Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Πρωθυπουργός: Ετοιμάζουμε νόμο για την αξιολόγηση

Δημοσίευση: 28/09/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εμείς ετοιμάζουμε έναν συνολικό νόμο για την αξιολόγηση στο δημόσιο. Αλλά για να δούμε τι εννοείτε εσείς όταν μιλάτε για αξιολόγηση και να δούμε μήπως εννοείτε το ίδιο και στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς, διότι αυτό το οποίο εσείς φέρατε ως Υπουργός δεν ήταν ακριβώς αξιολόγηση, αλλά ένας νόμος για να διευκολύνετε τις απολύσεις, γιατί εσείς ορίζατε με νόμο πως μόνο το 10% μπορεί να αριστεύει.

Τα παραπάνω είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία, απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη και συνέχισε:

-Πριν από λίγο μας είπατε ότι άριστος είναι όποιος προσπαθεί.

-Δεν μπορούν να προσπαθούν και να τα καταφέρουν περισσότεροι από το 10%;

-Στο νόμο που εσείς ορίσατε μάς είπατε ότι το 15% υποχρεωτικά κατατάσσεται στην κατώτατη, στη χαμηλότερη κλίμακα, προφανώς για να απολύονται.

-Λοιπόν, εσείς δεν θέλατε αξιολόγηση, θέλατε δικαιολογία για απολύσεις.

-Η αξιολόγηση είναι άλλο πράγμα από αυτό που εσείς εννοείτε.

- Κανείς δεν είναι αντίθετος στην έννοια της αξιολόγησης, αλλά πρέπει να δούμε με ποιους όρους και με ποιες προϋποθέσεις και ιδίως σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, διότι επαναλαμβάνω ότι δεν είναι απλά εργαζόμενοι, αλλά είναι εργαζόμενοι και ταυτόχρονα λειτουργοί.

Ο Κ. Μητσοτάκης

Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε:

-Κύριε Τσίπρα, αναφερθήκατε και πάλι ψευδώς στην αξιολόγηση την οποία εγώ είχα προτείνει και είχα νομοθετήσει, αναφέροντας κάτι το οποίο γνωρίζετε ότι είναι ψέμα, ότι το 15% της χαμηλότερης βαθμολογίας θα οδηγούσε νομοτελειακά σε απολύσεις, όταν γνωρίζετε ότι υπήρχε ξεκάθαρη νομοθετική ρύθμιση που αυτό το απέκλειε. Εξακολουθείτε και επαναλαμβάνετε, λοιπόν, την ίδια καραμέλα.

-Εγώ, λοιπόν, να σας ρωτήσω: Εσείς τι είδους αξιολόγηση ακριβώς θέλετε; Γιατί είκοσι μήνες μετά δεν έχετε φέρει ούτε μία πρόταση νόμου για την έννοια της αξιολόγησης. Μα, δεν μπορεί να υπάρχει αξιολόγηση στο δικό σας σκεπτικό, διότι ο κ. Φίλης μας μίλησε για την έννοια της ισότητας. Όταν, λοιπόν, όλοι είναι ίσοι, η αξιολόγηση περισσεύει. Γι’ αυτό δεν φέρνετε καμία αξιολόγηση, κύριε Τσίπρα. Γι’ αυτό ακριβώς και σας προβληματίζει τόσο πολύ αυτή η έννοια.

-Και γνωρίζετε πολύ καλά –φαντάζομαι ότι θα σας έχει ενημερώσει ο κ. Κατρούγκαλος- ότι όταν παρέδωσα το Υπουργείο, είχα έτοιμο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, το οποίο ξέφευγε από τη λογική της ποσόστωσης. Γιατί, λοιπόν, δεν το υλοποιήσατε;

-Αλλά, μιας και μιλάμε για ποσόστωση, κύριε Τσίπρα, μήπως έχετε υπόψη σας τις δηλώσεις που πρόσφατα έκανε η Υπουργός σας κ. Φωτίου; Να σας τις θυμίσω; «Το 15% μόνο των υπαλλήλων αξίζουν και δουλεύουν». Το 15%! Η κ. Φωτίου τα είπε αυτά! Δεν σταματάτε, λοιπόν, να αφήσετε λίγο στην άκρη την υποκρισία, από τη μία να λέτε ότι όλοι είναι ίσοι και από την άλλη οι δικοί σας Υπουργοί να επισημαίνουν τις προφανείς ανισότητες οι οποίες υπάρχουν στην ίδια τη δημόσια διοίκηση;

-Ελάτε, λοιπόν, να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο αξιολόγησης το οποίο θα μπορεί να επιβραβεύει πραγματικά τους άξιους δασκάλους –γιατί όχι και μισθολογικά- αλλά θα μπορεί και να νουθετεί αυτούς οι οποίοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Δεν θα κουραστώ να το λέω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι: Η αξιολόγηση είναι πρωτίστως η επιβράβευση του άξιου, όχι το εργαλείο τιμωρίας του λιγότερο καλού.

-Και όταν όλοι παίρνουν «10», κύριε Τσίπρα, τότε ο άξιος καθηγητής, ο άξιος δημόσιος λειτουργός αισθάνεται κορόιδο.

-Λοιπόν, εμείς αυτό δεν το δεχόμαστε, διότι θέλουμε ο καθένας να επιβραβεύεται και να ανταμείβεται ανάλογα με τη δουλειά του. Εσείς προφανώς εξακολουθείτε και σήμερα αυτήν την έννοια να την απορρίπτετε

Ο  υπουργός Παιδείας

Απαντώντας στον Κ. Μητσοτάκη  Ο  Ν. Φίλης είπε τα εξής:

- Πρώτον, η αξιολόγηση αντιβαίνει προς το σχολείο της ισότητας; Η ισότητα είναι κάτι που υπονομεύει την αξιολόγηση;

-Προφανώς υπάρχει σύγχυση παιδαγωγική και ιδεολογική κρίνοντας απ’ όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης, εκτός αν εννοεί η αξιολόγηση είναι μορφή ανισοτιμίας. Το υπαινίχθηκε πιο λαϊκά. Μπορεί να οδηγήσει σε μείωση μισθών ή και σε απολύσεις όπως γινόταν επί δικής του υπουργίας στην Κυβέρνηση Σαμαρά. Τότε πράγματι το σχολείο της ισότητας, με αυτήν την τιμωρητική αξιολόγηση που δεν αφορά τη βελτίωση του σχολείου, αλλά το κυνηγητό των εκπαιδευτικών, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει.

-Εμείς μιλήσαμε για αξιολόγηση, και συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συνεδριάζουν οι σύλλογοι καθηγητών και εξετάζουν ποιο βασικό πρόβλημα έχουν στο σχολείο. Παραδείγματος χάριν, υπάρχει διαρροή σχολική. Πώς την αντιμετωπίζουμε. Όλο το χρόνο παίρνουν μέτρα για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής. Άλλο θέμα: bullying. Συζητούν πώς θα το αντιμετωπίσουν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου ελέγχουν πώς θα πετύχουν αυτούς τους στόχους για τη βελτίωση του σχολείου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