Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επτά δράσεις για την παιδεία μέσω ΕΣΠΑ

Δημοσίευση: 14/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το πρόγραμμα επτά διακριτών πράξεων για το σχολικό  έτος  2016-2017, ανακοίνωσε σήμερα η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ο σχεδιασμός συμπεριλαμβάνει την ενίσχυση και επέκταση προγραμμάτων ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στα δημοτικά σχολεία, ενισχυτική διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες, ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρόγραμμα εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρία η ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθιέρωση ενιαίου τύπου δημοτικού σχολείου, και ενίσ453χυση προσχολικής εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα τα επτά επιμέρους προγράμματα έχουν ως εξής:  

1.    Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων  στα δημοτικά σχολεία

Το πρόγραμμα  αποσκοπεί στην μείωση πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στην βελτίωση στον γραμματισμό και αριθμητισμό. Αφορά επίσης την προσαρμογή των προσφυγόπαιδων στο εκπαιδευτικό σύστημα, εξασφαλίζοντας την ομαλή τους ένταξη.
Προς τούτο, προβλέπεται να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις σε όσα δημοτικά σχολεία κριθεί απαραίτητο, όπου εξειδικευμένοι δάσκαλοι θα στελεχώνουν τις τάξεις υποδοχής και θα διδάσκουν σε ειδικά φροντιστηριακά τμήματα. Εδώ το κύριο αντικείμενο θα είναι η εκμάθηση της ελληνικής ως ξένη γλώσσα , όμως θα υπάρχει στήριξη και σε άλλα μαθήματα. Θα γίνει προμήθεια των απαραίτητων αναλωσίμων, και θα δοθεί δημοσιότητα με αφίσες και άλλα μέσα προβολής, ώστε να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενες οικογένειες και σχολεία για την ανάπτυξη των δομών.

2.    Ενισχυτική διδασκαλία στην  δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Δημιουργία αυτοτελούς προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες με στόχο την βελτίωση της απόδοσης, διευκόλυνση πρόσβασης στο λύκειο, ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και αποτροπή πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Υπουργική απόφαση θα καθορίζει την ετήσια οργάνωση και λειτουργία του προγράμματος.

3.    Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αποσκοπεί  στην ουσιαστική ένταξη και ενσωμάτωση με διαρκή και εξειδικευμένη παράλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών αυτών , οι οποίοι φοιτούν  σε  γενικό σχολείο .

Το πρόγραμμα προβλέπει την πρόσληψη του απαραίτητου ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλύψει τις ανάγκες παράλληλης στήριξης.  Στα πλαίσια αυτά θα υπάρξει και πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτών,  εντός του πλαισίου του Ευρωπαικού  Προγράμματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης.
Προβλέπεται επίσης ειδικό βοηθητικό προσωπικό για μαθητές με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης . Έτσι  συμβάλλει στην πλήρη κοινωνική ενσωμάτωση και στην αποφυγή αποκλεισμού, αποτρέποντας επίσης την σχολική αποτυχία  και πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.

4.    Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για ένταξη μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αφορά την αναδιάρθρωση Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και την μετατροπή τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) , την σύσταση Σχολικών Δικτύων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  (ΣΔΕΥ),  και την λειτουργία Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ),   για αξιολόγηση και υποστήριξη της εν λόγω κατηγορίας μαθητών, καθώς  και την παραπομπή μαθητών στα γνωστά ΚΕΔΔΥ  (κέντρα διάγνωσης, διαφοροδιάγνωσης και υποστήριξης ),  που στελεχώνονται με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό,  όταν συνεχίζουν οι δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς παρά την παράλληλη στήριξη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα απασχολείται στα κέντρα υποστήριξης  το αναγκαίο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα συμμετέχουν στις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ).

Έτσι θα αναπτυχθούν υποστηρικτικές δομές και επίσης θα εξασφαλιστεί  η προμήθεια αναλωσίμων και θα γίνουν διοικητικές ενέργειες και δράσεις ενημέρωσης και προβολής του προγράμματος.

5.    Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία  ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Προβλέπεται ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των ειδικών σχολείων και τμημάτων ένταξης, βάσει της Διεθνούς Συμβάσεων για τα Δικαιώματα Ατόμων με Αναπηρία. Επίσης θα υπάρξει χρήση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων.
Προβλέπεται πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής  και Εκπαίδευσης, καθώς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ) για σχολεία ειδικής αγωγής, και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

6.    Δημιουργία Ενιαίου Τύπου Δημοτικού Σχολείου

Η δημιουργία του Ενιαίου Τύπου Δημοτικού Σχολείο εξυπηρετεί  την συνταγματική επιταγή για την παροχή ίσων  ευκαιριών στην εκπαίδευση και καταργεί την πολυτυπία σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που οδηγούσε στην διδασκαλία διαφόρων γνωστικών αντικειμένων (π.χ. θεατρική αγωγή και αυξημένες ώρες αγγλικών, φυσικής αγωγής και εικαστικών) μόνο στα 1.337  σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) , και όχι στα υπόλοιπα 2.218 δημοτικά σχολεία ανά την επικράτεια.
Αντιμετωπίζετε δε και η εξής ανισότητα – τώρα σε 2.218 δημοτικά οι μαθητές  Α’ και Β’ τελειώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (12:25μμ) από τους μαθητές  των ΕΑΕΠ,  και οι μαθητές της  Γ’ και Δ’ τάξης τελειώνουν μια ώρα νωρίτερα (13:15).

Συνεπώς, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες, με την παροχή όλων των γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων  σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, δημιουργείται το Ενιαίου Τύπου Δημοτικό Σχολείο, με ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Η λειτουργία του ενιαίου πλέον δημοτικού ορίζει την υποχρεωτική πρωινή ζώνη από 8:00 έως 13:15, ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα λειτουργεί μεταξύ 13:16 έως 16:00.

Στο ολοήμερο σχολείο γενικεύεται η ώρα μελέτης με επίβλεψη εκπαιδευτικού, απαλλάσοντας   τους μαθητές από σημαντικό μέρος της προετοιμασίας των μαθημάτων της επόμενης ημέρας.

Στην δε Τρίτη ώρα προσφέρεται ευρεία επιλογή μαθημάτων (πληροφορική, αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, καθώς και πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων).

Η πράξη αφορά το σχολικό έτος 2016-17, με ημερομηνία λήξης 31-12-2017

7.    Ενίσχυση και αναβάθμιση προσχολικής εκπαίδευσης

Η αναβάθμιση ποιότητας, επέκταση και υποστήριξη της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης , βασική προτεραιότητα και του Συμβουλίου της Ευρώπης , αποτελεί στόχο αυτού του προγράμματος. Οι αναγκαίοι αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν θα απασχοληθούν αποκλειστικά στα νηπιαγωγεία για την δίχρονη προσχολική αγωγή, η οποία κρίνεται περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία,  λόγω της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης στην χώρα μας.

Η προετοιμασία για την μετάβαση στο δημοτικό, η προσαρμογή των νηπίων στο νέο σχολικό περιβάλλον,  καθώς και η ενίσχυση δεξιοτήτων, κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας , και ικανότητας επίλυσης προβλημάτων,  αποτελούν βασικούς παραμέτρους του προγράμματος, το οποίο θα τρέξει από 1-9-2016 μέχρι 31-12-2017.

 

Ετικέτες: 
ΕΣΠΑ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.