Δελή που έκανε την εεπίκαιρη ερώτηση και σημείωσε τα εξής:

Α. Ο Έλληνας πολίτης φορολογείται, για να λειτουργήσει το σχολείο και οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Β. Δεν είναι δυνατόν να μην λαμβάνουμε υπ’ όψιν και να μην σεβόμαστε αυτήν τη θυσία του Έλληνα πολίτη.

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Γ. Θα ήθελα επίσης να σας διαβεβαιώσω ότι θα ανοίξουμε δομές, όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, από τον Οκτώβριο, όταν θα διαπιστωθούν οι παιδαγωγικές ανάγκες.

Δ. Γιατί δεν μπορείς από τον Σεπτέμβριο να τις ανοίξεις, άμα δεν ξέρεις ποια είναι τα ζητήματα. Από τα τέλη Οκτώβριο θα τις ανοίξουμε.

«Παρκαρισμένοι»  εκπαιδευτικοί  με πολλά πλεονάσματα

Ε. Και θα υπάρξουν και άλλες δομές που θα ανοίξουν για την αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, για να πάψει να υπάρχει ένα πάρτι πελατειακών διευκολύνσεων, που έχουμε παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς με πολλά πλεονάσματα σε μια περιοχή και στη διπλανή να υπάρχουν σχολεία που δεν μπορούν να λειτουργήσουν από ελλείψεις

Ζ. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε πλεόνασμα σε ειδικότητες στα σχολεία και να προσλαμβάνουμε αναπληρωτές.

Η.  Συμμετέχουμε και ως πρόσωπα αλλά κυρίως ως παράταξη της Αριστεράς στην αγωνία των οικογενειών και των μαθητών για την έγκαιρη, εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Διαβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά την Εθνική Αντιπροσωπεία ότι σε αντίθεση με τα ψέματα που ακούστηκαν πριν από δυο μήνες και είχαν σκοπό να υπονομεύσουν το δημόσιο σχολείο και να σπρώξουν γονείς προς την ιδιωτική εκπαίδευση, το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργήσει φέτος σε όλη την Ελλάδα αναβαθμισμένο, για όλα τα παιδιά που ενδιαφέρονται και έχουν τις προϋποθέσεις βάσει του νόμου. Δεν αλλάζουμε τίποτε. Το ολοήμερο σχολείο είχε συγκεκριμένη λειτουργία και το αναβαθμίζουμε.

Θ. Θα έχουμε σχολεία με νέα γνωστικά αντικείμενα, όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα και όχι μόνο ένα στα τρία, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Θα έχουμε σχολεία με ξένη γλώσσα, με πληροφορική από την πρώτη τάξη του Δημοτικού. Θα έχουμε σχολεία με θεατρική αγωγή και καλλιτεχνικά μαθήματα σε αυτές τις τάξεις. Επαναλαμβάνω ότι θα έχουμε σχολεία τα οποία θα είναι με νέα γνωστικά αντικείμενα σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτό είναι το ολοήμερο σχολείο ενιαίου τύπου.

Ι. Στις 13.15΄ τελειώνει το εξάωρο – και όχι επτάωρο, γιατί τα παιδιά δεν μπορούν να υπάρχουν μέσα επτά ώρες σε μη λειτουργικά κτήρια, με μοναδικό επιχείρημα όπως ακούγεται να υπάρχει μία ώρα διδασκαλίας παραπάνω – όχι για το παιδί αλλά για τον εκπαιδευτικό. Αυτήν τη λογική, να καθορίζουμε προγράμματα επί τη βάσει των εκπαιδευτικών αναγκών όπως λέγεται -δεν το υποστηρίζω, αλλά λέγεται- είναι λανθασμένη. Προγράμματα σπουδών καθορίζουμε επί τη βάση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

