Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Στο επόμενο νομοσχέδιο η τροπολογία για την αναγνώριση των Διδασκαλείων ως Μεταπτυχιακών τίτλων

Θα ενταχθεί στο νέο νομοσχέδιο για τα Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά (σ.σ. θα κατατθεί προς ψήφιση μέσα στο Νοέμβριο)
Δημοσίευση: 17/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η τροπολογία για για την αναγνώριση των Διδασκαλείων ως Μεταπτυχιακών τίτλων θα ενταχθεί στο νέο νομοσχέδιο για τα Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά (σ.σ. θα κατατεθεί προς ψήφιση μέσα στο Νοέμβριο), ανακοίνωσε στην Ολομέλεια της Βουλής η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου.

Η  τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα , προς ψήφιση, στη Βουλή από την κοινοβουλευτική ομάδα των ΑΝΕΛ στο υπό συζήτηση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και άλλες διατάξεις», ορίζει τα εξής:

Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ολοκλήρωσαν, το ακαδημαϊκό έτος 1995 – 1996 και μετά, κύκλο μετεκπαίδευσης σε οποιοδήποτε εγκεκριμένο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, θεωρούνται, από την επόμενη της δημοσίευσης του παρόντος νόμου, κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Η τροπολογία αφορά στην αναγνώριση των τίτλων των Διδασκαλείων ως μεταπτυχιακών τίτλων.

 Η εισήγηση της εν λόγω τροπολογίας  έγινε σήμερα στη Βουλή από τον Βουλευτή των ΑΝΕΛ  Θανάση Παπαχριστόπουλο,ο οποίος είπε τα εξής: "Εμείς, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, καταθέσαμε μια τροπολογία. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες. Πιστεύω πάντως ότι είναι άδικο για κάποιους που πράγματι έχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και δεν τους αναγνωρίζεται σχεδόν ακαδημαϊκά. Γιατί δεν είναι οικονομικό το θέμα. Ξέρω ότι πολλές φορές δεν θέλουμε να βλέπουμε τους από κάτω να μας φτάνουν και υπάρχουν μερικές αντιδράσεις. Θα ήθελα με σεβασμό να παρακαλέσω το Υπουργείο Παιδείας να δει αυτήν την τροπολογία και αν είναι δίκαιη, πραγματικά να την υιοθετήσει".

Με την τροπολογία  συμφώνησε η ΝΔ δια του Συντονιστή Παιδείας του Κόμματος Βουλευτή Θ. Φορτσάκη, ενώ διαφώνησε ριζικά το ΠΑΣΟΚ.

“Όσο για το θέμα της ισοτιμίας του διπλώματος του Διδασκαλείου, βεβαίως κατά ακριβολογία δεν είναι ίσο το δίπλωμα αυτό με μεταπτυχιακό, αλλά ίσως για λόγους επιείκειας να πρέπει να γίνει δεκτό”,είπε χαρακτηριστικά στην Ολομέλεια της Βουλής ο Κ. Φορτσάκης .

Ο τομέαρχης παιδείας του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντοπουλος  διερωτήθηκε: “θα ήθελα να δω με ποιον σκοπό έρχεται -η τροπολογία- πριν τις επιλογές των Σχολικών Συμβούλων", και υπογράμμισε : "Αυτό που εμείς θα περιμέναμε σήμερα με μια τροπολογία είναι να αποκαταστήσετε την αδικία του ν. 4327/2015, όπου αφαιρέσατε ουσιαστικά τη διδακτική υπηρεσία από τους πτυχιούχους της μετεκπαίδευσης, όπως αφαιρέσατε και τη διδακτική υπηρεσία από τους ασκούντες διοίκηση με έναν τρόπο προκλητικό και απολύτως φωτογραφικό.
Τιμωρήσατε χιλιάδες δασκάλους και νηπιαγωγούς που φοίτησαν στα διδασκαλεία και τους στερήσατε ουσιαστικά το δικαίωμα της επιλογής και μιλάτε σήμερα για αναβάθμιση του τίτλου σπουδών τους. Η υποκρισία νομίζω ότι βρίσκει εδώ την ετυμολογία της”.

Η τροπολογία έφτασε από την κοινοβουλευτική ομάδα των ΑΝΕΛ στη Βουλή, μετά  από υπόμνημα- πρόταση του Αν. Γραμματέα Παιδείας των ΑΝΕΛ  Αλέξανδρου Καρβούνη προς τον Πρόεδρο του ΙΓΜΕΑ   Νικόλαο Μαυραγάνη.

Σύμφωνα  με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας:

Α. Με την διάταξη του άρθρου 81 του ν. 1566/1985 θεσπίστηκαν τα μεταπτυχιακά προγράμματα  σπουδών για την παροχή εξειδικευμένης γνώσης στους σπουδαστές, που ήδη κατείχαν ένα πτυχίο.

