Απάντηση του υφ. Παιδείας στον Μ. Χαρακόπουλο για το δίγλωσσο σχολείο

23/09/2016

Άκουσε το άρθρο

Του Θ. Πελεγρίνη, υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για το δίγλωσσο σχολείο

Ύστερα από την ανταπάντηση του πολυγραφότατου τελευταία κ. Μ.  Χαρακόπουλου, χρειάζεται να τονίσω γι’ άλλη μια φορά ότι το δίγλωσσο σχολείο για το οποίο γίνεται λόγος στον ν. 4415/2016 (ΦΕΚ Α΄ 159/6-9-16) θα λειτουργήσει βάσει νέων αναλυτικών προγραμμάτων, καταρτισμένων ειδικά για την περίσταση από ελληνόφωνους και γερμανόφωνους εκπαιδευτικούς, τα οποία θα υποβάλλονται για έγκριση στις γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές, ώστε οι απολυτήριοι τίτλοι των σχολείων μας να χαίρουν εκτίμησης και αναγνώρισης χωρίς περαιτέρω προϋποθέσεις. Στόχος είναι ακριβώς αυτή η άμεση αναγνώριση της ισοτιμίας του απολυτηρίου των σχολείων μας στο εξωτερικό με τον αντίστοιχο τίτλο που λαμβάνουν οι γηγενείς μαθητές, ώστε η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών να θεωρείται άνευ ετέρου υψηλή και να δίνεται άμεσα η δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλλον σε παρανόηση βασίζεται ο αδίκως επαναλαμβανόμενος ισχυρισμός για την «απαξία» του δίγλωσσου σχολείου, μιας και επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί ακριβώς η αναβάθμιση του επιπέδου των σχολείων μας και η πρόοδος των νεαρών Ελλήνων της διασποράς.

Αναφορικά προς τους ισχυρισμούς του κ. Χαρακόπουλου για το νόμο, που επεξεργάστηκε επιστημονική επιτροπή του Υπουργείου επί μήνες, αναφέρω ότι ασκείται εκ των προτέρων κριτική που βασίζεται σε υποθέσεις για το τι θα συμβεί στο μέλλον, όταν λ.χ. εκφράζονται αμφιβολίες για το αν θα επιτευχθούν διακρατικές συμφωνίες ή για το αν θα επαρκέσει ο χρόνος που ορίζει ο νόμος για την ολοκλήρωση της μετατροπής των αμιγών σχολείων.

Εξάλλου ο ισχυρισμός ότι ο νέος νόμος δεν προβλέπει τι θα συμβεί σε περίπτωση διαφωνίας των ελληνικών κοινοτήτων με τον νέο τύπο σχολείου φαίνεται να συγχέει την ανάγκη να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαμόρφωση καινοτόμων δράσεων οι απόψεις όλων των εμπλεκομένων φορέων και πλευρών (συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής κοινότητας της περιοχής) με την ανάγκη ισχύος και εφαρμογής των νόμων, οι οποίοι σε ένα δημοκρατικό και ευνομούμενο κράτος ισχύουν για όλους και έναντι των οποίων όλοι είναι ίσοι.

