Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Συντονιστικό μαθητών: Σήμερα καταλήψεις στα σχολεία

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ (29-7-16): Οι εκπαιδευτικοί να σέβονται τις μαθητικές κινητοποιήσεις
Δημοσίευση: 07/11/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Συντονιστική  Επιτροπή  Μαθητών Αττικής, με ανακοίνωσή της καλεί τους μαθητές όλων των σχολείων σε καταλήψεις  για σήμερα Δευτέρα ,7 Νοεμβρίου,  και  ταυτόχρονο στις 12 το μεσημέρι πορεία στο κέντρο της Αθήνας (συγκέντρωση στα Προπύλαια).

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Οι εκπαιδευτικοί να σέβονται τις μαθητικές κινητοποιήσεις

Την πλήρη αντίθεσή του στην πρακτική να οδηγούνται μαθητές/τριες στα δικαστήρια για τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις που αποφασίζει συλλογικά η μαθητική κοινότητα, είχε δηλώσει  εγγράφως το υπουργείο Παιδείας στις 29 Ιουλίου 2016 , με αφορμή την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος μαθητών του Λυκείου και του Γυμνασίου Σάμης Κεφαλονιάς, με την κατηγορία ότι συμμετείχαν στις μαθητικές κινητοποιήσεις στα σχολεία τους.

Αυτή η αντίθεση , τόνιζε στην ανακοίνωση  το υπουργείο Παιδείας, βασίζεται πρωτίστως σε παιδαγωγικές αρχές, τις οποίες οφείλουν να σέβονται πρώτα και κύρια οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και είναι ανεξάρτητη από τη συμφωνία ή τη διαφωνία με τον τρόπο που οι μαθητές/τριες διεκδικούν κάθε φορά τα αιτήματά τους.

«Εκφράζοντας δε και στην πράξη αυτή του την πολιτική», το υπουργείο Παιδείας  υπενθυμίζει ότι «προώθησε πρόσφατα την ψήφιση  διάταξης νόμου (αρ. 45 παρ. 2 του ν. 4386/16) με την οποία καταργήθηκε η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 1999 που κυρώθηκε με το ν.2811/2000, η οποία ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών/τριών οδηγώντας παράλληλα ανήλικα παιδιά στα περίφημα «μαθητοδικεία».

Αν. υπουργός: Οι καταλήψεις έχουν και αυτό τον λόγο ύπαρξης

“Οι καταλήψεις έχουν και αυτό τον λόγο ύπαρξης. Είναι ένα μέσο διεκδίκησης. Εγώ δεν θα μάθαινα στα τμήματα του Αγρινίου τι συμβαίνει, αν οι φοιτητές δεν προέβαιναν σε καταλήψεις”.
Τη δήλωση αυτή είχε  κάνει στη Βουλή στις 8 Μαίου 2016, η Αν. υπουργός Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου.

Τα αιτήματα του Συντονιστικού των μαθητών για την κινητοποίηση στις 7 Νοεμβρίου

Τα αιτήματα των μαθητών, όπως διατυπώνονται στην ανακοίνωσή τους εί αι:

-Το υπουργείο και η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν ΤΩΡΑ χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία μας. Να αντιμετωπιστούν τα κενά, οι ελλείψεις σε καθηγητές, να δοθούν λεφτά για αναλώσιμα, υποδομές και ό,τι άλλο χρειάζεται για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας.  

-Ούτε 1 ευρώ από την τσέπη των γονιών μας για τη μόρφωσή μας.

-Να γίνει τώρα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία.

-Να μη μας στοιβάζουν στις τάξεις. 20 μαθητές ανά τμήμα για να μπορεί να γίνεται μάθημα.

-Δωρεάν-ασφαλής μεταφορά για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της μέρας. Ένα γεύμα για όλους τους μαθητές.

-Να μπορούμε να δίνουμε εισαγωγικές εξετάσεις όσες φορές θέλουμε, κρατώντας βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούμε και οι εξετάσεις να γίνονται μετά το τέλος του Λυκείου.

-Να μείνει στα χαρτιά το σχολείο – έκτρωμα που ετοιμάζουν. Πάρτε το πίσω!

