Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σύντομα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων

Είμαι ανοιχτός και στον διάλογο εάν θέλετε να επαναφέρουμε το καθεστώς ελέγχου από μεικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών των πτυχίων, απολυτηρίων, τίτλων των ιδιωτικών σχολείων
Δημοσίευση: 02/08/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Δεν υπάρχει καμία κατάργηση αξιολόγησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει κοινό πεδίο αξιολόγησης του δημόσιου και ιδιωτικού εκπαιδευτικού.

Β. Το υπουργείο σύντομα θα προχωρήσει σε διαδικασία τέτοιας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και σημείωσε τα εξής:

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Αν πάμε σε ιδιαίτερου χαρακτήρα, ειδικότερη αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τότε πρέπει να βρούμε και τρόπους αξιολόγησης των σχολείων από τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, που να έχει και επιπτώσεις αυτή η αξιολόγηση.

ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ: Είμαι ανοιχτός στο διάλογο και περιμένω απαντήσεις, προτάσεις. Διότι αν οι γονείς για παράδειγμα και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν αρνητικά τη λειτουργία ενός σχολείου ότι δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και στα όσα τους έχει τάξει, αυτό θα έχει και επιπτώσεις στα δίδακτρα και άλλου τύπου επιπτώσεις; Είμαι ανοιχτός επαναλαμβάνω σε αυτό το διάλογο, εάν θέλετε να πάμε σε ειδικού τύπου αξιολογήσεις των ιδιωτικών σχολείων.

ΜΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ: Επίσης, είμαι ανοιχτός και στον διάλογο εάν θέλετε να επαναφέρουμε το καθεστώς ελέγχου από μεικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών των πτυχίων, απολυτηρίων, τίτλων των ιδιωτικών σχολείων και σε αυτό είμαι ανοιχτός. Δεν παίρνω πρωτοβουλία, αλλά οτιδήποτε κατά τη γνώμη σας διασφαλίζει την αξιοπιστία και κατά τη γνώμη σας έγκαιρη αξιολόγηση των υπηρεσιών σας, είναι ανοιχτό το Υπουργείο να το συζητήσει. Δεν προκαταλαμβάνουμε και επί του παρόντος δεν αναλαμβάνουμε καμία τέτοια πρωτοβουλία.

Σχόλια (8)

 
geo
03 Αυγ 2016 11:35

Δύσκολα καταλαβαίνω τα όσα είπε ο υπουργός ή τη μεταφορά τους. Όμως κατάλαβα ότι ένα πλέγμα κριτών θα αξιολογεί τα ιδιωτικά σχολεία με χειροπιαστές επιπτώσεις. Το ίδιο θα ισχύει και για τα δημόσια σχολεία; Αυτό δεν κατάλαβα...

 
Μ.Κ
03 Αυγ 2016 13:38

Θα ήθελα να δω όλους τους επαναστάτες συναδέλφους που ήταν και εξακολουθούν και είναι (υποθέτω) κατά της αξιολόγησης.

 
Ο ΠΑΛΙΟΣ
03 Αυγ 2016 15:19

Ο Φίλης άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου και κονιορτοποίησε τις παλαιότερες θέσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση.
Μετά από την "επαναφορά" του ωραρίου, την πληθώρα των "διορισμών", και δεκάδες άλλες προεκλογικές υποσχέσεις επαναφέρει την αξιολόγηση τύπου Αρβανιτόπουλου-Λοβερδου.
Βάζω στοίχημα ότι από αύριο οι συνδικαλιστές των κυβερνητικών κομμάτων, εν όψει των εκλογών για τους αιρετούς του κλάδου τον Νοέμβριο, θα βάλουν εναντίον του υπουργού.
Σε κάθε περίπτωση η δομική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ πριν το 2015 στοιχειώνει την κυβερνητική καθημερινή πρακτική του.
Πιθανολογείται ότι αυτοί είναι οι λόγοι που, εκτός από τα στελέχη πρώτης γραμμής, όλοι αρνούνται ότι ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις δύο προηγούμενες εθνικές εκλογές.