Β. Με τον ίδιο ως άνω νόμο και το άρθρο 30 παρ. 1 και 2 αυτού ορίσθηκε, ότι οι πτυχιούχοι των παιδαγωγικών ακαδημιών και των σχολών νηπιαγωγών, που είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 81 του ν. 1566/1985, ακόμη και στις περιπτώσεις, που ο βασικός τίτλος σπουδών τους προερχόταν από Τ.Ε.Ι.. Μάλιστα, η ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ αυτή γινόταν προσαρμοσμένη στις εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε η εξειδικευμένη γνώση να χρησιμεύει και να αναβαθμίζει άμεσα την ποιότητα των εκπαιδευτικών ικανοτήτων των διδασκόντων.

Γ. Παράλληλα, όσοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν ως Νηπιαγωγοί, αξιωθεί πτυχίου Σχολής  Νηπιαγωγών ή πτυχίο των τμημάτων εκπαίδευσης νηπιαγωγών που λειτούργησαν στις παιδαγωγικές ακαδημίες ή αναγνωρισμένο ειδικό δίπλωμα ή πτυχίο ή πιστοποιητικό περάτωσης σπουδών νηπιαγωγού ξένου πανεπιστημίου ή ειδικού ινστιτούτου και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή εξατάξιου γυμνασίου και ως Δάσκαλοι είχαν αξιωθεί πτυχίου παιδαγωγικής ή πτυχίο του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς ή πτυχίο της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης ή ισότιμο πτυχίο σχολής της αλλοδαπής και απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου με το άρθρο 1 του Π.Δ. 130/1990 εισήλθαν στη διαδικασία ΕΞΟΜΕΙΩΣΗΣ  του πτυχίου τους προς αυτό των Α.Ε.Ι. αντίστοιχου κύκλου σπουδών.

Δ. Ἐτσι, δημιουργήθηκε η αδικημένη κατηγορία εκπαιδευτικών, οι οποίοι ενώ είχαν εξομοιωθεί πτυχιακά με τον κύκλο σπουδών των αντίστοιχων Α.Ε.Ι. και είχαν ολοκληρώσει ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΥΚΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ κατά το άρθρο 30 παρ. 1 και 2 του ν. 1566/1985 ως ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ εκπαιδευτικής γνώσης, διότι τα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης ή Νηπιαγωγών με το άρθρο 8 του ν 2327/1995 εντάχθηκαν στον Πανεπιστημιακό Κύκλο Σπουδών, παραταύτα δεν εκλαμβάνονταν ως κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου.

Ε. Ὀσοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το ακαδημαϊκό έτος 1995 – 1996 και μετά (περιλαμβανομένου του ακαδημαϊκού αυτού έτους) ακολούθησαν και ολοκλήρωσαν τον ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ κύκλο σπουδών των άνω Διδασκαλείων  και έχουν σε οποιοδήποτε χρόνο πραγματοποιήσει πτυχιακή εξομοίωση του βασικού τίτλου σπουδών τους με αντίστοιχο των Α.Ε.Ι. πρέπει, για λόγους ασφάλειας του δικαίου, αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης, σύμφωνα με την συνταγματική κατοχυρωμένη Αρχή της Ισότητας να θεωρούνται κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

 

Σχόλια (48)

 
Ελένη Νιάρχου
20 Οκτ 2016 17:53

Αδικημένη κατηγορία εκπαιδευτικών δεν θεωρείται η κατηγορία των συναδέλφων που επιμορφώθηκαν και μοριοδοτηθηκαν για αυτο...αλλά αδικημένη κατηγορία εκπαιδευτικών θεωρείται η κατηγορία που δεν της δίνεται η ευκαιρία να έχει ίδια αφετηρία και ίδιες προοπτικές με τους συναδέλφους τους ΠΕ70 και ΠΕ60...και μιλώ για την κατηγορία των εκπαιδευτικών Μουσικής, Φυσ.Αγωγής και Αγγλικων...εκπαιδευτικοί δυο ταχυτήτων...κ. Καρβούνη νομίζω ότι θα πρέπει να υποστηρίζετε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας κι όχι συντεχνιακά συμφεροντα...

 
la susurela
19 Οκτ 2016 22:54

Εφόσον λοιπόν όσοι αποφοίτησαν απο τα διδασκαλία θα κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο ας δούμε: Έχουν δημοσιεύσει σε έγκριτες επιστημονικές επιθεωρήσεις την πτυχιακή τους εργασία; Έχουν ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια; Πλήρωσαν διδακτρα; Έδωσαν εξετάσεις για να εισαχθούν στο <μεταπτυχιακό> τους; Ποιά η πρωτοτυπία της επιστημονικής τους εργασίας;

