Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι δάσκαλοι υστερούν στα Μαθηματικά

Στην Ιταλία πως την προηγούμενη 20ετία για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα σκέφτηκαν να βάλουν δάσκαλο Μαθηματικών από την Α Δημοτικού.
Δημοσίευση: 20/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διαπιστώνω ότι οι δάσκαλοι ενώ είναι πολλοί καλοί, εξαιρετικοί κατά γενική ομολογία, στη γλωσσική διδασκαλία υστερούν λίγο στη διδασκαλία των Μαθηματικών.

Αυτό είπε, μεταξύ άλλων,    ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, μιλώντας  στην Ενημερωτική Ημερίδα για τους Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με τη διδακτέα ύλη και τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου, ενώ σημείωσε τα εξής:

-Αν το θέμα αυτό ήταν αμιγώς ελληνικό θα έπρεπε να ανησυχήσουμε πολύ

-Και  στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει μια ροή  του δάσκαλου προς τις γλώσσες και λιγότερο προς τα Μαθηματικά

-Μου έλεγε μια συνάδελφος από την Ιταλία πως την προηγούμενη 20ετία για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα σκεφτήκανε να βάλουν δάσκαλο Μαθηματικών  από την Α Δημοτικού. Το κατάργησαν γρήγορα γιατί αυτή αντίληψη διασπούσε  τη συναισθηματική και παιδαγωγική σχέση  π[ου πρέπει να έχει το παιδί με το δάσκαλο

Σχόλια (22)

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
20 Σεπ 2016 11:33

Η διαπίστωση αυτή εμπειρικά είναι σωστή σε μεγάλο βαθμό. Λαμπρές εξαιρέσεις δασκάλων με έφεση στη διδασκαλία των μαθητών δεν είναι λίγες.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος δεν είναι η διδασκαλία των μαθηματικών του Δημοτικού σχολείου από δασκάλους των μαθηματικών αλλά από ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ οι οποίοι θα επιμορφώνονται περισσότεροι, σε οργανωμένη βάση, στο μαθηματικό εννοιολογικό περιεχόμενο καθώς και στην διδακτική των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 
μητρόπουλος
20 Σεπ 2016 12:31

Οι επιμορφώσεις έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες των συνδικάτων ότι το πτυχίο πρέπει να είναι απαράιτητη προυπόθεση για πρόσληψη και οχι τα κάθε είδους σεμινάρια

 
1+5=8
20 Σεπ 2016 12:35

Μπορεί να μας πει πώς το διαπίστωσε; Έβαλε τεστ σε όλους τους δασκάλους της χώρας; Εγώ θεωρώ πως είναι ελάχιστοι αυτοί που δεν ανταποκρίνονται και γι'αυτούς θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση πριν από την πρόσληψη τους,αλλά το κόμμα του κυρίου Φίλη απεχθάνεται την αξιολόγηση... Οπότε ας αφήσει όλους τους ακατάλληλους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων ήσυχους στα σχολεία και ας μην κάνει "έξυπνες" δηλώσεις!!!

 
σηρειζεως
20 Σεπ 2016 13:25

Μπορεί να μας πει συγκεκριμένα ποιοι και πόσοι ειναι αυτοί οι δάσκαλοι;;; Όχι βέβαια!!! Αν τους ξέρει ας τους απολύσει!!! Διαφορετικά πρόκειται για λόγια του αέρα...

 
Γεωργοδάσκαλος
20 Σεπ 2016 13:28

Ερευνες επίσης έχουν δείξει πως οι πολιτικοί και δη οι υπουργοί υστερούν σε δεξιότητες και ικανότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες στην άσκηση διοίκησης...
Για τον λόγο αυτόν στην Ιταλία έχουν τον θεσμό του μόνιμου Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και όχι τον διορισμό του καθενός από την εκάστοτε κυβέρνηση.

