Δεύτερη ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

17/08/2016

Ενημερώθηκε: 17/08/2016, 14:42

Άκουσε το άρθρο

H Ιταλική γλώσσα θα διδάσκεται (παράλληλα με τη Γαλλική και τη Γερμανική) στα Γυμνάσια στα οποία οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ34 είναι οριστικά τοποθετημένοι ή θα τοποθετηθούν το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά, ανακοινώθηκε σήμερα από το υπουργείο Παιδείας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση:

Α. Αφού οι Διευθυντές των Γυμνασίων, στα οποία οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ34 είναι οριστικά τοποθετημένοι ή θα τοποθετηθούν το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά, ενημερώσουν τους γονείς- κηδεμόνες των μαθητών για τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου, οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίσουν στον Διευθυντή του σχολείου ενυπόγραφο σημείωμά τους, στο οποίο θα αναγράφεται η προτίμηση των μαθητών σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν στο Γυμνάσιο (την Γαλλική ή την Γερμανική ή την Ιταλική).

Β. Οι Διευθυντές των Γυμνασίων, μετά την παραλαβή των ενυπόγραφων σημειωμάτων με την προτίμηση των μαθητών για τη β΄ ξένη γλώσσα θα διερευνήσουν τη δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας στη β΄ ξένη γλώσσα σε συνεννόηση με τους συλλόγους των καθηγητών. Για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας στη β΄ ξένη γλώσσα ισχύει η με αρ. πρωτ. 137429/Γ2/02-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2406). Στη συνέχεια γνωστοποιούν στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης τα τμήματα διδασκαλίας β΄ ξένης γλώσσας.
Επισημαίνονται εξής:

Γ. Η επιλογή της β΄ ξένης γλώσσας γίνεται στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου και οι μαθητές τη συνεχίζουν και στις επόμενες τάξεις.

Δ. Οι μαθητές της Α΄ τάξης έχουν δικαίωμα να αλλάξουν την προτίμησή τους για τη β΄ ξένη γλώσσα έως και 25 Σεπτεμβρίου 2016.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Σχόλια (10)

Νίκος
|

Εάν ενδιαφερόμαστε για έξυπνους και παραγωγικούς πολίτες του αύριο θα έπρεπε να εισαχθεί απο την Α΄Δημοτικού η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών. Ωραία ειναι τα Αγγλικά , Γερμανικά , κ.α , αλλά η ουσία μας "διαφευγει".Εαν θέλουμε πολύγλωσσα "πιθηκάκια" , ναι , βάλτε και δευτερη ή και τρίτη ξενη γλώσσα. Την βασική , τα Ελληνικά δηλαδή , θα την εχουν μάθει ;;; Με μια γραμματική που στηρίζεται στην Αρχαία Ελληνική και την οποία Αρχαία Ελληνική την αποφευγουμε , πως θα την μάθουν τα νέα Ελληνόπουλα;;; Πώς θα βγούνε τα νέα Μαθηματικά μυαλά , υγιεί , αν δεν εχουν διδαχθεί Πλάτωνα;; . Καποιος μίλησε για την εκπαιδευση στη Γαλλία. Το οτι κάνουν οι Γάλλοι Αρχαία Ελληνικά ( και οχι Γαλατικά ή εστω Λατινικά) , σας λέει κάτι;;;Και επι πλέον , καλό θα ήταν να "ξαναγύριζε" το πολυτονικό σύστημα. Τότε η γλώσσα είχε "χρωμα".Τώρα ...."ρομποτίζει".Αλλο ειναι το Αυγό , άλλο το αβγό. Οπως το πάτε στο τέλος θα το λένε τα παιδιά ....αβγω ,......ή στην καλύτερη......egg.

ΜΛ
|

Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με τη διδασκαλία της 1ης ξένης γλώσσας από την Α' τάξη. Έτσι όπως είναι ο σχεδιασμός, άλλωστε, δεν επεμβαίνει καθόλου στον εγγραματισμό της μητρικής. Στην Α' δεν προβλέπεται ούτε γραφή, ούτε ανάγνωση, ενώ στη Β' γίνεται μια πολύ αρχική επαφή με τα γράμματα και τους ήχους τους. Πιο συστηματική εκμάθηση ξεκινά από τη Γ' και κυρίως από τη Δ' και πάνω. Κατά τη γνώμη μου, όχι μόνο είναι θετική η επαφή με τη γλώσσα από την Α' τάξη, αλλά θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματική αν ήταν περισσότερες ώρες τη βδομάδα -και κάθε μέρα ενδεχομένως. Και τα παιδιά το χαίρονται, και μαθαίνουν παίζοντας και τραγουδώντας.

HΡΑ
|

Στην ξενόγλωσση εκπαίδευση λέμε, Ναι και πάλι Ναι! Αλλά με σοβαρότητα, σωστή οργάνωση και κυρίως αποτελεσματικότητα. Αυτό το τελευταίο ήταν, είναι και όπως πάνε τα πράγματα θα είναι και το μεγάλο ζητούμενο στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας μας. Τίποτα δεν άλλαξε σε ό,τι αφορά την τάση των γονιών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών παρά το γεγονός ότι η διδασκαλία τους ( ως πρώτη τα Αγγλικά) διδάσκονται από την Α' ταξη του Δημοτικού. Απεναντίας μάλιστα, αυξήθηκε το ποσοστό των γονιών που καταφεύγουν στα φροντιστήρια! Όπως έχω σημειώσει επανειλημμένα εδώ στο ESOS, κακώς διδάσκεται η 1η ξένη γλώσσα από της Α' ταξη. Εκ των ων ουκ άνευ στόχος στην Α' - και Β' τάξη του Δημοτικού είναι ο συστηματικός και αποτελεσματικός εγγραμματισμός των μαθητών στη μητρική τους γλώσσα και η παγίωσή της. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η διδασκαλία της 1ης ξένης γλώσσας εισάγεται από την Γ΄Τάξη γι' αυτόν ακριβώς το λόγο που προανέφερα....