-Με ευθύνη του κράτους να υλοποιηθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων τόσο στους χώρους φιλοξενίας όσο και στα σχολεία κατά βάση τις απογευματινές ώρες.

-Διεκδικούμε Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους.

 

Ετικέτες: 
Καταλήψεις

Σχόλια (8)

 
Γεωργια
07 Νοε 2016 10:37

@marty,
Ειναι άλλο να εχουν εκλεγεί απο τα 15μελη και άλλο να αυτοαποκαλειται "Συντονιστικο" και με το έτσι το θελω αποφασιζει και διατασσει για καταληψεις. Αυτο το λενε κάπως αλλιως και οχι δημοκρατια.
Τα δε αιτηματα ειναι copy paste κάθε χρονο, οποιος υπουργος και όποια κυβέρνηση κι αν ειναι στην εξουσια. Αλήθεια, δεν σας κανει εντυπωση που ειναι ίδια με τα αιτηματα της ΟΛΜΕ; Δεν σας κανει εντυπωση που αυτα τα ψαγμένα παιδια δεν απαιτουν καλυτερους καθηγητες, που δεν απαιτουν να πανε σπιτι τους οι αχρηστοι (ακομα και αν ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα); Ο κακός καθηγητης ειτε με 25 ειτε με 20 ειτε με 5 ακομα μαθητες, κακος θα παραμεινει, το μαθημα δεν θα διορθωθει ως δια μαγειας. Ο μαθητης που ενδιαφερεται για την ποιοτητα της μόρφωσης που του παρέχει το σχολείο, ξέρει οτι αυτη εξαρτάται και απο την ποιότητα του δασκάλου του. Είδατε εσεις κανενα τετοιο αίτημα?
Εμένα λοιπον αυτες οι κινητοποιήσεις και τα καρμπον αιτηματα δεν με πειθουν.

 
Γιώργος
07 Νοε 2016 08:41

@Λευτέρης
Σωστός σε όλα!

