Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: Τα 11 «όχι» και τα 3 «ναι» στην πρόταση της Επιτροπής «Α. Λιάκου»

Ναι στον περιορισμό των απουσιών των μαθητών, τη θέσπιση του Συμβούλου/Καθηγητή και την επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.
Δημοσίευση: 20/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θετική είναι η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων στην πρόταση  της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία  να περιοριστούν οι απουσίες των μαθητών, να θεσπιστεί ο Σύμβουλος /Καθηγητής  και να επανέλθει ο θεσμός  της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ διαφωνεί  ή επιφυλάσσεται με έντεκα σημεία.

Ειδικότερα  η ΠΕΣΣ θεωρεί ότι η  πρόταση της επιτροπής:

1.    Κρίνεται ως αδύνατη να εφαρμοσθεί όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς οι δυνατοί συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής υπερβαίνει τις 10.000. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί σύνθετα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα ίσων ευκαιριών, οδηγεί σε κλείσιμο μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων και απώλεια πολλών θέσεων εκπαιδευτικών.

2.    Με τον τεράστιο αριθμό συνδυασμών επιλεγόμενων μαθημάτων, περιορίζει δραματικά τον αριθμό των επιλεγόμενων τμημάτων στα οποία μπορεί ένας μαθητής να έχει πρόσβαση.

3.    Δεν μπορεί να υλοποιήσει τον προτεινόμενο διαχωρισμό των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων, (τετραετές Γυμνάσιο και Διετές Λύκειο) χωρίς την προηγούμενη επίλυση τεραστίων προβλημάτων κτιριακών υποδομών, δεδομένης της κτιριολογικής κατανομής και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των υφιστάμενων γυμνασίων και λυκείων.

4.    Δημιουργεί τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο πλαίσιο λειτουργίας Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς χαμηλώνει το επίπεδο του Γυμνασίου και αυξάνει αλματωδώς το επίπεδο του Λυκείου.

5.    Όχι μόνο δεν απεμπλέκει το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δομεί ένα λύκειο επί τη βάσει του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

6.    Προκαλεί δυσμενείς επιπτώσεις στην πιστοποίηση των πτυχίων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς πλέον θα είναι διετούς φοίτησης, χωρίς μάλιστα να περιγράφεται κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας της.

7.    Κρίνεται ως θετική ως προς τη θεσμοθέτηση εθνικού απολυτηρίου όχι όμως και ως προς τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού αποφοίτησης, αμφιβόλου ισχύος.

8.    Κρίνεται ως θετική, στην προσπάθεια αναβάθμισης του Λυκείου, σχετικά με τον περιορισμό των απουσιών των μαθητών, τη θέσπιση του Συμβούλου/Καθηγητή, καθώς και την επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.

9.    Είναι ασαφής ως προς το θεσμό της υποχρεωτικής συμμετοχής του μαθητή σε πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας. Ο θεσμός απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να έχει θετικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα και να μη μετατραπεί σε θεσμό απλήρωτης εργασίας.

10.    Δεν προβλέπει δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ Επαγγελματικής/Γενικής Εκπαίδευσης Λυκείου καθώς επίσης δεν προβλέπει δυνατότητα αλλαγής προσανατολισμού του μαθητή.

11.    Με την πριμοδότηση δήλωσης  α) μικρού αριθμού σχολών και β) σειράς προτίμησης από πλευράς μαθητή, μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αδικίες. Για παράδειγμα, ένας μαθητής να εισάγεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ με χαμηλότερη βαθμολογία, έναντι κάποιου άλλου με υψηλότερη βαθμολογία.

12.    Κρίνεται κατ' αρχήν ως θετική ως προς τη δυνατότητα κινητικότητας εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά η υλοποίηση προϋποθέτει αφενός διασφάλιση αδιάβλητων διαδικασιών αφετέρου ριζική αναδιάρθρωση της δομής και των Προγραμμάτων Σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγματα που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες.

 H ανακοίνωση της ΠΕΣΣ για την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, σχετικά με το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Με αφορμή την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, σχετικά με το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που τις τελευταίες ημέρες είναι στο επίκεντρο της δημοσιότητας, η ΠΕΣΣ επισημαίνει:

Ως προς τη σύνθεση της επιτροπής: Το πόρισμα στηρίζεται σε ένα διάλογο που έπασχε εξαρχής, καθώς στη σύνθεση της 36μελούς επιτροπής μόνο ένα μέλος προερχόταν από την Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, στην επιτροπή όχι μόνο δεν εκλήθη να συμμετάσχει η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων αλλά δεν εκλήθη να συμμετάσχει ούτε ένας Σχολικός Σύμβουλος.

Ως προς την πρόταση της επιτροπής σχετικά με τη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