 
Φιλάρετος
19 Οκτ 2016 18:02

Διακρίνω εμπάθεια από μερικούς. Στην ειδική αγωγή υπήρχε εξειδίκευση πχ στον αυτισμό. Ας μην παρακαλάνε ορισμένοι εδώ, να παραμείνουν οι μετεκπαιδευθέντες στα διδασκαλεία χωρίς κανένα αντίκρισμα. Έστω μια μικρή δικαίωση δεν πρέπει να υπάρξει για αυτούς; Παλιά όσοι τελείωναν το Μαράσλειο αμείβονταν με ένα επίδομα, επίδομα σπουδών το έλεγαν. Ήταν μια αναγνώριση από την πολιτεία. Σήμερα όλοι έχουν ισοπεδωθεί, είτε ακαδημία έχεις τελειώσει, είτε έχεις κάνει επιπλέον εξομοίωση ή έχεις και μετεκπαίδευση είσαι το ίδιο πράγμα. Το μόνο που σε καταξιώνει είναι να έχεις ένα μεταπτυχιακό, οποιοδήποτε χωρίς διάκριση.

 
Εύα
19 Οκτ 2016 09:20

απορία
Στο "κάτι ετοιμάζεται" προσθέστε και το γεγονός ότι προφανώς στα προσόντα για Σ.Σ. θα απαιτείται τουλάχιστον ένα μεταπτυχιακό κι επειδή "τα δικά μας παιδιά" (κάποιοι δ/ντές, συνδικαλιστές, άλλοι...) δεν έχουν ούτε αυτό, θα πρέπει για να μπουν στη διαδικασία "να βαφτίσουμε το κρέας ψάρι...".

Απορώ όμως, γιατί αφού το να είσαι σχ. σύμβουλος, σύμφωνα με την κατά Σύριζα λογική, είναι τόσο κατακριτέο, γιατί κάποιοι κόπτονται τόσο πολύ να γίνουν;

 
Γεωργοδάσκαλος
19 Οκτ 2016 08:37

Επειδή έχω κάνει και Διδασκαλείο και Μεταπτυχιακό απορώ που ορισμένοι εξισώνουν την ποιότητα τους. Όποιος το κάνει μάλλον δεν γνωρίζει από έρευνα και τι σημαίνει βιβλιογραφία. Το ότι είναι εκ του πονηρού είναι αδιαμφισβήτητο και θα δημιουργήσει (αν περάσει) πολλά προβλήματα: από μισθολογικά έως διοικητικά. Αφού λύσαμε όλα τα προβλήματα, βρήκαμε ποιοι μας ψεκάζουν, αναδιοργανώσαμε ποιοτικά την εκπαίδευση, είπαμε να πετάξουμε και την μπαρούφα μας και όποιον πάρει ο χάρος.

 
ΗΡΩ
19 Οκτ 2016 00:27

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ;
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 0.5 ΜΟΡΙΑ .ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ.
ΤΙ ΝΑ ΠΕΙΣ;

 
Μαρία
18 Οκτ 2016 23:45

Το επόμενο βήμα είναι να αναγνωριστούν τα ΙΕΚ ως πανεπιστήμια...
Αρε καημένη εκπαίδευση στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ...

 
maria
18 Οκτ 2016 23:31

Το μόνο που έχω να πω είναι ότι λυπάμαι για την κατάντια αυτή.
Είναι απαράδεκτο τα διδασκαλεία να εξισώνονται με τα μεταπτυχιακά.
Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται. Εδώ που βασιλεύει η αναξιοκρατία και γενικά ένα μπάχαλο.
ΛΥΠΑΜΑΙ.

 
ΣΓ
18 Οκτ 2016 22:09

Το να ερίζουμε μεταξύ μας και να συγκρίνουμε την ποιότητα σπουδών των Διδασκαλείων με τα ΜΠΣ δεν ωφελεί, παρά μόνο τους εμπνευστές της τροπολογίας και τα πελατειακά τους συμφέροντα. Είναι το γνωστό "διαίρει και βασίλευε". Προκαλεί εντύπωση όμως το γεγονός ότι τόσα χρόνια που εμείς - όσοι φοιτούσαμε στα Διδασκαλεία - αγωνιζόμασταν για την αναγνώρισή τους ως Μεταπτυχιακά, η επίσημη πολιτεία απαντούσε με το νομικό επιχείρημα ότι δεν γίνεται αυτό, αφού τα Διδασκαλεία δεν αφορούν Πρόγραμμα Εξειδίκευσης. Τώρα εν μία νυκτί, πώς αίρονται όλα τα εμπόδια; Όπως έγραψαν πολλοί προηγούμενοι, αφορά πιθανότατα τις κρίσεις των Σ.Σ., αφού δεν θα μοριοδοτούν τα 2 Μεταπτυχιακά και όσοι έχουν Διδασκαλείο και Μεταπτυχιακό, απλώς θα ατυχήσουν... Προκαλεί εντύπωση επίσης το γεγονός ότι ξαφνικά βρέθηκαν χρήματα σε καιρό κρίσης, γιατί όσοι πλέον θα έχουν Δίπλωμα Διδασκαλείου θα απαιτούν δικαιωματικά την αλλαγή του μισθολογικού τους κλιμακίου και την οικονομική τους αναβάθμιση, όπως συμβαίνει για τους κατόχους Μεταπτυχιακών...

