Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Θ. Κοτσιφάκης (άτυπος Σύμβουλος του υπ. Παιδείας) εναντίον των “προτάσεων Α. Λιάκου”

“Οι προτάσεις του Α. Λιάκου εάν εφαρμόζονταν θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια”
Δημοσίευση: 14/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο άτυπος  Σύμβουλος και εκ των ανθρώπων που εμπιστεύεται ο υπουργός   Παιδείας Νικος Φίλης Θέμης Κοτσιφάκης (πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ και νυν καθηγητής σε ΕΠΑΛ) με σημερινό άρθρο υποστηρίζει πως εάν εφαρμόζονταν οι προτάσεις του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδείας Α. Λιάκου θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια.

Η θέση αυτή του κ. Κοτσιφάκη έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς  ο υπουργός Παιδείας δεν τον έχει μόνο δίπλα του ως άτυπα Σύμβουλο αλλά τον είχε διορίσει και στην 36μελή Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου του Α. Λιάκου.

Ειδικότερα ο κ. Κοτσιφάκης διατυπώνει μεταξύ άλλων τις εξής θέσεις:

Α. Οι προτάσεις του Α. Λιάκου εάν εφαρμόζονταν θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια και στην επαναφορά των ταξικών φίλτρων στην εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων στο Γυμνάσιο, επιλογή για πρόσβαση στο Λύκειο, επαναφορά της πρόωρης κατάρτισης μέσω ΕΠΑΣ, πολλαπλές εξεταστικές διαδικασίες στο Λύκειο, απολυτήριο για κάποιους και πιστοποιητικό για  τους υπόλοιπους, επιλογή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις Σχολές.

Β. Και βεβαίως το μενού συνδυάζει αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, απαξίωση ειδικοτήτων  αλλά και της εμπειρίας των εκπαιδευτικών

Γ. Σκληρές νεοφιλελεύθερες απόψεις, σε πλήρη ανάπτυξη, όπως πολλές από αυτές περιγράφονται και στην έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011, η οποία οδήγησε σε πολιτικές απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, που απορρίφθηκαν και  από την κοινωνία.

Δ. Η εφαρμογή του τετραετούς Γυμνασίου δεν πρέπει να υλοποιηθεί  και για δύο ακόμη λόγους:

α.Ο πρώτος είναι ότι η υπάρχουσα κτιριακή υποδομή είναι δεδομένη και πιθανή επιλογή ενός τέτοιου σχήματος μόνο με συνολικές ανατροπές   και δραστική μείωση σχολείων μπορεί να εφαρμοστεί, οδηγώντας αρκετά από αυτά σε γιγαντισμό.

β. Ο δεύτερος λόγος είναι  πως η υιοθέτηση του σχήματος τετραετούς Γυμνάσιο-διετές Λύκειο και μάλιστα με αυτές τις λογικές που περιγράφονται στην “πρόταση Λιάκου” θα είναι ο πλήρης ενταφιασμός της προοπτικής για την καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης που αποτελεί και προγραμματική εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ.

 

 

 

Σχόλια (8)

 
Μόνιμος Επισκέπτης
14 Οκτ 2016 08:46

Άρα τελικά οι προτάσεις Λιάκου είναι όντως προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι παραπάνω δηλώσεις το επιβεβαιώνουν.

 
με 8 μήνες καθυστέρηση
14 Οκτ 2016 10:33

Λειτούργησε η 36μελής επιτροπή;
Πώς γίνεται ενώ είναι μέλος να κάνει δηλώσεις 8 μήνες μετά το πρώτο πόρισμα;
Οι αλλαγές στα ΕΠΑΛ; Οι συγχωνεύσεις τμημάτων είναι εισήγηση του κ. Κοτσιφάκη;
και πολλά άλλα ερωτήματα....

 
Γονέας
14 Οκτ 2016 10:58

Απ' ότι κατάλαβα ο κ. Κοτσιφάκης θεωρεί ότι το σημερινό σύστημα είναι καλό. Δεν χρειάζεται ριζικές αλλαγές, αλλά μόνο διορθωτικές επεμβάσεις: περαιτέρω μείωση των εξετάσεων στα σχολεία, ακώλυτη προαγωγή των μαθητών, μείωση της διδακτέας ύλης με επικέντρωση στα βασικά, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, νέα βιβλία, αύξηση της χρηματοδότησης, κλπ.