Κ. Έχει ακουστεί και ένα άλλο δημαγωγικό στοιχείο και λυπούμαι γιατί προσχωρεί και το κόμμα σας σε αυτήν τη λογική. Επαναλαμβάνω ότι νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα βάζουμε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία και όχι στο ένα από τα τρία. Αλλά νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα δεν σημαίνει ότι παντού θα υπάρχουν ειδικότητες. Από πού και ως πού; Ο δάσκαλος –και είστε εκπαιδευτικός- δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει μαθήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα καλλιτεχνικά; Δεν έχει αυτήν τη δυνατότητα; Χρειάζεται ειδικότητα; Εσείς επικαλεστήκατε την αδιάσπαστη συναισθηματική σχέση και εκπαιδευτική ανάμεσα στο παιδί και τον δάσκαλο. Η γυμνασιοποίηση του Δημοτικού, να μπαινοβγαίνουν χάριν του δικαιώματος της εργασίας διάφορες ειδικότητες και να υποβαθμίζεται ο κεντρικός ρόλος του δάσκαλου είναι στοιχείο το οποίο ενισχύει τη συναισθηματική και παιδαγωγική σχέση του παιδιού με τον δάσκαλο;

Λ. Αυτά που λέω τα λέγατε και εσείς ως κόμμα, όταν ήρθε η κ. Διαμαντοπούλου και για λόγους πελατειακών σχέσεων, με λεφτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τελειώνουν, έβαλε τις ειδικότητες στα σχολεία και όχι τα ειδικά μαθήματα ή τα νέα γνωστικά αντικείμενα. Είναι δυνατόν σήμερα να ξεχνάμε αυτήν την καταλυτική κριτική που έκανε το εκπαιδευτικό κίνημα και η ΔΟΕ και όλα τα πολιτικά κόμματα στο χώρο της εκπαίδευσης για τη σκοπιμότητα –και όχι χρησιμότητα– αυτής της γυμνασιοποίησης του Δημοτικού Σχολείου; Θα μπορούσα και άλλα παραδείγματα να αναφέρω.

Μ. Όσον αφορά την ειδική αγωγή, δώσαμε εξετάσεις πέρσι και όπως βλέπετε κάτι καταφέραμε. Φέτος θα προχωρήσουμε και θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες, οι οποίες βλέπουν παντού ότι έρχεται κάποια λαίλαπα και κάποια καταστροφή. Το δημόσιο σχολείο θα αναδειχθεί σε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας και όχι σε ένα σχολείο με μαθητές πελάτες και με καθηγητές delivery.

 

 

Σχόλια (25)

 
χμμ...
24 Ιουν 2016 15:17

"...Από πού και ως πού; Ο δάσκαλος –και είστε εκπαιδευτικός- δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει μαθήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα καλλιτεχνικά; Δεν έχει αυτήν τη δυνατότητα; Χρειάζεται ειδικότητα;..."

40 χρονια πισω γυρναμε λοιπον... φοβερη αναβαθμιση της εκπαιδευσης

 
Κωστας2
24 Ιουν 2016 17:51

Κύριε Υπουργέ, σας υπενθυμίζω, ότι δνε διαπιστώνετε κακώς κείμενα του υπουργείου σας, γνωστά τοις πάσι εδώ και 100 χρόνια.!
ΤΑ ΛΥΝΕΤΕ!
Προσοχή!
Δεν προαναγγέλλετε την λύση!
Την πραγματοποιείτε αφού από την φύση του πρόβλημα είναι μέσα στα χέρια σας και μόνον!
Οι προαναγγελίες λύσεων σε προβλήματα της πολιτικής δεν είναι για να λυθούν αλλά για να «διαπραγματευθεί» ο πολιτικός με τους... λουφέρνοντες!
Εν κατακλείδι:
Τι το λέτε και δεν το κάνετε;;;;
Εγώ λέω ότι ΔΕΝ θα το κάνετε!
Λόγω εμπειρίας, όχι για κάποιον άλλο λόγο!

 
Τάσος
24 Ιουν 2016 18:38

Επιτέλους, ένας υπουργός που λέει αλήθειες. Αν τον αφήσουν, το έργο του θα μείνει στην Ιστορία.

 
Γιώργος
24 Ιουν 2016 18:45

Από τις λίγες φορές που ο υπουργός λέει αλήθειες! Όμως δεν πρέπει να μείνει στις διαπιστώσεις. Για να είμαστε και δίκαιοι λίγοι δάσκαλοι έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν μια ειδικότητα καλλιτεχνικών... Ο μαθητής όμως, δεν πρέπει να απολαμβάνει ποιοτική εκπαίδευση; Προτάσεις υπάρχουν, αλλά έχουν κόστος!!!

 
makis1956
24 Ιουν 2016 20:49

Δεν συμφωνω μαζι του σε πολλα (θρησκευτικα, αρχαια κ.α)

Εδω εχει δικαιο.