 
Φιλάρετος
18 Οκτ 2016 21:16

Συμφωνώ, μακάρι να γίνει. Πολλοί συνάδελφοι το είχαν ως όνειρο ζωής να πετύχουν σε κάποιο διδασκαλείο. Με αναλογία 1/8 η εισαγωγή ήθελε γερά κότσια. Πέρα απ' αυτό δεν είχαν κανένα οικονομικό όφελος εκτός εκείνων που επέλεξαν την ειδική αγωγή, λαμβάνοντας ένα μικρό επίδομα το οποίο καταργήθηκε. Το ζήτημα είναι ότι κάποιοι συνάδελφοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί πρόσφατα και είχαν τις προϋποθέσεις, δεν θα τύχουν αυτής της αναγνώρισης, αν τελικά γίνει!

 
Daskalos
18 Οκτ 2016 20:38

Συμφωνώ με τον/την dim. Το πρόβλημα δεν είναι πρωτίστως η μετατροπή των διπλωμάτων των διδασκαλείων σε μεταπτυχιακούς τίτλους, αλλά τι επιπέδου είναι αυτά τα μεταπτυχιακά. Στην Ελλάδα της ισοπέδωσης, είτε μεταπτυχιακό με 60 ects έχεις είτε με 120 θεωρείται το ίδιο. Πεδίο δόξης λαμπρό για την κυβέρνηση, στο νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά που θα καταθέσει τον Νοέμβριο, να διαχωρίσει τη βαρύτητα των μεταπτυχιακών τίτλων με βάση τις πιστωτικές μονάδες (ects) που δίνει το καθένα. Είσαι εκπαιδευτικός και διεκδικείς θέση ευθύνης, αν έχεις μεταπτυχιακό 60 μονάδων θα πάρεις 2 μόρια, 90 μονάδων 3 μόρια, 120 μονάδων 4 μόρια. Αυτό θα μπορούσε να διορθώσει αδικίες ετών. Στο οικονομικό σκέλος, θα μπορούσαν όλοι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι, άσχετα πόσες μονάδες δίνουν, να έχουν το bonus των 2 Μ.Κ.

 
Γιάννης
18 Οκτ 2016 19:54

Όσοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού και διδασκαλείου στην μοριοδότησή τους θα είναι χαμένοι, αφού σε όλους τους μέχρι τώρα νόμους το δεύτερο μεταπτυχιακό (που θα είναι τώρα το Διδασκαλείο) δεν μοριοδοτείται. Όσο για τα επιπλέον χρήματα (τα δύο επιπλέον ΜΚ) θα περιμένουν οι συνάδελφοι μέχρι την 1-1-2018 καθόσον ο νόμος για το μισθολόγιο που ισχύει μεταθέτει την όποια μεταβολή μετά την παραπάνω ημερομηνία και μάλιστα χωρίς αναδρομική ισχυ!

 
Σταύρος Τ.
18 Οκτ 2016 19:31

Αγαπητοί συνάδελφοι, ως κάτοχος τίτλου διδασκαλείου και μεταπτυχιακού τίτλου μελετώντας τους 25 περίπου παραπάνω σχολιασμούς περί αναγνώρισης των τίτλων των διδασκαλείων ως μεταπτυχιακών θα ήθελα με τη σειρά μου να επισημάνω τα παρακάτω:
1. Ο σκοπός ίδρυσης των διδασκαλείων ήταν η μετεκπαίδευση ή επικαιροποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρχε και ούτε μπορούσε να υπάρξει εξειδίκευση. Τα έξι μαθήματα του κάθε εξαμήνου και συνολικά είκοσι τέσσερα από όλες τις περιοχές των Επιστημών της Αγωγής καταμαρτυρούν ότι σε καμιά περίπτωση με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να υπάρξει εξειδίκευση. Η εξείκευση πραγματοποιείται μέσα από ένα συγγενή κορμό μαθημάτων.
2. Η ανάθεση των εργασιών ήταν ομαδική με ό,τι εξυπακούεται από αυτό.
3. Η διπλωματική εργασία επίσης ομαδική.
4.
5. Για την εισαγωγή στα διδασκαλεία προκηρύσσονταν γραπτές εξετάσεις. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της φοίτησης ανέμενες ότι οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες θα βρισκόνταν στο ίδιο περίπου γνωστικό επίπεδο με το δικό σου. Ασφαλώς, η πλειοψηφία των συναδέλφων το αποδείκνυε καθημερινά.
6. Στα προγράμματα των μεταπτυχιακών σπουδών ακολουθεί εμβάθυνση του γνωστικού περιεχομένου της περιοχής που έχεις επιλέξει. Η εμβάθυνση, που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ στα διδασκαλεία (δεν ήταν αυτός ο σκοπός της λειτουργίας τους), επιτυγχάνεται συγχρόνως με την αναπαραγωγή και την παραγωγή γνώσης.
7. Οι βαθμολογίες των μαθημάτων θύμιζαν βαθμολογίες του δημοτικού σχολείου (8,9,10), εκτός μεμονομένων περιπτώσεων. Αυτό ουδέποτε περίπτωση το παρατήρησα κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών μου σπουδών.
7. Ναι, θα συμφωνήσω για τη λειτουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων δύο ταχυτήτων ή δυο επιπέδων. Είναι αδιανόητη και άδικη η ίδια μοριοδότηση ή οικονομική επιδότηση μεταπτυχιακών τίτλων που αποκτήθηκαν με διαφορετικό χρόνο φοίτησης.
8. Ναι, μόνο οι διανοητικά ανάπηροι δε θα ήταν σε θέση να συνειδητοποιήσουν ότι κάτι "ετοιμάζεται".
9.Ναι, στη μοριοδότηση των τίτλων των διδασκαλείων που δικαιολογημένα πρέπει να υπολείπονται των μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης ακόμη και αυτών της μικρής διάρκειας φοίτησης.

