Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Αρχίζει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων της χώρας

Έτοιμο το Σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου
Δημοσίευση: 22/11/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την υποχρεωτική ετήσια επαναλαμβανόμενη αυτοαξιολόγηση όλων των σχολικών μονάδων της χώρας , αναμένεται να θεσμοθετήσει άμεσα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κάτι που είναι απαίτηση και των θεσμών.

Υψηλόβαθμη  πηγή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση του esos εάν η αυτοαξιολόγηση θα έχει συνέπειες όπως κλείσιμο σχολείων κ,α. τόνισε  ότι ο κ. Γαβρόγλου δεν θα δεχθεί σε καμμία περίπτωση συνέπειες για τις σχολικές μονάδες από την αυτοαξιολόγηση, αλλά ο ρόλος της θα είναι για την ποιοτική βελτίωση των σχολείων.

Υπενθυμίζεται ότι τα έτη 2011- 2013 υλοποιήθηκε το ΠΙΛΟΤΙΚΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΕΕ σε 550 σχολικές μονάδες με στόχο να υπάρξει η γενίκευση σε όλα τα σχολεία της χώρας.  

Ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης τάχθηκαν κατά εκείνης της αυτοαξιολόγησης , καταθέτοντας μάλιστα     πλήθος ερωτήσεων στη Βουλή.

Η προσπάθεια ακυρώθηκε για καθαρά πολιτικούς λόγους, παρά τις διαβεβαιώσεις  από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν θα  είχε καμία επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά στόχο είχε η βελτίωση του έργου των σχολικών μονάδων.

Στο έργο της ΑΕΕ συμμετείχαν 500 σχολικές μονάδες και 6000 περίπου εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων από όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Βαθμίδα Εκπαίδευσης    Πλήθος σχολείων    Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
Προσχολική                        120                               455
Πρωτοβάθμια                     172                             1932
Δευτεροβάθμια                    212                            3604
Σύνολο                                   504                            5.991

Συμπεράσματα από την εφαρμογή της ΑΕΕ και την ανάπτυξη  των Σχεδίων δράσης στα σχολεία

Σύμφωνα με τις εκθέσεις των σχολείων ως βασικά θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή των διαδικασιών της ΑΕΕ και των σχεδίων δράσης αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

-Η ανάδειξη προβλημάτων και η ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.

-Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς). Η καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, της αίσθησης της ομαδικότητας, της  συνεργασίας και υπευθυνότητας.

-Η ενδυνάμωση των  σχέσεων γονέων – σχολείου. Η ευαισθητοποίηση γονέων για θέματα παιδιών.

-Η βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος. Η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.

-Η ενίσχυση των διεπιστημονικών συνεργασιών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της ενημέρωσης του ιστολογίου του σχολείου. Η δημιουργία τράπεζας και επιμορφωτικού υλικού.

-Η ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της επιστημονικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών μέσω της λήψης πρόσθετων επιστημονικών γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εφαρμογή καινούριων διδακτικών πρακτικών και ο καθορισμός κατάλληλων διδακτικών μέσων και μεθόδων.

-Η αυτοαξιολόγηση του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού όσον αφορά την αποτελεσματικότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανατροφοδότηση σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο και ο προσωπικός αναστοχασμός.

-Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων.

-Η βελτίωση της εικόνας του σχολείου προς την ευρύτερη κοινότητα. Η προβολή του σχολείου μέσω του διαδικτύου στην κοινωνία. Η δημιουργία δικτύων του σχολείου με κοινωνικούς φορείς.

 

Σχόλια (22)

 
SL^2
25 Νοε 2016 16:55

@Αμερόληπτος αν πράγματι σε ενδιαφέρει νασαι όνομα και πράγμα να διαβάζεις πιο προσεκτικά τα σχόλια αυτών που απευθύνεσαι. Αλλιώς οδηγείσαι σε λάθος ερωτήματα και συμπεράσματα!