 
HΡΑ
14 Οκτ 2016 14:10

Όποιος αγαπάει την αλήθεια, θα πρέπει να συμφωνήσει με τον κ. Κοτσιφάκη τουλάχιστον ως προς τούτο: Οι προτάσεις του κ. Λιάκου ΔΕΝ είναι και προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Άλλωστε αυτό είναι εύκολο να το διαπιστώσει κανείς καταφεύγοντας στο τελικό κείμενο της Επιτροπής με τα πορίσματα και τις προτάσεις της. Και κάτι ακόμη : Από πού προκύπτει το συμπέρασμα ( ..." άρα τελικά..." ) ότι οι προτάσεις του κ. Λιάκου κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση; Μήπως απλά και μόνο επειδή το κείμενο υπογράφεται από τον κ. Κοτσιφάκη; Αποτελεί αυτό - το όνομα και μόνο του συντάκτη του κειμένου - τεκμήριο (= "οι παραπάνω δηλώσεις του επιβεβαιώνουν ") της ορθότητας των προτάσεων του κ. Λιάκου; Και κάτι τελευταίο : Με το να ασκεί κριτική ο κ. Κοτσιφάκης στις προτάσεις του κ. Λιάκου δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι συμφωνεί με την παρούσα κατάσταση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, κυρίως στη(ν) Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τουλάχιστον αυτό διαπιστώνει η ταπεινότητά μου διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας το κείμενο - παρέμβαση του κ. Κοτσιφάκη.
Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: Τον κ. Κοτσιφάκη ούτε τον γνωρίζω κι ούτε συμφωνώ με τις απόψεις του, αλλά από τελείως διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων που δεν είναι του παρόντος. Α, και κάτι τελευταίο - τελευταίο : Δεν έχω καμιά σχέση με το ΣΥΡΙΖΑ...

 
PE19
14 Οκτ 2016 14:49

Αν μη τι άλλο υπάρχει σχέδιο

 
Jorge Vayanos
14 Οκτ 2016 18:38

Ο κ.Κοτσιφάκης είναι γνώστης των θεμάτων της Δευτεροβάθμιας.Γνωρίζει και το κτηριακό της καλύτερα κι από Πολιτικό Μηχανικό.Ο κ.Λιάκος ως γνώστης της Θεωρίας της Ιστορίας προσπαθεί να γράψει Ιστορία,αλλά δεν προφταίνει.Τι πιο φανταστικό από την πραγματικότητα(Ντοστογιέφσκυ) που έχει καταπιεί τόσους αναμορφωτές της εκπαίδευσής μας.Βλ.Νέο σχολείο κλπ.Διάβασε "Το σχολείο της Αμάθειας" ο κ.Λιάκος?

που συγκλίνουν?

Στέλιος Καραγιάννης Δρ.Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Λογοτεχνίας

 
Δημήτρης
15 Οκτ 2016 01:50

Σε όλα τα παιδιά απολυτήριο λυκείου ΧΩΡΙΣ ΦΟΙΤΗΣΗ! Προαιρετικές παρουσίες στα σχολεία! Δωρεάν καφέδες και τσιγάρα για όλους! Μπύρες και κρακεράκια για όλους! Δωρεάν wifi! Όλοι ελεύθερα στα ΑΕΙ! Πτυχίο χωρίς εξεταστικές! Θεσούλες στο δημόσιο για όλους! Απαιτούμε ΤΩΡΑ λεφτά ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ! Το κίνημα τώρα δικαιώνεται. ....

 
Λευτέρης
15 Οκτ 2016 19:17

Παραθέτω μερικά από τα θετικά της τελευταίας διετίας:
α) καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων. Αφενός μεν οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται πια να διδάξουν όλη την ύλη και με βάση τους στόχους το ΙΕΠ και αφετέρου οι μαθητές μπορούν άνετα από την πρώτη Λυκείου να μελετούν μόνο τα τέσσερα μαθήματα που θα χρειαστούν στις Πανελλαδικές !
β) οι μαθητές προάγονται με μέσο όρο 9.5 ! Ας διαβάζουν λιγότερο τα παιδιά δε χάλασε ο κόσμος!
γ) Ενώθηκαν η τεχνολογική και η παλιά θετική στη Γ τάξη. Οι μαθητές διδάσκονται στην κατεύθυνση μαθήματα που δε θα τα δώσουν Πανελλαδικά. Παλαιότερα ήταν προβληματική η κατάσταση στα μαθήματα Γενικής παιδείας. Αυτό το κρατήσαμε και το μεταφέραμε και στις κατευθύνσεις, στις οποίες μέχρι πρόσφατα, τουλάχιστον γίνονταν ανεκτά το μάθημα.
Υστερόγραφο προς αυτούς που σχεδίασαν αυτές τις καταπληκτικές αλλαγές, διατυπωμένο με απλά λόγια.
Έχουμε ένα από τα χειρότερα εκπαιδευτικά συστήματα γιατί δεν δίνουμε κίνητρα μάθησης στους μαθητές μας. πχ Γιατί ο μαθητής των θετικών σπουδών να διαβάσει Ιστορία;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.