 
Δάσκαλος
18 Οκτ 2016 18:38

Η φοίτησή μου στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών στη δεκαετία του 2000 μου προσέφερε πολλά. Δίδασκαν αξιόλογοι καθηγητές του ΠΤΔΕ του Παν. Αθηνών και το πρόγραμμα σπουδών εκτείνονταν πέρα από τα κλασικά μαθήματα των παιδαγωγικών τμημάτων (ενδειτκικά: Αστρονομία, Φυσική μέσα από το πείραμα, Ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις στην Εκπ/ση, Οικολογία, Πολιτική φιλοσοφία, Κοινωνική Ψυχολογία, Διαφυλικές σχέσεις, διαπολιτισμική παιδαγωγική κλπ, για να αναφέρω ορισμένα).

Ωστόσο, δεν υπήρχε ως προϋπόθεση η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, πόσο μάλλον ερευνητικής. Αυτό δημιουργεί μια διαφορά κλίμακας από ένα πλήρες μεταπτυχιακό. Εάν το Υπουργείο κρίνει πως τελικά πρέπει να εξομοιώσει το πτυχίο των Διδασκαλίων με τα μεταπτυχιακά για λόγους δικαίου, ας το πράξει.
Ταυτόχρονα όμως, χρειάζεται να υπάρξουν πιο αναλυτικά κριτήρια για την εν γένει μοριοδότηση των σπουδών των εκπ/κών και κυρίως των υποψήφιων στελεχών, ώστε να μη δημιουργούνται εκεί αδικίες.

Τι εννοώ; Δεν μπορεί να θεωρείται δίκαιο το να μοριοδοτούνται με το ίδιο άθροισμα τα επιπλέον χρόνια σπουδών, είτε πρόκειται για 2 (Διδασκαλείο) είτε πρόκειται για 8 (τυπικά) ή 10 (ουσιαστικά) (δηλ. Διδασκαλείο και τρία μεταπτυχιακά...). Εντέλει, θέλουμε ή όχι να αξιοποιήσουμε ως χώρα τους καταρτισμένους εκπ/κούς και κυρίως τα υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης;

 
ageo
18 Οκτ 2016 18:28

Το ότι έχουν σταματήσει τη λειτουργία του και πολλοί συνάδελφοι δε μπόρεσαν να μπουν στη διαδικασία, δεν εγείρει θέμα αντισυνταγματικοτητας;

 
Μαργαρία Ντόταρη
18 Οκτ 2016 17:38

Έχοντας φοιτήσει στο Μαρασλειο Διδασκαλείο στα πλαίσια της διετούς μετεκπαίδευσης και ακολούθως έχοντας κάνει Μεταπτυχιακό στο Παιδαγωγικό του ΕΚΠΑ, θα ήθελα να πω ότι το πρώτο αφορούσε μία συνολική επικαιροποιημένη επιμόρφωση σε δεκατέσσερα μαθήματα, τα ίδια με εκείνα που διδάχτηκα στο προπτυχιακό του Παιδαγωγικού Τμήματος, ενώ το δεύτερο ήταν εξειδίκευση και εις βάθος σπουδές στο αντικείμενο της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας με ταυτόχρονη έρευνα. Η ειδοποιός διαφορά των δύο, ολοφάνερη. Δεν θα σχολιάσω το ζήτημα της ευκολίας ή μη. Ωστόσο, πρόκειται για ποιοτική διαφορά. Και μόνο για τον λόγο αυτό και για το αίσθημα δικαίου και αναγνώρισης του κόπου οσων προχώρησαν σε Μεταπτυχιακό, θα πρέπει αυτό να μοριοδοτείται επιπλέον. Η λογική έχεις δύο θα στα αναγνωρίσω στην τιμή του ενός ισχύει σα παζάρια και στις λαϊκές αγορές και εν προκειμένω είναι ισοπεδωτική. Ας μην ματαιωνουμε τους κόπους όσων επελεξαν να προσπαθήσουν και να προχωρήσουν παραπέρα.

