Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η Νέα Δημοκρατία για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο

Δημοσίευση: 11/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Τρεις ημέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων, ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης -και χωρίς να έχει προηγηθεί κατά την ισχύουσα νομοθεσία η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος μετά από νομοθετική επεξεργασία και έγκριση από το Συμβούλιο Επικρατείας και υπογραφή από τον Πρόεδρο της  Δημοκρατίας-καταργεί με παράνομο στην ουσία εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια, το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα.

Τα παραπάνω τονίζει ο τομέας Παιδεία της Νέας Δημοκρατίας, ενώ σχολιάζοντας τις αλλαγές σημειώνει τα εξής:    

1.    Χωρίζει τα μαθήματα σε πρωτεύοντα, δευτερεύοντα και τριτεύοντα επιστρέφοντας σε αναχρονισμούς του παρελθόντος. Οι μαθητές θα έχουν εξετάσεις ανακεφαλαιωτικές τον Ιούνιο μόνο στα 4 αναφερόμενα ως πρωτεύοντα μαθήματα (Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική). Η Νεοελληνική Γλώσσα, λοιπόν, θα εξετάζεται, αλλά όχι και η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία ούτε από το πρωτότυπο, ούτε σε μετάφραση! Τα αρχαία ελληνικά εξοβελίζονται στο πυρ το εξώτερον μετά και τη δραστική μείωση από φέτος των ωρών διδασκαλίας τους σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου.

Επομένως, για όλα αυτά τα μαθήματα δεν ισχύει το “η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως”. Στην ουσία περιθωριοποιούνται τα περισσότερα διδασκόμενα στο Γυμνάσιο μαθήματα γιατί, όπως γνωρίζουν καλά οι εκπαιδευτικοί “ότι δεν εξετάζεται, ακυρώνεται”.

2. Θα εξετάζεται η Φυσική, αλλά δεν θα εξετάζεται η Χημεία και η Βιολογία. Αντί να προχωρήσουν σε ενοποίηση των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών (science), όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που θα ήταν απολύτως συμβατό με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, προχωρούν σε κατάτμηση.

3. Δεν θα εξετάζονται οι ξένες γλώσσες, η Γεωγραφία, η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, τα Θρησκευτικά και άλλα μαθήματα.

4. Επίσης, ο κ. Φίλης χαμηλώνει τις προϋποθέσεις προαγωγής. Συγκεκριμένα, μέχρι τώρα για να προαχθεί μαθητής Γυμνασίου θα έπρεπε ή να έχει τελικό βαθμό τουλάχιστον 10 σε όλα τα μαθήματα ή σε περίπτωση που σε κάποιο ή κάποια μαθήματα έχει βαθμό μικρότερο του 10 θα έπρεπε να επιτυγχάνει γενικό μέσο όρο 12,5 σε όλα τα μαθήματα (πλην Γυμναστικής, Μουσικής, Καλλιτεχνικών, Τεχνολογίας, Πληροφορικής, Οικιακής Οικονομίας και Βιωματικών δράσεων). Τώρα ο μαθητής θα μπορεί να προάγεται έχοντας και στα τέσσερα πρωτεύοντα μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία) οκτώ (!) φτάνει να έχει γενικό μέσο όρο σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα δώδεκα!! Το δημόσιο γυμνάσιο δυστυχώς -όπως έκανε προηγουμένως η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και με το Λύκειο- μετατρέπεται από χώρο γνώσης, προσπάθειας και αγωγής σε τόπο αμέλειας και απόλυτης χαλάρωσης.

5. Ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που ένας μαθητής παραπέμπεται σε επαναληπτικές εξετάσεις, αυτές θα γίνονται τον Ιούνιο και όχι τον Σεπτέμβριο, μετά από υποστηρικτική διδασκαλία (φροντιστήριο) στο σχολείο μόλις πέντε ή δέκα ημερών. Ό,τι δηλαδή ο μαθητής δεν έμαθε σε ένα χρόνο θα το αναπληρώνει μέσα σε πέντε ή δέκα το πολύ διδακτικές ημέρες!

6. Στην ουσία πρόκειται για ακώλυτη προαγωγή, γεγονός που σε τελική ανάλυση θα λειτουργήσει σε βάρος της μόρφωσης των φτωχών μαθητών, των οποίων οι γονείς δεν θα μπορούν να πληρώνουν την κατάκτηση της απαραίτητης γενικής και ειδικής γνώσης καταφεύγοντας σε φροντιστήρια ή στέλνοντάς τους σε καλά ιδιωτικά σχολεία.

