Placeholder

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Ζητούν τον αποκλεισμό των αποφοίτων Κολλεγίων από τη διδασκαλία ξένων γλωσσών και κατάργηση επάρκειας σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσσομάθειας

Δημοσίευση: 05/07/2016
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Alt Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Title Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη   κατάργηση του θεσμού της χορήγησης «επάρκειας διδασκαλίας» σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και να αποκλειστεί στους αποφοίτους των Κολλεγίων η   πρόσβασή τους στο επάγγελμα του διδάσκοντος ξένη γλώσσα, ζητά το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο των πρόσφατων επαφών του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών για το θέμα της Επάρκειας Διδασκαλίας και με αφορμή τη συνέντευξη του υπουργού κου Φίλη στις 16-6-2016 στη διαδικτυακή τηλεόραση του esos (http://www.esos.gr/arthra/44571/o-yp-paideias-gia-ta-ptyhia-ton-kollegio... eparkeias-didaskalias-xenon), σχετικά με:

α) τη θεσμοθέτηση προϋποθέσεων για τη χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών, καθώς εκκρεμούν στο Υπουργείο περίπου 10.000 σχετικές αιτήσεις, και

β) την εξέταση των περίπου 3.000 φάκελων/αιτήσεων για την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων αποφοίτων Κολλεγίων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.,

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο των πρόσφατων επαφών του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών για το θέμα της Επάρκειας Διδασκαλίας και με αφορμή τη συνέντευξη του Υπουργού κου Φίλη στις 16-6-2016 στη διαδικτυακή τηλεόραση του esos (http://www.esos.gr/arthra/44571/o-yp-paideias-gia-ta-ptyhia-ton-kollegio... eparkeias-didaskalias-xenon), σχετικά με:

α) τη θεσμοθέτηση προϋποθέσεων για τη χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών, καθώς εκκρεμούν στο Υπουργείο περίπου 10.000 σχετικές αιτήσεις, και

β) την εξέταση των περίπου 3.000 φάκελων/αιτήσεων για την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων αποφοίτων Κολλεγίων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.,
αποφάσισε:

-να επιβεβαιώσει άλλη μια φορά την πάγια και διεθνώς επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση ότι η διδασκαλία ξένης γλώσσας προϋποθέτει πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδές στο σχετικό γνωστικό αντικείμενο, δηλαδή σπουδές σε Τμήματα Ξένης Γλώσσας και Φιλολογίας,

-να δηλώσει ότι τα Τμήματα αυτά είναι τα μόνα αρμόδια να πιστοποιούν την παιδαγωγική-διδακτική επάρκεια των πτυχιούχων στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας,

-να εκφράσει για πολλοστή φορά την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση των πτυχίων και την υπονόμευση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Σχολών ΑΕΙ (με πιστοποιημένη παιδαγωγική επάρκεια), μέσω της εξομοίωσής τους με τους κατόχους γλωσσικής επάρκειας.

Καλούμε, συνεπώς, το ΥΠ.Π.Ε.Θ.

1. ως προς τις εκκρεμείς 10.000 αιτήσεις για χορήγηση «επάρκειας»:

-να προβεί άμεσα στην κατάργηση του θεσμού της χορήγησης «επάρκειας διδασκαλίας» σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας, εκτός από την άριστη γνώση του γλωσσικού συστήματός της, για την οποία απαιτούνται γλωσσολογικές σπουδές, είναι απαραίτητη η γνώση της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και του Πολιτισμού των χωρών στις οποίες αυτή ομιλείται. Πρωτίστως, προϋποθέτει την άριστη και σε πανεπιστημιακό επίπεδο κατάρτιση στα ειδικά θέματα της Διδακτικής των Γλωσσών,

-να αποδεχτεί το αυτονόητο γεγονός ότι ουδεμία «επιμόρφωση» γλωσσομαθών με πιστοποιημένη άριστη γνώση της ξένης γλώσσας δεν μπορεί να υποκαταστήσει τετραετή κύκλο πανεπιστημιακών σπουδών,
και

