Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Πρωθυπουργός: Δοκιμαστική η φετινή χρονιά για τα Θρησκευτικά

“Ο κ. Ιερώνυμο, με ιδιαίτερη χαρά εδέχθη την πρόταση του Πρωθυπουργού για να γίνει διάλογος με την Εκκλησία από την αρχή”
Δημοσίευση: 28/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Φέτος τα προγράμματα, στα οποία έχει καταλήξει το ΙΕΠ, στο οποίο συμμετείχαν διακεκριμένοι θεολόγοι -και έγινε πολύ σοβαρή, κατά την άποψή μου, δουλειά- θα πάνε στα σχολεία. Είναι δοκιμαστική η φετινή χρονιά.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε σήμερα   ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας  στην προ ημερήσια   συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία, και τόνισε τα εξής:

-Εάν δεν αρκούσε η μία συνεδρία με την παρουσία της Επιτροπής της Εκκλησίας, θα υπάρξουν και άλλες.

- Θα ακούσουμε τις απόψεις.

-Ούτως ή άλλως, στο τέλος της χρονιάς θα αξιολογηθεί το μάθημα.

-Και πιστεύω ότι θα έχουν τη δυνατότητα οι επιστήμονες του Ινστιτούτου, του ΙΕΠ, να καταγράψουν και να ενσωματώσουν τις παρατηρήσεις -γόνιμες παρατηρήσεις, ουσιαστικές παρατηρήσεις- και από την πλευρά της Εκκλησίας.

-Και σύγγραμμα θα έρθει την επόμενη χρονιά.

-Πιστεύω, λοιπόν, και κρατώ ως θετικό την αναφορά στο ότι είναι απαραίτητη αυτή η αλλαγή.

-Και προσθέτω ότι είναι απαραίτητος και ο γόνιμος διάλογος και όχι οι συγκρούσεις σε μία κρίσιμη εποχή για τον τόπο, για την χώρα συνολικά.

-Εδώ και τρία χρόνια γίνεται μια διαδικασία ουσιαστικού διαλόγου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο ΙΕΠ, και ταυτόχρονα δοκιμαστικά τα προγράμματα αυτά έχουν πάει σε μια σειρά από σχολεία.

-Ο διάλογος φυσικάθα συνεχιστεί και το τελευταίο που θα ήθελε κανείς να κάνει είναι μια σύγκρουση με την Εκκλησία.

-Αντιθέτως, είμαστε ανοικτοί να ακούσουμε τις απόψεις και να συνθέσουμε. Όποιες παρατηρήσεις υπάρχουν στο τέλος της διαδικασίας φέτος που θα γίνει αξιολόγηση του μαθήματος, θα ενσωματωθούν πριν υπάρξει σύγγραμμα.

Ο Πάνος Καμμένος
 
Ο Πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Κομμένος  είπε στην ομιλία του

Α . Καταρχήν θα ήθελα να ανακοινώσω στο Σώμα ότι πριν από λίγο συναντήθηκα με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, ο οποίος με ιδιαίτερη χαρά εδέχθη την πρόταση του Πρωθυπουργού από το Βήμα της Βουλής για να γίνει διάλογος με την Εκκλησία από την αρχή, προκειμένου από κοινού να αποφασιστούν η συγγραφή των νέων βιβλίων και οι πιθανές αλλαγές στα Θρησκευτικά.

Β. Αυτό θεωρώ ότι είναι μία πολύ σημαντική εξέλιξη και πράγματι απέδειξαν και ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση, αλλά και ο Μακαριώτατος -όπως πιστεύω ότι θα είναι και απόφαση της Ιεραρχίας- ότι με τον διάλογο όλα μπορούν να λυθούν.

Γ. Εμείς βέβαια θεωρούμε ότι το Σύνταγμα της Ελλάδος είναι συγκεκριμένο. Αναφέρεται στους άρρηκτους δεσμούς της Ορθοδοξίας με την πολιτεία. Από τη στιγμή που το Σύνταγμα παραμένει αυτό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αρχίσει οποιαδήποτε συζήτηση για διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους. Η Ορθοδοξία και ο ελληνισμός βάδισαν εκατοντάδες χρόνια μαζί και τέτοιου είδους αλλαγές είναι και αλλαγές που δεν προβλέπονται από το Ελληνικό Σύνταγμα και αλλαγές με τις οποίες δεν συμφωνεί και το αίσθημα του ελληνικού λαού.