 
Αμερόληπτος
23 Νοε 2016 23:51

@SL^2 Είναι δυνατόν να πιστεύεις ακόμη ότι η συγκεκριμένη πολιτική ηγεσία είναι "μια πολιτική ηγεσία που δεν πιστεύει στις παραπάνω αντιλήψεις αλλά είναι παραδομένη για διάφορους λόγους σε μια νεοφιλελεύθερη πολιτική που ορίζουν άλλοι"; Ακόμη υπάρχουν ψηφοφόροι του συριζα που πιστεύουν πως η κυβέρνησή τους σέρνεται από την τρόικα, συγγνώμη τους θεσμούς; Μα πόση ακόμη αποχαύνωση θα φέρει η εξουσία της πρωτοδεύτερης κυβέρνησης της "αριστεράς".

 
Frogprincess_anna
23 Νοε 2016 17:57

Νομίζω πως με μια πρόχειρη αναζήτηση λίγων λεπτών στο διαδίκτυο θα βρω κάμποσες διαβεβαιώσεις τύπου "δεν θα δεχθεί σε καμμία περίπτωση ...
παρά τις διαβεβαιώσεις από την πλευρά του υπουργείου" για θέματα σοβαρά, που άλλαξαν εν μια νυκτί...Αυτά...

 
AXIOLOGHTHS
23 Νοε 2016 16:00

Θέλω να δω όλους αυτούς/αυτές που βρίσκονταν στα κάγκελα και χτυπιόταν τώρα τι θα κάνουν;

 
Χουλιάρα Θεοδώρα
23 Νοε 2016 07:49

Η αυτοαξιολόγηση είναι και θετική και απαραίτητη για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Δεν θα κρίνω την ορατή πλέον πρόθεση του Υπουργού να την επαναφέρει, γιατί ποτέ δεν είναι αργά για την υιοθέτηση μιας διαφορετικής από αυτή του παρελθόντος αντίληψης. Εκείνο όμως που περιμένω, ως άνθρωπος, είναι μια συγνώμη από όσους την περίοδο 2014-2015 μας απέδιδαν χαρακτηρισμούς του τύπου "γερμανοτσολιάς" και παρόμοια κοσμητικά...

 
SL^2
23 Νοε 2016 01:08

Ο όρος αυτοαξιολόγηση δεν είναι ορθός. Ο σωστός όρος είναι εσωτερική αξιολόγηση γιατί συνάδει με το ποιός την κάνει. Εξαρτάται για ποιούς σκοπούς γίνεται και αν είναι ειλικρινείς. Όταν γίνεται με σκοπό την αποτίμηση και με στόχο τα θετικά του δημόσιου σχολείου να ενισχύονται και τ' αρνητικά να επιλύονται προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και τίποτε άλλο είναι καλή. Αν όμως γίνεται με σκοπό την κατηγοριοποίηση εκπ/κών, σχολείων κλπ με σκοπό την επιβολή κυρώσεων για τους μεν για κλείσιμο, συγχωνεύσεις, υποβιβασμό κλπ για τα σχολεία είναι προφανές ότι είναι απορριπτέα. Επίσης έχει σημασία υπό ποιά πολιτική ηγεσία γίνεται, διότι δεν εμπνέουν όλες την ίδια εμπιστοσύνη. Τι εμπιστοσύνη π.χ. μπορεί να εμπνεύσει μια πολιτική ηγεσία που πιστεύει στην τιμωρία ως τρόπο αντιμετώπισης όλων των καταστάσεων, στις περικοπές, στις απολύσεις για εξοικονόμηση κλπ κλπ; Το πρόβλημα όμως σήμερα είναι ότι ακόμη και μια πολιτική ηγεσία που δεν πιστεύει στις παραπάνω αντιλήψεις αλλά είναι παραδομένη για διάφορους λόγους σε μια νεοφιλελεύθερη πολιτική που ορίζουν άλλοι, που εμπεριέχει στον πυρήνα των θέσεών της την τιμωρία, την περικοπή, τις απολύσεις, την κατάργηση ή συγχώνευση δομών κλπ κλπ κανένας δε μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στις όποιες διαβεβαιώσεις, έστω και αν ο διαβεβαιών έχει καλές προθέσεις!