 
patra
07 Νοε 2016 01:49

@marty
διάβασα με προσοχή το σχόλιό σου, που απαντά σε ένα άλλο σχόλιο.
_ Και βέβαια είναι θεμιτό οι μαθητές να έχουν άποψη για κάποια -δεν είναι σε θέση οι μαθητές να έχουν άποψη για τα πάντα - θέματα της λειτουργίας των σχολείων, αλλά η επανάληψη του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ φαινομένου ΚΑΤΑΛΗΨΗ -την ίδια πάντα εποχή- καταντά γραφική.
Δε μπορεί να αραδιάζεις σε μια σελίδα χαρτί το κάθε μικρό ή ευκαιριακό πρόβλημα του κάθε σχολείου και να δημιουργείς εικόνα χάους. ΔΕΝ κερδίζεις τίποτα, απλά χάνεις την αξιοπιστία σου!
Σε μια χώρα υπό σοβαρή κοινωνική -κατ' αρχάς- κρίση και μετά οικονομικής (η φοροδιαφυγή για παράδειγμα είναι κοινωνικό φαινόμενο, η κλεψιά των Δημοσίων χρημάτων είναι κοινωνικό φαινόμενο, το φακελάκι είναι κοινωνικό φαινόμενο) θα πρέπει ΚΑΙ οι μαθητές να μάθουν να ιεραρχούν τα αιτήματα τους και να μάθουν να κρίνουν τη σοβαρότητα των αιτημάτων τους.
_ Για παράδειγμα το αίτημα για ΓΕΥΜΑ στο σχολείο και τα περί Σουηδίας, χωρίς να ξέρουμε τις συνθήκες -ωράριο- λειτουργίας των σχολείων εκεί και αλλού, είναι μάλλον ανεδαφικό! Στα σχολεία της Ευρώπης οι μαθητές δε γυρνούν στη μια το μεσημέρι στο σπίτι τους, όπως ο κ. Φίλης νομοθέτησε.Αλλά οι μαθητές περί αυτού σφυρίζουν αδιάφορα.
_ Ο αριθμός 20 πόθεν προκύπτει; Ποια παιδαγωγικόδιδακτική έρευνα δίνει αυτόν τον αριθμό; Ο άλλος θα σου αντιτάξει ένα άλλο νούμερο και θα καταλήξουμε να παίζουμε την κολοκυθιά, όπως όντως κάνουμε τόσα χρόνια!Ποιος σοβαρός και από τις δυο πλευρές -εννοώ υπουργείου και αιτούντων- έκανε απλές μαθηματικές πράξεις, για να μας πει τεκμηριωμένα τι σημαίνει σε υλικοτεχνική υποδομή αυτό το αίτημα, τι σημαίνει σε αριθμό εκπαιδευτικών και από που θα βρεθούν τα χρήματα -που υπήρχαν κάποτε- για την υλοποίηση αυτού του μαξιμαλιστικού -άρα και άπιαστου- στόχου;
Προσωπικά θέλω διορισμούς εκπαιδευτικών, θέλω λιγότερα παιδιά στην αίθουσα, αλλά θέλω και το μαθητή στην αίθουσα.
_ Υποδομές στα σχολεία, δηλαδή; Ποιο όργανο, που εμείς οι εκπαιδευτικοί -άσε την Πολιτεία- στήσαμε και στηρίξαμε, μελέτησε και ιεράρχησε τις υπαρκτές ανάγκες του ελληνικού Σχολείου; ΚΑΝΕΝΑ! Και σε αυτό το αόριστο αίτημα η Πολιτεία θα μας αντιτάξει ένα σωρό παραδείγματα που θα μας κάνει να το βουλώσουμε, π.χ: ΣΕ ΟΛΑ τα Λύκεια υπάρχει εργαστήριο Φ.Ε με οκταπλές σειρές οργάνων, ε και; Είδες πολλούς συναδέλφους και μαθητές να βρίσκονται στο εργαστήριο; Τα ΣΕΚ έχουν όργανα εκατομμυρίων, ε και; Είδες να ανεβαίνει το επίπεδο των ΕΠΑΛ; Όλα τα σχολεία -σε ποσοστό πάνω από το 95%- έχουν εργαστήριο πληροφορικής, χιλιάδες σχολεία έχουν διαδραστικούς πίνακες, ΟΛΑ τα νέα κτήρια έχουν σχεδόν τα πάντα! Αυτά θα σου πει η Πολιτεία.
Φυσικά και δεν είναι όλα ιδανικά, φυσικά και ΔΕΝ υπερασπίζομαι το επίπεδο του σχολείου όπως τα κατάντησαν/με εδώ και μια 20ετία, αλλά προσπαθώ να δείξω το ΜΑΞΙΜΑΛΙΣΜΟ των καταλήψεων, των καταλήψεων που ως μέσο πίεσης ΚΑΗΚΕ εδώ και πολλά χρόνια ΚΑΙ από αυτούς που σήμερα είναι κυβέρνηση!
Η κατάληψη είναι το σημαδεμένο χαρτί της τράπουλας πλέον! Είδες να αλλάζει κάτι με τόσα χρόνια καταλήψεων; Όχι, γιατί όπως είπαμε, το χαρτί είναι ΚΑΜΕΝΟ!
Το σχολείο έκτρωμα -όπως λες- ΔΕΝ αλλάζει με τις καταλήψεις, βουλιάζει ακόμα χειρότερα!
Είδες καμιά αντίδραση από την ΟΛΜΕ; Είδες καμία αντίδραση από τους γονείς σε όσα αυτή η κυβέρνηση κάνει στο ΣΧΟΛΕΙΟ; ΟΧΙ! Ιδού λοιπόν το κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο φυσικά και ΔΕ μπορούν να λύσουν οι μαθητές!

