Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Θα επανέλθει η τροπολογία για τους ΕΔΙΠ, υπό προϋποθέσεις

Δείτε τη διάταξη όπως ψηφίστηκε
Δημοσίευση: 18/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Επειδή ακούστηκαν πολλά και κάποιοι επέμειναν σε αυτό, είναι καλύτερα ένα άρθρο να αποσύρεται όταν διαπιστώνει η πολιτική ηγεσία ότι είναι μη υλοποιήσιμο, μη εφαρμόσιμο, παρά να μένει έτσι και να δημιουργούνται άλλα προβλήματα.

Β. Με το συγκεκριμένο άρθρο θα επανέλθουμε, όταν θα εξετάσουμε όλες τις προϋποθέσεις που θα συμφωνούν και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και οι ίδιοι οι άνθρωποι τους οποίους αφορά.

Τη δήλωση αυτή έκανε στη Βουλή η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, αναφερόμενη στην   τροπολογία (σ.σ. ψηφίστηκε)  με την οποία καταργείται  η πρόσφατα ψηφισθείσα ρύθμιση που  δίνει τη δυνατότητα στα  ΕΔΙΠ να γίνουν Λέκτορες, και σημείωσε:

- Διαπίστωσα στο μικρό διάστημα, που είμαι σε αυτή τη θέση, ό,τι υπάρχουν πάρα πολύ καλοί νόμοι, που δεν εφαρμόζονται, δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

-Καλύτερο είναι, λοιπόν, όταν βλέπουμε ότι ένας νόμος δεν μπορεί να εφαρμοστεί ή δημιουργεί πρόβλημα, να επανεξετάζεται. Και δεν είναι κακό αυτό.

-Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν και λάθη, να έχουν το θάρρος να τα παραδέχονται.

Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΠΩΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Σχόλια (40)

 
Κώστας
19 Οκτ 2016 11:05

Αν υπήρχαν οι οποιεσδήποτε λογικές "προϋποθέσεις που θα συμφωνούσαν τα ΑΕΙ", τότε δε θα χρειαζόταν καμία νομοθετική πρωτοβουλία. Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο θα ήταν υπεραρκετό για τις εξελίξεις των "ανθρώπων τους οποίους αφορά".
Η νομοθετική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη όταν η μία πλευρά αρνείται να δεχθεί οποιεσδήποτε λογικές προϋποθέσεις, χωρίς και πάλι να είναι σίγουρο ότι ο "νόμος μπορεί να εφαρμοστεί, ή δεν δημιουργεί πρόβλημα".

 
KK
19 Οκτ 2016 11:28

Με απλά λόγια "ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι". Υπάρχει σαφέστατη και ξεκάθαρη άποψη από την ΠΟΣΔΕΠ που αρνείται οτιδήποτε αφορά τους ΕΔΙΠ. Όχι μόνο τη λεκτοροποίηση αλλά ακόμα και την καθολική τους εκπροσώπηση (και όχι μέσω 1-2 αντιπροσώπων) στις γενικές συνελεύσεις με δικαίωμα ψήφου. Πως ακριβώς θα βρεθεί η χρυσή τομή όταν η μια πλευρά λέει όχι διαρκώς; Οι ΕΔΙΠ έχουν καταντήσει ο μοναδικός κλάδος που δεν έχει κανένα δικαίωμα, άπειρες υποχρεώσεις ανεξάρτητα από το επιστημονικό υπόβαθρο και status του καθενός.

 
Χρήστος
19 Οκτ 2016 11:40

Πρέπει να αποφασίσει ποιο ρόλο έχει. Αρχικά έφερε προς ψήφιση κάτι το οποίο ψηφίστηκε. Η διάταξη αυτή είναι αυστηρότερη από τις 3 αντίστοιχες του 1982, 1996 και 2000 αλλά με ένα τηλέφωνο καθάρισε η σύνοδος των πρυτάνεων. Τώρα θα φτιάξει ένα νόμο που να βολεύει τα ΑΕΙ και τους ενδιαφερόμενους.

