Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ας τολμήσει ο υπουργός... για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Η επιστροφή στην παλιά κομματική συνέντευξη ή στην πελατειακή, συνδικαλιστική μυστική ψηφοφορία είναι το "παλιό" νόμισμα και από τις δύο όψεις.
Δημοσίευση: 11/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Ας τολμήσει επιτέλους ο υπουργός Παιδείας  Κ. Γαβρόγλου να κάνει μία βαθιά, ουσιαστική, αξιοκρατική αλλαγή.

Να φύγει πέρα από τα κομματικά τερτίπια.

Θέσεις στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι κ.τ.λ.) μέσω ΑΣΕΠ.

Πρώτα ηλεκτρονικές διαδικτυακές εξετάσεις σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης (επικοινωνία, εκπαιδευτική διοίκηση, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, κ.α) και  παιδαγωγικά  ζητήματα και αφού βγει άμεσα η βαθμολογία τους προσθέτονται τα αντικειμενικά μόρια των προσόντων.

Διδακτορικά, μεταπτυχιακά αξιολογημένα με διδακτικές μονάδες ECTS (π.χ. 60 ECTS 2 μόρια, 120 ECTS 4 μόρια κλπ.) μοριοδοτούνται ανάλογα, αξιοκρατικά και δίκαια και τα υπόλοιπα (π.χ. προϋπηρεσία, διοικητική εμπειρία, ξένες γλώσσες κτλ.).

 Το διευρυμένο υπηρεσιακό συμβούλιο επιλογής διευθυντών κρίνει μόνο αν μπορεί κάποιος να συμμετάσχει στη διαδικασία ή όχι.

Η επιστροφή στην παλιά κομματική συνέντευξη ή στην πελατειακή, συνδικαλιστική μυστική ψηφοφορία είναι το "παλιό" νόμισμα και από τις δύο όψεις.

Επίσης  θέσεις στελεχών εκπαίδευσης  με ανώτερο όριο 2 ή 3 το πολύ θητείες ή έτη προσφοράς σε αυτές (π.χ. 6-8  έτη).

Τι παραπάνω θα προσφέρει κάποιος μετά από αυτές τις θητείες σε θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση;  

Ας μην ξεχνάμε το πτυχίο  γράφει "εκπαιδευτικός" και όχι "διευθυντής”.

 Είναι εύκολο να κάνουμε κριτική ας διατυπώσουμε όμως προτάσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παραπάνω παρέμβαση είχε δημοσιευθεί   την 1η Δεκεμβρίου 2016 και την επαναφέρουμε λόγω της έκδοσης της αοπόφφασης του ΣτΕ.

Σχόλια (48)

 
asternos
01 Δεκ 2016 10:32

Σαν ιδέα πολύ καλό.
Ποιος υπουργός όμως δεν είναι όμηρος του κόμματός του και μπορεί να εφαρμόσει κάτι τέτοιο;
Πρώτα πρέπει να ξεκινήσει από τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής τα οποία είναι απόλυτα κομματικά ελεγχόμενα. Οι τοπικές κομματικές επιτροπές ορίζουν στους περιφερειακούς τα ονόματα που θα συμμετέχουν σε αυτά.
Το να βρεθεί ένας αντικειμενικός τρόπος επιλογής είναι το μόνο εύκολο, η διάθεση υπάρχει;

 
ΠΕΓΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
01 Δεκ 2016 12:25

Πολύ σωστά!! Το πτυχίο γράφει εκπαιδευτικός και όχι διευθυντής. Ειδικότερα η θέση του Διευθυντή Διεύθυνσης Εκπαίδευσης προϋποθέτει γνώσεις και εμπειρία στη διοίκηση. Πρέπει κάποια στιγμή να ξεφύγουμε από συντεχνιακές δεσμεύσεις και να κινηθούμε στα πρότυπα ανεπτυγμένων δυτικών χωρών. Ας διαχωρίσουμε το εκπαιδευτικό έργο από το διοικητικό που αφορά την διοίκηση της Εκπαίδευσης. Η διοίκηση πρέπει να ανήκει σε τεχνοκράτες διοικητικούς υπαλλήλους ή ακόμα και εκπαιδευτικούς αφού πρώτα αποκτήσουν διοικητική εμπειρία και παράλληλα επιμορφωθούν με κατάλληλα σεμινάρια . Υπάρχει το θάρρος για μια τέτοια τομή?

 
KONΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΡΟΣ
01 Δεκ 2016 13:19

H πρότασή σας για εξετάσεις για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης δεν σημαίνει ότι οδηγεί στην αξιοκρατία και στην επιλογή ικανών στελεχών. Υπάρχει σχετική βιβλιογραφία γι'αυτό το θέμα. Συμφωνώ με την πρότασή σας για ανώτατο όριο θητείας. Θεωρώ όμως ότι η κυβέρνηση σωστά έπραξε και έδωσε φωνή στο σύλλογο διδασκόντων. Το σχολείο καθημερινά πρέπει να αποδεικνύει ότι είναι ένας χώρος που προάγεται η δημοκρατία. Το μεγάλο λάθος είναι ότι έδωσε τη δυνατότητα στο σύλλογο διδασκόντων να ψηφίσει και όχι να αξιολογήσει και αυτό οδήγησε ενδεχομένως κάποιους (λίγους πιστεύω) στη συναλλαγή. Ο σύλλογος διδασκόντων πρέπει να μπει στη διαδικασία να αξιολογήσει τους διευθυντές του, του διευθυντές εκπαίδευσης και τους σχολικούς του συμβούλους. Μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί πόσα πολύτιμα επιστημονικά στοιχεία θα παραχθούν από μια τέτοια διαδικασία. Όσο για τον asternos που γράφει ότι "ο κάθε υπουργός είναι όμηρος του κόμματός του" αυτή η κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν είναι σαν τις προηγούμενες. Αποδείξεις υπάρχουν πολλές. Άφησε τους ίδιους σχολικούς συμβούλους. Η πλειονότητα των διευθυντών εκπαίδευσης δεν είναι από το πολιτικό χώρο της αριστεράς. Όσο για τους διευθυντές των σχολείων προέκυψαν, κατά κύριο λόγο, από τη δική μας επιστημονική( ;) και πολιτική (;) απόφαση.