 
marty
06 Νοε 2016 22:36

@Γεωργία Επειδή όλα στο συριζιστάν λειτουργούν άψογα, οι κινητοποιήσεις των μαθητών είναι περιττές και τα ερωτήματα που έθεσες αγαπητή Γεωργία είναι όντως τα πλέον ουσιώδη με κυρίαρχο το αν το "Συντονιστικό των Μαθητών" είναι κάποιο θεσμικό, εκλεγμένο όργανο ". Είναι δυνατόν να ξεσηκώνονται οι μαθητές για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη αφού ως γνωστόν όλοι οι γονείς έχουν χρήματα για να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια; Ή τι είναι αυτό το αίτημα για τμήματα 20 μαθητών αφού με τα 27άρια γίνεται τέλειο μάθημα. Ή το άλλο να έχουν το θράσος να απαιτούν γεύμα στο σχολείο; Πού νομίζουν ότι βρίσκονται, στη Σουηδία; Υποδομές στα σχολεία; Γιατί δεν ήταν πιο ωραία με τον μαυροπίνακα; Ή το άλλο:"Να μείνει στα χαρτιά το σχολείο – έκτρωμα που ετοιμάζουν". Γιατί καλά μου παιδιά διαμαρτύρεστε για το όντως σχολείο έκτρωμα που ήθελαν οι Λιάκος Φίλης και σία να σας προσφέρουν; Αλλά για κάποιους αυτά είναι ψιλά γράμματα, νομίζουν πως οι μαθητές/τριες δεν σκέπτονται και δεν προβληματίζονται. Ευτυχώς που σκέφτονται τα παιδιά μας, αγωνιούν και αγωνίζονται γιατί διαφορετικά θα είχε χαθεί η ελπίδα.

 
Γεωργια
13 Οκτ 2016 10:55

Αυτο το "Συντονιστικο Μαθητων" τι ακριβώς είναι? Ειναι κάποιο θεσμικο, εκλεγμένο όργανο που θα μπορουσε να θεωρησει κανεις οτι εκπροσωπει ενα ποστοστο μαθητικών συλλογων ή απλά μια παρέα "αγωνιστών"? Ποιους εκπροσωπεί? Ειναι εκλεγμένο απο 15μελη κλπ με θεσμοθετημενες διαδικασιες?

Για τα αιτηματα, τι να πει κανεις....
Τα 25 παιδια θεωρουνται "στοιβαγμα" στην τάξη? το 20 ειναι ο μαγικος αριθμος που ξέρουν οι μαθητες οτι μπορει να δουλεψει?
Γευμα για όλους τους μαθητες; Μακαρι, αλλά πώς; Με τι λεφτα; Αυτάτα παιδιά πού ζούν; δεν βλέπουν τι γίνεται γύρω τους;
Να δινουν εισαγωγικές όσες φορές θέλουν κρατωντας όποιο μάθημα θέλουν; Κάποιος δηλαδη να μπορεί να διαβάζει ένα μάθημα τη χρονια, να κρατάει το βαθμο και κάποια στιγμη σε 4 χρονια ή και παραπάνω να μπαίνει σε μια σχολή - που, αντιστοιχα, θα την τελειωνει σε μια δεκαετια;

 
Δημήτρης
12 Οκτ 2016 17:33

Οι Αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης των μαθητών είναι (και πρέπει να είναι) αποδεκτές. Όμως, γιαντη λήψη απόφασης απαιτείται πλειοψηφία και δημοκρατικές διαδικασίες. Στην περίπτωση του άρθρου, κάποιοι.. γνωστοί αυτοαποκαλούνται "Συντονιστικό". Και ερωτώ: Με ποιό δικαίωμα, με ποιές διαδικασίες, και πότε ανέλαβαν Συντονιστές ;; Οι μαθητές να τους γυρίσουν την πλάτη.

 
Λευτέρης
12 Οκτ 2016 16:27

Αρκετά έγινε μάθημα, πρέπει τα παιδιά να χαλαρώσουν για λίγο!!
Φυσικά τα ιδιωτικά Σχολεία και οι φροντιστές χαίρονται αφάνταστα με αυτή την άθλια κατάσταση !!!
Επιπλέον η «αριστερά» ανανεώνει τον κομματικό της στρατό. Σας μάθαμε πια!!!

 
Ιωάννης Κ.
12 Οκτ 2016 14:49

Αυτό είναι το κατάντημα της χώρας. Η κατάληψη δημόσιου χώρου και ειδικότερα σχολείου βασίζεται σε...παιδαγωγικές αρχές. Παγκόσμιας αποκλειστικότητας ιδεοληψίες, μοναδικές στο είδος τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