 
Μαρία
18 Οκτ 2016 17:11

Κατάντια!!! Μιζέρια!!!! Κατρακύλα!!!!! Ισοπέδωση!!!! Αίσχος!!!!
Οι θεσμοί, οι αξίες, η χώρα ολόκληρη σε πλήρη διάλυση!!!!

Υπόψη σας πως την ίδια στιγμή για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που εργάζονται στις σχολές του ΟΑΕΔ δεν αναγνωρίζεται απο το Υπ. Παιδείας η προϋπηρεσία τους, ενω παραδόξως έχει αναγνωρίσει μόνο την προϋπηρεσία των καθηγητών γενικής παιδείας του ΟΑΕΔ, δηλαδή θεολόγων, γυμναστών, φυσικών, φιλολόγων, ξένων γλωσσών κ.α., εξαιρώντας τους καθηγητές των τεχνικών ειδικοτήτων!!!!
Ο Συνήγορος του Πολίτη, αλλά και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφάνθηκαν και γνωμοδότησαν θετικά στις αναφορές των εκπαιδευτικών που διαμαρτυρήθηκαν. Μάλιστα στην πρόταση του Συνήγορου του Πολίτη τονίζεται ότι « οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν σε ΤΕΕ ΟΑΕΔ δεν διαφοροποιούνται ως προς την ουσία από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης του ΥΠΕΠΘ και συγκεκριμένα στα ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ.
Παρόλα αυτά εσείς συνεχίζεται το καταστροφικό έργο της υποβάθμισης και την προσπάθειά σας να αλώσετε τη Δημόσια Διοίκηση και εκπαίδευση, αγνοώντας επιδεικτικά τις πραγματικές αδικίες...

 
mu
18 Οκτ 2016 16:53

Ε ΟΧΙ ΡΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΕΛΕΟΣ ΤΕΛΙΚΑ , ΑΣ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΞΙΣΩΘΟΥΝ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΕΛΔΕ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ,,,,,,ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ Η/Υ Α΄ΒΑΘΜΟΥ ΜΕ ΠΤΥΧΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ................. Η ΤΗΝ ΕΞΟΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΜΕ 2ο ΠΤΥΧΙΟ.........ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΕΛ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ...ΚΑΙ ΕΔΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ......ΑΛΙΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΔΕΥΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ . ....ΒΑΦΤΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΧΟΡΤΑ .........ΚΡΕΑΣ ΦΙΛΕΤΟ................ΟΥΤΕ ΜΟΝΙΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ .......ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΒΕΒΑΙΑ....... ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ. ΧΑΜΗΛΑ ΤΗΝ ΜΠΑΛΛΑ,ΦΥΣΑΕΙ ΑΕΡΑΣ............

 
Χρήστος Κωστελίδης
18 Οκτ 2016 15:43

Αδυνατώ να κατανοήσω τον ανώνυμο ή ψευδώνυμο σχολιασμό. Είστε ανεύθυνοι για τη γνώμη που εκφέρετε; Αν όχι εσείς, τουλάχιστον η γνώμη σας τότε θα έπρεπε να μην λαμβάνεται υπόψη. Για να ξέρουμε, ποιος, λέει τι.

 
annavita
18 Οκτ 2016 15:31

Το Διδασκαλείο έδωσε την δυνατότητα οι 2τείς σπουδές των δασκάλων να αναγνωριστούν ως 4τείς.
Η ίδια επιμόρφωση θα αναγνωρισθεί ως ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ;
ΓΙΑΤΙ;

Οι πενταετείς σπουδές στη Γεωπονική Σχολή και το Πολυτεχνείο γιατί δεν αναγνωρίζουν το 5ο έτος ως μεταπτυχιακό που είναι και Ευρωπαική υποχρέωση ; .
Αν θέλετε αριθμό μαθημάτων ενδεικτικά η Γεωπονική Σχολή έχει 64 μαθήματα σε 5 έτη σπουδών και διπλωματική εργασία.

 
george
18 Οκτ 2016 15:28

Ένα καλό μεταπτυχιακό με μια καλή διατριβή μπορεί να σου δώσει μια δημοσίευση σε ένα αξιόλογο περιοδικό του εξωτερικού. Ένα καλό διδακτορικό αντίστοιχα σου δίνει έως και τρεις δημοσιεύσεις. .Δυστυχώς οδεύουμε με ταχύτατους ρυθμούς προς τη διάλυση την ισοπέδωση και την απαξίωση..

