Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Άρθρο-απάντηση του υφ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Θεοδόση Πελεγρίνη

Δημοσίευση: 20/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο άρθρο του υπεύθυνου του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ν.Δ. κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στο esos.gr για μία ακόμη φορά παρερμηνεύεται μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, αυτή για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, που σκοπό έχει να καταστήσει ισότιμους τους μαθητές της Ομογένειας με όλους τους υπόλοιπους Έλληνες μαθητές. Για την αποκατάσταση της αλήθειας διευκρινίζεται εκ νέου ότι η μετατροπή των αμιγώς ελληνικών σχολείων σε δίγλωσσα θα λάβει χώρα μόνο ύστερα από διακρατικές συμφωνίες και μόνο ύστερα από διάλογο με τις κατά τόπους ελληνικές κοινότητες.

Ειδικά για τη Γερμανία - στην οποία επικεντρώθηκε ο κ. Χαρακόπουλος - είναι γνωστό ότι το γερμανικό σχολικό σύστημα χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη πληθώρας σχολικών τύπων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετά το τετρατάξιο Δημοτικό (Grundschule) υπάρχει η δυνατότητα να διαλέξει ένας μαθητής το Hauptschule, το Realschule ή το Gesamtschule. Το λεγόμενο Gesamtschule είναι μία από τις εναλλακτικές για την πρώτη βαθμίδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διαρκεί από την 5η ως τη 10η τάξη. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της τελευταίας αυτής, οι μαθητές μπορούν είτε να εγγραφούν σε επαγγελματικές σχολές, είτε να συνεχίσουν στην ανώτερη, γυμνασιακή βαθμίδα του Gesamtschule (τάξεις 11η και 12η) και να φοιτήσουν στο Πανεπιστήμιο μετά το Abitur, όπως και οι απόφοιτοι του Gymnasium. Δεν μπορεί λοιπόν να γίνει λόγος για εκ των προτέρων χαμηλό επίπεδο αυτού του τύπου σχολείου.

Το δίγλωσσο σχολείο που έχει οραματιστεί το Υπουργείο Παιδείας δεν συμπίπτει με το υπάρχον Gesamtschule. Πρόκειται, σε γενικές γραμμές, για μια σχολική μονάδα όπου τα μαθήματα μη γλωσσικής συνάφειας θα γίνονται στη γλώσσα της χώρας υποδοχής (μαθηματικά, φυσική, χημεία κλπ), ενώ η γλώσσα, η ιστορία και τα θρησκευτικά θα γίνονται στα ελληνικά από Έλληνες εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει λοιπόν κάποιος κίνδυνος απώλειας εθνικής ταυτότητας, δεδομένου ότι τα γλωσσικά και πολιτιστικά κρίσιμα μαθήματα διδάσκονται στη μητρική γλώσσα. Αντιθέτως, η διδασκαλία των υπολοίπων μαθημάτων στη γλώσσα χώρας υποδοχής ενισχύει την ένταξη και ενσωμάτωση των παιδιών στην ξένη χώρα. Περαιτέρω, η λειτουργία του εν λόγω δίγλωσσου σχολείου θα ενταχθεί πλήρως στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής, με αποτέλεσμα ένα πλήρως αναγνωρισμένο και ισότιμο απολυτήριο τίτλο σπουδών, που θα επιτρέπει φυσικά και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα αποδεικνύει την εργατικότητα και ικανότητα των ομογενών μαθητών να ασκήσουν οποιοδήποτε επάγγελμα και να ακολουθήσουν οποιαδήποτε επιστημονική ή μη σταδιοδρομία επί ίσοις όροις με τους γηγενείς αποφοίτους σχολείων στη χώρα όπου διαμένουν.

Ο σωστός τρόπος να ασχοληθεί κανείς με την εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού είναι να τη γνωρίζει και κυρίως να γνωρίζει τα διαχρονικά και συσσωρευμένα προβλήματα που την ταλανίζουν, τα οποία ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ν.Δ. κ. Χαρακόπουλος φαίνεται, ως μη όφειλε, να αγνοεί.

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