 
Ηλίας
03 Αυγ 2016 19:22

Προσωπικά, δεν ξεχνάω ότι αρκετοί από τους μετέπειτα αξιολογητές χρησιμοποιούσαν την αξιολόγηση με τιμωρητική διάθεση (κουνώντας το δάχτύλο μερικοί!). "Κάνε το Χ γιατί έρχεται η αξιολόγηση", "θα αλλάξουν τα πράγματα όταν έρθει η αξιολόγηση", "πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά τώρα που έρχεται η αξιολόγηση", "να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων όταν έρθει η αξιολόγηση", "ποτέ δεν ξέρεις τώρα με την αξιολόγηση"...

Και η καλύτερη/αντικειμενικότερη αξιολόγηση να ήταν αυτή που πήγαν να περάσουν(που ήταν τραγική μέχρι και για τα ελληνικά δεδομένα!), με τον τρόπο που την "περνούσαν" στον κόσμο έφερνε πιο πολύ σε Ιερά Εξέταση, κυνήγι μαγισσών ή διωγμούς αντιφρονούντων!

Τα δείγματα από την αξιολόγηση διευθυντών και προϊσταμμένων ήταν επιεικώς απογοητευτικά...

 
Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
03 Αυγ 2016 22:45

Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση δεν μπορεί να επιτευχθεί αφ' ενός μεν γιατί οι παράμετροι από τις οποίες εξαρτάται η απόδοση του εκπαιδευτικού έργου είναι πολυποίκιλοι και αφ' ετέρου ,γιατί δεν ακολουθείται η σειρά όπως πρέπει και θα ισχύει το" φτού κι απ' την αρχή"!Για το δεύτερο εννοώ ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τα διάφορα πτυχία, πλαστά ή μη πλαστά αλλά επίπλαστα υπό την έννοια ότι τα πολλά ,τα επιπλέον ,το "καλού-κακού", που λέμε, έσπρωξε πολλούς σε πελατειακές σχέσεις και στη λήψη μεταπτυχιακών τίτλων, διδακτορικών-τα οποία, μια προσμετρώνται μια όχι.Για να μην παρεξηγηθώ, εννοείται ότι υπάρχουν πολλοί εξ ημών οι οποίοι επάξια έλαβαν τον ανάλογο τίτλο. Εάν λαμβανόταν υπόψη το πτυχίο μόνο και έλειπε ο συρφετός των διάφορων "χαρτιών" θα βρίσκαμε άκρη. Γιατί ,πολλοί τίτλοι είναι άσχετοι με το αντικείμενο. Τι σημαίνει δηλ να έχω ως φιλόλογος μεταπτυχιακό σε άλλο επιστημονικό πεδίο, με κάνει καλύτερη εκπαιδευτικό;Θεωρώ ότι τα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν διαφορετικά με συνθήκες σαφώς καλύτερες από τα δημόσια σχολεία και δεν είναι δυνατόν να μπουν όλοι οι εκπαιδευτικοί σε έναν τρόπο αξιολόγησης!
Κλείνοντας ,κύριε Φίλη, έχω να πω εκ πείρας, τούτο :κανένας γονιός δεν μπορεί να με αξιολογήσει ,όταν τον μαθητή μου, τον κάνει πχ ιδιαίτερο, έτερος συνάδελφος από το ίδιο σχολείο, γιατί πώς θα δικαιολογήσει την ανάγκη βοήθειας επ' αμοιβή εάν δεν υπερτονίσει την προσπάθειά του, σε σχέση με το μάθημα στο σχολείο! Εδώ υπάρχουν περιοχές και βλέπεις ο μαθητής που κάθεται δίπλα να πηγαίνει στο πιο μακρινό σχολείο γιατί εκεί είναι και ο « ιδιαίτερος»! Έλεος δεν λειτουργούν τα σχολεία από το ανέλεγκτο των άλλων παραμέτρων.

 
Ελεύθερος
03 Αυγ 2016 22:57

Αυτό μας έλειπε! Θα νεκραναστηθούν οι «ρούμπρικες», οι «σχάρες αξιολόγησης» και οι στομφώδεις δηλώσεις .. ότι «το ζητούμενο είναι ο... στοχαστικο-κριτικός δάσκαλος»; Δεν θ' αφήσει κανένα τομέα στον οποίο να μην κάνει θεαματική κυβίστηση ο σύριζα;

