Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ρύθμιση για τμήματα που «έπληξε» το «Σχέδιο Αθηνά»

Αναμένονται πορίσματα Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας
Δημοσίευση: 25/10/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ρύθμιση για δεκάδες  τμήματα των ΑΕΙ που «επλήγησαν» από το «Σχέδιο Αθηνά» του Κ. Αρβανιτόπουλου ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, ανακοίνωσε σήμερα η Αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου μετά τη συνάντηση με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας Θανάση Παναγόπουλο , όπου έγινε συζήτηση για το   Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στο Αίγιο.

Η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας αφού τόνισε πως το σχέδιο «Αθηνά» έχει δημιουργήσει ένα ανορθολογικό τοπίο στην Ακαδημαϊκό χάρτη με δεκάδες Τμήματα να βρίσκονται σήμερα σε μεταβατική κατάσταση, ενημέρωσε τους συνομιλητές της πως έχει συγκροτηθεί επιτροπή στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την εξέταση του θέματος επαναλειτουργίας αυτών των Τμημάτων.

Παράλληλα η κ. Αναγνωστοπούλου τόνισε όμως πως η ρύθμιση που θα γίνει με βάση τα πορίσματα της επιτροπής που αναμένονται μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου, θα είναι συνολική για τα Τμήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε καμία περίπτωση δεν θα να είναι αποσπασματική.

Αναλυτικά η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας  δήλωσε τα εξής:

«Το σχέδιο «Αθηνά» των κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, δημιούργησε ένα ανορθολογικό τοπίο, κλείνοντας ή συγχωνεύοντας Τμήματα των Τ.Ε.Ι. χωρίς ακαδημαϊκά ή παραγωγικά κριτήρια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα δεκάδες τμήματα να βρίσκονται σήμερα σε μεταβατική κατάσταση, ανάμεσα σε αυτά και το Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στο Αίγιο. Στο ίδιο καθεστώς βρίσκεται και το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα, καθώς και πολλά άλλα Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Για το λόγο αυτό, έχει συγκροτηθεί επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για την εξέταση του θέματος επαναλειτουργίας αυτών των Τμημάτων. Το Τμήμα Οπτικής-Οπτομετρίας του Αιγίου είναι ένα από αυτά που, όπως έχει δηλωθεί και στο παρελθόν, πρέπει να επαναλειτουργήσουν.

Ωστόσο η ρύθμιση θα είναι συνολική για τα Τμήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αποσπασματική. Τα πορίσματα της αρμόδιας επιτροπής αναμένονται μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί συνολική ρύθμιση. Τέτοιου περιεχομένου αποφάσεις λαμβάνονται σε συλλογικό κυβερνητικό επίπεδο καθώς εμπίπτουν στο ζήτημα της ανασυγκρότησης του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας και αφορούν ταυτόχρονα στη σύνδεση των ΑΕΙ με την παραγωγική ανασυγκρότηση».

 

Σχόλια (6)

 
ekpaideytikos
26 Οκτ 2016 13:22

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο Αίγιο. Μάλιστα. Δηλαδή Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών-ΤΕΙ στο Αίγιο. Μάλιστα. Και αυτό είναι ακαδημαϊκός εξορθολογισμός. Ποιος το περίμενε από την Καθηγήτρια Αναγνωστοπούλου; Προηγήθηκε η επιχείριση εξομοίωσης Μετεκπαίδευσης και Μεταπτυχιακού. Στην οποία συμφώνησε και ο Καθηγητής Φορτσάκης. Στον κατήφορο του ακαδημαϊκού λαϊκισμού μη μείνει κανείς πίσω. Λες και όλα αυτά γίνονται από μη πανεπιστημιακούς φαίνεται. Σίγουρα αυτοί οι Καθηγητές ξέρουν για τι μιλάνε; Το έχουν εξετάσει οι ίδιοι;

 
Μανος
26 Οκτ 2016 14:14

Ελέξτε πρώτα αν αυτά που υπάρχουν ήδη μπορούν να λειτουργήσουν. Από εδώ και από κει λειτουργούν χωρίς καθηγητές και χωρίς λεφτά για έκτακτο προσωπικό, συντήρηση κτλ. Εκπαίδευση κατά τεκμήριο. Ελέξτε επίσης και τα κτίρια από στατικής και υγειονομικής άποψης. Οι τοπικοί βουλευτές καλά τα λένε αλλά τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Θα εκτεθείτε πολλαπλώς.