 
ΕΕΠ
19 Οκτ 2016 12:14

Εγώ από την πλευρά μου είμαι αισιόδοξος. Βλέπω για πρώτη φορά ηγεσία του Υπουργείου να ασχολείται με το θέμα μας και την ύπαρξή μας (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ). Η τροπολογία μπορεί να έρθει και να υποστηριχτεί από όλους. Το να βάλουν κριτήρια και προϋποθέσεις δεν είναι κακό, ίσα ίσα το αντίθετο. Έτσι θα φανεί ότι πρόκειται για τροπολογία που αφορά όσους εργάζονται με ζήλο και προσφέρουν, και όχι για τον οποιοδήποτε ΕΕΠ και ΕΔΙΠ που εκλέχτηκε σε μία θέση και άραξε σε αυτήν. Δεν είναι όλοι οι παραπάνω έτοιμοι να γίνουν μέλη ΔΕΠ. Υπάρχουν όμως πολλοί που αξίζουν να γίνουν ακόμη και Επίκουροι σε σχέση με το διδακτικό τους έργο, την έρευνα, τις δημοσιεύσεις τους και την συμμετοχή τους σε ερευνητικά προγράμματα. Μακάρι το υπουργείο στον νόμο για τα Μεταπτυχιακά να εντάξει και την τροπολογία που περιμένουμε χρόνια τώρα και όλοι μας εμπαίζουν…

 
Χρυσοπηγή
19 Οκτ 2016 12:23

Υπάρχουν μέλη ΔΕΠ που αρνούνται την εφαρμογή της τροπολογίας,για λόγους καθαρά υποκειμενικούς και τούς οποίους δεν κρύβουν στις δημόσιες τοποθετήσεις τους. Επομένως απαιτείται πολιτική βούληση,διαφορετικά οπως σωστά αναφέρθηκε "ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι"

 
εδιπ
19 Οκτ 2016 13:52

Θα μας πουν τα δικαστηρια για τη νομιμοτητα διαταξεων.Το λαθος που επηρεαζει 900 εδιπ εχει αλλο χαρακτηρισμο.Εαν μπορει να βρει αλλο τροπο για τις προσωποπαγεις τι να πω .Παντως η ομοσπονδια δεν μιλαει τι εγινε? εχουν προβλημα και αυτοι?

 
ΕΔΙΠ
19 Οκτ 2016 17:39

Η τροπολογια για τα μέλη ΕΕΠ & ΕΔΙΠ πρέπει να έρθει με το σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά, αλλιως δεν θα έρθει ποτέ. Η ομοσπονδία πρέπει να πάρει θέση καθώς και όλοι οι σύλλογοι.

 
Aτέρμων
19 Οκτ 2016 20:22

Πολύ γενναία η στάση της Υπουργού να παραδεχθεί το λάθος της διάταξης.
Στην Ελλάδα έχουμε μάθει στις χαριστικές διατάξεις που περνούν "νύχτα".
Με ποιά λογική ενώ οι εν ενεργεία λέκτορες δεν είναι μόνιμοι και τελούν υπό ανοιχτή κρίση, να διορισθούν κάποιοι σε αντίστοιχες θέσεις, με μονιμότητα μετά από κλειστή κρίση...
Αν κάποια μέλη των ΕΔΙΠ θεωρούν ότι έχουν αρκετά προσόντα (και κάποιοι πράγματι έχουν), γιατί επιμένουν στη χαριστική διασφάλιση της μονιμότητάς τους, κάτι που δεν έχουν τα μέλη ΔΕΠ που επιλέχθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια;
Θα δείτε που αν η μονιμότητα δεν διασφαλιστεί, ελάχιστοι ΕΔΙΠ θα ζητήσουν να προχωρήσει η αίτησή τους..... Οπότε θα αποδειχθεί ότι οι περισσότεροι ποντάρουν στο χαριστικό της διάταξης, όπως αυτή έχει τώρα....