 
dim
18 Οκτ 2016 15:14

Τα αξιολογημένα μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ευρώπη αντιστοιχούν σε ανάλογες διδακτικές μονάδες από 60 έως 120 . Στην Ελλάδα υπάρχει μια ισοπέδωση, όλα είναι το ίδιο. Έλα όμως που όποιος ασχολείται με τον χώρο των μεταπτυχιακών δεν είναι όλα το ίδιο. Γιατί να μοριοδοτείται το ίδιο ένας τίτλος 60 μονάδων με έναν τίτλο 120 μονάδων ; Πού είναι η ισονομία και η αξιοκρατία; Τα διδασκαλεία πως αξιολογούνται; Σωστά όμως αναφέρει παραπάνω συνάδελφος ότι στις θέσεις ευθύνης οι υποψήφιοι είχαν συνήθως και διδασκαλείο και μεταπτυχιακό. Μάλλον χαμένοι θα είναι στη μοριοδότηση. Εκτός και αν ετοιμάζουν κατάργηση του επιδόματος ( είναι 2 μισθολογικά κλιμάκια).

 
Μπούκλη Φωτεινή
18 Οκτ 2016 15:03

Θεωρώ απαράδεκτο τον συνάδελφο, που διορθώνει την συνταξιούχο δασκάλα!!! Καθένας εκπροσωπεί την εποχή του κ θεωρείται αξιόλογος για ό,τι έχει προσφέρει.. Όσο για τα διδασκαλεία,πολλοί κουραστήκαμε τόσο για την εισαγωγή όσο κ για την αποφοίτησή μας από αυτά! Ευχαριστώ

 
Mark
18 Οκτ 2016 13:53

O νόμος για τα Διδασκαλεία αναφέρει ρητά ότι αντιστοιχούν με βασικό πανεπιστημιακό πτυχίο, που το διεκδικούσαν δεκαετίες οι δάσκαλοι.

Αυτοί τώρα που τα "βαφτίζουν" "μεταπτυχιακά" είτε δεν μπρούν να κάνουν τι διάκριση είτε το κάνουν ψηφοθυρικά και, μάλλον, ισχύουν και τα δύο.
Πρέπει σαφώς να μοριοδοτούνται το πτυχία Διδασκαλείων, αλλά όχι ως μεταπτυχιακά.

Υπάρχει, βέβαια, και παλιό προηγούμενο από το ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, που δέχθηκε ως υποψήφιο διδάκτορα με βάση το Διδασκαλείο αξιόλογο και αγωνιστή εκπαιδευτικό, που δυστυχώς απεβίωσε νέος.

 
Μαρία
18 Οκτ 2016 13:50

Τελείωσα το Διδασκαλείο Θεσσαλονίκης, αφού πέρασα σε αυτό με εξετάσεις. Επί δύο χρόνια, παρακολούθησα τα μαθήματα του, μετακινούμενη δύο ώρες καθημερινώς από τον τόπο κατοικίας μου. Ολοκλήρωσα τη διπλωματική μου μετά από ένα έτος (συνολικά τρία έτη σπουδών) και βαθμολογήθηκα με άριστα. Πιστεύω ότι είναι λυπηρό, άτομα που δεν έχουν καμιά σχέση με αυτές τις σπουδές, να τις απαξιώνουν με τέτοιο τρόπο. Οι καθηγητές μου στο Διδασκαλείο, είναι οι καθηγητές του Παιδαγωγικού Τμήματος (άρα είναι νόμιμοι διδάσκοντες σε Α.Ε.Ι. κι όχι απόφοιτοι της β/θμιας εκπαίδευσης, όπως διάβασα παραπάνω), επιστήμονες που γνωρίζουν το αντικείμενο που διδάσκουν.
Τώρα τελειώνω ένα μεταπτυχιακό ακόμα. Συγκρίνοντας τις προηγούμενες σπουδές μου (Διδασκαλείο) με τις τωρινές (Μεταπτυχιακό), έχω να τονίσω ότι δεν διαφέρουν σε τίποτε από πλευράς επιπέδου και εξειδίκευσης, παρά μόνο ότι στο Διδασκαλείο ήταν υποχρεωτική η παρακολούθηση, ενώ τώρα υπάρχουν και εξ αποστάσεως συνεδρίες.
Πιστεύω ότι αίρεται μια αδικία χρόνων και αφού η Πολιτεία δέχεται ως μεταπτυχιακές σπουδές, σπουδές 9 μηνών σε άλλες χώρες, χωρίς συνήθως την υποχρεωτική παρουσία εκεί του μεταπτυχιακού φοιτητή, ήρθε ο καιρός να να αναγνωριστούν και οι σπουδές των Διδασκαλείων ως μεταπτυχιακές.