 
Λ.Δ.
20 Σεπ 2016 13:38

Πρέπει , τουλάχιστον για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού, τα μαθηματικά να διδάσκονται από Μαθηματικούς όπως είχε προτείνει παλαιότερα ο κ. Μπαμπινιώτης.
Ομοίως και για τα γλωσσικά μαθήματα, δηλαδή να διδάσκονται από Φιλόλογους.
Τα παιδιά φτάνουν στο Γυμνάσιο με πολλές πολλές ελλείψεις στα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.
Πρέπει να μας απασχολεί η μάθηση των παιδιών .

 
ANDGIAN
20 Σεπ 2016 14:10

..αερολογίες..
υπαρχουν δεδομένα? data? αν ανι απο πότε , περιοχές? δημογραφικά χαρ/κα?

 
Δημήτρης
20 Σεπ 2016 14:22

Ο υπουργός είπε κάτι το προφανές. Αφού η μεγάλη πλειοψηφία των δασκάλων προέρχεται, λόγω του εξεταστικού συστήματος, από τη θεωρητική κατεύθυνση περιμέναμε να συμβεί κάτι άλλο ;

 
HΡΑ
20 Σεπ 2016 14:38

Οι δάσκαλοι/-ες ξέρουν κι αυτό διδάσκουν και αρκετά επιτυχώς μάλιστα : 2+2 = 4

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ + ΑΝΕΛ = μνημόνιο και μάλιστα χειρότερο από τα δύο προηγούμενα, ενώ άλλα υπόσχονταν, Κ. Υπουργέ ! Ήτοι ( -2) + (-2) = - 4

Ποιος ξέρει καλύτερα Μαθηματικά κ. Φίλη;

 
Πληροφορική
20 Σεπ 2016 14:44

σε πρόσφατη διαρροή είχε πει σε συνδικαλιστές ότι οι δάσκαλοι μπορούν να διδάξουν όλα τα αντικείμενα στο δημοτικό.

Μήπως δε μπορούν; Μήπως τα μαθηματικά δεν είναι το μόνο που δε μπορούν;
Αναμένουμε.

 
άι λοβ φίλις
20 Σεπ 2016 15:18

Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά!!! Δεν νομίζω ότι υπάρχουν τεκμηριωμένα στοιχεία για μία τέτοια δήλωση!!! Αυτά τα διαδίδουν κάποιοι που προσπαθούν να εισχωρήσουν στο Δημοτικό για να λύσουν το πρόβλημα της ανεργίας τους. Υπάρχουν βέβαια κάποιοι δάσκαλοι που έχουν διαφόρων ειδών προβλήματα και φυσικά υστερούν... Αλλά δεν υστερούν μόνο στα μαθηματικά αλλά γενικότερα , οπότε το υπουργείο ας φροντίσει να τους βάλει σε άλλα πόστα και όχι μέσα σε τάξεις με παιδιά. Το ίδιο ισχύει και για άλλους κλάδους δυστυχώς.

 
Αγγελική Μ.
20 Σεπ 2016 15:44

..."Το κατάργησαν γρήγορα γιατί αυτή αντίληψη διασπούσε τη συναισθηματική και παιδαγωγική σχέση που πρέπει να έχει το παιδί με το δάσκαλο"

Ενώ στο Δημοτικό Φίλη όπου εναλλάσονται 7 το πρωί και κάθε μέρα κι άλλος (τύπου έκπληξη) δεν διασπάται η παιδαγωγική σχέση

 
Τι λέμε τώρα?
20 Σεπ 2016 15:49

Μήπως να καλέσουμε επιστήμονες από το CERN να κάνουν και τη "Μελέτη Περιβάλλοντος"?

Ο αριθμός αυτών των δασκάλων δε νομίζω πως είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των μαθηματικών που, αν και γνώστες του αντικειμένου, δεν στοχεύουν (ή δεν μπορούν) να μεταδώσουν βασικές έννοιες στα παιδιά με αποτέλεσμα τα μαθηματικά να καταλήγουν να γίνουν ένα από τα πιο μισητά διδακτικά αντικείμενα.