 
ΠΠ
22 Νοε 2016 23:30

Η αξιολογηση - αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αμέσως, και εμμέσως πλην σαφώς του εκπαιδευτικού από υποκειμενικούς αξιολογητές όπως: χαμηλών επιστημονικών προσόντων Διευθυντές Σχολείων, Σχολικών Συμβούλων του γραφείου κι όχι του πίνακα και της κιμωλίας και διευθυντών/-ντριών εκπαίδευσης με κομματική ή συνδικαλιστική ταυτότητα εκλεγμένων ή επιλεγμένων από την κομματική βάση του εκάστοτε πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού σωματείου ή την κομματική κλαδική, θα είναι για το εκπαιδευτικό μας σύστημα μια παρωδία!
Σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση, την έλλειψη οργανωμένης - ουσιαστικής επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, θα αποτελέσει παράγοντα αναστάτωσης και αποσταθεροποίησης του σχολείου και του εκπαιδευτικού κλίματος. Άλλος ένας παράγοντας που θα συμβάλει στην επαγγελματική αλλοτρίωση του εκπαιδευτικού και θα έχει διεκπαιρεωτικό χαρακτήρα.
Τόσα χρόνια επιστημονικής μελέτης και προσεγγίσεων για το θέμα της αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών στην χώρα μας έχουν ακυρωθεί από άκαιρες πολιτικές αποφάσεις που στόχο έχουν τη συμμόρφωση με τις επιταγές του ΟΟΣΑ για λίγα παραπάνω € κι όχι μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην κατεύθυνση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της επιστημονικής και κοινωνικής λογοδοσίας. Το θέατρο συνεχίζεται κι από της «αριστερής» ιδεολογίας πολιτικές - κυβερνητικές πλέον δυνάμεις, διότι το χρήμα που θα πέσει είναι ευπρόσδεκτο...θα τους κοροϊδέψουμε τους «κουτόφραγκους» θα σκέφτηκαν.
Κι όταν αυτοί, «οι κουτοί», θα ζητάνε απολύσεις για να χρηματοδοτήσουν τις νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών ποιους-ποιες συναδέλφους-ισσες θα δώσουμε...«Βόηθα Χριστέ μου μη φαγωθούμε μεταξύ μας» ΤΟΤΕ...
Οι εκπαιδευτικοί τι θα απαντήσουν σε αυτόν τον διχασμό...;

 
ante pali
22 Νοε 2016 23:23

Και εκείνος ο Περιφερειακός δντής που επισύναψε στα προσόντα του την άρνησή του ως δντής σχολείου να εφαρμόσει την αυτοαξιολόγηση (παράβαση καθήκοντος; που είναι ο κατασταλτικός έλεγχος σε βάρος του;), τι έχει να μας πει τώρα; Τίποτα δεν θα κάνουν γιατί δεν μπορούν, απλά θα φύγουν νύχτα όπως νύχτα ήρθανε, η ζημιά όμως είναι ανυπολόγιστη, παντού, στην εκπαίδευση ειδικά άντε να μαζέψεις πλέον τα ασυμμάζευτα.

 
Δημήτρης
22 Νοε 2016 22:56

Όσοι εφάρμοσαν την αυτοαξιολόγηση έχουν "τιμωρηθεί" στις κρίσεις που έγιναν. Όσοι την υπονόμευσαν έχουν "αμειφθεί". Ποιοί θα την εφαρμόσουν τώρα; Οέο.

 
Κώστας
22 Νοε 2016 21:20

Αγαπητοί συνάδελφοι, κάθε διάταξη, εγκύκλιος και διαδικασία έχει την αξία που εμείς της δίνουμε...

 
Santa Claus
22 Νοε 2016 19:42

Η Αυτοαξιολόγηση είναι θετικό μέτρο:
1. Προάγει το εκπαιδευτικό έργο και όχι μόνο.
2. Δεν λειτούργησε σωστά γιατί ήταν σε αρχικό στάδιο, για ένα μικρό χρονικό διάστημα δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα.
3. Ταιριάζει απόλυτα με την αυτονομία της σχολικής μονάδας.

Γιατί να φοβούμαστε πράγματα δοκιμασμένα σε άλλες χώρες εδώ και πολλά χρόνια; Κάποτε δεν πρέπει να αρχίσουμε; καιρός δεν ήταν;

 
Cactuscrituque
22 Νοε 2016 16:36

Προς Γιάννη. Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια

 
Δημήτρης
22 Νοε 2016 16:29

Τώρα αρχίζουν οι ομορφιές!!!
Να δω όλοι αυτοί οι εργατοπατέρες που κόπτονταν και διερύγνυαν τα ιμάτιά τους περί αξιολόγησης χειραγώγησης τι θα βγουν να πουν.

