Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το 8ο ΓΕ.Λ. Αθηνών στο Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+

Δημοσίευση: 03/07/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το 8ο ΓΕ.Λ. Αθηνών ανταποκρίνεται σε μια μακρά, πλέον του αιώνος, εκπαιδευτική και παιδαγωγική παράδοση, όπως και στις επιταγές των καιρών, ότι το σχολείο δεν είναι απλά ένας χώρος μετάδοσης της γνώσης, αλλά και ένας χώρος αλληλεπίδρασης των εμπλεκομένων σε αυτό φορέων, χώρος ανοίγματος στην κοινωνία και χώρος, όπου τα όνειρα ταξιδεύουν σε όλο τον πλανήτη και γίνονται πραγματικότητα. Έτσι, τα δύο τελευταία σχολικά έτη, 2014-2015 και 2015-2016, το σχολείο συμμετέχει μαζί με άλλες τρεις χώρες στο Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+.

Το Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+ είναι μία μοναδική σχολική εμπειρία και μία αναντίρρητη δυνατότητα καλλιέργειας μαθητών και δασκάλων. Πολύμηνη έρευνα, πολυεπίπεδη γνώση, ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα, φιλία, ανταλλαγή ξεχωριστών κοινών εμπειριών, κινητοποίηση της επινοητικότητας και του δημιουργικού οίστρου, μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων (χορός, μουσική, θεατρικό παιχνίδι, παραδοσιακή και σύγχρονη τέχνη, σπορ) αποκάλυψαν τις κρυμμένες και –άλλως- αναξιοποίητες δεξιότητες διδασκόντων και διδασκομένων. Μάθαμε όλοι μαθαίνοντας, ανοίγοντας στο σχολείο πόρτα στην εξωστρέφεια, απομακρύνοντάς το από τον άγονο αυτισμό της στείρας δασκαλοκεντρικής μετάδοσης γνώσεων.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι: “Let’s stop violence through Art, Sports, Literature” (Ας σταματήσουμε τη βία με την Τέχνη, τον Αθλητισμό, τη Λογοτεχνία). Συμπράττουσες με την Ελλάδα χώρες είναι η Λιθουανία, που έχει και το συντονισμό, η Τουρκία και η Πορτογαλία, ενώ η γλώσσα του προγράμματος είναι η Αγγλική.
Τα δύο αυτά χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί – συνοπτικά – οι παρακάτω δραστηριότητες:

Α. Τέσσερεις Συναντήσεις των Παιδαγωγικών Ομάδων (μόνο εκπαιδευτικοί).

-Στην πρώτη, την οργανωτική συνάντηση την περίοδο 5-8/1/2015 στη Λιθουανία, έλαβε μέρος ο κατά το 2014-2015 Διευθυντής του σχολείου. Εκεί τέθηκαν αναλυτικά οι στόχοι του Προγράμματο και ο οργανώθηκε ο τρόπος επίτευξής τους.

-Στη δεύτερη, στην Τουρκία τον Ιούνιο του 2015, συμμετείχαν δύο μέλη της παιδαγωγικής ομάδας. Εδώ έγινε αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας του Προγράμματος και οργανώθηκε η συνέχισή του.

-Ακόμη, από 24 έως 30/1/2016 το σχολείο μας υποδέχθηκε τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των άλλων χωρών, συνάντηση που, εκτός από τις συνεδρίες της ολομέλειας, περιελάμβανε επισκέψεις σε Μουσεία, επίσημη υποδοχή στο Δημαρχείο της Αθήνας, επίσκεψη στον Ελαιώνα με ενημέρωση από υπεύθυνο επί του προσφυγικού και, τέλος, ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη με σχετικές εκπαιδευτικές δράσεις των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και το ιστορικό Ναύπλιο. Επίσης, στην αίθουσα τελετών του σχολείου σε επίσημη εκδήλωση επαναλήφθηκε από τους μαθητές μας η παρουσίαση της δράσης στην Πορτογαλία για τους συμμαθητές τους, τους γονείς και φίλους, αλλά και με την παρουσία εκπαιδευτικών άλλων σχολείων και συνταξιοδοτηθέντων Διευθυντών και εκπαιδευτικών του σχολείου. Στην ίδια εκδήλωση τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των συμπραττουσών χωρών απηύθυναν θερμό χαιρετισμό στο κοινό και έγινε ανταλλαγή δώρων μεταξύ των χωρών σε κλίμα αληθινής συναδέλφωσης, συγκίνησης και πληρότητας, με τη διαπίστωση για μία ακόμη φορά της αποτελεσματικότητας και αναγκαιότητας σύμπραξης μεταξύ σχολείων διαφορετικών χωρών.

-Η τέταρτη και τελευταία συνάντηση εκπαιδευτικών πραγματοποιείται στην Πορτογαλία την περίοδο 17-23/4/2016. Εδώ ολοκληρώνεται η οργάνωση της επίσημης ιστοσελίδας αλλά και της έκδοσης όλου του υλικού των πεπραγμένων δράσεων του Προγράμματος σε ηλεκτρονική μορφή, που θα αναρτηθεί, ώστε να τεθεί στην διάθεση όλων των σχολείων και εκπαιδευτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Intellectual Output).