 
Mr Νίκος
04 Αυγ 2016 03:33

Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη. Την ώρα της αξιολόγησης φαίνεται οτιδήποτε δεν πάει καλά στο σύστημα, από το σχεδιασμό του, τα ΑΠΣ, τα βιβλία μέχρι τον εκπαιδευτικό που μπορεί να μην κάνει τη δουλειά που θα έπρεπε.
Κάποιος μίλησε για τις ρούμπρικες. Όλοι ξέρουμε τις ρούμπρικες αξιολόγησης των πρότζεκτ άλλα κανείς δεν τις χρησιμοποιεί, καθώς είναι "ανεφάρμοστες" Λίγοι όμως εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται αν φταίνε τα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης των πρότζεκτ ή αν φταίει το θέμα και η δομή του συγκεκριμένου προτζεκτ που έχουν στήσει, που πιθανότατα είναι λάθος. Ο (υπό αξιολόγηση) τρόπος διδασκαλίας του καθενός, πίσω από την κλειδωμένη του πόρτα, είναι πάντα ο σωστός;
Κάποιος μίλησε για "άσχετα χαρτιά" μιλώντας για διδακτορικά και μεταπτυχιακά. Με την ίδια λογική άσχετο είναι και το πτυχίο του μαθηματικού ή του φυσικού, από τη στιγμή που οποιοσδήποτε φοιτητής κατέχει ήδη τις απαιτούμενες γνώσεις και θα μπορούσε να διδάξει ότι ξέρει. Τι του χρειάζεται το "άσχετο" πτυχίο του μαθηματικού, αφού τίποτε περισσότερο από όσα μάθει δεν πρόκειται να το διδάξει;
Άλλοι μίλησαν πάλι για την "τιμωρητική" αξιολόγηση. Πως γίνεται αν ισχύει κάτι τέτοιο τη στιγμή που δεν υπάρχει ούτε ένα σχετικό παράδειγμα; Για το αντίθετο όμως υπάρχουν χίλια περίπου παραδείγματα, όσος ο αριθμός των Σχολικών Συμβούλων, διευθυντών εκπαίδευσης και περιφερειαρχών που αξιολογήθηκαν. Απ ότι έχει διαρρεύσει, δεν πρέπει να υπήρξε ούτε ένας που να μην ήταν στην κλίμακα του άριστα. Αν επίσης ρωτήσετε τους συμβούλους, που αξιολόγησαν τους διευθυντές, θα μάθετε εύκολα ότι και οι διευθυντές των σχολείων (των οποίων η αξιολόγηση είχε τελειώσει, άσχετα αν τελικά δεν δημοσιοποιήθηκαν οι βαθμολογίες τους) ήταν και αυτοί άριστοι και λίγοι στο λίαν καλώς. Το "τιμωρητικό" λοιπόν ποιόν αφορά, αποκλειστικά τον απλό εκπαιδευτικό; Και σκοπό ποιον είχε, να τον διώξει; Εδω δεν μπορεί να διωχθεί ούτε κάποιος με σοβαρά προβλήματα, με επεισόδια, με εκθέσεις προισταμένων, διαμαρτυρίες γονιών, θα "τιμωρηθεί" ο εκπαιδευτικός που δεν εφάρμοσε πλήρως την ομαδοσυνεργατική; Και μάλιστα όταν κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται πουθενά, παρά μόνο στους λόγους κάποιων (τότε) αντιπολιτευόμενων συνδικαλιστών;

 
Γιάννης Χ.
04 Αυγ 2016 09:45

Ευτυχώς ο Mr Νίκος μ εαπάλλαξε από το να γράψω το αντίστοιχο σεντόνι.
Επειδή δηλαδή υπάρχουν κάποια πλαστά μεταπτυχιακά θα πρέπει να "λαμβάνεται υπόψη μόνο το πτυχίο" για "να βρίσκουμε άκρη"! Φοβερή λογική!
Δηλαδή δε μας πέρασε απο το μυαλό να μπουν κάποιοι κανόνες ή να γίνεται ενδελεχής έλεγχος; Μάλλον όχι και ειδικά αν δεν κατέχουμε κάποιο από αυτό το "συρφετό χαρτιών"...

Και φυσικά αν "λαμβάνεται υπόψη το πτυχίο μόνο" θα ανοίξει ο δρόμος να πριμοδοτείται ότι δηλώσει ο καθένας πχ συγγραφέας, ποιητής, κριτικός (τυχαία αναφορά...)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