Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Θ. Πελεγρίνης: Οι ΣΕΚ δεν έτυχαν την αποδοχής της κοινωνίας

Δημοσίευση: 19/07/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με  πρόσφατη διάταξη που ψηφίσαμε τον Μάρτιο του 2016, καταργήσαμε τις Σχολές δεν έτυχε της αποδοχής της κοινωνίας, τόνισε στη Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), έναν θεσμό που Βουλή ο υφ. Παιδείας Θ. Πελεγρίνης,  απαντώντας σε  επίκαιρη ερώτησηβ του Βουλευτή Γιάννη Μανιάτη, σχετικά με την μετατροπή της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) Επιδαύρου σε Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) ενηλίκων, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Α. Είναι γεγονός ότι τέσσερις μόνο σχολές λειτούργησαν από τις ενενήντα πέντε που προβλεπόταν να λειτουργήσουν. Με αυτόν τον τρόπο κάναμε ένα βήμα για τον εξορθολογισμό της πολυτυπίας του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και κυρίως, αποφεύγουμε την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και την πρόωρη κατάρτιση στη μη τυπική εκπαίδευση.

Β. Ασφαλώς, η ολοκλήρωση των σπουδών όσων μαθητών και μαθητριών σπούδαζαν σε καταργούμενες σχολές, θα συνεχίσει με τα ίδια δικαιώματα, όπως ξεκίνησαν της σπουδές τους. Προβλέπεται, επίσης, η μετατροπή των καταργούμενων ΣΕΚ, σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, τα ΔΙΕΚ, για ειδικές ευαίσθητες κατηγορίες πληθυσμού, ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης ύστερα από απόφαση του Υπουργού Παιδείας.

Γ. Πράγματι, όσον αφορά τη Σχολή της Επιδαύρου, που λειτουργεί -οφείλω να πω- με μεγάλη επιτυχία, με τέσσερις ειδικότητες, του τεχνίτη λιθοξοΐας, του τεχνίτη γαλακτοκομίας και τυροκομίας, του τεχνίτη μελισσοκομίας και του τεχνίτη κοπτικής-ραπτικής, η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς έδειξε από την αρχή ενδιαφέρον τόσο για τις ειδικότητες που προσφέρονται και εξυπηρετούν πρακτικές ανάγκες της ευρύτερης περιοχής όσο και για τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί για τη λειτουργία της από την τοπική κοινωνία με ιδιωτικές δωρεές.

Δ. Γι’ αυτόν τον λόγο, από το 2015 υπάρχει ΦΕΚ για ίδρυση ΙΕΚ Επιδαύρου με φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως 2004/15-9-2015. Δεδομένου ότι η Σχολή δεν λειτούργησε ποτέ ως ΙΕΚ, αλλά συνέχισε ως ΣΕΚ, αν καταργηθούν οι ΣΕΚ, μπορεί να λειτουργήσει ως ΙΕΚ βάσει του ΦΕΚ του 2015 με τις ειδικότητες που ήδη έχει.

Ε. Θέλω να καθησυχάσω τους σπουδαστές, τους εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία της Αργολίδας και γενικότερα της Πελοποννήσου ότι η Σχολή θα συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Είναι αυτονόητο πως όποια δομή κατάρτισης λειτουργεί θετικά και με αναπτυσσόμενη δυναμική, τη στηρίζουμε και την ενισχύουμε.

Ζ. Στόχος μας, αξιότιμε κύριε Βουλευτά, είναι η αναβάθμιση της σημερινής πολυδιασπασμένης τεχνικής και επαγγελματικής κατάρτισης, με ανασυγκρότηση ενός δημόσιου και δωρεάν, επαρκούς και αποτελεσματικού συστήματος μεταλυκειακής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

 

Σχόλια (1)

 
Βασίλης
19 Ιουλ 2016 17:46

Ζ. Στόχος μας, αξιότιμε κύριε Βουλευτά, είναι η αναβάθμιση της σημερινής πολυδιασπασμένης τεχνικής και επαγγελματικής κατάρτισης, με ανασυγκρότηση ενός δημόσιου και δωρεάν, επαρκούς και αποτελεσματικού συστήματος μεταλυκειακής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

Αν παρατηρήσουμε λίγο την παραπάνω παράγραφο που εξέφρασε ο Κος Υφυπουργός βλέπουμε περίτρανα που οδεύει το πράγμα (βλέπε και προγραμματικές δηλώσεις ΣΥΡΙΖΑ) για μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση δηλαδή με απλά λόγια το κλείσιμο των ΕΠΑΛ σταδιακά.

Τα ίδια εξέφρασε πριν καιρό και ο τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν βλέπω λοιπον το λόγο που ο Υπουργός δεν βγαίνει να το πεί δημόσια και παντελονάτα και ότι βρέξει ας κατεβάσει.... Τα ψηφαλάκια να ναι καλά. Σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα διεθνώς μαθαίνουν τα παιδιά δεξιότητες στα 19 τους μετά το Λύκειο η άλλη δευτεροβάθμια βαθμίδα ;;;;. Να δείξουν μελέτες και συγκριτικά και έγκυρα πορίσματα και μετά να ψηφίζουν..... να μην πω τι... σαν αυτές που είδαν το άδικα τυπωμένο χαρτί των πρόσφατων ΦΕΚ για την Παιδεία.
Αλλά βέβαια, ο Cedefop αλλά και ο ΟΟΣΑ ακόμα (ο Θεός να μας φυλάει και απ αυτούς) έχουν διαγνώσει και εκφράζουν καλλωπισμένα στις μελέτες τους το βλέμμα αρκετών Ελλήνων γονέων με τα επαγγέλματα κολλάρου, μην χάσει το παιντί και δεν γίνει επιστήμων με μισή ώρα την ημέρα διάβασμα κι ας περάσει και σε ΤΕΙ στο κακοσάλεσι.
Για αυτό και κόπηκε η τράπεζα θεμάτων τον Γενάρη του 2015, για τα ψηφαλάκια και οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ υποτριπλασιάστηκαν εν ριπή οφθαλμού αφού το ΓΕΛ έγινε περίπατος.

Ακόμα και αν η Υφυπουργός είπε να επαναφέρουν την βάση του 10 , ο ίδιος ο Φίλης την ακύρωσε αυθημερόν καθώς με πρόχειρους υπολογισμούς ένα 40% των υποψηφίων για Πανελλήνιες θα έμενε στην απόξω και θα έπαιρνε την άγουσα για ΙΕΚ . Που τα πουλάνε αυτά , άραγε, και μετά μιλάνε για ανάπτυξη. Η ανάπτυξη κύριοι θέλει μεσαίο εργατικό δυναμικό. Να δώ με τι θα το φτιάξετε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