Β. Δύο Συναντήσεις Μαθητών με την συνοδεία των καθηγητών τους.

-Το σχολείο μας υποδέχθηκε τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στην πρώτη τους συνάντηση από 8 έως 13/3/2015. Κατά τη συνάντηση αυτή, ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ξεδίπλωσε τις ομορφιές, αλλά και την ιστορία της πόλης μας στα μέλη των ξένων αποστολών, που επισκέπτονταν για πρώτη φορά την Αθήνα και την Ελλάδα. Μαθητές του Λυκείου μας σε συνεργασία με τους υπευθύνους της παιδαγωγικής ομάδας καθηγητές ξενάγησαν τις προσκεκλημένες ομάδες στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως και στο Θέατρο του Διονύσου. Ενημερωτικά φυλλάδια, φτιαγμένα από τους μαθητές συνόδευσαν τους περιπάτους σε Μοναστηράκι, Πλάκα, Μετς. Μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο Σούνιο και στο Λαύριο με πλούσιες εκπαιδευτικές δραστηριότητες από εξειδικευμένο προσωπικό συμπλήρωσαν το πλάνο της περιήγησης.

Στα πλαίσια της θεματολογίας του προγράμματος, αξιόλογες ήταν οι παρουσιάσεις της κάθε χώρας στο αμφιθέατρο του σχολείου μας. Η ελληνική ομάδα «δίδαξε» την έννοια της τραγωδίας μέσω power point και οπτικοακουστικού υλικού από παλαιότερες σχολικές παραστάσεις αλλά και από νεότερες δράσεις. Συγχρόνως, παρότρυνε όλους τους μαθητές, Έλληνες και ξένους, να συμμετάσχουν σε ένα θεατρικό παιγνίδι δημιουργικότητας και αυτοσχεδιασμών με θέμα τη βία και τις αρνητικές συνέπειές της για τη ζωή των ανθρώπων.

-Επίσκεψη στην Πορτογαλία την περίοδο 8-14/11/2015, όπου έλαβαν μέρος τέσσερεις εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδα αλλά και οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα δεκαέξι μαθητές. Στην Πορτογαλία, οι μαθητές μας παρουσίασαν δράσεις, που με ζήλο ξεκίνησαν να ετοιμάζουν από τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Επίσης, εργάστηκαν γι’ αυτήν ακούραστα με τους υπεύθυνους καθηγητές εκτός διδακτικού ωραρίου από την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους μέχρι την πραγματοποίηση του ταξιδιού. Η θεματολογία της δράσης αυτής, συναφής πάντοτε προς την θεματολογία του προγράμματος, συνίστατο στην εξέλιξη της έννοιας του χορού από τα πανάρχαια χρόνια (Όμηρος, Σαπφώ, Αρχαία Τραγωδία, Βυζάντιο, Δημοτικό Τραγούδι κ.ά., με προεκτάσεις στους σύγχρονους πρόσφυγες και στη σημερινή πραγματικότητα).

Γ. Τέλος, να αναφερθούμε σε μια άλλη αξιόλογη δράση των μαθητών μας στο πλαίσιο του ανωτέρω προγράμματος. Είναι η έκθεση ζωγραφικής την 26/9/2015, ανοιχτή στο κοινό, με έργα ζωγράφων που επέλεξαν και σχολίασαν σύντομα οι μαθητές μας και η οποία παραμένει μόνιμα στον πρώτο όροφο του σχολείου μας.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με τη λήξη του σχολικού έτους, δηλαδή στο τέλος Αυγούστου 2016.

Η χαρά και το όφελος πολύ και το ταξίδι αξέχαστο!

-Η επίσημη ιστοσελίδα μας: http://www.arsvsviolence.eu

-Facebook: Let’s stop violence at school through art, literature and sports

Για την Εκπαιδευτική Ομάδα του σχολείου.
Αθηνά Γκουτζινοπούλου
Φιλόλογος

Σχόλια (1)

 
Ζευξίππη Ηρωίδου - Κονταξοπούλου
13 Ιουλ 2016 07:24

Ως μαθήτρια τού αναφερόμενου καί εικονιζόμενου Σχολείου,τού επονομαζόμενου κατα τά έτη φοιτήσεως μου ( 1946_1952 ) ως ¨ Η ´Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών" αισθάνομαι υπερήφανη γιά τήν εκπαιδευτική καί πολιτιστική εξέλιξη τού σχολείου μου. Ως μέλος τού Συλλόγου Αποφοίτων τού Η ´ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ- ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ κατά τά τελευταία 20 χρόνια, θά ήθελα νά αναφερθώ στόν ικανότατο κάι φωτισμένο Λυκειάρχη τού σχολείου μας κύριο Διονύση Λαμπρινίδη, πού μέ άοκνες προσπάθειες καί παρουσία του στό σχολείο πολλών ωρών πέρα τών υποχρεώσεών του, πέτυχε νά διατηρήσει, νά βελτιώσει καί νά αναδείξει τό ιστορικό Σχολείο μας σέ ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό ίδρυμα πού τιμά τήν υπέρ 100ετή παρουσία του στήν Ελληνική εκπαίδευση . Εύχομαι καλή συνέχεια από τούς διαδόχους. Ζεύξη Ηρωίδου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