7. Τέλος, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο μειώνονται από 35 σε 32 -όχι για παιδαγωγικούς λόγους αλλά για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών- δεν υπάρχει καμία μείωση του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού απουσιών. Μάλιστα 64 από αυτές (σε σύνολο 110) προβλέπεται να είναι απολύτως αδικαιολόγητες και πολλές φορές εν αγνοία των γονέων.

Ο Τομέας Παιδείας της ΝΔ  υπογραμμίζει επίσης ότι:

Α. Τελικά, πρόκειται για ένα απερίγραπτο εκπαιδευτικό λαϊκισμό του κ. Φίλη και της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης. Σε εποχή κρίσης, όπου όλοι πρέπει να δουλέψουμε περισσότερο για να βγούμε από αυτή, και η παιδεία αποτελεί βασικό μοχλό επίτευξης αυτού του στόχου, η Κυβέρνηση επιλέγει το σχολείο της ήσσονος προσπάθειας και της επιβράβευσης της ραθυμίας και της αμάθειας, αφού μόνο και μόνο στο άκουσμα της λέξης “αριστεία” παθαίνει αλλεργία.

Β. Ας το γνωρίζουν καλά οι κυβερνώντες ότι τα μέτρα του κ . Φίλη δυναμιτίζουν και υποβαθμίζουν το Γυμνάσιο που αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο στην εκπαίδευση καθώς συμπληρώνει τα κενά του Δημοτικού, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει και βάζει τις βάσεις για την επόμενη βαθμίδα, το Λύκειο. Όποτε επιχειρήθηκε  χαλάρωση των σπουδών στην εκπαίδευση με λαϊκίστικα μέτρα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ποιοτικών δεικτών της εκπαίδευσης που οδήγησε στις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως τις ζούμε σήμερα εν μέσω κρίσης. Και αυτό αργά ή γρήγορα θα το πιστωθεί αρνητικά η Κυβέρνηση». Η ζημιά, όμως, για τη μόρφωση των παιδιών των Ελλήνων θα έχει γίνει.

 

Σχόλια (6)

 
Ηλίας
12 Σεπ 2016 22:23

Το γεγονός ότι είδαμε τη Ν.Δ των απολύσεων και των περικοπών να χύνει "δάκρυα" για τους φτωχούς, για την ποιότητα της εκπ/σης(!) και τις μειώσεις για χάρη της εξοικονόμησης χρημάτων και οι μεγάλοι προφήτες της Ορθοδοξίας δεν έχουν προβλέψει τίποτα απ' αυτά... μάλλον πρέπει να μας ανησυχεί!!!

 
mkap
12 Σεπ 2016 21:19

Μίλησαν οι προχειροδούληδσες" .Έκαναν την Τράπεζα θεμάτων σε 1 βδομάδα στο ποδάρι. Μεταρρύθμισαν την προαγωγή των μαθητών του Λυκείου λίγο πριν τις εξετάσεις.Άλλαξαν απολυτήρια 3 φορές μέσα στο καλοκαίρι. Ε λοιπόν δεν δικαιούστε να μιλάτε για κάτι που καταστρέψατε. Όλοι γνωρίζουν πως τα μέτρα αυτά είναι αποδεκτά από την κοινωνία, τους μαθητές ,τους γονείς.
Έφτιαξαν Π.Δ. για την αξιολόγηση επίσης στο ποδάρι !και πάει λέγοντας!

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ν.
12 Σεπ 2016 13:14

ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΦΙΛΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ? ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΦΤΑΙΕΙ Η Ν.Δ. ? ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ ! ΜΕΤΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ !

 
Δίκαιος
12 Σεπ 2016 10:48

Δεν είναι σωστές οι κινήσεις του υπουργού αλλά η ΝΔ των απολύσεων χωρίς κανένα κριτήριο χιλιάδων εκπαιδευτικών δεν μπορεί να μιλάει για την εκπαίδευση και για παιδεία.

 
Thanasis
12 Σεπ 2016 10:39

Αυτό λέγεται αντιπολίτευση; Ειναι επιχειρήματα αυτά ; Να ´χαμε να λέγαμε ... Ειναι παιδαγωγική άποψη οτι οι εξεταςεις ειναι η αναβάθμιση ενος σχολείου ; Και με βάση ποιον εκπρόσωπο της παιδαγωγικής επιστήμης στηρίζουν αυτο το επιχείρημα ;

 
Agrimi
12 Σεπ 2016 08:50

Από τα παραπάνω, ίσως, το μονάδικό που θα μπορούσε κάποιος να σταθεί με σοβαρότητα και να σκεφτεί είναι το 2, δηλαδή εκείνο που αναφέρεται στις φυσικές επιστήμες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