Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΕΕΧ: Το υπ. Παιδείας και το ΙΕΠ μετατρέπουν τη Χημεία σε παρία των Φυσικών Επιστημών στα σχολεία

Δημοσίευση: 19/07/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ενωση Ελλήνων Χημικών ανακοίνωσε ότι    θα ασκήσει όλα τα νόμιμα μέσα και θα εξαντλήσει τις ΘΕΣΜΙΚΕΣ ενέργειες «για να αποτρέψει τόσο την εξαφάνιση της Χημείας από το Ελληνικό σχολείο, όσο και την αμφισβήτηση της ποιότητας της παρεχόμενης Εκπαίδευσης από τα Χημικά Τμήματα».

Οι δύο τελευταίες ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει το ΙΕΠ, τονίζει η Ενωση Χημικών,  έχουν εντείνει την ανησυχία στην Επιστημονική κοινότητα των Χημικών, διότι ενισχύουν και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πλήρη υποβάθμιση και τελικά εξαφάνιση της Χημείας και των Χημικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνιστούν δε κατάφωρη παραβίαση της ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ μεταξύ των Φυσικών Επιστημών και ΔΙΑΚΡΙΣΗ σε βάρος της Χημείας.  

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΕΧ

Θέμα: ΤΟ ΥΠΠΕΘ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΠ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑTΡΕΨΟΥΝ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), έχει απευθυνθεί θεσμικά, όπως ο ρόλος της ως  Σύμβουλου του Κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης το επιβάλλει, επανειλημμένα  στο ΥΠΠΕΘ μέσα στο 2016 ζητώντας συνάντηση για σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα, χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα και κυρίως χωρίς να έχει εισακουσθεί για κανένα από τα θέματα που εξαφανίζουν τη Χημεία από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υποβαθμίζοντας και την ποιότητα της ίδιας Εκπαίδευσης.

Οι δύο τελευταίες ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει το ΙΕΠ έχουν εντείνει την ανησυχία στην Επιστημονική κοινότητα των Χημικών, διότι ενισχύουν και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πλήρη υποβάθμιση και τελικά εξαφάνιση της Χημείας και των Χημικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνιστούν δε κατάφωρη παραβίαση της ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ μεταξύ των Φυσικών Επιστημών και ΔΙΑΚΡΙΣΗ σε βάρος της Χημείας.  

Εγκαίρως με επιστολή μας είχαμε επισημάνει στις 3-6-16 ότι η προκήρυξη της θέσης των Ειδικών Συμβούλων ΠΕ04 συνιστούσε κατάφωρη αδικία, διακριτική μεταχείριση σε βάρος της Χημείας έναντι των άλλων Φυσικών Επιστημών και παραβίαση της Αρχής της ΙΣΗΣ μεταχείρισης.

Συγκεκριμένα προκηρύχθηκαν 1 θέση Συμβούλου Φυσικού, 1 θέση Συμβούλου Βιολόγου και με φωτογραφικό τρόπο 1 θέση ΦΥΣΙΚΟΥ ή ΧΗΜΙΚΟΥ, η οποία φυσικά και κατελήφθη από Φυσικό, διότι αυτός ήταν ο στόχος της προκήρυξης. Η ΕΕΧ στις 09-06-2016 έλαβε απαντητικό ηλεκτρονικό μήνυμα από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Κουζέλη, ο οποίος την διαβεβαίωνε ότι οι προτάσεις θα ληφθούν σοβαρά υπόψη και ότι το ΙΕΠ διαθέτει στέλεχος με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στη Χημεία, αποκρύπτοντας ότι δεν πρόκειται για Χημικό, αλλά για ΠΕ14-04, δηλαδή Γεωπόνο – Δασολόγο. Αυτή τη στιγμή λοιπόν για τα θέματα της Χημείας στο ΙΕΠ, από τα απλούστερα έως και τα πολυπλοκότερα όπως τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Χημείας θα αποφαίνεται ένα σύμβουλος που δεν θα είναι Χημικός, δηλαδή ένας ειδικός που δε θα γνωρίζει το γνωστικό αντικείμενο.

Με την ίδια ακριβώς τακτική στο τότε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο απομονώθηκε και περιθωριοποιήθηκε η Χημεία και οι Χημικοί για 15 χρόνια με δυσμενέστατες συνέπειες και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Είναι λοιπόν προφανές ότι το όραμα του ΥΠΠΕΘ για την Εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα για την Ανάπτυξη και την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της χώρας περιλαμβάνει σύμβουλο στη ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑ, αλλά όχι σύμβουλο στη ΧΗΜΕΙΑ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Με δεύτερη απόφασή του το ΙΕΠ, χωρίς καμία διαβούλευση με τα Χημικά Τμήματα, τα οποία διαθέτουν και Διατμηματικό μεταπτυχιακό στη ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΑΠΙΔΕΥΣΗ, το ΙΕΠ αποφάσισε να εξετάζεται η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των Χημικών Τμημάτων μαζί με των Φυσικών από το ΙΕΠ με υπεύθυνη την Φυσικό Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Κρυσταλλία Χαλκιά-Θεοδωρίδου, ενώ για τα Βιολογικά Τμήματα ορίζεται ειδικός αξιολογητής.

Είναι προφανές ότι στην αντίληψη του ΙΕΠ η Χημεία δε συνιστά Επιστήμη, αλλά ένα παρακλάδι της Φυσικής, δηλαδή τον παρία των Φυσικών Επιστημών.

Η πάγια θέση της ΕΕΧ είναι ότι η Εκπαίδευση οφείλει να είναι μεταξύ των πρώτων προτεραιοτήτων της πολιτείας. Ιδιαίτερα η Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, και πολύ περισσότερο στη Χημεία, μπορεί να είναι το όχημα για την έξοδο από την κρίση και την παραγωγή πολιτών με κριτική ικανότητα, δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους έναντι του κοινωνικού συνόλου και δε θα έπρεπε να είναι υποκείμενο συντεχνιακών επιδιώξεων και συμφερόντων.

Οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί και η πολιτική διακρίσεων που τηρείται έναντι της Επιστήμης της Χημείας στη Δευτεροβάθμια την οδηγούν σε περιθωριοποίηση και απορρόφηση από τους άλλους κλάδους που με αυτό τον τρόπο διευρύνουν τις εργασιακές τους ευκαιρίες, χωρίς να τους απασχολεί υποβαθμίζεται η ποιότητα της Εκπαίδευσης των νέων γενιών.  Αντίστοιχα, η επιτροπεία που επιχειρείται να υπάρξει στα Χημικά Τμήματα σχετικά με το ΠΠΔΕ, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους αποτελεί ενέργεια μη αποδεκτή.

Για τους λόγους αυτούς η ΕΕΧ με υπευθυνότητα και αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές - μελλοντικούς πολίτες και την κοινωνία θα ασκήσει όλα τα νόμιμα μέσα και θα εξαντλήσει τις ΘΕΣΜΙΚΕΣ ενέργειες για να αποτρέψει τόσο την εξαφάνιση της Χημείας από το Ελληνικό σχολείο, όσο και την αμφισβήτηση της ποιότητας της παρεχόμενης Εκπαίδευσης από τα Χημικά Τμήματα.

 

Σχόλια (2)

 
petran
19 Ιουλ 2016 17:48

αληθεια σύμβουλος στο ΙΕΠ για τη Γεωλογία- Γεωγραφία υπαρχει;;;

 
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
28 Ιουλ 2016 11:39

Όχι βέβαια δεν υπάρχει σύμβουλος γεωλογίας αλλά καί ούτε κάποιος για να φωνάξει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.