 
George
19 Οκτ 2016 21:34

Από τη δημοσίευση της ψηφισμένης διάταξης (λεκτοροποίησης των ΕΔΙΠ) πέρασαν 40 μέρες:
- Δεν γνώριζε το Υπουργείο αν μπορούσε να εφαρμοστεί ή όχι;
- Δεν μπορούσε το Υπουργείο να φτιάξει μια επιτροπή αποτελούμενη από εκπρόσωπους των Πρυτάνεων, των ΕΔΙΠ και του Υπουργείου και να βρουν την "χρυσή τομή" - σωστή λύση;
- Δεν μπορούσε το Υπουργείο να αντικαταστήσει ή να βελτιώσει την υπάρχουσα διάταξη; Γιατί έπρεπε να την καταργήσει πρώτα για να το συζητήσει μετά; Για ποιο λόγο παίζουν με τον πόνο των εργαζομένων;
- Δικαιώματα έχουν μόνο οι ομότιμοι (συνταξιούχοι) καθηγητές, οι ΕΛΕ των ερευνητικών κέντρων και οι καθηγητές εφαρμογών των ΤΕΙ; Οι ΕΔΙΠ και οι ΕΕΠ έχουν μόνο υποχρεώσεις;
- Δεν γνωρίζει το Υπουργείο ότι μεταξύ των ΕΔΙΠ και των ΕΕΠ υπάρχουν λαμπροί επιστήμονες με διδακτικό και ερευνητικό έργο, ισάξιο με αυτό των Επίκουρων ή των Αναπληρωτών Καθηγητών; Γιατί αυτοί πρέπει να παραμένουν επί σειρά ετών όμηροι ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΛΙΞΗ;
- Δεν γνωρίζει το Υπουργείο ότι λαμπροί επιστήμονες δεν είναι μόνο αυτοί του εξωτερικού (που αμοίβονται με κάποιες χιλιάδες ευρώ ή δολάρια το μήνα) αλλά και αυτοί που στηρίζουν με τις δημοσιεύσεις τους και τη διδασκαλία τους τα Δημόσια Πανεπιστήμια (και με μισθούς ΠΕΙΝΑΣ των 1000 ευρώ);
- Πού θέλει να πάει το Υπουργείο; Στην επιστροφή της ΕΔΡΑΣ στα ΑΕΙ; Στην διάλυση των δημοσίων ΑΕΙ; Στην αποπομπή από την Ελλάδα και των τελευταίων ικανών επιστημόνων, που έχουν μείνει;

ΛΥΣΗ: Τέλος η ισοπέδωση. Σε όλους τους κλάδους υπάρχουν ικανοί. Ας τους αξιοποιήσει το Υπουργείο. Αν δεν βρίσκει λύση ας ανοίξει μία πύλη διαβούλευσης, να κάνουμε όλοι τις προτάσεις μας ΕΠΩΝΥΜΑ και ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ.
Υπάρχουν ΕΔΙΠ, που δεν φοβούνται ούτε τις ανοιχτές διαδικασίες ούτε τους συνυποψήφιους του εξωτερικού. Ας προκηρύξει το Υπουργείο τα 11.000 κενά σε ΑΕΙ και ΤΕΙ των τελευταίων 7 ετών και θα υπάρξουν θέσεις για όλους τους ικανούς.

ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ άλλη ΣΥΖΗΤΗΣΗ είναι εκ του πονηρού.

 
@Ατερμων
19 Οκτ 2016 22:13

Αγαπητέ μήπως σου διαφεύγει ότι η ίδια "χαριστική" όπως αναφέρεις διάταξη έχει εφαρμοστεί 3 φορές στο παρελθόν και πολλά ΔΕΠ έγιναν ΔΕΠ λόγω της διάταξης αυτής; Γιατί σκόπιμα αποπροσανατολίζουμε τη συζήτηση για ανοιχτές διαδικασίες όταν ξέρουμε ότι:
α) υπάρχουν 1500 πιστώσεις έως το 2019 όταν η σύνοδος των πρυτάνεων πριν λίγες μέρες είπε ότι τα τελευταία 7 χρόνια έχουμε μείωση των ΔΕΠ κατα 4500.
β) τα ΕΔΙΠ έχουν γνωστικό αντικείμενο και δικαίωμα στην αυτοδύναμη ανάθεση και ως εκ τούτου είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ ένα τμήμα να ξαναπροκηρύξει ένα γνωστικό αντικείμενο που ήδη έχει άνθρωπο να το καλύψει!!!!!!!!!!!!

 
Κωστής
20 Οκτ 2016 09:07

Έστω και την τελευταία στιγμή διορθώθηκε το λάθος που πήγε να γίνει. Θα πρέπει να αλλάξει αυτή η νοοτροπία, δηλ. εφόσον έγιναν ρουσφέτια στο παρελθόν, πρέπει να συνεχίζονται επ' άπειρον. Με το να μετατραπεί ένας ΕΔΙΠ σε Λέκτορα δε βοηθάει το Τμήμα, αφού δεν καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο περισσότερες ανάγκες.

 
Κώστας
20 Οκτ 2016 09:44

Ελπίζω ότι όλοι οι αναγνώστες μπορούν να αντιληφθούν ότι οι ανοιχτές διαδικασίες είναι ένα τέχνασμα προς αποτροπή της εξέλιξης των ΕΕΠ-ΕΔΙΠ.