Τα υπόλοιπα τώρα που λέγονται από μερικούς με προφανή στόχο να βρουν ώρες και στα δημοτικά δεν βοηθάει σε τίποτα.

 
Κωστας2
20 Σεπ 2016 16:08

Πριν έναν μήνα «οι δάσκαλοι είναι Πανεπιστήμονες!»
Μετά ένα μήνα «Οι δάσκαλοι δεν ξέρουν Μαθηματικά!»
ΤΣΑΚΩΘΗΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ ΝΟΗΜΟΝ ΚΟΙΝΟ!
Ψηφίστε τον νοήμον κοινό!

 
ΗΡΑ
20 Σεπ 2016 16:15

@ Δημήτρης

Ο Υπουργός, μας λέει ο Δημήτρης, είπε κάτι το προφανές. Ποιο είναι το προφανές ; " Λόγω του εξεταστικού συστήματος η μεγάλη πλειοψηφία των δασκάλων προέρχεται από τη θεωρητική κατεύθυνση...'', αναμενόμενο είναι λοιπόν και "προφανές" να υστερούν στα Μαθηματικά. Για να δούμε εν συντομία κατά πόσο αυτό στέκει κι έχει λογική βάση : Λόγω του ίδιου εξεταστικού συστήματος είναι διαπιστωμένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο προέρχεται από τη(ν) θεωρητική και τεχνολογική κατεύθυνση. Σύμφωνα όμως με τις έρευνες του PISA οι ΄Ελληνες μαθητές(του Γυμνασίου) και στα δύο προαναφερόμενα γνωστικά αντικείμενα ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις από το σύνολο των χωρών του ΟΟΣΑ που συμμετέχουν στις σχετικές έρευνες. Λοιπόν; Πού είναι το προφανές και πού το αναληθές; Σημείωση : Εύκολα μπορεί κάποιος να αναζητήσει τα στοιχεία των σχετικών ερευνών και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι εάν έτσι έχουν τα πράγματα ή όχι.

 
Ελεύθερος
20 Σεπ 2016 16:35

Μια χαρά καλοί στα Μαθηματικά είναι οι δάσκαλοι. Αλλάξτε βιβλία και πείτε στους συγγραφείς να μην πετάγονται από το ένα κεφάλαιο στο άλλο εντός της ίδιας ενότητος προτού διδαχθεί ένα αντικείμενο. Προς Θεού, μην επιλέξετε πανεπιστημιακούς! Δεν είναι οι κατάλληλοι συγγραφείς σχολικών εγχειριδίων για δημοτικά σχολεία. Και τέλος, εξαλείψτε τελείως την άλγεβρα από τα δημοτικά. Άλφα δεύτερα (α/2) και άγνωστος x δεν πρέπει να έχουν καμμία θέση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν την νοητική ωρίμανση για να τα καταλάβουν αυτά τα πράγματα. Δεν χάνουν τίποτε αν τα μάθουν στο Γυμνάσιο. Μια χαρά τα μάθαμε εμείς αργότερα. Εγώ μέχρι σήμερα, μολονότι αποφοίτησα από το Λύκειο το 1993, μπορώ να λύσω ασκήσεις με 3 αγνώστους, με λογαρίθμους, με διακρίνουσα, με αλγεβρική και γεωμετρική πρόοδο, και ας μην έκανα αυτά που κάνουν τώρα τα δύσμοιρα παιδιά από το Δημοτικό.