ΜΛ
|

Όσο για τα Αγγλικά από την Α' Δημοτικού, με μία ώρα τη βδομάδα και 25 παιδιά στο τμήμα δουλειά δε γίνεται. Όταν ξεκίνησε να τρέχει το πρόγραμμα για ξένη γλώσσα σε μικρές ηλικίες στα ΕΑΕΠ, προβλέπονταν 2 ώρες σε Α' και Β' Δημοτικού -που και πάλι λίγες ήταν. Τώρα έφυγε μία ώρα από όλες τις τάξεις των (πρώην) δημοτικών ΕΑΕΠ και προστέθηκε μία ώρα στην Α' και τη Β' των (πρώην) παλαιού τύπου. Κατά τα άλλα, μας ενδιαφέρει η αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, αλλά, κοινώς, δουλευόμαστε.

anthoula
|

Είναι απαραίτητο να είναι λίγα τα παιδιά σε κάθε τάξη, το πολύ 15, ειδάλλως με 27 παιδιά στην τάξη πολύ διαφορετικά στις δυνατότητες και στη διάθεση για μάθηση είναι ακατόρθωτο να φθάσουν έστω και στο επίπεδο Β1. Υπάρχουν συνάδελφοι που για να μπορέσουν μαθητές τους να δώσουν εξετάσεις για Α2 ή στην καλύτερη περίπτωση Β1 κάθονται μετά το τέλος του ωραρίου και κάνουν εξτρά μάθημα με όσους θέλουν να δώσουν ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να βγάλουν την ύλη. Αν παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν και δυστυχώς φαίνεται ότι θα παραμείνουν θα εξακολουθούν τα παιδιά να τρέχουν στα φροντιστήρια , τα οποία επίσης μειώνουν συνεχώς τις ώρες για να μειώσουν τα δίδακτρα και τελικά τα παιδιά, αν δεν το ψάξουν μόνα τους ή με τη βοήθεια των γονιών τους, μαθαίνουν πολύ επιφανειακά τη γλώσσα και παίρνουν και ένα από τα πολλά πτυχία που κυκλοφορούν στην αγορά νομίζοντας ότι έμαθαν τη γλώσσα.

anthi
|

Η δεύτερη ξένη γλώσσα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 4 χρόνια σε σχέση με την 1η γιατί οι μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην εμπέδωση 2 διαφορετικών γλωσσών μαζί και της δικής τους

καθηγήτρια γυμνασίου
|

Και για να συμπληρώσω με ένα παράδειγμα το προηγούμενο σχόλιο σχετικά με τις 2 ώρες την εβδομάδα του δημόσιου σχολείου στη χώρα μας : στη Γαλλία εισάγουν τη 2η ξένη γλώσσα στην Α΄γυμνασίου με 6 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ και στις 3 τάξεις του γυμνασίου (με στόχο του υπουργείου να αυξηθούν σε 7μιση ώρες). Οι μαθητές επιλέγουν ανάμεσα στις γλώσσες που μπορεί να διαθέσει η σχολική μονάδα τους. Εν κατακλείδι, οι ξένες γλώσσες χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας για εμπέδωση, εξάσκηση, τριβή, αξιολόγηση, προεκτάσεις... Το πότε θα αρχίσει μια γλώσσα, ειδικά η 2η, είναι ψευδοπρόβλημα. Θα χρειαζόταν μια γενικότερη αναμόρφωση των προγραμμάτων και αυτό δυστυχώς ... πονάει ! Οπότε καλύτερα να αφήνουμε το πρόβλημα να διαιωνίζεται.

καθηγήτρια γυμνασίου
|

Μαρία, καλό είναι να γνωρίζουμε οτι με 2 ώρες ξένη γλώσσα την εβδομάδα, χωρίς επίπεδα και με την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή του δημόσιου σχολείου, οι μαθητές της Γ γυμνασίου θα μπορέσουν να αποκτήσουν πιστοποίηση επιπέδου Α1(αρχάριοι) ή Α2 το πολύ, την ώρα που στο φροντιστήριο ή στο ιδιωτικό σχολείο (τα οποία τους παρέχουν όλα τα παραπάνω) θα έχουν αποκτήσει από Β2 έως C2, και θα έχουν ξεμπερδέψει με τις ξένες γλώσσες.

ΜΑΡΙΑ
|

Με τα σχολεία που δεν εχουν εκπαιδευτικους με οργανική Ιταλικών τι θα γίνει; Καλό θα ήταν σε όλη την
Ελλάδα να υπηρχε η δυνατότητα για Ιταλικά και μάλιστα κι απο το δημοτικό για να υπάρχει και συνέχεια στο Γυμνάσιο Λύκειο με κατάληξη σε πιστοποίηση 2ης ξένης γλώσσας στην Α Λυκείου
Και γιατί όχι και πιστοποίηση Αγγλικών στην Γ Γυμνασίου. Γιατί αλήθεια είναι τόσο δύσκολο να γίνει αυτό;
Αφού οι μαθητές ξεκινούν πλέον Αγγλικά απο την Α Δημοτικού δεν είναι λογικό να δίνουν για πιστοποίηση απο τη Γ Γυμνασίου αντί να τρέχουν σε φροντιστήρια;

2ndthought
|

Θέλει καλη μελέτη το θέμα της δεύτερης ξένης γλώσσας για να υπάρξει συνέχεια από Δημοτικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