Υπαρχουν ειδικοτητες (μην πω ειδικοτητα) που σε καθε μεγαλο αστικο κεντρο εχει δεκαδες υπεραριθμους

 
@Tasos
24 Ιουν 2016 21:07

Κάποιοι χαίρονται ενώ ξεχνάνε τους χιλιάδες αναπληρωτές
δασκάλους που μένουν ανεργοι του χρόνου, χάρη στον
υπουργό που λέει αλήθειες....

Τετοιοι είμαστε τέτοιοι μας αξίζουν. Φίλη συνέχισε, κανε το
σχολείο 4ωρο, διελυσε τα ολα. Συριζα είσαι αφήγημα θα βρεις
νατο δικαιολογησεις

 
Ελένη
24 Ιουν 2016 21:11

Ας περιμένουμε τον Αύγουστο να δούμε πόσους θα "παρκάρετε" και εσείς με τις αποσπάσεις στους φορείς και ύστερα ξαναμιλάτε.

 
Ψιτ
24 Ιουν 2016 22:51

Δεν φταις εσύ Φίλη φταίνε αυτοί που σε ψηφίζουν για να κάθεσαι στην" καρέκλα" και να λες ότι απόφοιτοι ανωτάτων σχολών Καλών Τεχνών, πενταετούς φοίτησης, δεν χρειάζονται για να διδάξουν το γνωστικό τους αντικείμενο το οποίο όμως μπορούν το ίδιο καλά να διδάξουν οι δάσκαλοι!!!!!! Ζήτω η εποχή της φωτοτυπίας και του σχολείου του 1950!!!!!!!
Ντροπή που ΔΕΝ λέγεται η αλήθεια. Ντροπή στη ΔΟΕ. Περιμένω αντιδράσεις από την Ένωση καλλιτεχνικών μαθημάτων και κυρίως από την Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας και Θεσσαλονίκης για την τόσο πρωτοφανή υποβάθμιση των πτυχίων των ιστορικών αυτών σχολών.
Αλλαγή

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
24 Ιουν 2016 23:53

O ιδιος ο Φιλης σε ενα μηνα θα αποσπασει 1000 καθηγητες σε υπουργειο , ΑΕΙ , ΤΕΙ , βιβλιοθηκες.

 
Πακινγκ
25 Ιουν 2016 00:31

Αν σε κάποια ειδικότητα γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών καθε χρόνο δε μπορει να εχει πλεόνασμα σωστά;;;

 
Poyet
25 Ιουν 2016 09:44

Αν πάμε λίγα χρόνια πίσω θα δούμε ότι σε σχολεία απομακρυσμένα διορίζονταν 11 καθηγητές Φυσικής Αγωγής επειδή έπρεπε να διοριστούν. Και οι 11 έφευγαν με απόσπαση και προσλαμβάνονταν αναπληρωτής. Άλλες φορές πάλι έπρεπε να διοριστεί ο 21ος, άρα έπρεπε να διορίσουμε τους 20 πριν από αυτόν. Με την Ολυμπιακή Παιδεία έπρεπε να διοριστούν όσοι συνάδελφοι ήταν στη λίστα, άσχετα αν υπήρχαν ανάγκες σε καθηγητές Φυσικής Αγωγής. Και πάει λέγοντας ( όπου καθηγητές Φυσικής Αγωγής βάζουμε ότι ειδικότητα θέλουμε. Χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα επειδή ξέρω ότι είναι αληθινό). Χιλιάδες περιπτώσεις. Κανείς δεν αντιλέγει ότι πρέπει να δουλέψει ο κόσμος. Αλλά να διορίζεται κάποιος χωρίς να έχει ώρες; Ειλικρινά δεν ξέρω ποιο είναι το σωστό και ηθικό. Για μένα θα έπρεπε να επανέλθει το ωράριο όπως ήταν, να μειωθεί ο αριθμός μαθητών στα τμήματα (20;) και να απορροφηθούν με οργανικές όλοι οι υπεράριθμοι συνάδελφοι. Να σταματήσει οποιαδήποτε απόσπαση σε αρχεία του κράτους, σε μητροπόλεις και όπου αλλού γίνονται. Θα περισσέψουν συνάδελφοι, είναι λογικό. Άρα θα πρέπει να γίνει σωστότερη κατανομή ειδικοτήτων ανά νομό ώστε να μην υπάρχουν ούτε κενά στα σχολεία, αλλά και ούτε συνάδελφοι χωρίς ωράριο. Στα απομακρυσμένα μέρη (νησιά, ορεινές περιοχές) να επανέλθει ο θεσμός των δυσπρόσιτων με υποχρεωτική 3ετή παραμονή για να σταματήσει αυτός ο κακός χαμός που γίνεται κάθε χρόνο που ψάχνουμε καθηγητές να διδάξουν. Αν υπάρχει θέληση και πολιτική βούληση θεωρω ότι μπορούν να λυθούν πολλά προβλήματα.