 
ένας που ξέρει
26 Οκτ 2016 18:20

Οι προηγούμενοι σχολιαστές γνωρίζουν για τι μιλάνε;
δηλ. είναι προτιμότερο να τροφοδοτούμε τα Αγγλικά, Τσέχικα κ.λ.π. Πανεπιστήμια με υποψηφίους που να σποθδάζουν Οπτική αλλά όχι τα Ελληνικά.
ο έτερος δεν γνωρίζει αλλα υποθέτει (τα εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ανάλογο των φοιτητών που σπουδάζουν (αφου εδώ και 3 χρόνια δεν εισάγονται φοιτητές), τα κτίρια πληρούν τις προυποθέσεις).
Στην χώρα του οποιος θέλει λέει ότι να΄ναι αγνοούμε πως τοποθετείται η Ελλάδα στο ευρωπαικό καταμερισμό εργασίας, το αναπτυξιακό μοντέλο κ.λ.π.

 
Γιάννης
26 Οκτ 2016 19:00

Δυο λόγια στον «ekpaideytikos» τον οποίον ενοχλεί ο τόπος (Αίγιο) που δεν πρέπει, κατ’ αυτόν να λειτουργεί τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προφανώς εννοεί ότι αφού δεν είναι σε μια πολύ μεγάλη πόλη, το συγκεκριμένο τμήμα δεν μπορεί να έχει ότι απαιτείται….. για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν εννοεί κάτι άλλο παρακαλώ να μας το πει.
Διότι αν μας έλεγε ότι δεν υπάρχουν τα εργαστήρια που απαιτούνται για το συγκεκριμένο τμήμα, θα το καταλάβαινα. Όταν όμως μας μιλάει για την πόλη του Αιγίου ή δεν γνωρίζει που βρίσκεται ή τρέφει μένος εναντίον των ΤΕΙ.
Αγαπητέ «ekpaideytikos» για να πάει κάποιος από την Πάτρα, όπου βρίσκεται η έδρα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, στο Αίγιο χρειάζεται χρόνο από 20 λεπτά μέχρι μισή ώρα. Μπορείς να μου πεις πόση ώρα χρειάζεται να πάει κάποιος από τη Νίκαια ή το Περιστέρι ή την Πετρούπολη κ.λπ στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, όπου το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο;;;
Ενοχλήστε για τμήματα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος στο Αίγιο, αλλά δεν ενοχλήστε για τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου όπως, στη Μυτιλήνη, τη Χίο, τη Σάμο, τη Ρόδο, τη Σύρο και τη Λήμνο. Γι’ αυτά δεν μας λέτε τίποτε. Γι’ αυτά δεν ισχύει το ειρωνικό «Μάλιστα. Και αυτό είναι ακαδημαϊκός εξορθολογισμός.»
Ευτυχώς δηλαδή που δεν σας ενοχλεί!!! Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προσφέρει πολλά και ας είναι διασκορπισμένο σε νησιά και νησάκια. Δεν θ’ άπρεπε όμως να σας ενοχλούν και τμήματα των ΤΕΙ στο Αίγιο, όπως το Οπτικής-Οπτομετρίας και το Λογοθεραπείας.
Υπάρχουν τμήματα των ΤΕΙ που πρέπει να κλείσουν και υπάρχουν και τμήματα των Πανεπιστημίων που πρέπει επίσης να κλείσουν. Όχι όμως για το λόγο που επικαλείσαι! Θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι αυτός είναι πρόφαση και προσπαθείς να καλύψεις αυτό που σου έχουν εμφυτεύσει μέσα σου.
Και αυτό είναι ότι όσοι αποφοιτούν από Πανεπιστήμιο είναι ντε φάκτο ανώτερα όντα και πως κανένας απόφοιτος των ΤΕΙ δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί τους.
Δεν ακούμε κανέναν από αυτούς τους Πανεπιστημιακούς, να μιλάει για σχολές οικοκυρικής και άλλες που σε μια νύχτα ονομάστηκαν Πανεπιστήμια και λειτουργούν. Ούτε για τμήματα Πανεπιστημίων που εισάγονται με βαθμό κάτω του 10 ή για Πανεπιστήμια που βρίσκονται κάτω από ΤΕΙ στην παγκόσμια κατάταξη τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