Οι ανοιχτές διαδικασίες θα χρησιμοποιηθούν για να εκλεγούν άλλοι, αφού οι δυνατότητες υποκειμενικής αξιολόγησης των προσόντων είναι απεριόριστες, ενώ αυτό θα παρουσιαστεί από τα ΑΕΙ ως άσκηση εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής (sic) - (δηλ. νέες προσλήψεις επιστημόνων, αφού οι ΕΕΠ-ΕΔΙΠ έχουν ήδη τη θέση τους, νέο ερευνητικό δυναμικό, κλπ. κλπ.).
Βέβαια, αυτό δε θα είναι τίποτε περισσότερο από ένα τέχνασμα για να αποτραπεί η εξέλιξη των ΕΔΙΠ (ειδικά αυτών του Ν.4009) σε ΔΕΠ, χωρίς να διστάσουν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και αυτόν τον άσκοπα εξαιρετικά δαπανηρό τρόπο για τα τρέχοντα οικονομικά του κράτους και των Πανεπιστημίων.

Από την άλλη, η χρησιμότητα της θητείας, σύμφωνα με το σκεπτικό περί δοκιμασίας του νομοθέτη, δε μπορεί να αφορά ανθρώπους που ήδη κάνουν άτυπα τη δουλειά του μέλους ΔΕΠ για 10-25 χρόνια στο συγκεκριμένο Ίδρυμα, χωρίς αυτή να τους αναγνωρίζεται.

Άρα, η πλήρης άρνηση των ΑΕΙ σε οποιεσδήποτε λογικές προϋποθέσεις παραμένει, ενώ η επίκληση "ψευδεπίγραφα ανοιχτών" διαδικασιών ως τέχνασμα αποτροπής κάθε πιθανής εξέλιξης μέλους ΕΔΙΠ είναι προ των πυλών - αν δεν είναι ήδη εντός - και κυκλοφορεί ελεύθερα προς άγραν αφελών.

 
@Κωστής
20 Οκτ 2016 09:55

"Με το να μετατραπεί ένας ΕΔΙΠ σε Λέκτορα δε βοηθάει το Τμήμα, αφού δεν καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο περισσότερες ανάγκες."
Μιλάμε για ατράνταχτα επιχειρήματα!!!!!!! Ελεος!!!!!!!!!!!

 
Κωστής
20 Οκτ 2016 11:22

Το βασικό επιχείρημα των ΕΔΙΠ για εξέλιξη σε Λέκτορες είναι ότι το "δικαιούνται", μόνο και μόνο επειδή κάνουν τη δουλειά που τους έχει νόμιμα ανατεθεί από τα Τμήματα. Προφανώς τα ΑΕΙ δε συμμερίζονται την άποψή τους (και καλά κάνουν).

Επιπλέον, γιατί άραγε φοβούνται τις ανοιχτές διαδικασίες; Όλα τα μέλη ΔΕΠ εξελίσσονται με τέτοιες (χωρίς να υπάρχουν νέες πιστώσεις).

 
@Κωστής
20 Οκτ 2016 11:40

Έχει ειπωθεί πολλές φορές αλλά μάλλον δεν το καταλαβαίνεις. Δεν προκηρύσσεται μόνο μια βαθμίδα (επίκουρος κλπ) αλλά και ένα γνωστικό αντικείμενο. Όταν ένας ΕΔΙΠ καλύπτει ένα γνωστικό αντικείμενο σε ένα τμήμα (άρα έχει αναλάβει κάποια μαθήματα), τότε το τμήμα δεν έχει λόγο να το προκηρύξει αφού έχει άνθρωπο να το καλύψει. Θα προτιμήσει να προκηρύξει ένα άλλο αντικείμενο στο οποίο έχει ανάγκη. Όλα τα άλλα που λες φανερώνουν άγνοια.

 
Κωστής
20 Οκτ 2016 11:57

Όντως, το Τμήμα πρέπει να προκηρύξει θέσεις που έχει ανάγκη και όχι να βολέψει πρόσωπα. Αν καλύπτεται ένα αντικείμενο από ΕΔΙΠ, προφανώς και δε χρειάζεται να προκηρυχθεί. Τώρα εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να γίνεις με το ζόρι Λέκτορας, επειδή στο μυαλό σου πιστεύεις ότι σου το χρωστάνε. Δικαίωμά σου να πιστεύεις ό,τι θέλεις, αλλά τέτοιες νοοτροπίες μας κατάντησαν στην κατάσταση που είμαστε. Όποιος δε θέλει να είναι ΕΔΙΠ, είναι ελεύθερος να αναζητήσει σε άλλα Τμήματα την τύχη του, αν και όταν ανοίξουν νέες θέσεις.