Σχετικά με τα λεγόμενα του κ. Χαρακόπουλου περί «μεθοδεύσεως των αποσπάσεων με επιμίσθιο», ο Ειδικός Λογαριασμός με τίτλο «Οικονομική ενίσχυση σχολικού φορέα ελληνικών σχολείων κρατιδίου Βαυαρίας», ο οποίος συστάθηκε με την υπ’ αριθ. Φ.400/260/111318/ΙΒ/24-10-2006 (ΦΕΚ 1596/τ.Β’/31-10-2006) Κ.Υ.Α. και ο Ειδικός Λογαριασμός με τίτλο «Οικονομική ενίσχυση σχολικού φορέα Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων Νυρεμβέργης», ο οποίος συστάθηκε με την υπ’ αριθ. Φ.2/71807/Α0024/28-9-2009 (ΦΕΚ 2158/τ.Β’/2-10-2009) έχουν ως σκοπό την αντιμετώπιση των εξόδων λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων αυτών στα οποία αφορά η επιχορήγηση, καθώς και την καταβολή του ειδικού επιμισθίου στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτά, προς αποκατάσταση της δαπάνης που θα είχε το Ελληνικό Δημόσιο για την καταβολή του ειδικού επιμισθίου των αποσπασμένων από την Ελλάδα εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ενταγμένα σχολεία. Η βαυαρική πλευρά επιχορηγεί τις ώρες διδασκαλίας κάθε εκπαιδευτικού που τοποθετείται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο και δίνει ένα ποσό επιχορήγησης αντί του ειδικού επιμισθίου, το οποίο για τον ίδιο εκπαιδευτικό θα κατέβαλλε ο τακτικός προϋπολογισμός της Ελλάδας. Εάν η απόσπαση γίνεται χωρίς επιμίσθιο, δεν καταβάλλεται ούτε η αντίστοιχη αποζημίωση από τον ειδικό λογαριασμό. Τέλος, όσον αφορά στις προϋποθέσεις γλωσσομάθειας, οι γερμανικές αρχές απαιτούν συγκεκριμένο επίπεδο γνώσης της γερμανικής για ορισμένες και όχι για όλες τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών (έτσι, για κάποιες θέσεις απαιτείται επίπεδο Γ2, ενώ για κάποιες άλλες κατώτερο επίπεδο). Επομένως δεν μπορεί να γίνει λόγος για «κούρεμα τυπικών προσόντων», καθώς η τήρηση των όρων της γερμανικής πλευράς αποτελεί προϋπόθεση για την ομαλή χρηματοδότηση των σχολείων.

 

Σχόλια (2)

κατερινα
|

....με την ανάγκη ισχύος και εφαρμογής των νόμων, οι οποίοι σε ένα δημοκρατικό και ευνομούμενο κράτος ισχύουν για όλους και έναντι των οποίων όλοι είναι ίσοι.....
Εξωφρενικο να μιλαει ο κ. Πελεγρινης για εφαρμογη των νομων και δημοκρατικο και ευνομουμενο κρατος, οταν εχει καταστραγησει τους νομους αλλα και τη λογικη στο θεμα των παρατασεων και των αποσπασεων για το εξωτερικο.Οταν εχει διαλυσει οικογενειες εκπαιδευτικων που οι συζυγοι τους εργαζονται στο εξωτερικο,και παρολο που ο νομος τους δινει το δικαιωμα να παρουν παραταση και παρολο που εργαζονται μονο με το μισθο τους στην Ελλαδα ,τους διωχνει , τους εξοντωνει οικονομικα αναγκαζοντας τους να συντηρουν 2 και 3 σπιτια σε διαφορετικες χωρες και πολεις ΚΑΙ στη θεση τους στελνει εκπαιδευτικους με μισθο + επιμισθιο !!!
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΟΔΕΥΤΟΥΝ ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. Μπραβο κ.κ.Φιλη και Πελεγρινη !
Θα σας θυμομαστε σαν τους ανθρωπους που τα εβαλαν με τους πιο αδυναμους- τους νεους μεταναστες δηλ - και τις οικογενειες τους και νικησαν!
Μετα την κριση που τους αναγκασε να γινουν μεταναστες ,τους χτυπησε και ο αριστερος υπουργος και υφυπουργος και τους διελυσαν και την οικογενεια τους.Πραγματι ΝΟΜΙΜΑ ,ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ,ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΣΟΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!!

M.
|

160 άτομα στείλατε με επιμίσθια. Μη λέτε ψέματα άλλο!
Κ αφήστε την καραμέλα ΒΑΥΑΡΙΑ. Σε όλη την Ευρώπη στείλατε.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