 
ekpaideytikos
27 Οκτ 2016 00:13

Αγαπητέ Γιάννη, με παρεξήγησες προφανώς λόγω ατυχών και ασαφών διατυπώσεών μου. Ειδικά το Αίγιο μου είναι αγαπητός τόπος λόγω των πολλών μικρασιατικής καταγωγής κατοίκων του και λόγω της μοναδικής οικονομικής και πολιτισμικής του ιστορίας.
Ούτε με τα ΤΕΙ έχω πρόβλημα. Το αντίθετο. Το ότι τα ονόμασα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών δείχνει ότι τα θεωρώ σημαντικά ιδρύματα. Στο συγκεκριμένο θέμα φάνηκα ειρωνικός χωρίς να είμαι. Ζητώ συγγνώμη.
Και ως σημαντικά ιδρύματα, κατά τη γνώμη μου, δεν μπορούν να σταθούν σε μια μικρή πόλη χωρίς βιβλιοθήκες, χωρίς ακαδημαϊκό διάλογο και συναναστροφή των φοιτητών, χωρίς πανεπιστημιακούς καθηγητές και όχι αποσπασμένους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας με το βασικό πτυχίο ή έστω ένα μεταπτυχιακό, χωρίς τέλεια εργαστήρια. Το ίδιο, κατά μείζονα λόγο ισχύει και για το απομονωμένο Τμήμα της Λήμνου. Ακόμα και η Ρόδος ή το Ναύπλιο δεν έπρεπε κατά τη γνώμη μου να έχουν Πανεπιστήμια. Η Μυτιλήνη ήταν αρκετή μαζί με τη Χίο στο Αιγαίου. Σάμος, Σύρος κι όπου να' ναι. Ούτε το Αγρίνιο χρειαζόταν Πανεπιστήμιο. Ούτε η Σπάρτη. Ούτε η Θήβα και η Αμαλιάδα ΤΕΙ. Ούτε η Κέρκυρα οχτώ Τμήματα. Ούτε η Καλαμάτα άλλη μια Φιλολογία. Ούτε το Ρέθυμνο άλλη μια Πολιτική Επιστήμη. Η Ορεστιάδα π.χ. έχει ένα νόημα για αποκλειστικά εθνικούς λόγους.
Όλα θα μαραζώσουν, Γιάννη. Σε λίγο δεν θα πηγαίνει κανείς. Κι αν έρθουν παιδιά στο Αίγιο, θα έρθουν για να μάθουν επιστήμη, αλλά θα μάθουν τέχνη. Καλή μεν αλλά τέχνη.
Με ειλικρινή σεβασμό στις απόψεις σου όλα αυτά. Ούτε έχω το αλάθητο, βέβαια.

 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
30 Οκτ 2016 18:31

Επιτέλους!

Tο ΥΠΕΘ, επεμβαίνει για να αποκαταστήσει τη νομιμότητα που διαταράχθηκε από το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε αυτονόητη την ΑΜΕΣΗ αποκατάσταση της νομιμότητας στην λειτουργία της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών και των Τμημάτων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και Γραφιστικής, που διασαλεύθηκε με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και το FEK 133 Π.Δ.95/2013-ΦΕΚ 133, δημιουργώντας πλήθος προβλημάτων στην ομαλή λειτουργία της Σχολής και των Τμημάτων που συγχωνεύθηκαν.