 
@Κωστής
20 Οκτ 2016 13:06

Η ένδεια των επιχειρημάτων σου είναι συγκλονιστική. Το να εξελίσσεται κάποιος σημαίνει ότι βολεύεται...Για λύπηση....

 
Christos
20 Οκτ 2016 13:20

@Κωστή
Με όλο το σεβασμό αλλά είστε καλά?
Στο ένα σας post λέτε
"Με το να μετατραπεί ένας ΕΔΙΠ σε Λέκτορα δε βοηθάει το Τμήμα, αφού δεν καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο περισσότερες ανάγκες."

Και στο άλλο σας post λέτε "Επιπλέον, γιατί άραγε φοβούνται τις ανοιχτές διαδικασίες;"

Δηλαδή ενώ λέτε κάντε ανοιχτές διαδικασίες και οι άξιοι ΕΔΙΠ να γίνουν Λέκτορες παράλληλα λέτε γιατί να γίνουν διαδικασίες στο γνωστικό ενός ΕΔΙΠ αφού τον έχουμε έτσι και αλλιώς. Άστον όμηρο εκεί να κάθεται ως ΕΔΙΠ.

Αυτό ακριβώς λέμε και εμείς. Τέλος στην ομηρία. Πόσες εκ των 500+500+500 θέσεις ανοίγουν σε γνωστικά που καλύπτονται ήδη από ΕΔΙΠ. Καμία! Και αυτό μπορώ να στο πω με μεγάλη σιγουριά για το Ίδρυμά μου όπου πήρε στις 2 πρώτες κατανομές πάνω από 30 θέσεις. Καμία θέση δεν προκηρύχθηκε ή θα προκηρυχθεί σε γνωστικό που ήδη καλύπτεται ακόμα και αυτοδύναμα από ΕΔΙΠ με το σκεπτικό ότι αφού τον έχουμε ας καλύψουμε άλλες ανάγκες. Αυτό πρέπει να τελειώσει και θα τελειώσει άμεσα!

 
@Κωστής
20 Οκτ 2016 13:41

@Κωστή, το θέμα δεν είναι αν στο δικό σου μυαλό πρέπει να παραμείνει εσαεί κάποιος ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ή στο μυαλό κάποιου άλλου ότι πρέπει να γίνει σώνει και καλά Λέκτορας. Το θέμα είναι ότι για είναι κάποιος παραγωγικός πρέπει να έχει κίνητρα εξέλιξης. Τότε κερδίζει και ο ίδιος ο εργαζόμενος (ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ) και ο εργοδότης (στην παρούσα περίπτωση το Πανεπιστήμιο). Εσύ ή εγώ μπορεί να έχουμε μία γνώμη, συνήθως όποια μας συμφέρει και χωρίς να είναι αυτό απαραίτητα κακό. Το ίδιο πρέπει όμως να κάνει και η ηγεσία του κάθε Υπουργείου, δηλαδή να παίρνει αποφάσεις που να βελτιώνουν την ποιότητα υπηρεσιών του Πανεπιστημίου. Και εδώ δεν χωρά αμφιβολία ότι η δυνατότητα ένταξης των μελών αυτών στην βαθμίδα του Λέκτορα θα τους δώσει κίνητρα να βελτιωθούν και αυτό με την σειρά του θα βελτιώσει το παραγόμενο έργο στα ιδρύματα. Και αυτό θα γίνει στα αντικείμενα που ήδη διδάσκουν και με ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος!!! Και οι νέες θέσεις ΔΕΠ που όταν και αν έρθουν θα βγουν σε διαφορετικά αντικείμενα και θα καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε τμήματος. Εάν δεν το καταλαβαίνεις, συμβαίνει πως δεν «θες» να το καταλάβεις. Και αυτό σεβαστό είναι!