 
Πέτρος
25 Ιουν 2016 09:56

@ Ψιτ. Στα 6 χρόνια του σχολείου ΕΑΕΠ είχαμε εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς εικαστικών και καλούς συναδέλφους. Αλλά κανείς από αυτούς δεν είχε στο μυαλό του την Εκπαίδευση όταν έκανε τα 5 έτη σπουδών του. Και υπήρχαν και δάσκαλοι που έκαναν και άλλα πράγματα εκτός από φωτοτυπίες με σχέδια. Μην τα ισοπεδώνεις όλα. Προφανώς υπάρχει πρόβλημα, αλλά είναι πιο σύνθετο από το να κάνουν εικαστικά οι απόφοιτοι Καλών Τεχνών ή μουσική οι Μουσικοί, διότι στην ίδια λογική φέρνουμε και Θεολόγους, Μαθηματικούς, Φιλόλογους, Φυσικούς κ.λπ. στο δημοτικό. Μην ξεχνάς επίσης ότι η για χρόνια απαξιωμένη Α/βαθμια από τους "καθηγητές", ξαφνικά έγινε το ΕΛ ΝΤΟΡΑΝΤΟ τους για να βρουν θέσεις απασχόλησης.Το πρόβλημα ξεπερνά την προσθήκη ειδικοτήτων ή όχι και έχει να κάνει με τη φύση του ωρολογίου προγράμματος, την έκταση και τη δυσκολία της ύλης και την έκταση του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος. Όλα αυτά δεν απαντήθηκαν ποτέ. Μπήκαν οι ειδικότητες για να επιτευχθεί απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ και όταν τα λεφτά τελείωσαν, απλά άρχισαν να τις αποσύρον από το πρόγραμμα. Λάθος το πρώτο, γιατί έγινε χωρίς προγραμματισμό και σαφή εκπαιδευιτική στόχευχη, λάθος και το δεύτερο γιατί γίνεται χωρίς ουσιαστική αποτίμηση των αποτελεσμάτων αυτής της 6ετίας. Όλα τα υπόλοιπα είναι δημοσιονομικά και γκρίνια δική μας για το ποια ειδικότητα θα διατηρήσει μεγαλύτερο κομμάτι του προγράμματος ή για το να θα παραμείνει σε αυτό, γνωρίζοντας πως για πάρα πολλούς αυτό είναι θέμα επιβίωσης των ίδιων και των οικογενειών τους. Μας βάλανε να τσακωνόμαστε και εμείς προσπαθούμε να επενδύσουμε την αγωνία μας με επιστημονική αιτιολογία.

 
Tasos
25 Ιουν 2016 10:32

Και μετά μας φταίει ο Σόιμπλε.Κλείνει δεύτερο χρόνο στο υπουργείο σε λίγο ο Φίλης και δεν έχει τολμήσει να ακουμπησει τους παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς για να μην χάσει τα ψηφαλάκια.Μιλάει λες και δεν είναι υπουργός αλλά αντιπολίτευση.Δεν σηκώνεσαι να φύγεις λέω εγώ να έρθει κανένας άλλος;

 
Νίκος
25 Ιουν 2016 11:59

@Poyet
Συμφωνώ με όσα λες για τον τρόπο που γινόντουσαν οι διορισμοί.

Διαφωνώ όμως κάθετα με τις αποσπάσεις.

Η καραμέλα πως οι αποσπάσεις σε διάφορους φορείς είναι επιζήμια δεν θα την ασπασθώ.