 
ΠΕ13
20 Σεπ 2016 16:36

Συνάδελφοι Δάσκαλοι θίγεστε σαν τα παιδιά μου που είναι 5 και 8 ετών. Δε σας είπε ούτε άχρηστους ούτε κακούς εκπαιδευτικούς. Λίγη εγκράτεια δεν έβλαψε ποτέ και κανένα.
Στο θέμα τώρα, εγώ θεωρώ ότι οι Δάσκαλοι υστερούν στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας. Αυτό θα το διαπιστώσει όποιος μπει να διδάξει Ν. Γλώσσα και Ν. Λογοτεχνία στην Α' Γυμνασίου. Με β' πτυχίο Φιλοσοφικής, από πρόπερσι ξεκίνησα να διδάσκω τα εν λόγω μαθήματα στην εν λόγω τάξη, και ειλικρινά σε θέματα ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ οι Δάσκαλοι δεν έκαναν ΤΙΠΟΤΑ!!! Επί 3 χρόνια σε όσα Τμήματα έχω, δε ξέρουν να εντοπίσουν το ρήμα. Από περιέργεια και αγανάκτηση έψαξα τα ΑΠΣ και τις Οδηγίες του Υπουργείου για τη Γλώσσα στο Δημοτικό, και νόμιζα ότι διάβαζα λάθος έγγραφο. Δεν είχαν διδαχθεί οι περισσότεροι τίποτα, και οι λιγες φωτεινές εξαιρέσεις..... το διδάχθηκαν λανθασμένα, με συμβουλές του τύπου: "ρήμα είναι ότι τελειώνει σε ω", "Αντικείμενο είναι αυτό μετά το ρήμα", "άρθρο είναι ότι έχει 2 ή 3 γράμματα" και μ' έπιασαν τα κλάματα..

 
Αντήνωρ
20 Σεπ 2016 17:52

Το πρόβλημα λύνεται πανεύκολα με την ανάθεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών στους ΠΕ 17. Έτσι λύθηκε και στην Δευτεροβάθμια. Αν δεν φθάνουν υπάρχουν και οι ΠΕ 18. Όσοι περισσέψουν εξαγωγή στην Ιταλία.

 
Darais Kon
20 Σεπ 2016 19:02

.... ακούστηκε ότι οι δάσκαλοι δεν είναι τόσο καλοί στα μαθηματικά. Πιάνουν τη βάση τουλάχιστον ή δεν υπάρχει βάση; ...Τροφή στο αλληλοσπάραγμα σε μια εποχή βαθύτατης κρίσης και ανάγκης για επιβίωση...
Όταν ξεκίνησε επί υπουργίας κ. Λοβέρδου το πρόγραμμα ¨κοινωνικό σχολείο" και οργανώνονταν μια σειρά δραστηριότητες στα σχολεία στα πλαίσια της τόνωσης της κοινωνικότητάς του, (η οποία σημειωτέον πρέπει να αποτελεί δομικό και σύγχρονο με τη δημιουργία του στοιχείο για να είναι ανθρώπινο) είχα σημειώσει ότι η κοινωνικότητα ενός σχολείου πρέπει να διαχέεται σε όλες τις δράσεις του και να πιστοποιείται πιο καθάρια στην ώρα μαθημάτων, όπως τα μαθηματικά...Οι δράσεις για το κοινωνικό σχολείο εμπεριείχαν μια αποδοχή ή εξυπηρετούσαν μια αναίρεση κατά τη δική μου εκτίμηση).....Στη βασική ενιαία εκπαίδευση δεν υπάρχουν άβατα για κάποιες αξίες και έννοιες! Άραγε μπορεί κανείς να είναι καλός δάσκαλος στα μαθηματικά, εάν δεν είναι καλός στη γλώσσα;....
Τελικά οι δάσκαλοι δεν είναι τόσο καλοί στα μαθηματικά;(!!!) αλλά είναι εξαιρετικοί στη γλωσσική διδασκαλία;(!!!) και ποιο είναι το επίπεδό τους στις φυσικές επιστήμες;(!!!) και είναι καλοί στη διδασκαλία της ιστορίας;(!!!) .... Και είναι όλοι οι μαθηματικοί καλοί στη διδασκαλία των μαθηματικών και όλοι οι φιλόλογοι στη διδασκαλία της γλώσσας; ... Όλα αυτά έχουν πολυσυζητηθεί στην ιστορία της καταταλαιπωρημένης εκπαίδευσης και σχετίζονται άμεσα με τις προτεραιότητες της βασικής ενιαίας εκπαίδευσης. Τι βασική ενιαία εκπαίδευση θέλουμε (κι εδώ μπαίνουν και ζητήματα συνεκπαίδευσης, ένταξης, διαπολιτισμικότητας κτλ) για τα παιδιά μας... Και υπάρχουν και πολλοί γονείς που αμφισβητούν όλους τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ομηρικές μάχες κάθε ημέρα στο σπίτι για να "μάθουν" οι ίδιοι γράμματα στα παιδιά τους ή πληρώνοντας άλλους.... αλίμονό μας..... και από πού συνάγεται ότι στη διδασκαλία της γλώσσας είναι καλοί ή μήπως επειδή είναι πιο εύκολη;...Kαι γιατί η γλώσσα είναι πιο εύκολη;... Και πιο σύγχρονο θεωρητικό μοντέλο το τεκμηριώνει αυτό; Δεν μάθαμε τίποτα από τους Sternberg, Gardner κ.α. ή επειδή τους πολυχρησιμοποιήσαμε θεωρητικά αποδυναμώθηκαν; Και πώς απαντάμε σε συστήματα που δοκιμάζονται διεθνώς με καλά αποτελέσματα, όπου δεν κυριαρχούν οι ειδικότητες αλλά τα σχέδια εργασίας και κυριαρχεί η συνεργατική μάθηση και παρέχουν ευχέρεια δραστικής διαφορ0ποίησης της διδασκαλίας;
.....διχοτομικές τοποθετήσεις ή υπεργενικεύσεις, χωρίς επαρκή τεκμηρίωση σε μια εποχή πείνας και ανεργίας...συντεχνίες και συμφέροντα.... και ανάμεσα σε όλα τα παιδιά μας.....ας καθίσουμε λοιπόν όλοι οι δάσκαλοι σε αιφνιδιαστικό τεστ τύπου ΑΣΕΠ την ερχόμενη Παρασκευή.... και όλες οι ειδικότητες σε αιφνιδιαστικό τεστ στα Παιδαγωγικά και στην Εξελικτική Ψυχολογία και Ψυχοπαιδαγωγικά την Παρασκευή.... όχι όμως πιο αργά για να μην προλάβουν κάποιοι και κάνουν φροντιστήριο.....

