Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πως σχολίασαν τις βάσεις η Διευθύντρια Εξετάσεων και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Δημοσίευση: 24/08/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η Γενική Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης  Καλομοίρα Μαρούγκα σχολιάζοντας τα  αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είπαν τα εξής:

Γ. ΠΑΝΤΗΣ: Το πρώτο και το βασικό το οποίο πρέπει να πούμε είναι ότι το σύστημα εισαγωγής φέτος είναι τελείως διαφορετικό, το καινούργιο δηλαδή σύστημα, από το προηγούμενο που είχαμε και επομένως δεν πρέπει να κοιτάμε και να κάνουμε συγκρίσεις δυο πραγμάτων που δεν συγκρίνονται.

Είναι λάθος να προχωρήσουμε σε συγκρίσεις όταν τα συστήματα είναι τελείως διαφορετικά. Αυτό πρέπει να το έχουμε υπόψη μας. Να δούμε δηλαδή τα αποτελέσματα του καινούργιου συστήματος αυτόνομα από το παλιό και εκεί να σταθούμε και να κάνουμε ερμηνεία των αποτελεσμάτων και διάφορες πολιτικές τοποθετήσεις επί αυτών.

Το δεύτερο έχει να κάνει με το ότι είχαμε, όπως ξέρετε, ένα συνολικό ποσοστό επιτυχίας περίπου στο 69% από 105.000 που ήταν οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών, έχουν εισαχθεί 72.973, περίπου δηλαδή 69,14%.

Έχουμε οπωσδήποτε διαφοροποίηση από κατηγορία σε κατηγορία στο ποσοστό επιτυχίας. Ας πούμε με το νέο σύστημα στα γενικά λύκεια είχαμε ένα ποσοστό επιτυχίας 77%. Με το παλιό 82%, ενώ με τα ΕΠΑΛ το ποσοστό το ημερήσιο με το νέο είναι στα 42% περίπου και με το παλιό στα 45%. Έχουμε δηλαδή μια διαφοροποίηση σε ποσοστά ανάλογα τις διάφορες κατηγορίες.

Έχουμε και κάποια πράγματα που συνέβησαν για πρώτη φορά. Είναι ότι η πρώτη χρονιά εισαγωγής πολιτών στη Σχολή Πυροσβεστών και Ανθυποπυραγών έδωσε πολύ υψηλές βάσεις που υπερέβησαν ακόμη και τις αστυνομικές σχολές. Αυτό ήταν μια έκπληξη.

Ν. ΦΙΛΗΣ: Μια θετική έκπληξη.

Γ. ΠΑΝΤΗΣ: Μια θετική έκπληξη.

Μια δεύτερη θετική έκπληξη είναι ότι η ίδρυση του νέου τμήματος στο ΑΠΘ στο Τμήμα Θεολογίας με τις μουσουλμανικές σπουδές, κάλυψε όλες τις θέσεις και διεκδίκησαν την εισαγωγή σε αυτό το τμήμα 2.800 άτομα. Που δεν είχαν και σχέση. Δεν ήταν μουσουλμανικού θρησκεύματος οι άνθρωποι αυτοί. Θέλω να πω ότι ήταν ένα ελκυστικό τμήμα. 30 θέσεις για την πρώτη χρονιά, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι 2.800 άτομα και με τη βάση η οποία κυμάνθηκε στη βάση της θεολογικής σχολής. Δεν έπεσε κάτω. Δείχνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό ενδιαφέρον. Είναι καλό να το δούμε και να δούμε πόσο θετική ήταν και η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει αυτό το τμήμα και να προχωρήσει.

Σε κάποια πράγματα έχουμε αυξήσεις των βάσεων, μειώσεις των βάσεων. Εγώ δεν θα ήθελα να μείνω σε αυτό, γιατί σας είπα ότι είναι διαφορετικό σύστημα. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε δυο συστήματα. Το ένα δίνει ένα σκορ χι και το άλλο δίνει ένα σκορ ψι. Αυτά τα δυο μεταξύ τους δεν μπορούν να συγκριθούν.

Παρ’ όλα αυτά μπορούμε να πούμε γενικώς ότι στην ιατρική, γενικά στο πεδίο της υγείας είχαμε αύξηση. Αυτά τα ξέρετε. Στις θεωρητικές είχαμε μια μείωση. Στα παιδαγωγικά τμήματα είχαμε μια μεγαλύτερη μείωση και  στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών είχαμε αλλού μείωση και αλλού αύξηση χοντρικά. Αλλά δεν έχει νόημα να πούμε κάποιες λεπτομέρειες σε αυτό.

Το τελευταίο που θα ήθελα να σας πω και από εκεί και πέρα μήπως θέλει και η κυρία Αναγνωστοπούλου να μιλήσει, είναι ότι είχαμε κάποιες μειώσεις σε βάσεις όπου είχαμε τα δυο μαθήματα, όπως είναι το σχέδιο π.χ. στην αρχιτεκτονική, ή των μουσικών σπουδών με τα επιπλέον μαθήματα που δίνανε μουσικής.

