ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τράπεζα Θεμάτων και στο Γυμνάσιο προτείνει η Επιτροπή Α.Λιάκου

Η προαγωγή των μαθητών από τη μια τάξη στην άλλη θα γίνεται υπό προϋποθέσεις, συνεκτιμώντας τόσο την προφορική επίδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια της χρονιάς όσο και γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις.
Δημοσίευση: 04/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πλέον δόκιμη λύση μοιάζει να είναι η οργάνωση της καταληκτικής τάξης του Γυμνασίου (Τετάρτη) με χρήση τράπεζας θεμάτων, χωρίς πανελλαδικές τελικές εξετάσεις μεν, αλλά με θέματα που θα προκύπτουν από την τράπεζα.

Αυτό προτείνει στον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, με νέο υπόμνημα που του απέστειλε (Δείτε εδώ)

Ειδικότερα η πρόταση του κ. Λιάκου έχει ως εξής:

Η αξιολόγηση στο Τετραετές Γυμνάσιο

Η διαδικασία αξιολόγησης στο Γυμνάσιο θα είναι συμβατή με όλο το ακαδημαϊκό πρόγραμμα που θα αναπτυχθεί. Το Γυμνάσιο αποτελεί μεν τμήμα της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης σε κάθε τάξη. Η προαγωγή των μαθητών από τη μια τάξη στην άλλη θα γίνεται υπό προϋποθέσεις, συνεκτιμώντας τόσο την προφορική επίδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια της χρονιάς όσο και γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις.

Ένα σημαντικό θέμα προς διερεύνηση είναι κατά πόσον με την ολοκλήρωση των σπουδών στο τετρατάξιο Γυμνάσιο οι μαθητές θα δικαιούνται αυτομάτως να εγγράφονται σε κάποιο Λύκειοή θα ακολουθείται κάποια διαδικασία επιλογής.Το ερώτημα είναι δύσκολο, διότι μια διαδικασία επιλογής είναι πιθανόν να οδηγήσει σε φαινόμενα αντίστοιχα με αυτά που παρατηρούμε σήμερα με τις εισαγωγικές στα πανεπιστήμια, ενώ από την άλλη μεριά, εάν η μετάβαση γίνεται χωρίς κανένα κριτήριο επιλογής, μαθητές οι οποίοι στην πράξη δεν θα μπορούν ή δεν θα θέλουν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των Λυκείων, θα εγκλωβίζονται σε αυτά, οδηγώντας τα τελικά σε υποβάθμιση.

Η πλέον δόκιμη λύση μοιάζει να είναι η οργάνωση της καταληκτικής τάξης του Γυμνασίου (Τετάρτη) με χρήση τράπεζας θεμάτων, χωρίς πανελλαδικές τελικές εξετάσεις μεν, αλλά με θέματα που θα προκύπτουν από την τράπεζα.

Παράλληλα θαθεσπιστεί ένα πλέγμα κριτηρίων για την επιλογή σε ένα από τα δύο Λύκεια. Στα κριτήρια θα συμπεριλαμβάνονται και τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων στα μαθήματα και η αξιολόγηση που έχει κάνει ο εκπαιδευτικός αλλά ακόμα και έκθεση περιγραφικής αξιολόγησης από κάποιους από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Θαπρέπει να είναι πάντως η κλίση και όχι η αξιολόγηση το μόνο κριτήριοπου θα οδηγεί στο Επαγγελματικό Λύκειο, διότι αυτό θα σημαίνει ότι οι κακοί θα πηγαίνουν εκεί και οι καλοί στο άλλο.

Σε κάθε περίπτωση σημαντικό ρόλο θα πρέπει να έχει ο Μέντορας καθηγητής, ο οποίος θα αποτελέσει έναν νέο πολύ σημαντικό θεσμό για τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κανείς μαθητής/τρια χωρίς Μέντορα Καθηγητή/τρια. Ο θεσμός του Μέντορα καθηγητήθα δώσει μια νέα ποιότητα στο σχολείο.

Τέλος, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι για τους μαθητές που είτε δε θα μπορέσουν είτε δε θα θελήσουν να συνεχίσουν στο Λύκειο, θα υπάρχει η κατάλληλη δομή για να συνεχίσουν την κατάρτισή τους για άλλα δύο χρόνια (Τεχνική Σχολή ΕΠΑΣ)

 

Σχόλια (3)

 
ΜΑΡΙΑ
05 Οκτ 2016 01:56

Θα γεμίσουμε μέντορες ... Για να δούμε τι προκοπή θα γίνει
Για την ώρα το Δημοτικό έχει γίνει νηπιαγωγείο, το Γυμνάσιο Δημοτικό και το Λύκειο Γυμνάσιο
Το ΙΕΠ καλά θα κάνει να αποφασίσει το τι μαθήματα θα γίνονται και κατευθύνσεις για προγράμματα σπουδών όχι με βάση το τι εκπαιδευτικούς (μόνιμους) έχει αλλά με βάση το τι χρειάζονται οι μαθητές σύμφωνα με την εποχή που ζουν.

 
KOSTAS70
05 Οκτ 2016 16:28

Όχι μόνο επαναφέρουν την ΤΘ στο Λύκειο (μα καλά, δε θα ΚΑΤΑΡΓΟΥΣΑΝ τις εξετάσεις;), αλλά θα δημιουργήσουν και ΤΘ για το Γυμνάσιο!

Γνωρίζουν οι εκάστοτε "σοφοί" ανευθυνοϋπεύθυνοι τον ορισμό της λέξης "αξιοπρέπεια";

Μπορεί επιτέλους κάποιος από αυτούς να ζητήσει συγνώμη για την ασχετοσύνη του και να υποβάλλει την παραίτησή του;

 
omiros
06 Οκτ 2016 10:24

Θεμιτό και ενδιαφέρον Ελλήνων
¨Τα βιβλία με ιστορία Ελλήνων μοναδική και αναγκαία στον Κόσμο γνώση ..,
ποιος Έλληνας θα παλέψει με τον γίγαντα φίλη / καμένο και κλήρο να τα προστατέψει δίνοντας στο παιδί μου το αληθές Ελλήνων ?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