Δεν είναι λογική να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα αν δεν μπορώ εγώ να πάρω απόσπαση, είναι καταστροφική και εγωιστική τέτοια άποψη. Οι διάφοροι φορείς θα πάρουν τις αποσπάσεις που θέλουν είτε από τους εκπαιδευτικούς είτε από την τοπική αυτοδιοίκηση είτε με αποσπάσεις απ’ όποιους θελήσουν.

Είναι ντροπή (μη το πάρεις προσωπικά) για όλους που δείχνουν το ψεύτικο ενδιαφέρον τους για τη πλήρωση των σχολείων με τη υποβάθμιση και μείωση των δυνατοτήτων που μπορεί να έχουν οι εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί συν τοις άλλοις είναι δημόσιοι υπάλληλοι και με αυτό το καθεστώς πληρώνονται.

Αντί να ζητάμε την πλήρωση των κενών θέσεων με νέους και τη δυνατότητα να μπορούμε να πηγαίνουμε παντού, προσπαθούν μερικοί να μας πείσουν πως πρέπει να διαχειριστούμε τη μιζέρια με αυτομαστίγωμα.

 
Μάριος Κ.
25 Ιουν 2016 13:08

Πολλά "έχει δίκιο" ακούω ξαφνικά. Όταν τα ίδια τα έλεγε πριν κάποια χρόνια η Διαμαντοπούλου, υπό πολύ χειρότερες συνθήκες υπεραριθμιών και κρυμμένων επαιδευτικών, το κόμμα του ούρλιαζε για "νεοφιλελεύθερες πολιτικές που καταστρέφουν την παιδεία". Και από κοντά σιγοντάριζε η πλειοψηφία του κλάδου.

 
Μανος
25 Ιουν 2016 13:57

Μπράβο Φίλη , αξιε διαδοχε της Διαμαντοπούλου καί ολων των αλλων μεταρυθμιστών τύπου Αρσένη, (είδες τι λέγαν ) ότι ελεγε αλήθειες όπω και εσύ

 
Ομοεθνης
25 Ιουν 2016 14:21

Προς τι ο ντόρος; Αφού αυτό αξίζετε νεοέλληνες..

 
δικαιος
25 Ιουν 2016 15:01

Φιλη , με αυτα που λες , θα φας τοσο μαυρο στις εκλογες , που ουτε την ψηφο σου δεν θα βρεις.

 
eleni
25 Ιουν 2016 20:11

@ Γιώργος με την ίδια λογική ο δάσκαλος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον φυσικό, τον μαθηματικό, τον χημικό, τον κοινωνιολόγο, τον φιλόλογο και πάει λέγοντας. Πρέπει δηλαδή να φύγει ο δάσκαλος και να πάρουν τη θέση του οι ειδικότητες; Το διακύβευμα δηλαδή για την δημοτική εκπαίδευση είναι ποιος έχει τις πιο ειδικές γνώσεις; Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί. Η παιδαγωγική έχει αναγνωριστεί σαν επιστήμη εδώ και πολλά χρόνια και αυτό σπουδάζουν κατά κύριο λόγο οι δάσκαλοι για τέσσερα συναπτά χρόνια, μαζί με όποια άλλα αντικείμενα (και τα καλλιτεχνικά) είναι απαραίτητα, όχι για να διδάσκονται ως ξεχωριστά αντικείμενα αλλά για να χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία σε οποιοδήποτε θέμα. Αυτό που γίνεται στα νηπιαγωγεία σήμερα εμένα με γοητεύει και θα ήθελα να εφαρμόζεται και στο δημοτικό. Όμως η τάση είναι να καταστραφεί η ενιαία διδασκαλία στο νηπιαγωγείο βάζοντας και εκεί ειδικότητες. Και τότε, ποιος θα είναι πιο ειδικός να διδάξει τη μουσικοκινητική αγωγή; Ο θεατρολόγος, ο μουσικός, ο γυμναστής, ο χορευτής, ποιος αλήθεια; Ο νηπιαγωγός πάντως τη διδάσκεται ή αν δεν την έχει διδαχτεί την αναζητά σε σεμινάρια πληρώνοντας από την τσέπη του. Και υπάρχουν και πολλοί δάσκαλοι που προστρέχουν σε σεμινάρια θεάτρου και εικαστικών για να τα χρησιμοποιήσουν στη διδασκαλία τους. Οι συνάδελφοι των καλλιτεχνικών είναι όμως εξαιρετικά χρήσιμοι στο σχολείο για να συνεργαζόμαστε και να δημιουργούμε μαζί εξαιρετικές διδασκαλίες και να γίνονται όλα τα μαθήματα παιχνίδι (και όχι μόνο το θέατρο). Υπήρχαν από χρόνια στο ολοήμερο πρόγραμμα. Φυσικά, τους περιμέναμε πώς και πώς για να μοιράσουμε τα τμήματα (που είχαμε σαράντα παιδιά μέσα) και δεν τους διόριζε το υπουργείο. Τότε δεν μιλούσε κανείς. Ήταν μάλιστα ακόμα χειρότερα γιατί ήταν ωρομίσθιοι. Γιατί δεν βγήκε τότε κάποια επιστημονική ένωση να τους υπερασπιστεί; Δεν ήταν εργαζόμενοι τότε; Η το ζήτημα ήταν να πάρουν το πρωϊνό πρόγραμμα;
Η κόρη μου φοιτά στην ΑΣΚΤ. Δεν έδωσε αυτές τις πολύ δύσκολες εξετάσεις για να γίνει καθηγήτρια στο δημοτικό. Έχει άλλες φιλοδοξίες όπως και ΟΛΟΙ οι συμφοιτητές της. Η διδασκαλία στα παιδιά του δημοτικού γι' αυτούς συνήθως είναι πάρεργο. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη τους να κάνουν μια δουλειά για την επιβίωσή τους (και το παιδί μου θα βρεθεί στη θέση αυτή). Βρέθηκαν ελέω Διαμαντοπούλου και με πολύ άσχημες εργασιακές συνθήκες τρέχοντας από σχολείο σε σχολείο, στο δημοτικό. Κανείς δεν θέλει να απολύονται εργαζόμενοι. Αλλά με την εγκύκλιο Φίλη θα απολυθούν και χιλιάδες δάσκαλοι αναπληρωτές αφού και αυτοί θα περισσέψουν με την μείωση των ωρών που αντιστοιχούν σε δασκάλους και ιδιαίτερα στα σχολεία που δεν ήταν ΕΑΕΠ και ήταν διπλάσια από τα ΕΑΕΠ (καταργείται η ευέλικτη ζώνη στις μεγάλες τάξεις και μειώνονται οι ώρες στο ολοήμερο δραματικά). Ας μην μπούμε στη λογική να διαλέξουμε ποιος θα απολυθεί και να φαγωθούμε μεταξύ μας. Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, να καταργηθούν οι συγχωνεύσεις σχολείων, να στελεχωθούν όλες οι δομές της αντισταθμιστικής και της ειδικής αγωγής και να δημιουργηθούν κι άλλες. Και να διοριστούν μόνιμοι για να έχουν και τα σχολεία το μόνιμο δυναμικό τους και να μπορεί να φτιάχνει το κάθε σχολείο το πρόγραμμά του από τον Ιούνιο για τον επόμενο χρόνο. Και να έχουμε και νοσοκόμες και ψυχολόγους και τραπεζοκόμους και καθαρίστριες (μόνιμες) και όλους όσους χρειάζεται το σχολείο. Αυτά πρέπει να διεκδικήσουμε και όχι να φαγωθούμε μεταξύ μας.

 
Mr Νίκος
25 Ιουν 2016 21:02

Κύριε υπουργέ οι παρκαρισμένοι υπήρχαν πάντα αλλά όταν ήταν με το μέρος σας ενάντια στην αξιολόγηση ήταν .....επαναστάτες εκπαιδευτικοί
Περιμένω σε λίγο να ανακαλύψετε ότι κάποιοι κάνουν ιδιαίτερα και στη συνέχεια να πείτε ότι έστω και ένας αν είναι αυτός θα πρέπει αν το μάθει το υπουργείο για να τον τιμωρήσει κτλ κτλ
Κάποια στιγμή θα ανακαλύψετε και ότι αυτά που λέτε, ότι δεν θα υπάρχουν ολιγομελή τμήματα από του χρόνου, οι διευθυντές εκπαίδευσης δεν πρόκειται να τα υλοποιήσουν.