 
Κωστής
20 Οκτ 2016 14:22

Κανονική διαδικασία επιλογής Λέκτορα: ανοιχτή διαδικασία, 3 χρόνια (τουλάχιστον) λέκτορας επί θητεία, 3 χρόνια επίκουρος επί θητεία, μονιμοποίηση.
Επιθυμητή (από ΕΔΙΠ) διαδικασία: κλειστή διαδικασία, άμεση μονιμοποίηση.
Δικαιολόγηση (από ΕΔΙΠ):
- Το δικαιούμαι γιατί υπάρχει πίστωση.
- Το δικαιούμαι γιατί έχω (μόνο εγώ με την πίστωση) καλό βιογραφικό.
- Το δικαιούμαι γιατί έχει γίνει παλιά.
- Το δικαιούμαι, γιατί η βαθμίδα μου δε με αφήνει να εξελιχθώ (το ήξερα αυτό, βέβαια, αλλά όταν έγινε η πρόσληψή μου δε με πείραζε αυτό).

Στα παραπάνω επιχειρήματα των ΕΔΙΠ, αυτό που λένε τα ιδρύματα είναι πως, πολύ απλά, δεν πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο μια - εικονική - ενίσχυση του δυναμικού τους. Δε χρειάζεται να καταστρατηγηθούν βασικές αρχές και νόμοι, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν προσωπικές απαιτήσεις εξέλιξης.

 
@Κωστής
20 Οκτ 2016 14:36

Δεν υπάρχουν λέκτορες με τον νόμο Διαμαντοπούλου. Ούτε αυτό το ξέρεις;

 
EDIP
20 Οκτ 2016 15:49

Οι κοινωνικά ευσυνείδητοι άνθρωποι, όταν αναγνωρίζουν τα "λάθη" τους, συνήθως ζητούν και συγχώρεση από όσους έθιξαν!
Ζητήστε λοιπόν συγγνώμη κα Υπουργέ, από τους επιστήμονες εκείνους που θέσατε επί 1,5 μήνα σε δημόσιο διασυρμό και αποκαταστήστε άμεσα την επιστημονική τους υπόσταση!!

 
Κώστας
20 Οκτ 2016 17:07

Νομίζω ότι για την ικανοποίηση κάποιων προτάσεων που διαβάζω παραπάνω τα ΑΕΙ θα πρέπει να απευθυνθούν στο ΔΝΤ για να μετατρέψουν μία μόνιμη εργασιακή σύμβαση, ή αορίστου χρόνου, σε εργασιακή σύμβαση επί θητεία, χωρίς να μεσολαβήσει απόλυση με αποζημίωση, ή παραίτηση. Το ευρωπαϊκό εργασιακό δίκαιο δεν το προβλέπει...

Αν, λοιπόν, τα ΑΕΙ δεν απευθυνθούν στο ΔΝΤ για την επίλυση του θέματος, τότε οι ανοιχτές διαδικασίες για μία μόνιμη θέση χαμηλής βαθμίδας θα πρέπει να έχουν προϋποθέσεις προϋπηρεσίας - υποχρεωτική περίοδος δοκίμου στο δημόσιο - που εντέλει θα αποκλείουν κάποια "δήθεν" κοινωνική πολιτική πρόσληψης τρίτων.

Οπότε, τα ΑΕΙ έχουν να επιλέξουν μεταξύ των παρακάτω:
- Να εφαρμόσουν εικονικές ανοιχτές διαδικασίες, που δε θα επιτρέπουν πρακτικά τη συμμετοχή τρίτων, αλλά θα λένε ότι είναι ανοιχτές...
- Να εφαρμόσουν κλειστές διαδικασίες
- Να δώσουν αγώνα να μην εφαρμοστεί απολύτως τίποτε, παραδεχόμενοι, όμως, ότι στη βαθμίδα ΕΕΠ-ΕΔΙΠ μπορεί να υπάρχουν εργαζόμενοι με ακαδημαϊκά προσόντα ακόμα και ανώτερα από αυτά των υφιστάμενων μελών ΔΕΠ, που δε θα τους δοθεί πρακτικά ποτέ η δυνατότητα εξέλιξης σε μέλη ΔΕΠ.

Εσείς τί θα επιλέγατε;

 
Μέλος ΔΕΠ
20 Οκτ 2016 17:32

Πρώτα-πρώτα να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν μιλάμε για εξέλιξη, αλλά για μεταπήδηση από μια κατηγορία (ΕΕΠ, ΕΔΙΠ) σε μια άλλη (καθηγητής ΑΕΙ).

Τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν βαθμολογικά και μισθολογικά εντός της κατηγορίας προσωπικού στην οποία βρίσκονται (εκκρεμεί η έκδοση του ΠΔ του άρθρου 29 του Ν4009, κάτι που πρέπει να γίνει).