 
Πάνος
18 Οκτ 2016 12:53

Αγαπητέ εκπαιδευτικέ που απευθύνεστε με σεβασμό προς την κ. Μάνθου, όταν εκφράζεστε για την ποιότητα σπουδών στα Διδασκαλεία, δεν ξέρω ποια εικόνα έχετε ακριβώς στο μυαλό σας, για να μιλάτε τόσο απαξιωτικά, γενικεύοντας, χωρίς εξαιρέσεις. Επειδή προσωπικά έχω άλλη εικόνα για αυτά, όπως και για την ποιότητα των σπουδών στα ΠΜΣ, να μου επιτρέψετε να διαφωνήσω μαζί σας οριζοντίως και καθέτως για δεκάδες λόγους, που απαιτούν πολλή συζήτηση. Εξάλλου, η "ποιότητα" στην Ελλάδα έχει προ πολλού καταστεί μια σχετική και εντελώς υποκειμενική έννοια, δυστυχώς. Πιστεύω ότι ο τίτλος σπουδών των Διδασκαλείων, ο οποίος αναφέρεται ως Δίπλωμα στα περισσότερα από αυτά και είναι συνεπώς μεταπτυχιακός ήδη, θα μπορούσε να εξισωθεί με τα ΜΔΕ των ΠΜΣ, ικανοποιώντας ένα λογικό και πάγιο αίτημα των αποφοίτων των Διδασκαλείων, πολύ πριν αρχίσουν τα ΠΜΣ να διασπείρονται στην Ελλάδα, καλώς. Δεν πρέπει να μην λαμβάνεται υπόψη το γεγονός της υποχρεωτικής φοίτησης και στα δυο προγράμματα σπουδών, το γεγονός ότι όσες και όσοι φοιτούσαν στα Διδασκαλεία όφειλαν να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς σε 24 μαθήματα ή σε 22 και πτυχιακή εργασία. Στα ΠΜΣ απαιτούνται αντίστοιχα 8 μαθήματα και μια διπλωματική εργασία μόνο! Βεβαίως η ποσότητα δεν παραπέμπει πάντα στην ποιότητα, όμως αποτελεί έναν ισχυρό δείκτη. Ο μηδενισμός όπως και η ισοπέδωση, αγαπητέ εκπαιδευτικέ, είναι θλιβερά σημεία των καιρών μας που οφείλουμε να αποφεύγουμε. Οι τίτλοι σπουδών βρίσκουν την αξία τους μόνο σε μια χώρα ακμάζουσα και ευημερούσα, όπου επικρατεί κοινωνική δικαιοσύνη και διάλογος. Σε χώρες ανθρωποφάγων αυτό δεν συμβαίνει ποτέ! Με σεβασμό...

 
Γιάννης
18 Οκτ 2016 12:30

Επιτέλους, μετά από χρόνια, δικαίωση. Με όλη την καρδιά μου θα ψηφίσω ΑΝΕΛ - ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές.

Ήρθε η ώρα της αλλαγής!

 
Εκπαιδευτικός
18 Οκτ 2016 11:26

@κα Μάνθου Μαργαρίτα
Με όλο το σεβασμό προς την ιδιότητά σας ως συνταξιούχου εκπαιδευτικού, κ. Μάνθου, το κείμενό σας βρίθει λαθών, ορθογραφικών, συντακτικών, γραμματικών. Αν αυτή είναι η ποιότητα της επιμόρφωσης στα Διδασκαλεία, των οποίων οι απόφοιτοι θα θεωρούνται, πλέον, κάτοχοι Μεταπτυχιακού, είναι λυπηρό το πόσο υποβαθμίζεται αντίστοιχα και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά το επιχείρημά σας ότι το διδασκαλείο υπήρξε όνειρο για πολλούς εκπαιδευτικούς (sic), αυτό δεν αποτελεί κανενός είδους τεκμήριο για την αξιολόγηση και κατάταξη του περιεχομένου σπουδών του σε επίπεδο Μεταπτυχιακού. Σε κράτη με σύγχρονες, οργανωμένες δομές τέτοια θέματα ρυθμίζονται με αξιολογικές διαδικασίες, όχι με μια απλή τροπολογία που γίνεται, προφανώς, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα.

 
bob mastoras
18 Οκτ 2016 10:08

Μα η πολιτεία δεν αναγνωρίζει ως μεταπτυχιακά τα μεταπτυχιακά των ΤΕΙ που προέκυψαν από συμπράξεις με αλλοδαπά πανεπιστήμια αν αυτά έγιναν πριν το 2004. Το ίδιο μεταπτυχιακό δηλαδή (πχ με το Brunel) αν έγινε μετά το 2004 το αναγνωρίζει, αν έγινε πριν to 2004 όχι. (Λείπει η αναδρομική ισχύς στο ΦΕΚ.)

Και ακόμα χειρότερα δεν το αναγνωρίζει ούτε ως επαγγελματικά ισοδύναμο με διαδικασίες ΣΑΕΠ παρά το ότι είναι από ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο. Αν το μεταπτυχιακό το έκανες σε κολλέγιο θα ήταν δυνατή η αναγνώριση από το ΣΑΕΠ.

 
panos
18 Οκτ 2016 08:17

@ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
όταν η πολιτεία αποδώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα στους μηχανικούς ΤΕΙ που τους ΧΡΩΣΤΑΕΙ εδώ και 35 χρόνια θα πάρετε σειρά και εσείς...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