Το καθεστώς εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο. Αυτοί οι οποίοι προηγούνται είναι εκείνοι οι οποίοι δεν ζητούν επιμίσθιο.
Αυτό ξεκαθάρισε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης και υπογράμμισε τα εξής:
-Γίνηκε μια εξαίρεση φέτος για να αντιμετωπιστεί το καθεστώς διαπλοκής, διαφθοράς, αδικίας, προσβολής της ισότητας που παρατηρείται στα σχολεία της Βαυαρίας.
-Από το 1999 η βαυαρική κυβέρνηση επιδοτεί τα σχολεία εκεί τα δίγλωσσα με ένα ποσό για τις λειτουργικές ανάγκες τους. Υπάρχουν αυτήν τη στιγμή περίπου πενήντα εννέα εκπαιδευτικοί στο Μόναχο και στη Νυρεμβέργη, οι οποίοι το γνωρίζουν αυτό και η αίτηση που έκαναν για να αποσπώνται είναι άνευ επιμισθίου.
Έτσι προτιμώντο έναντι των άλλων και πηγαίνοντας εκεί διαμοιράζονταν αυτό το ποσό που χορηγούσε η βαυαρική κυβέρνηση με αποτέλεσμα ένας εκπαιδευτικός πέρα από τον μισθό τον βασικό που έπαιρνε εδώ, να εισπράττει άλλες 6.000 ευρώ περίπου τον μήνα.
-Παρατηρήθηκε εκπαιδευτικός, ο οποίος σε έντεκα συνολικά έτη εισέπραξε 794.294 ευρώ.
-Εάν δε, υπολογίσετε τα δεκατέσσερα χρόνια από το 1999 σημαίνει ότι εισέπραξε περίπου 1.175.000 ευρώ.
-Αυτό το καθεστώς θέλουμε να χτυπήσουμε.
-Κατά τα άλλα προτιμώνται, επαναλαμβάνω, οι άνευ επιμισθίου αιτούντες την απόσπαση.
-Το προς ψήφιση νομοσχέδιο, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, αποτελεί μέρος της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και γενικότερα της Κυβέρνησης που αφορά στην πάταξη της διαπλοκής και της διαφθοράς.
-Θα ήθελα να σημειώσω, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών στη Βαυαρία δεν είναι παράνομη ούτε θίγει το ελληνικό Δημόσιο.
-Δεν παραβιάζουν κανέναν νόμο.
-Απλώς θέλω να δηλώσω ότι είναι κάτι άηθες, ότι προσβάλλει την αρχή της ισότητας και της δικαιοσύνης.
-Και γι’ αυτό δεν μπορεί να παρέμβει αλλιώς το Υπουργείο, παρά μόνο με το μέτρο το οποίο σας ανέφερα.
-Με το νομοσχέδιο που έρχεται προς συζήτηση επιχειρείται ο εξορθολογισμός της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, στην οποία επικρατεί, πέρα από το παράδειγμα που σας έφερα, η αδιαφάνεια, η αυθαιρεσία, η αταξία, η ανισότητα, η αδικία.
-Είναι γνωστό ότι ένας εκπαιδευτικός που αποσπάται μπορεί να υπηρετήσει στο εξωτερικό επί πέντε χρόνια. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν εδώ και οχτώ και δέκα και δεκαπέντε και είκοσι χρόνια, με διάφορα τεχνάσματα.
-Και αυτά τα τεχνάσματα είναι που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε με το νομοσχέδιο αυτό μεταξύ άλλων.
Ο στόχος του Υπουργείου είναι να δημιουργηθεί ένας ενιαίος χώρος εκπαίδευσης, ένας χώρος όπου οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, είτε στην αλλοδαπή είτε στην ημεδαπή, θα έχουν το ίδιο μερίδιο συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία.
-Επειδή ακριβώς οι συνθήκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό υπολείπονται των συνθηκών της εκπαίδευσης στην ημεδαπή, λαμβάνεται μέριμνα, προκειμένου να υπερβαθεί αυτό το έλλειμμα και να διασφαλιστεί η ισότητα μεταξύ των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εισηγούμαστε τις διατάξεις αυτές, που περιλαμβάνονται στο κεφάλαιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.
-Πρέπει να πω, επίσης, ότι ο χρόνος σύνταξης και διαβούλευσης του νομοσχεδίου ήταν μακρύς.
-Συνεστήθησαν δύο επιτροπές από τον περασμένο Οκτώβριο, η μια υπό τον καθηγητή Γιώργο Παπακωνσταντίνου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και η άλλη υπό τον Αντιπρόεδρο του ΙΕΠ, τον κ. Παύλο Χαραμή, για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
-Στη συνέχεια, το νομοσχέδιο αυτό ετέθηκε σε διαβούλευση.
- Ήδη από τον περασμένο Απρίλιο δόθηκε στους εκπροσώπους των Κομμάτων και των φορέων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
-Διαμορφώθηκε μια πλατφόρμα στο διαδίκτυο, όπου ο καθένας μπορούσε να διατυπώσει τα σχόλιά του, προκειμένου οι επισημάνσεις και οι παρατηρήσεις, εφόσον εκρίνοντο εποικοδομητικές, να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο.
- Αναρτήθηκε κατόπιν στο διαδίκτυο για τη δημόσια διαβούλευση και συζητήθηκε στις προβλεπόμενες από τον νόμο συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
-Δύο είναι οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου αυτού κατά τη σύνταξή του: Η πρώτη είναι να μην θιγούν, να μην καταργηθούν θετικά κεκτημένα του παρελθόντος, διατάξεις, δηλαδή, οι οποίες κρίθηκαν θετικές με παρελθόντα νομοθετήματα.
-Για παράδειγμα, αναφέρω ότι ο θεσμός του δίγλωσσου σχολείου, που είχε θεσπιστεί με τον νόμο του 2012, που είχε εισηγηθεί το ΠΑΣΟΚ, διατηρείται. Η δεύτερη αρχή είναι οι όποιες μεταρρυθμιστικές αλλαγές να μην γίνουν με βίαιο, άμεσο και αιφνιδιαστικό τρόπο, αλλά να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος για την ωρίμανσή τους.
-Γιατί είναι ενδεχόμενο ένα μέτρο μεταρρυθμιστικό να είναι σωστό, αλλά ο τρόπος εφαρμογής του να οδηγεί στην καταστροφή του.
-Αναφέρω ενδεικτικώς ότι ο θεσμός των δίγλωσσων σχολείων, που εισηγήθηκε το ΠΑΣΟΚ με τον νόμο του 2012, απέτυχε, γιατί ακριβώς επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί άμεσα.
-Έτσι, η τότε Υπουργός Αναπληρωτής πηγαίνοντας στη Γερμανία δήλωσε ότι από την επομένη χρονιά καταργείται το λύκειο. Αυτό δημιούργησε μια μεγάλη αναταραχή στην ομογένεια και είχε δυσμενέστατα αποτελέσματα.
-Αναφέρω ενδεικτικώς ότι κατά την επίσκεψή μου ο Γενικός Πρόξενος του Ντίσελντορφ μού ανέφερε ότι από τα εφτά χιλιάδες ελληνόπουλα που είχε επισημάνει μόνο τα τρεις-τρεισήμισι χιλιάδες ελληνόπουλα ήξερε που βρίσκονταν. Διότι σαφώς οι γονείς, ξέροντας ότι δεν υπάρχει προοπτική με την κατάργηση του λυκείου, φρόντισαν να στείλουν τα παιδιά τους αλλού.
-Εμείς αυτό που εισηγούμεθα με τον θεσμό του δίγλωσσου σχολείου είναι, πρώτον, να υπάρχουν διακρατικές συμφωνίες, να υπάρχει συναίνεση τόσο της ελληνικής ομογένειας εκεί όσο και της γερμανικής πλευράς και η εφαρμογή του σε κάθε περίπτωση θα ισχύει από το μεθεπόμενο σχολικό έτος.
-Άλλες βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού είναι η πιστοποίηση της ελληνικής γλώσσας των τμημάτων της ελληνικής γλώσσας βάσει αντικειμενικών κριτηρίων.
-Μια τρίτη βασική διάταξη είναι η επέκταση της υπηρεσίας του «My School» και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, έτσι ώστε να ξέρουμε τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της κάθε σχολικής μονάδας, είτε πρόκειται για νηπιαγωγείο είτε για δημοτικό είτε για γυμνάσιο είτε για λύκειο.
-Θα ήθελα να πω δυο λόγια ακόμα -και να τελειώσω- για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
-Είναι γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία λόγω της αυξημένης εισροής στη χώρα μας μεταναστών και προσφύγων έχει αλλάξει πλέον χαρακτήρα, έχει γίνει πολύ πιο πολύχρωμη. Είναι αμφίβολο αν στα μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει σχολείο που να μην έχει παιδιά άλλων χωρών.
-Αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευση η οποία πρέπει να εφαρμόζεται στα σχολεία θα πρέπει να είναι διαπολιτισμική, γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να επιτευχθεί η ενσωμάτωση και να αποφευχθούν αποκλεισμοί ή βίαιες προσπάθειες αφομοίωσης παιδιών άλλων χωρών.
-Τα διαπολιτισμικά σχολεία τα οποία εισήχθησαν στη δεκαετία του 1980 επετέλεσαν έναν πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά αυτή τη στιγμή έχουν ξεπεραστεί από τις συνθήκες. Βάσει του νομοσχεδίου αυτού γίνεται η αναβάθμισή τους σε πειραματικά πολιτισμικά σχολεία, με την έννοια ότι εκεί θα εφαρμόζονται οι κατάλληλες μέθοδοι, προκειμένου να διαχυθούν στην υπόλοιπη εκπαίδευση.
-Ολοκληρώνοντας, θέλω να πω ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο λελογισμένο, ένα νομοσχέδιο το οποίο στοχεύει να πάει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση μερικά βήματα μπροστά, χωρίς να δημιουργεί εντάσεις, χωρίς να δημιουργεί ανατροπές που θα υπονόμευαν τον ίδιο τον νόμο.
-Θεωρώ ότι εάν οι Βουλευτές των κομμάτων αρθούν πέρα από τις κομματικές αντιπαραθέσεις και αν πράγματι, βέβαια, στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των μαθητών, θα πρέπει να υποστηρίξουν αυτό το νομοσχέδιο.
Αποσπασεις απλο θεμα.
1. Γλωσσικα κριτηρια: Προτιμουνται οσοι εχουν τα προσοντα. Για γερμανια αυτο σημαινει γερμανικα σε επιπεδο Γ1 κ Γ2
2. Επιστημονικα κριτηρια: Προτιμουνται κανονικοι καθηγητες δευτεοβαθμιας . Οχι να φερνετε δασκαλους πρωτοβαθμιας να κανουν τη δουλεια καθηγητων δευτεροβαθμιας κ να προετοιμαζουν τα παιδια για απολυτηριο γυμνασιου που εδω θελει εξετασεις γερμανικες κ για πανελλαδικες και να εμας κουβαλατε τον κατιμα που ερχεται απο ενα περιβαλλον πι πι το παπι λολα να ενα μηλο
3. Οικονομικα κριτηρια. Δε νοιαζει κανεναν αν η Βαυαρια βοηθαει με επιδομα τον Χ κ αν το Βερολινο οχι. Ετσι και αλλιως η Βαυαρια θα συνεχισει να δινει το επιδομα σε οποιον και να φερετε και το Βερολινο δεν θα δινει βοηθημα σε οποιον και να φερετε. Αυτα ειναι εκ του πονηρου. Ειδικοτερα, αν στη Βαυαρια θελετε να φερετε καθηγητες που θα παιρνουν ΚΑΙ το Βαυαρικο επιδομα ΚΑΙ το ελληνικο επιμισθιο, μυριζει διαπλοκη. Δηλαδη μας λετε, οτι για να χτυπησετε την ασυδοσια, θα βαζετε να προηγουνται ανθρωποι που θα παιρνουν ΚΑΙ τον ελληνικο μισθο ΚΑΙ το ελληνικο επιμισθιο ΚΑΙ τη Βαυαρικη βοηθεια. Και αυτο επειδη μεχρι τωρα αυτοι που ΔΕΝ παιρναν το ελληνικο επιμισθιο βγαζανε πολλα? Δεν βγαζει νοημα
4. Διαδικαστικα: Προτιμουνται αυτοι που ηδη ειναι βρισκονται εντος 5ετιας. Η ζωη στη Γερμανια οπως ισως ξερετε ειναι ακριβη, το να βρεις σπιτια δυσκολο, να βαλεις τηλεφωνο, να αγορασεις πλυντηριο, να δεις τι θα κανεις με τα παιιδα σου, να βρουνε φιλους κλπ. Ενας εργαζομενος πρεπει να εχει μια μινιμουμ σταθεροτητα εργασιακη και οικογενειακη.
5. Κοινωνικα: Προτιμουνται αυτοι που εχουν λογο να βρισκονται στη γερμανια. Αν αντρας η γυναικα τους ηδη δουλευει εδω χρονια, αν ειναι μονιμος κατοικος, αν τα παιδια τους πηγαινουν σε γερμανικα σχολεια, αν εχουν την υπηκοοτητα. Σοβαρα τωρα, τι πιστευετε οτι ειναι λογικο? Να φυγει εκπαιδευτικος που τα παιδια του πηγαινουν σε Γερμανικο σχολειο κ να αφησει τη γυναικα του που δουλευει σε Γερμανικη εταιρια κ διαμενει εκει 5 χρονια για να γυρισει ελλαδα, να γραψει το παιδι του σε ελληνικο σχολειο που δε μιλαει καν τη γλωσσα καλα και να νοικιασουν και ενα δευτερο σπιτι ελλαδα και να μιλανε δια αλληλογραφιας? Και στη θεση του θα φερετε εναν νεο καθηγητη απο Ελλαδα? Και υποτιθεται αυτο μας αρεσει? Ετσι στηριζετε την ομογενεια? Ειμαστε μια κοινοτητα. Δε θελουμε να καταστρεφετε τους ανθρωπους μας διαλυοντας οικογενειες χομπι. Το αντιθετο περιμενουμε.
6. Οχι πονηριες: Οχι αλλοι αποσπασμενοι σε γραφεια, οχι αναπληρωτες που γινονται διευθυντες, οχι ειδικες κατηγοριες που συμπληρωνουν ωραρια εδω και εκει, οχι δασκαλοι που δουλευουν σε γυμνασια και λυκεια, οχι απαλλαγμενοι. Ολοι το ωραριο τους.
Ολα τα αλλα τα ακουμε βερεσε. Η σειρα παντα και παντου:
1. ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ
2. ΧΩΡΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΜΙΣΘΙΟ ΝΑ ΓΛΙΤΩΝΕΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΛΕΦΤΑ
3. ΚΑΝΟΝΙΚΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
4. ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