Επομένως, ο ισχυρισμός ότι η μη ψήφιση της τροπολογίας στερεί από τα μέλη των κατηγοριών αυτών τη δυνατότητα εξέλιξης δεν ευσταθεί.

Δεν αμφισβητεί κανείς ότι μεταξύ των ΕΕΠ και ΕΔΙΠ υπάρχουν επιστήμονες οι οποίοι έχουν τα τυπικά και ουστιαστικά προσόντα για εκλογή σε θέσεις καθηγητών. Όπως υπάρχουν αντίστοιχα επιστήμονες που πληρούν τα προσόντα και είτε απασχολούνται με συμβάσεις έργου σε ερευνητικά έργα στην Ελλάδα, είτε υποαπασχολούνται ή είναι άνεργοι στην Ελλάδα, ή έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό. Για ποιό λόγο να προκριθούν οι πρώτοι έναντι των υπολοίπων; Πόσο, μάλλον, όταν αρκετά μέλη ΕΔΙΠ δεν έχουν περάσει ποτέ από ανοικτή διαδικασία προκήρυξης (συμβάσεις απασχόλησης σε ερευνητικά έργα, στη συνέχεια αυτόματη μετάβαση στην κατηγορία αορίστου χρόνου - ΙΔΑΧ την προηγούμενη δεκαετία και τέλος ένταξη στην κατηγορία ΕΔΙΠ από το νόμο 4009 και μετά).

Εφόσον μέλη ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ επιθυμούν να αλλάξουν κατηγορία, έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση καθηγητή στις θέσεις που προκηρύσσονται. Ήδη φέτος δόθηκαν 1000 θέσεις στα ΑΕΙ, και σύμφωνα με το υπουργείο θα δοθούν και άλλες τα επόμενα χρόνια.

Σχεδόν όλοι οι καθηγητές των Ελληνικών Πανεπιστημίων σήμερα έχουν εκλεγεί με ανοικτές διαδικασίες (καθώς όσοι διορίστηκαν με αντίστοιχες κλειστές διαδικασίες γύρω στο 1982 έχουν βγει ή βγαίνουν σύντομα στη σύνταξη). Η ανοικτή, αξιοκρατική διαδικασία είναι θεμελιώδης για την ακαδημαϊκή ποιότητα ενός πανεπιστημιακού τμήματος. Διασφαλίζει την ισονομία μεταξύ όλων των επιστημόνων και είναι η πρακτική στα καλά πανεπιστήμια όλου του κόσμου.

 
Giorgos
20 Οκτ 2016 18:10

@Κωστής

Κωστής: "Με το να μετατραπεί ένας ΕΔΙΠ σε Λέκτορα δε βοηθάει το Τμήμα, αφού δεν καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο περισσότερες ανάγκες... Αν καλύπτεται ένα αντικείμενο από ΕΔΙΠ, προφανώς και δε χρειάζεται να προκηρυχθεί."

Απάντηση: Σωστά! Ούτε ο Λέκτορας να γίνει Επίκουρος, ούτε ο Επίκουρος να γίνει Αναπληρωτής, ούτε ο Αναπληρωτής να γίνει πρώτης βαθμίδας Καθηγητής, αφού δεν καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο περισσότερες ανάγκες.

Κωστής: "Το δικαιούμαι, γιατί η βαθμίδα μου δε με αφήνει να εξελιχθώ (το ήξερα αυτό, βέβαια, αλλά όταν έγινε η πρόσληψή μου δε με πείραζε αυτό)."

Απάντηση: Με πείραζε, αλλά δεν είχα άλλη επιλογή γιατί δεν υπήρχαν πιστώσεις για νέες θέσεις ΔΕΠ στο τμήμα που με ενδιέφερε.

Κωστής: "Όποιος δε θέλει να είναι ΕΔΙΠ, είναι ελεύθερος να αναζητήσει σε άλλα Τμήματα την τύχη του, αν και όταν ανοίξουν νέες θέσεις."