 
@Tasos
26 Ιουν 2016 07:11

Να μην χάνουμε χρόνο. Καλύτερα να φύγει ο Φίλης και να έρθουν κάποιοι από τους προηγούμενους Υπουργούς. Μήπως να βάλουμε τον Σόιμπλε καλύτερα;

 
αληθειες
26 Ιουν 2016 17:41

Συνάδελφοι; Πόσες φορές δεν είπαμε εμείς οι ίδιοι ότι στα σχολεία πρέπει να μπει μία τάξη; Καθε χρονο, βλέπουμε και τα κενά, και κατά πόσο αναπληρώνονται, αλλά και πώς δημιουργούνται. Ξέρουμε τη διαφορά λειτουργικών και οργανικών κενών, και ειλικρινά, σε μερικές περιπτώσεις, δεν ξέρω τι προέχει για τους περισσότερους. Υπήρχε σχολείο που απασχολούσε 5 εκπαιδευτικούς, χωρίς κανένας τους να συμπληρώνει ωράριο. Δεν τα βλέπουμε; Δεν τα έβλεπαν; Σεβαστό το έργο των υπευθύνων εργαστηρίων. Πληροφορική και τεχνολογία να σπάνε, ναι. Τα εργαστήρια πληροφορικής είναι ήδη πολύ μικρά για 15 ατομα. Παράλληλα, τα άλλα 15 είναι σε μια απλή αίθουσα, κάνοντας καθαρά θεωρητικό μάθημα, αλλα καλύπτοντας το ωράριο του συναδέλφου. Να πούμε για την παράλληλη διδασκαλία ξένων γλωσσών; Όπου η εγκύκλιος που προβλέπει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (12) όταν λειτουργεί ΕΝΑ τμήμα στο σχολείο, καταστρατηγείται παντού, και υπάρχουν 10-12 τμήματα 13 ατόμων, καλύπτοντας ,όμως, το ωράριο των εκπαιδευτικών; Και ας δηλώνονται κενά σε άλλα σχολεία.. Αλλά, πρώτα από όλα η συναδελφικότητα. Σωστά;

 
Poyet
26 Ιουν 2016 21:08

@Νίκος
Μου λες δλδ ότι είναι σωστό να αποσπάται φιλόλογος στα αρχεία του κράτους και να μένει το σχολείο του μέχρι το Νοέμβριο χωρίς καθηγητή; Να μη ξεχνάμε ότι προσληφθήκαμε για να διδάξουμε στα σχολεία.
Προσωπικά ούτε κρύο ούτε ζέστη, δεν ζήτησα ποτέ απόσπαση, αλλά δεν μου κάθεται καλά αυτό που γίνεται.

 
HΡΑ
27 Ιουν 2016 12:05

Έχοντας ο καθένας κι η καθεμιά σας για σημαία τη συντεχνία του/της μοιραία καταλήγετε στο αλληλοφάγωμα , τον κατακερματισμό δυνάμεων και τον αποπροσανατολισμό. ΄Ετσι όμως δεν φτιάχνετε χωριό... Αυτά σε επίπεδο διεκδίκησης των ούτως ή άλλως δίκαιων αιτημάτων σας. Εις ό,τι αφορά τη συζήτηση σε παιδαγωγικό επίπεδο, θα σας συμβούλευα να μην στρέφεστε εναντίον των δασκάλων, οι οποίοι, παρά τα λειτουργικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την μαζική έλευσή σας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διάκεινται θετικά απέναντί σας, σας στήριξαν, σας " αγκάλιασαν" και βέβαια, ε, κάτι ξέρουν όχι μόνο από Παιδαγωγικο - Διδακτική - και Παιδοψυχολογία, αλλά και από Θέατρο - Μουσική - Καλλιτεχνικά και από Πληροφορική... Προσωπικά έχω παρακολουθήσει εκπληκτικές θεατρικές παραστάσεις δασκάλων κι έχω δει εξαιρετικές καλλιτεχνικές δημιουργίες παιδιών υπο τη διακριτική παιδαγωγική καθοδήγηση πεφωτισμένων δασκάλων και διδασκαλισσών. Κάτι ξέρω κι εγώ για να το γράφω κι ας είμαι απ' ορεινό χωριό...

 
ΧΑΡΗΣ
27 Ιουν 2016 15:23

Σε λίγο θα μας που ότι για να διδάξουμε πρόσθεση πρέπει να έχουμε πτυχίο μαθηματικού!!! Και το λέω εγω που έχω KAI πτυχίο μαθηματικού!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.