Η αποκατάσταση αφορά:
1. Αποκατάσταση του τίτλου της Σχολής "Καλλιτεχνικων Σπουδών" στην προτεραία του μορφή δηλαδή "Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών"- τίτλος που υπάρχει από το 1983, αν και ο πλέον δόκιμος τίτλος για τα γνωστικά αντικείμενα της Σχολής αυτής είναι "ΣΧΟΛΗ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ - FACULTY OF GRAPHIC AND APPLIED ARTS".

2. Aποκατάσταση της αυτόνομης λειτουργίας των Τμημάτων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και Γραφιστικής τα οποία συγχωνεύθηκαν με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και το Π.Δ.95/2013 χωρίς την παραμικρή διαβούλευση και με την πλήρη αγνόηση των θεσμικών οργάνων Τμημάτων, Σχολής και ΤΕΙ αλλά και του συνόλου των επιστημονικών και επαγγελματικών συλλόγων και φορέων της επιστήμης και της βιομηχανίας των γραφικών τεχνών.

3. Παρά την εφαρμογή του Π.Δ.95 και την βίαιη συγχώνευση, τα 2 Τμήματα εξακολούθησαν και εξακολουθούν να λειτουργούν εντελώς αυτόνομα στο τραγελαφικό πλαίσιο που επέβαλε το Π.Δ.95 δηλαδή Τμήμα Γραφιστικής με δύο εισαγωγικές κατευθύνσεις "Γραφιστικής" και "Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών". Ομως, το πρόγραμμα σπουδών της Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, παρά το ότι λειτουργεί αυτόνομα ως Τμήμα, δεν έχει την επίσημη νομιμοποίηση (όντας κατεύθυνση), την ταυτότητα και την απαραίτητη ονομασία.

4. Για την καλύτερη ενημέρωση παρατίθενται τα ακόλουθα συνοπτικά στοιχεία:
Tα Τμήματα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και Γραφιστικής λειτουργούν αυτόνομα από το 1974 και 1978 αντίστοιχα στη Σχολή Γραφικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας, είναι μοναδικά στην Ανώτατη-Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και έχουν:
• Διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα
• Πλήρως διαφορετικό περιεχόμενο και προγράμματα σπουδών (ακόμη και μαθήματα που έχουν παραπλήσια ονομασία έχουν διαφορετικό περιεχόμενο)
• Διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα όπως προκύπτουν από τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα (ΦΕΚ Α’ 160 - ΠΔ 357/1989 και 294/88)
• Διαφορετικό επαγγελματικό πεδίο και αντικείμενο απασχόλησης
• Διαφορετικό ερευνητικό πεδίο και προσανατολισμό. Τα Τμήματα Γραφιστικής (παγκοσμίως) προσδιορίζονται από το ευρύτερο πεδίο του Arts / Design. Οι πτυχιούχοι λαμβάνουν Πτυχίο με τον τίτλο «Bachelor of Arts / Design”.
• Τα Τμήματα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών (παγκοσμίως) προσδιορίζονται από το ευρύτερο πεδίο των ειδικοτήτων μηχανικού και τεχνολογίας (Εngineering and Τechnology). Οι πτυχιούχοι λαμβάνουν Πτυχίο με τον τίτλο «Bachelor of Engineering-Bachelor of Science”.

5. Στο ΥΠΕΘ, έχουν κατατεθεί πληθώρα αναλύσεων, μελετών, αποφάσεις φορέων και συνελεύσεων φορών φοιτητών εκαπιδευτικών και πτυχιούχων καθώς και υπεύθυνες τεκμηριώσεις, όπου αποδεικνύεται πέρα από κάθε αμφισβήτηση, η αναγκαιότητα λειτουργίας των 2 τμημάτων ως αυτόνομα.

Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης
Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών - HELGRAMED

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