Απάντηση: Αν δοθούν στο τμήμα μου νέες πιστώσεις για ΔΕΠ, πολύ ευχαρίστως να συμμετέχω στις ανοικτές διαδικασίες. Άλλωστε αν προκηρυχθούν θέσεις ΔΕΠ με ανοικτές διαδικασίες, τις περισσότερες θα τις καταλάβουν οι ίδιοι ΕΔΙΠ που θα τις καταλάμβαναν και με τη διάταξη που καταργήθηκε, λόγω των προσόντων τους. Στη σχετική διάταξη τα απαιτούμενα προσόντα δεν ήταν και λίγα! Αφού όμως αυτό δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον, το αντικείμενό μου θα πρέπει να καλύπτεται μόνο από ΕΔΙΠ, παρότι στο παρελθόν καλύπτονταν μόνο από ΔΕΠ; Κάθε θέση ΔΕΠ που άδειασε θα πρέπει να καλυφθεί πάλι από ΔΕΠ. Το ορθότερο είναι μέσα από ανοικτές διαδικασίες ΚΑΙ άμεσα. Δυστυχώς, αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν. Οι ανοικτές διαδικασίες προϋποθέτουν νέες πιστώσεις, ενώ το "άμεσα" μπορεί να υλοποιηθεί με την κατάλληλη ρύθμιση, όπως αυτή που καταργήθηκε.

 
Μιχάλης ΕΕΠ
21 Οκτ 2016 09:59

Έχω μία απορία... Μία εβδομάδα σχεδόν από την ανακοίνωση της κατάργησης της τροπολογίας για την "λεκτοροποίηση" των ΕΕΠ και ΕΔΙΠ και οι ομοσπονδίες και οι σύλλογοι των ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, άκρα του τάφου σιωπή... Είναι δυνατόν όταν μετά από χρόνια έχουμε τέτοιες εξελίξεις που αφορούν τους κλάδους μας, τα διοικητικά συμβούλια των ομοσπονδιών να μην τοποθετούνται επίσημα ούτε μέσω μιας ανακοίνωσης, ενός δελτίου τύπου... Πότε θα το κάνουν... Όταν θα έχουν τελειώσει όλα μάλλον. Κρίμα...

 
@Μέλος ΔΕΠ
21 Οκτ 2016 10:21

Ποιο είναι το νόημα να υπάρχουν δύο παράλληλες κατηγορίες διδασκόντων μέσα στα Πανεπιστήμια με τα ίδια ακαδημαϊκά προσόντα?

Ο Ν.4009 έφτιαξε έναν εντελώς ακατανόητο δυϊσμό για την κοινωνία, ενώ αν το δει κανείς από την οπτική γωνία που το περιγράφεις εσύ, τότε οι καθηγητές δε θα πρέπει να είναι αυτοί που ασχολούνται με το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο, αλλά αυτοί που εν είδει αιρετού δημάρχου κάνουν δημόσιες σχέσεις για την εκλογή και την επανεκλογή τους.

 
Ανώνυμος
21 Οκτ 2016 12:08

Οι ΕΔΙΠ, όμως, δεν κάνουν την ίδια δουλειά με τα μέλη ΔΕΠ. Η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη: τα μέλη ΕΔΙΠ απασχολούνται στη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων και, αν κριθεί απαραίτητο (δηλ. αν δεν υπάρχει μέλος ΔΕΠ στο αντικείμενο), μπορεί να του ανατεθεί αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Δηλ. ο ρόλος τους είναι καθαρά υποστηρικτικός. Γι' αυτό και όλα τα Ιδρύματα θεωρούν ότι δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει το καθεστώς τους.

 
Μιχάλης
21 Οκτ 2016 12:38

1. α) Τα μέλη της κατηγορίας του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) επιτελούν ειδικό εκπαιδευτικό - διδακτικό έργο στα Α.Ε.Ι. και μπορεί να ανατίθεται σε αυτά αυτοδύναμο διδακτικό έργο (Νόμος 4009/11, Άρθρο 29, παράγραφος 1. α)
Τα μέλη ΕΕΠ δεν είναι για εργαστήρια, αλλά για διδασκαλία και έχουν τα ίδια καθήκοντα με τα ΔΕΠ. Αυτό πρέπει να αλλάξει και θα αλλάξει!

 
@Ανώνυμος
21 Οκτ 2016 12:40

"αν δεν υπάρχει μέλος ΔΕΠ στο αντικείμενο, μπορεί να του ανατεθεί αυτοδύναμο διδακτικό έργο"
Αυτό το λες εσύ "υποστηρικτικό" έργο; έχεις σκεφτεί πόσα τμήματα δεν έχουν ΔΕΠ και λειτουργούν με αυτό το "υποστηρικτικό" έργο; ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ!!!!!!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