2. ως προς την επαγγελματική αναγνώριση των 3.000 αποφοίτων Κολλεγίων:

-σε περίπτωση που προβεί σε θεσμοθέτηση των επαγγελματικών προσόντων αποφοίτων Κολλεγίων, να αποκλείει την πρόσβασή τους στο επάγγελμα του διδάσκοντος ξένη γλώσσα, δεδομένου ότι η κατάρτιση των καθηγητών απαιτεί έναν πλήρη και μάλιστα πανεπιστημιακού επιπέδου κύκλο σπουδών, ο οποίος περιλαμβάνει γνωστικά αντικείμενα Γλωσσολογίας, Λογοτεχνίας, Ιστορίας,
Πολιτισμού και βεβαίως Διδακτικής των Γλωσσών,
και

-να αποδεχτεί το επίσης αυτονόητο γεγονός ότι ουδεμία «συμπληρωματική
κατάρτιση», όπως και κανένα «πρόγραμμα εξομοίωσης» δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις απαιτούμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

Δηλώνουμε ότι είμαστε στη διάθεση του Υπουργείου για παροχή κάθε είδους επιστημονικών στοιχείων που τεκμηριώνουν τις ανωτέρω θέσεις μας, οι οποίες συνάδουν με τη διεθνή πρακτική και συμβάλλουν στη διασφάλιση αξιόπιστης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Τέλος, το Τμήμα αποφάσισε το παρόν ψήφισμα να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος, να σταλεί στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., στα Ξενόγλωσσα Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α. και του Α.Π.Θ., στους Συλλόγους Καθηγητών Ξένων Γλωσσών και να ενημερώσει σχετικά την Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. και τη Σύγκλητο.

Εκ μέρους του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ Η Πρόεδρος του Τμήματος
Καθ. Α. Αντωνοπούλου

 

Σχόλια (3)

 
ητανε ενα μικρο ΕΚΠΑ
05 Ιουλ 2016 09:41

Οποιος θέλει να διδάξει αγγλικά δεν πρέπει να ειναι απο σχολείο αγγλικό αλλα απο το ΕΚΠΑ. Μόνο το ΕΚΠΑ ξερει τα γερμανικά καλύτερα απο τον γερμανό τα αγγλικά απο το ηνωμενο βασίλειο και τα Γαλλικά απο τον πλατινί.

 
Ευτυχία
09 Ιουλ 2016 18:33

@ητανε ενα μικρο ΕΚΠΑ

Άλλο ξέρω να ΜΙΛΩ μια γλώσσα και άλλο ξέρω να την ΔΙΔΑΣΚΩ. Αν ήταν έτσι, τότε ΟΛΟΙ οι έλληνες θα έπρεπε να μπορούμε να διδάσκουμε στα σχολεία αντί των φιλολόγων.
Για να διδάξεις μια ΞΓ, πρέπει να έχεις γνώσεις μεθοδολογίας της διδασκαλίας, ψυχολογίας, παιδαγωγικής, γλωσσολογίας, λογοτεχνίας κ.ά. Αυτά τα αποκτάς μέσα από τις παν/μιακές σπουδές και όχι στο φροντιστήριο. Τί δεν καταλαβαίνετε επιτέλους ορισμένοι;

 
CHATZIS NIKOS
04 Αυγ 2016 22:38

Το θέμα με το οποίο ασχολείσθε είναι πολύ δύσκολο να λυθεί και δεν έχει να κάνει μόνο με γνώσεις και μεθοδολογίες.Ποιος είναι καλύτερος ή ικανότερος. Με το τι συμβαίνει σ' άλλες χώρες.
Ο αγώνας αυτός είχε ξεκινήσει από την δεκαετία του 70. Αποτέλεσμα κανένα.
Όλοι υπόσχονται αλλά όταν φθάνει η ώρα να καταργηθεί η επάρκεια με νόμο , τότε οι αρμόδιοι διαπιστώνουν ότι τα χέρια τους είναι δεμένα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean