Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Πιστοποιητικά γλωσσομάθειας χωρίς εξέταστρα προανήγγειλε ο υπ. Παιδείας

«Αναμόρφωση των προγραμμάτων διδασκαλίας των ξένων γλωσσών. Δεν είναι μόνο θέμα ωρών. Είναι και θέμα εκπαιδευτικής κατεύθυνσης».
Δημοσίευση: 06/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Ανάσα» σε χιλιάδες οικογένειες που καλούνται να βάλουν «βαθειά»  το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν τα παιδιά τους Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας, με την θεσμοθέτηση Κρατικών Εξετάσεων χωρίς εξέταστρα,  προανήγγειλε  σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης.

«Θα φέρουμε σύντομα, το επόμενο διάστημα, στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο- στην καθιέρωση και διεύρυνση του προγράμματος διδασκαλίας ξένων γλωσσών με την κατοχύρωση ενός κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, έτσι ώστε χωρίς να πληρώνουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους να πιστοποιείται το επίπεδο της γλωσσομάθειάς τους», είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Φίλης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή , ενώ για τη φροντιστηριακή μάθηση των Ξένων Γλωσσών τόνισε:

Α. Υπάρχει ένα ερώτημα στο οποίο οφείλουμε να απαντήσουμε. Γιατί παρ’ ότι διδάσκονται τόσα χρόνια τα παιδιά ξένες γλώσσες στη δημόσια εκπαίδευση, αναγκάζονται να πάνε στα φροντιστήρια για να μάθουν να μιλούν τις ξένες γλώσσες; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι η βάση για την αναμόρφωση των προγραμμάτων διδασκαλίας των ξένων γλωσσών. Δεν είναι μόνο θέμα ωρών. Είναι και θέμα εκπαιδευτικής κατεύθυνσης.

Β. Και προφανώς ένα παιδί που τελειώνει σήμερα το δημόσιο σχολικό σύστημα, θα πρέπει να γνωρίζει οπωσδήποτε με τον πιο άρτιο τρόπο τη χρήση γλωσσών. Και όταν λέω γλώσσα, εννοώ την ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, εννοώ ξένη γλώσσα κατά προτεραιότητα τα αγγλικά αλλά και άλλες δυνατότητες. Και γλώσσα είναι και τα μαθηματικά, είναι γλώσσα της επιστήμης. Πρέπει και αυτή τη γλώσσα να γνωρίζει το παιδί.

Γ. Και αν θέλετε αυτή η άποψη, η παραδοχή για την εν ευρεία εννοία γλωσσική κατάρτιση και εκπαίδευση των παιδιών αποτελεί και τη βάση όλης της συζήτησής μας για την αναμόρφωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Δ. Προσπαθούμε ώστε όταν τελειώνει το παιδί, ο μαθητής και η μαθήτρια, την υποχρεωτική εκπαίδευση –εννέα χρόνια είναι σήμερα, ελπίζουμε να επεκτείνουμε τον χρόνο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, να κάνουμε βήματα στο άμεσο διάστημα, θα κάνουμε συζήτηση στη Βουλή γι’ αυτό το ζήτημα- να έχουν επίπεδο Β2 στη πρώτη ξένη γλώσσα που έχουν μάθει και Α2 στη δεύτερη ξένη γλώσσα. Τα νέα προγράμματα σπουδών ακολουθούν την κλίμακα του Συμβουλίου τη Ευρώπης, δηλαδή, Α1, Α2, Β1, Β2 και Γ1, Γ2.

Ο Κ. Δελής

Ο κ. Δελής τόνισε:

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ: Τα φροντιστήρια καλύπτουν ανικανοποίητες μορφωτικές ανάγκες, τις οποίες συνήθως, για πολλούς και διάφορους λόγους, με κεντρική όμως ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, δεν ικανοποιούνται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Και, βεβαίως, είναι άλλο ένα πλήγμα για τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ: Μιλήσατε και για τα κέντρα πιστοποίησης ξένων γλωσσών, για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά με αφορμή άλλες νομοθετικές σας παρεμβάσεις. Έχουμε τη γνώμη πως αυτό το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας θα πρέπει να είναι αποκλειστικά στη χώρα μας και να μην υπάρχει άλλο. Θέλουμε, δηλαδή, να μην έχουν πεδίο δράσης οι έμποροι της εκπαίδευσης –και δεν είναι και λίγοι και πολλές φορές είναι και μεγαλόσχημοι- οι οποίοι βγάζουν πάρα πολλά χρήματα από αυτές τις πιστοποιήσεις των ξένων γλωσσών. Θέλουμε την αποκλειστικότητα, δηλαδή, αυτήν διεκδικούμε, του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

 

Σχόλια (3)

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
25 Οκτ 2016 22:45

Μα είναι δυνατόν να συγκριθεί το μάθημα με 5-7 μαθητές με αυτό των 20-25 (έστω κι αν είναι χωρισμένοι σε επίπεδα στο Γυμνάσιο)
Είμαστε σοβαροί;

 
marty
09 Οκτ 2016 21:08

Χαλάσατε το success story τοu Φίλη για την έναρξη χωρίς προβλήματα της φετινής σχολικής χρονιάς, κα Σημαντηράκη. Τζάμπα πήγε το, αντιπαθές για το συριζα, "άριστα" που του έδωσε ο πρωθυπουργός κατά την "αποτίμηση" του έργου του.

 
Σημαντηράκη Αριστέα (Διευθύντ. Γυμνασ. Παλαιόχωρας Χανίων )
08 Οκτ 2016 17:02

Όταν κάνει αυτές τις εξαγγελίες ο αξιότιμος κ. Υπουργός, γνωρίζει ότι κατά το σχολικό έτος 2015-16 στο σχολείο μου, (που βρίσκεται σε μια από τις πλέον τουριστικές περιοχές του νομού Χανίων) αλλά και σε άλλα σχολεία του νομού δεν είχαμε καν καθηγητή Αγγλικών και Γερμανικών και φέτος 2016-17 ακόμη τους περιμένουμε και να δούμε αν θα έρθουν; Πως υπό αυτές τις συνθήκες να μην πάνε οι γονείς τα παιδιά τους στα φροντιστήρια;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