Η πρόταση της επιτροπής:
•    Κρίνεται ως αδύνατη να εφαρμοσθεί όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς οι δυνατοί συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής υπερβαίνει τις 10.000. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί σύνθετα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα ίσων ευκαιριών, οδηγεί σε κλείσιμο μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων και απώλεια πολλών θέσεων εκπαιδευτικών.
•    Με τον τεράστιο αριθμό συνδυασμών επιλεγόμενων μαθημάτων, περιορίζει δραματικά τον αριθμό των επιλεγόμενων τμημάτων στα οποία μπορεί ένας μαθητής να έχει πρόσβαση.
•    Δεν μπορεί να υλοποιήσει τον προτεινόμενο διαχωρισμό των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων, (τετραετές Γυμνάσιο και Διετές Λύκειο) χωρίς την προηγούμενη επίλυση τεραστίων προβλημάτων κτιριακών υποδομών, δεδομένης της κτιριολογικής κατανομής και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των υφιστάμενων γυμνασίων και λυκείων.
•    Δημιουργεί τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο πλαίσιο λειτουργίας Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς χαμηλώνει το επίπεδο του Γυμνασίου και αυξάνει αλματωδώς το επίπεδο του Λυκείου.
•    Όχι μόνο δεν απεμπλέκει το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δομεί ένα λύκειο επί τη βάσει του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
•    Προκαλεί δυσμενείς επιπτώσεις στην πιστοποίηση των πτυχίων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς πλέον θα είναι διετούς φοίτησης, χωρίς μάλιστα να περιγράφεται κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας της.
•    Κρίνεται ως θετική ως προς τη θεσμοθέτηση εθνικού απολυτηρίου όχι όμως και ως προς τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού αποφοίτησης, αμφιβόλου ισχύος.
•    Κρίνεται ως θετική, στην προσπάθεια αναβάθμισης του Λυκείου, σχετικά με τον περιορισμό των απουσιών των μαθητών, τη θέσπιση του Συμβούλου/Καθηγητή, καθώς και την επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.
•    Είναι ασαφής ως προς το θεσμό της υποχρεωτικής συμμετοχής του μαθητή σε πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας. Ο θεσμός απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να έχει θετικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα και να μη μετατραπεί σε θεσμό απλήρωτης εργασίας.
•    Δεν προβλέπει δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ Επαγγελματικής/Γενικής Εκπαίδευσης Λυκείου καθώς επίσης δεν προβλέπει δυνατότητα αλλαγής προσανατολισμού του μαθητή.
•    Με την πριμοδότηση δήλωσης  α) μικρού αριθμού σχολών και β) σειράς προτίμησης από πλευράς μαθητή, μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αδικίες. Για παράδειγμα, ένας μαθητής να εισάγεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ με χαμηλότερη βαθμολογία, έναντι κάποιου άλλου με υψηλότερη βαθμολογία.
•    Κρίνεται κατ' αρχήν ως θετική ως προς τη δυνατότητα κινητικότητας εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά η υλοποίηση προϋποθέτει αφενός διασφάλιση αδιάβλητων διαδικασιών αφετέρου ριζική αναδιάρθρωση της δομής και των Προγραμμάτων Σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγματα που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες.

Η ΠΕΣΣ, με σεβασμό σε όλους όσοι συμμετείχαν στη σύνταξη του πορίσματος, για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρεί ότι το πόρισμα της επιτροπής απέχει πολύ από το να μπορεί να αποτελεί  τη βάση των αλλαγών που έχει ανάγκη το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η ΠΕΣΣ, εκπροσωπώντας το σώμα των Σχολικών Συμβούλων, με τη βαθειά γνώση των προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης, έχει συγκεκριμένες προτάσεις, που συνδυάζουν το ρεαλισμό με το όραμα της βελτίωσης της εκπαίδευσης και δεσμεύεται να καταθέσει τις προτάσεις της στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στην οποία ζητά να παραστεί όποτε γίνει η σχετική ακρόαση φορέων.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗ  ΤΟΤΑ

Σχόλια (4)

 
patra
20 Οκτ 2016 12:32

Επιτέλους "ξύπνησε" και μια ομάδα από την σε λήθαργο ευρισκόμενη εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτή η ανακοίνωση σε συνδυασμό με την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Σερρών για τους ΥΣΕΦΕ αποτελούν δυο βότσαλα στα λιμνάζοντα νερά της εκπαίδευσης. Όλοι ξέχασαν τις βασικές αρχές ενός εκπ/κου: (1) την ελευθερία σκέψης, (2) τη διεκδίκηση του καλύτερου, (3) τον αγώνα ενάντια στη "μούχλα" και (4) την αλληλεγγύη στα νέα παιδιά που περιμένουν να διοριστούν και τον αγώνα μαζί τους για το καλό της Παιδείας!!!!
Οι εκπ/κοι πρέπει να λένε ΟΧΙ στο βόλεμα, πρέπει να μη ταμπουρώνονται πίσω από την οργανική ΘΕΣΟΥΛΑ τους, που ο κάθε Φίλης με μια απόφαση βασισμένη στην ιδεοληψία του και στην προσωπική του ανασφάλεια, τινάζει στον αέρα!!!!! Η Παιδεία απαιτεί κότσια!!!!!

 
Επιτέλους
20 Οκτ 2016 17:54

Διατυπώθηκαν θέσεις. Όχι όπως εκείνο το τηλεγράφημα της ΟΛΜΕ, η οποία όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει προσφέρει απολύτως τίποτε στην Εκπαίδευση, πέρα από την πάγια αντίθεσή της με ό,τι φέρνει η όποια κυβέρνηση.

 
MESSOLOGGI
20 Οκτ 2016 20:00

Σωστές οι παρατηρήσεις και επί της ουσίας

 
patra
21 Οκτ 2016 10:11

Υπάρχει ΟΛΜΕ;
Ποια αντίθεση και σε τι εκδήλωσε;

_Και σήμερα διαβάσαμε για την επέμβαση του εισαγγελέα στις καταλήψεις της Λαμίας!
Βρε πως αλλάζουν οι καιροί!!!! Η ΟΛΜΕ έμαθε, άκουσε τίποτα;;;;
Λέτε να κινδυνεύει και το Μαξίμου αναδρομικά;;;;;;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.