Ο Κ.Μητσοτάκης

Ο Πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης στην ομικλία του είπε τα εξής για τα Θρησκευτικά:

-Κανείς,  δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των Θρησκευτικών και προσαρμογής του στα σύγχρονα δεδομένα, ούτε η Εκκλησία, κύριε Τσίπρα, αλλά αυτό πρέπει να γίνεται κατόπιν μελέτης, ποτέ συγκρουσιακά, δεδομένου ότι η Ορθοδοξία αποτελεί κομμάτι της συλλογικής μας συνείδησης και της ταυτότητάς μας.

-Η αλήθεια, όμως, είναι άλλη, κύριε Τσίπρα. Το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν απλά μια αφορμή για να δρομολογήσετε άλλη μια σύγκρουση, η οποία δυστυχώς αφορά μόνο τον μικρόκοσμο των συνιστωσών σας.

-Είχα την ευκαιρία λίγα λεπτά πριν μπω στην Αίθουσα να λάβω μια δεκαπεντασέλιδη επιστολή από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος. Δεν ξέρω αν είχατε την ευκαιρία να τη διαβάσετε. Φαντάζομαι ότι την έστειλε και σ’ εσάς.

-Θέλω να διαβάσω δύο αποσπάσματα από αυτήν την επιστολή, γιατί θεωρώ ότι είναι πολύ χρήσιμα. «Η Εκκλησία της Ελλάδος, στον τομέα της θρησκευτικής αποστολής της, δεν εκπροσωπεί την θρησκευτική πλειοψηφία των κατοίκων αυτής της χώρας; Απευθυνόμαστε, λοιπόν, στην πολιτική ηγεσία της Πατρίδος ως μια κοινωνική ομάδα, ενότητα Κλήρου και Λαού επί ενός ζητήματος θρησκευτικής αγωγής, που μας αφορά».

-Μια ακόμα φράση: «Εν πάση περιπτώσει η Εκκλησία δεν κρύβεται πίσω από το Σύνταγμα. Η σχέση ελληνικού Λαού με την ορθόδοξη πίστη είναι ενεργό συλλογικό βίωμα με ιστορικό βάθος, για το οποίο οι κληρικοί είμαστε κυρίως υπεύθυνοι, και δεν επιβάλλεται εξουσιαστικά με νομικούς κανόνες».

-Θα ήθελα κάποια στιγμή να απαντήσετε και να μου πείτε αν συμφωνείτε με αυτά τα οποία λέει ο Αρχιεπίσκοπος, διότι ο Αρχιεπίσκοπος λέει και κάτι άλλο στην επιστολή του, ότι κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν έγινε εδώ πέρα με το ΥΕΠ. Μία μοναδική συνάντηση ισχυρίζεται ο Αρχιεπίσκοπος ότι έγινε για το ζήτημα των Θρησκευτικών.

-Εσείς, λοιπόν, έχετε επιλέξει το ζήτημα αυτό για να δρομολογήσετε άλλη μια τυφλή σύγκρουση, η οποία είναι παντελώς ανούσια, η οποία διχάζει τον λαό και η οποία τελικά προσβάλλει και την ίδια την Εκκλησία. Εξακολουθείτε και στηρίζετε έναν Υπουργό ο οποίος προσβάλλει βάναυσα την Εκκλησία της Ελλάδος με την ανιστόρητη επιθετικότητά του.

Ο υπ. Παιδείας

Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης τόνισε τα εξής:

- Πολλά έχω ακούσει για τη στάση μου στο θέμα των Θρησκευτικών. Την εξήγησα και είναι στάση αυτονόητη, υπεράσπισης του κοσμικού σχολείου.

-Δεύτερον, πολλά έχω ακούσει, επειδή αναφέρθηκα στον ρόλο της Εκκλησίας σε σκοτεινές περιόδους. Προφανώς και δεν αφορά όλους τους ανθρώπους της Εκκλησίας. Στην Εκκλησία δεν είναι μόνο αυτοί που φοράνε τα ωμοφόρια, ο ανώτατος κλήρος. Είναι και ο κατώτατος κλήρος και είναι και ο λαός. Ένα μέρος του λαού είναι μέσα στην Εκκλησία. Αλίμονο! Αναφερόμαστε σε ορισμένους εκκλησιαστικούς παράγοντες. Ο λαϊκός κλήρος, βεβαίως και είχε συμμετοχή στη διάρκεια του αγώνα κατά των κατακτητών και δύο Μητροπολίτες που ανέβηκαν στο βουνό, ο Κοζάνης και ο Ηλείας, στην ουσία απομακρύνθηκαν μετά. Ένας, μάλιστα, από αυτούς κατηγορήθηκε για συνεργασία με τους κομμουνιστές. Το λέω για να συνεννοούμαστε.