Εκεί είχαμε μια μείωση των βάσεων γιατί δεν περάσανε τις βάσεις το όριο που χρειαζόταν αρκετά άτομα και έτσι είχαμε μια μείωση. Σε τελευταία ανάλυση μπορούμε να πούμε ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να εισαχθούν, είναι μη εισαχθέντες δηλαδή, αφορούν στην ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. Μετά είναι των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής και μετά είναι των θετικών σπουδών.

Έχουμε δηλαδή ο μεγαλύτερος αριθμός μη εισαχθέντων είναι από αυτές τις κατηγορίες. Ευχαριστώ πολύ εγώ.

Κ. ΜΑΡΟΥΓΚΑ: Διαπιστώνεται αύξηση των βάσεων στις Ιατρικές Σχολές, έχουμε ένα επιστημονικό πεδίο που το επέλεξαν γύρω στους 13.000 υποψηφίους και καμιά φορά απ’ αυτούς δεν πήγαν σε 5ο μάθημα, άρα λοιπόν είχαμε 13.000 παιδιά που διεκδικούσαν αυτές τις θέσεις, είχαμε πολύ υψηλή επίδοση και λόγω των βαθμολογικών αποτελεσμάτων που είχατε δει και έχουμε αποδώσει ανάλυση, είχαμε μεγάλη εκτόξευση των βάσεων διότι η βαθμολογική τους επίδοση στα μαθήματα ηυξημένης βαρύτητας ήταν πάρα πολύ μεγαλύτερη από την περσινή, άρα ήταν αναμενόμενο.

Οι Θεωρητικές, είναι λογικό εκεί να έχουμε εκεί τους περισσότερους μη εισαγομένους γιατί δεν έχουμε θέσεις αντίστοιχες των υποψηφίων των Θεωρητικών Σχολών. Στις Θετικές Επιστήμες θα δείτε ότι ενώ έχουμε μια αύξηση των Πολυτεχνικών κυρίως Σχολών στα ΤΕΙ βλέπουμε μια μείωση γιατί οι θέσεις εκεί, αντιστρόφως με τις θεωρητικές είναι περισσότερες καμιά φορά των υποψηφίων, με αποτέλεσμα να κατεβαίνουν οι βάσεις στα ΤΕΙ.

Να υπενθυμίσουμε κιόλας ότι λόγω του νέου συστήματος οι υποψήφιοι για τα ΤΕΙ ας πούμε Μηχανολογίας – Ηλεκτρολογίας δεν είναι πια και αυτοί που ήταν του οικονομικού κομματιού, της τεχνολογικής μέχρι του περσινού συστήματος. Άρα λοιπόν εκεί έχουμε καθαρά τους θετικούς και γι’ αυτό έχουμε μια μείωση.

Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Τα ΤΕΙ Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας έχουν μειωθεί, αντιθέτως τα ΤΕΙ Μηχανικών Πληροφορικής έχουν ανεβεί, παρ’ ότι είναι του ιδίου σχεδόν γνωστικού πεδίου. Αυτό συμβαίνει γιατί οι Μηχανικοί Πληροφορικής βρίσκονται και στο 5ο Επιστημονικό που το επιλέγουν οι άνθρωποι του Οικονομίας και Πληροφορικής και γι’ αυτό το λόγο έχουμε αύξηση των βάσεων.

Τα Παιδαγωγικά, θα το δείτε, έχουμε μεγάλη μείωση των βάσεων και αυτό γιατί θεωρώ, επειδή ήταν ξεχωριστό πεδίο το οποίο θα έπρεπε να επιλέξει κάποιος και πέρα από το γεγονός ότι θα έπρεπε να το επιλέξει ξεχωριστά, έπρεπε να δώσει κι ένα 5ο μάθημα που αρκετοί υποψήφιοι, να δώσουν κι ένα στοιχείο που ενδιαφέρει νομίζω, δεν επέλεξαν 5ο μάθημα.

Για του λόγου το αληθές, 5ο μάθημα επέλεξαν οι μισοί μας σχεδόν υποψήφιοι, 35.500 περίπου υποψήφιοι, επέλεξαν 5ο μάθημα, οι υπόλοιποι πήγαν με τα 4. Άρα λοιπόν μόνο οι 35.000 θα μπορούσαν να πάνε στη διεκδίκηση 2ου επιστημονικού πεδίου. Άρα λοιπόν έχουμε λιγότερους να μπορούσαν να διεκδικήσουν τις θέσεις αυτές. Έχει γίνει πιο στενό δηλαδή το σύστημα το τωρινό.

Τα υπόλοιπα σε γενικές γραμμές τ’ ανέφερε και ο κ. Γενικός, έχουμε μείωση βάσεων που εξαρτάται καθαρά από τα Ειδικά Μαθήματα γιατί ξέρετε ότι έχουμε το δεδομένο της βάσης στο ειδικό μάθημα του 10 και ειδικά των Αρχιτεκτονικών Σχολών και Γραφιστικής που χρειάζονται και τα δύο μαθήματα να είναι άνω των 10. Άρα λοιπόν , εξαρτάται καθαρά από τα Ειδικά Μαθήματα.

Ένα άλλο στοιχείο που θα θέλαμε να δώσουμε παραπάνω από τις βάσεις, θα ήταν αν θέλετε κ. Υπουργέ όσον αφορά τους υποψηφίους μας, ότι πάλι τα κορίτσια έχουν τα σκήπτρα..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι γένους θηλυκού οι εξετάσεις, μάλιστα..

Κ. ΜΑΡΟΥΓΚΑ: Γένους θηλυκού. Έχουμε από τους επιτυχόντες μας 31.000 περίπου κορίτσια, αν θέλετε τα ακριβή στοιχεία μπορώ να σας τα διαθέσω, και 27.500 αγόρια. Με το νέο σύστημα πάντα, ό,τι στατιστικά σας λέω είναι για το ΓΕΛ (Γενικό Λύκειο). Τα υπόλοιπα αν θέλετε μπορούμε να σας τ’ αποδώσουμε αν θέλετε με μεγαλύτερη ανάλυση

Δεν ξέρω αν θέλετε κάτι, από δω και πέρα ό,τι θέλετε να ρωτήσετε, εγώ δεν έχω κάτι να προσθέσω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ίσως μερικές πινελιές.. Είναι προφανές ότι στην επιλογή των Σχολών, πέρα από το τι θέλει να σπουδάσει ένα παιδί που έχει μια αξία η επιλογή αυτή, σημαντικό στοιχείο διαδραματίζει και η επαγγελματική αποκατάσταση. Και βλέπουμε ότι Τμήματα τα οποία πριν από 10 χρόνια είχαν μεγάλη ζήτηση, όπως είναι τα Παιδαγωγικά Τμήματα, διότι τότε οδηγούσαν σχεδόν σε αυτόματο διορισμό, τελείωνες και σ’ έπαιρναν στη Διεύθυνση.

Τώρα λόγω της αδιοριστίας που υπάρχει τη μνημονιακή περίοδο, έχουν υποχωρήσει στη ζήτηση, συνεπώς και στις βαθμολογίες. Ίσως να μην είναι η στιγμή να συζητήσουμε πιο αναλυτικά το θέμα αλλά επισημαίνουμε ότι στα Παιδαγωγικά Τμήματα η πλειοψηφία των παιδιών που εισήχθησαν προέρχονται από τη θεωρητική κατεύθυνση.

Αυτό είναι ένα στοιχεία το οποίο πρέπει να το σκεφτούμε σε σχέση και με τη γενικότερη οργάνωση της εκπαίδευσης. Το δεύτερο το ανέφερε νωρίτερα η κα Μαρούγκα, είναι η επίπτωση των Ειδικών Μαθημάτων στις βάσεις. Το Σχέδιο, Ηλεκτρονικές για παράδειγμα: Έχουμε μείωση των βάσεων αρκετά μεγάλη. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με το Ειδικό Μάθημα με το Σχέδιο. Είναι ένα επιπλέον κόστος για τις οικογένειες. Και ίσως και εκεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η αδυναμία να περάσουν τη βάση τα παιδιά στο σχέδιο.

Ένα άλλο θέμα αφορά τις Τουριστικές Σχολές. Εκεί ανέβηκαν οι βάσεις και στη Ρόδο και στην Κρήτη. Ανέβηκαν προφανώς διότι ο Τουρισμός για πολλά παιδιά είναι μια κατεύθυνση που έχει πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης μεγαλύτερες από άλλες κατευθύνσεις, αλλά φαίνεται ότι ανέβηκαν γιατί οι Τουριστικές Σχολές φέτος μπήκαν και στις θεωρητικές.

Γενικότερα –και να κλείσουμε- δεν είναι εύκολο και δεν είναι και σωστό να βγάλουμε απόλυτα συμπεράσματα. Δεν προσφέρονται αυτά τ’ αποτελέσματα για απόλυτες τάσεις, είναι μικτή η εικόνα και με την έννοια αυτή είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Σας ευχαριστώ.

Κ. ΜΑΡΟΥΓΚΑ: Να προσθέτω ότι όσες θέσεις δώσαμε τις πήραν οι υποψήφιοι. Αυτό είναι σημαντικό, δεν έχουμε κενές θέσεις. Ο κενές θέσεις οι λίγες που έχουμε είναι στις περιπτώσεις των Ειδικών Μαθημάτων κυρίως, άρα λοιπόν κάπου μοιράστηκαν οι θέσεις, τις θέλουν τις θέσεις οι υποψήφιοι. Όλες, και της Περιφέρειας.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.