 
Ηλίας
22 Νοε 2016 15:08

Πες τα Λευτέρη!

Η (αυτο)αξιολόγηση δεν είναι κάτι που τρομάζει τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Αρκεί η αξιολόγηση να μην είναι απλά η πρόφαση να μπει στην πρέσσα ένας ολόκληρος κλάδος επειδή διαπιστώσαμε πως (γενικά και αόριστα) είναι αναποτελεσματικός.

 
ante pali
22 Νοε 2016 15:03

Να μην ξεχνάμε οτι υπάρχει και η απόφαση του ΣΤΕ για τα στελέχη ,
να δούμε πόσες αγωγές θα ασκηθούν, γατί τι είδους αυτοαξιολόγηση θα κάνεις με παράνομα (και άσχετα) τοποθετημένα στελέχη σχολείων; Να δούμε πότε επιτέλους θα δούμε την τελική απόφαση του ΣΤΕ.

 
Λευτέρης
22 Νοε 2016 13:44

Αρχικά θα είναι περισσότερο τυπική , παρά ουσιαστική. Θέλει χρόνο να αποκτήσουμε την αντίστοιχη κουλτούρα και να αποτελέσει βασικό μοχλό βελτίωσης και ανάπτυξης.
Καλώς να έρθει! Πολλοί Συνάδελφοι τη θέλουμε.
Κουραστήκαμε με αυτό το τελματωμένο και αναποτελεσματικό σχολείο. Μακάρι να φέρει και την αξιοκρατία και να μην ξαναδούμε επιλογές στελεχών ανάλογες με αυτές που έγιναν ως τώρα .

 
Νίκος
22 Νοε 2016 13:21

Προς Γιάννη, Αντώνη και όλους τους παροικούντες στην εκπαιδευτική Ιερουσαλήμ:
Και θα συνεχίσουν να το κάνουν...
Τώρα το "ζήσαμε εμείς καλύτερα" ας το σκεφτούμε λίγο!

 
Mark
22 Νοε 2016 12:55

Αν δεν είναι διεκπεραιωτική χαρτούρα, όπως λέει ο Γιάννης ότι ήταν, έχει νόημα να γίνει. Αλλιώς, καλύτερα όχι.
Για να αποκτήσει, όμως, ουσία και νόημα για εκπαιδευτικούς, μαθητές και κοινωνία , πρέπει Υπουργείο, Δ/ντές και εκπαιδευτικοί να το πάρουν στα σοβαρά. Το πώς το ξέρουν όλοι, είναι διεθνώς γνωστό.

 
serker
22 Νοε 2016 12:47

Αυτοί θα κάνουν πως ...... αξιολογούν, οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν πως ....... αυτοαξιολογούνται και η εκπαίδευση .......................... αξιοθρήνητη

 
ΑΝΤΩΝΗΣ
22 Νοε 2016 10:17

Πρός Γιάννη

Πόσο δίκιο έχεις!

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
22 Νοε 2016 09:25

ΑΕΕ = λόγια, λόγια, λόγια. Την έζησα από μέσα. Όλοι έγραφαν ό,τι ήθελαν για να φύγει το χαρτί από πάνω τους. Η πραγματικότητα πολύ μακριά. Και όσοι μάζευαν τα χαρτιά τα τοποθετούσαν στο Φ. καλάθι. Και έτσι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

 
Αμερόληπτος
22 Νοε 2016 08:54

Θα ήθελα να θέσω υπόψη πως μέχρι και το 2015 η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (ΑΕΕ) ήταν υποχρεωτική για όλα τα σχολεία Α/θμιας καιΒ/θμιας Εκπαίδευσης. "Πάγωσε" επί σύριζα και τώρα ο κος Γαβρόγλου θα την επαναφέρει. Τι να πεις άλλο εκτός από το "στα τέσσερα στα τέσσερα". Οι συνδικαλιστές του συριζα θα έχουν το θράσος να επισκέπτονται πλέον σχολεία όταν η αξιολόγηση 'έγινε "αποτίμηση" και η αυτοαξιολόγηση επανέρχεται θριαμβευτικά από τους ίδιους που την πολεμούσαν;;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.