-Σε σχέση με τη δικτατορία, ζει ο κόσμος, δεν έχουν φύγει οι παλιοί. Εντάξει, να δεχθώ την επιστολή που μου έστειλε ο κ. Ιερώνυμος για την αντιστασιακή δράση της δικτατορίας. Εγώ ήμουν μικρό παιδί, αλλά καταλάβαινα τότε. Πρέπει να πω ότι ξεχωρίζω από αυτή την περίοδο δύο προσωπικότητες. Θα μπορούσαν να είναι και περισσότερες, αλλά ήταν λίγες, ελάχιστες.

-Ζούμε και είμαστε γνωστοί όλοι πια.

-Η μία περίπτωση ήταν ο παπα-Γιώργης Πυρουνάκης. Καταδιώχθηκε απηνώς από το εκκλησιαστικό κατεστημένο εκείνης της εποχής, αλλά εκεί, στην Ελευσίνα που πήγε, κάθε Κυριακή το κήρυγμά του ήταν μια πράξη αντίστασης και μάζευε πολλούς νέους ανθρώπους. Αυτόν τον ανυπότακτο παπά, τον παπα-Πυρουνάκη, τον έβαλε στο στόχαστρό του ο νυν Μητροπολίτης Αμβρόσιος. Τίποτα δεν είναι τυχαίο!

-Δεύτερο πρόσωπο, λιγότερο γνωστό, ο Τιμόθεος Λαγουδάκης, ένας λεβέντης από την Κρήτη. Τον γνώρισα όταν πήγαινα και έψελνα στον Άγιο Νικόλαο Πευκακίων. Ήταν διάκος. Το βράδυ του Πολυτεχνείου χτύπησε τις καμπάνες. Νωρίτερα, όταν έγιναν οι παράνομες και νόθες εκλογές στους φοιτητικούς συλλόγους, ο Τιμόθεος κατέβηκε υποψήφιος, πήρε πέντε σταυρούς, ενώ μάζεψε μετά λίστα είκοσι φοιτητών ότι τον ψήφιζαν και κατήγγειλε τη Χούντα που είχε στήσει τις κάλπες στη Θεολογική Σχολή.

-Ο Τιμόθεος είχε την ατυχία -δυστυχώς, συμβαίνουν αυτά- να σκοτωθεί σε τροχαίο δυστύχημα πριν πέσει η Χούντα, όταν επέστρεφε από τη χειροτονία του νυν Μητροπολίτη Καβάλας στην Κόρινθο από τον τότε Μητροπολίτη Καρανικόλα.

-Και άλλοι μπορεί να υπήρξαν -δεν θέλω να σβήσω την προσφορά κανενός- αλλά ελάχιστοι, σιωπηλοί. Οι πολλοί ήταν συνεργασία.

-Κι αν δεν αρέσει αυτή η ιστορία, ας ξαναγραφτεί. Αλλά πιστεύω -ως πολίτης τώρα μιλώ- ότι δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε έτσι, χωρίς να προσφέρουμε και εμείς τις εμπειρίες μας και άλλοι την επιστημονική τους μαρτυρία και δράση, να ξαναγραφτεί η ιστορία της χώρας μας.

-Με σεβασμό, λοιπόν, στη μαχόμενη Εκκλησία, με σεβασμό στο σημερινό φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας, που έτσι και αλλιώς αποτελεί καταστατική υποχρέωσή της -είναι η πρώτη προτροπή που μας δίνει ο Χριστός, να είμαστε φιλάνθρωποι και να αγαπούμε το διπλανό μας, όπως τον εαυτό μας- με σεβασμό σε όλα αυτά -δεν σβήνω τίποτα και δεν γενικεύω- θέλω να πω ότι υπάρχουν σελίδες της ιστορίας που δεν μπορούμε εμείς να τις αφήσουμε έτσι άγραφες.

-Καταθέτω στη Βουλή να υπάρχει αυτό το κείμενο -δεν θέλω να το χαρακτηρίσω- και ελπίζω μέσα από τη θεσμική διαδικασία να υπάρξει μια τοποθέτηση της ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.