 
HΡΑ
20 Σεπ 2016 20:13

@ HPA
εξυπακούεται ότι πρόκειται για " τη(ν) θετική και τεχνολογική κατεύθυνση" στην παραπάνω παρέμβασή μου όπως και διορθώθηκε αλλά δεν το 'πιασε το μήνυμα o PC. Συμβαίνουν αυτά και στις καλύτερες οικογένειες, μόνο που εγώ δεν προέρχομαι από τέτοιες...

 
Δασκαλος
20 Σεπ 2016 20:45

Μετά την "καταπληκτική" κάλυψη των κενών με μείωση των ωρών διδασκαλίας, ακόμα μια επιτυχία της κυβερνήσεως.
Φωτισμένος από τις επιδόσεις των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στα Μαθηματικά ( νομίζω 99% αριστεύουν τα τελευταία χρόνια στα μαθηματικά) και κυρίως μετά το ξεπάστρεμα των πάσης φύσεως φροντιστηρίων, ιδιαιτέρων κ.τ.λ από την ελληνική πραγματικότητα , ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ στη διδασκαλία των μθηματικών!
ΠΟΥ ΗΣΟΥΝ ΧΑ(Ω)ΜΕΝΟΣ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ!!!!!!!!!!

 
fm
20 Σεπ 2016 20:48

Ερώτηση
πόσο κάνει 1+1
Απαντηση
Δάσκαλος : κάνει 2
Μαθηματικός : θα εξετάσουμε αν κάνει +-2 με απόλυτες τιμές κλπ....
Πολιτικός ( συνήθως δικηγόρος) : κάνει 2 εκτός αν υπάρχει νόμος που ορίζει κάτι διαφορετικό
Λογιστής: πόσο θέλεις να στο βγάλω

Μαζευτείτε λίγο εκεί στο υπουργείο

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean