Όλοι θέλουμε αξιολόγηση, αλλά αν η αξιολόγηση έχει ως κατάληξη την απόλυση, κάτι το οποίο ζήσαμε επί των ημερών του κ. Μητσοτάκη ως υπουργού της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τότε αυτό δεν είναι αξιολόγηση, τότε η αξιολόγηση είναι -και επιτρέψτε μου την λέξη- ο φερετζές της απόλυσης.
Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί των ρυθμίσεων για την ιδιωτική εκπαίδευσης, και ακολούθησε ο εξής διάλογος
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Δεν είπα κάτι τέτοιο εγώ. Επαναλαμβάνω ότι δεν είπα κάτι τέτοιο εγώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είπατε: Αιτιολογημένη μετά από αξιολόγηση.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Είπα ότι πρέπει να αναγνωριστεί το δικαίωμα της αξιολόγησης, να υπάρχει αξιολόγηση σοβαρή και στη συνέχεια εάν η αξιολόγηση καταλήγει σε συμπεράσματα τα οποία θα θεμελιώνουν ενδεχομένως πειθαρχική ή οποιαδήποτε άλλη ευθύνη του προσώπου ή δείχνουν ότι είναι εντελώς ανίκανο να κάνει τη δουλειά του, θα υπάρξει μια απόλυση.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Και σήμερα ισχύει αυτό.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Είτε θα υπάρξουν άλλες κυρώσεις. Νομίζω ότι επί Μητσοτάκη δεν έγινε απόλυση επί βάση αξιολόγησης.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ:Ποσοστό βαθμολόγησης ήταν.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Δεν τις έκανε ο Μητσοτάκης τις απολύσεις. Ο Μητσοτάκης τότε εφάρμοσε αποφάσεις που είχαν ληφθεί πριν από εκείνον.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ: Έγινε απόλυση εκπαιδευτικού κύριε Φίλιο, επί Μητσοτάκη;
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Δεν έγινε καμία απόλυση.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Τι είναι αυτό;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ: Ούτε απολύσεις έκανε ο Μητσοτάκης. Κύριε Υπουργέ έχετε λάθος, δεν έγινε καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Επί τη βάσει κοινού πλαισίου και αρχών στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, διότι η δημόσια εκπαίδευση είναι δύο εκφάνσεις του ίδιου αγαθού, του αγαθού της εκπαίδευσης. Αυτό, το ότι θα πρέπει να υπάρχουν και ειδικότερα από το σχολείο, όπως λέτε, το ιδιωτικό σχολείο, κριτήρια για την απόλυση, πέραν της αξιολόγησης της γενικής; Ψάχνω να βρω τι μου είπατε ακριβώς.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Σε μια σχολική μονάδα είναι δυνατόν να υπάρχουν απαιτήσεις υψηλότερες από αλλού, υπάρχουν σχολεία που έχουν υψηλότερη στάθμη. Δεν μπορούμε να τα εμποδίσουμε να λειτουργήσουν. Υπάρχουν σχολεία που απαιτούν οι εκπαιδευτικοί να έχουν ορισμένες προϋποθέσεις που δεν τις έχουν άλλοι εκπαιδευτικοί και δεν τις ικανοποιούν, δεν είναι αντισυνταγματικό, παράνομο να ζητήσουν τους εκπαιδευτικούς που κάνουν τη δουλειά τους. Διότι, όπως το είπατε πολύ σωστά υπάρχουν πολύ καλά σχολεία στον ιδιωτικό τομέα, πολύ καλά σχολεία στον δημόσιο τομέα, αντί να ενισχύσουμε και τα δύο, κοιτάμε να τα φέρουμε σε αντιπαράθεση.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Δοκιμάζουν τους εκπαιδευτικούς για δύο χρόνια, όπως λέμε.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ:Δεν φτάνει όμως αυτό.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Πρόεδρος της Επιτροπής): Είναι απολύτως σαφές. Η πρότασή σας απ' ό,τι καταλαβαίνω είναι ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι προϋπόθεση της όποιας αιτιολόγησης και ο Υπουργός λέει ότι η αιτιολόγηση έχει αντικειμενικά κριτήρια ανεξάρτητα από την αξιολόγηση. Είναι μια διαφορά νομίζω που καταγράφηκε. Συνεχίζουμε παρακάτω.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Διευκρινίζω τι ακριβώς είπα: Η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που επιτρέπει να καταγραφούν τα στοιχεία.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Πρόεδρος της Επιτροπής):Κύριε Φορτσάκη άλλο είπατε: Είπατε ότι είναι προϋπόθεση για να μπορέσει·
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Είναι προϋπόθεση για να λειτουργήσει σωστά η αιτιολογία διότι εάν το υπουργείο δεν επιτρέπει την αξιολόγηση τότε δεν μπορεί ·
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Πρόεδρος της Επιτροπής): Θα σας πει και ο Υπουργός, ότι δεν είναι το μοναδικό κριτήριο αυτό της αιτιολόγησης.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Λυπάμαι πολύ που δεν επιτρέπει το Υπουργείο την αξιολόγηση. Αυτό είπα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Πρόεδρος της Επιτροπής): Είναι σαφής η θέση του.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ: Είπαμε αξιολόγηση υπό κάποιες προϋποθέσεις.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Δεν συνδέω την αξιολόγηση με την απόλυση για να μην υπάρξουν παρατράγουδα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Πρόεδρος της Επιτροπής): Χαίρομαι για τη διευκρίνιση.
@Ηλίας, Παρατηρητής
Πάντοτε η ιδεοληψία είναι εχθρός της αλήθειας. Ψέμα πρώτο:"Αρχικά δεν προβλέπονταν ούτε κινητικότητα για τους περισσότερους από αυτούς". Από την πρώτη στιγμή της διαθεσιμότητας υπήρξαν θέσεις, ωστόσο πώς ένας επί παραδείγματι νοσηλευτής να προτιμήσει το νοσοκομείο, καλό ήταν και το 70% του μισθού όσο υπήρχε η διαθεσιμότητα. Ψέμα δεύτερο:"Το ότι δεν υλοποιήθηκε τελικά το αρχικό σχέδιο δεν ήταν αποτέλεσμα ενεργειών της τότε κυβέρνησης ούτε και ήταν η βούληση της. Λόγω της έλλειψης σχεδιασμού καθυστέρησαν τόσο που έπεσε η κυβέρνηση και δεν πρόλαβαν!!!" Δηλαδή καθυστέρησαν τόσο που ενώ από το Μάρτιο του 2014 θα μπορούσαν να κάνουν απολύσεις, λόγω "έλλειψης σχεδιασμού" περίμεναν να "πέσουν"! Περίεργο, αφού γνώριζαν ότι θα έπεφταν μάλλον κορόιδεψαν την τρόικα, ενώ τούτοι εδώ κάνουν ότι τους λέει η τρόικα. Ψέμα τρίτο: "ασφαλώς δεν αντιστρατεύεσαι με υγιή τρόπο στη σημερινή κατάσταση της παιδείας μας". Η σημερινή κατάσταση της εκπαίδευσης βρίσκεται στο κατώτερο σημείο από τη σύσταση του ελληνικού κράτους αφού για παιδεία δεν μπορεί πλέον να γίνει λόγος. Σκοπός της παιδείας είναι εκτός από γνώσεις να οπλίζει τους νέους με ήθος και φρόνημα. Αντίθετα η σημερινή κυβέρνηση κυνηγάει λυσσαλέα την αριστεία, υποτιμά σκόπιμα όποιον έχει προσόντα και είναι συμπαραστάτης κάθε κατάληψης με κόστος που το πληρώνουμε όλοι μας.