 
Μητρογιαννοπουλου Αγγελική
01 Δεκ 2016 13:26

To 2006 τα στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντές, σύμβουλοι) είχαν δώσει εξετάσεις για τη θητεία τους από το 2007. Το 2011 κρίθηκαν μόνο με τυπικά προσόντα και συνέντευξη.
Για ποιο λόγο ένας σύμβουλος δεν μπορεί να προσφέρει στη θέση ευθύνης και μπορεί ως απλός εκπαιδευτικός?
Μάλλον θα πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι όσοι έχουν διατελέσει Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και απωλέσουν τον τίτλο τους, αμέσως λαμβάνουν θέση ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία διαδικασία και κρίση!!!!!!!!!!!!!

 
Αμερόληπτος
01 Δεκ 2016 14:31

@KONΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (όπως Γιάνης;)ΣΑΡΡΟΣ
Θα μπορούσε κάποιος να συμφωνήσει με ορισμένες από τις απόψεις σας για το θέμα, ωστόσο εκείνο το " αυτή η κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν είναι σαν τις προηγούμενες" τι το θέλατε; Η πώρωση δυστυχώς καλά κρατεί διότι αποδεικνύεται ότι δεν μαθαίνετε μερικοί ούτε από το παρελθόν ούτε από το παρόν, ότι δηλαδή δεν υπάρχουν σωτήρες!

 
Κostas
01 Δεκ 2016 14:50

Σχετικα με το κυριο αρθρο το οποιο αναφερεται σε χρονικο οριο θητειας στελεχων θα ηθελα να ρωτησω σε ποιο κρατος παγκοσμιως γινεται ουτε εχει γινει στο παρελθον ακομη και στις τεως σοσιαλιστικες χωρες αλλα ουτε και στην Κυπρο.Με την ιδια λογικη να μπει θητεια και στους πολιτικους,τους δημαρχους κλπ.Ουτε και στα υπουργεια μας γινεται αυτο.Και στο δικο μας υπουργειο,η στις περιφερειες η στις διευθυνσεις εκαπιδευσης υπαρχει περιπτωση ο προισταμενος πχ διοικητικων υπαλληλων η ο τμηματαρχης να επιστρεψει ως απλως υπαλληλος.Επομενως τι χρειαζεται η συνεχης επιμορφωση,τα μεταπτυχιακα και τα διδακτορικα ειδικα δτη διοικηση της εκαπαιδευσης.Με την ιδια λογικη και ο εκπαιδευτικος σε λιγα χρονια οτι ηταν να προσφερει το προσφερε και να βγαινει σε υποχρεωτικη συνταξιοδοτηση.
Οσο για τα γραφομενα του κ.Σαρρου που ξερει οτι οι περισσοτεροι διευθυντες εκπαιδευσης δεν ανηκουν στην αριστερα ενω πραγματι ανηκουν στην ευρυτερη αριστερε.Οσο για τα περι αξιολογησης των στελεχων απο τη βαση ειναι ωραια και παγκοσμιως προτωτυπη ιδεα αρκει και η βαση να αξιολογειται απο τους μαθητες,τους γονεις,την τοπικη αυτοδιοικηση,τους τοπικους πολιτιστικους και αθλητικους συλλογους καθως και απο τις καθαριστριες και τους σχολικους τροχονομους.Ετσι πραγματι θα ειναι δικαιη και μεσα στις αρχες της ισονομιας και της παγκοσμιας πρωτοτυπιας.Με τετοιες ιδεες τα μνημονια δεν ειναι τυχαια

 
Γιάννης Πλατάρος
01 Δεκ 2016 15:02

Η άποψη κατ΄αρχήν καλή.
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις της κας Μητρογιαννοπούλου.
Ο κος Σαρρός , γράφει μια επιφύλαξη, ότι αναγκαστικά δνε οδηγεί σε πλήρη αξιοκρατία η νέα πρόταση. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Μόνο που το υπάρχον πλαίσιο οδηγεί σε ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Πρέπει να το αναπτύξω διεξοδικώς και εν πολλοίς; Μήπως υπερβάλλω;
Το ανυπόγραφο ρεπορτάζ (=η θέση του esos.gr) λέει μια πρόταση. Αν δνε το έχετε καταλάβει, εδώ και πολλές ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ , ο κλάδος ΔΕΝ έχει προτάσει. Μόνο ΟΧΙ ξέρει να λέει ηρωϊκά «σαν του Μεταξά» (μετά συγχωρήσεως) Είναι πράγματα αυτά; Η εκάστοτε εξουσία λέει Α και η ΟΛΜΕ «όχι στο Α» Θα πάει κάτω -κάτω αυτό; Πιθανόν. Η δυναμική συγκρότησης του συνδικαλισμού δνε επιτρέπει ποιοτικές επεμβάσεις. Λογικές παρεμβάσεις. Μακρόπνοες. Πάγιες αρχές. Είναι δυνατόν με μπουμ ταρατατζούμ και ντουντούκες να κάνουμε προτάσεις για την εκπαιδευτική πολιτική. Είναι δυνατόν να καλείται η ΟΛΜΕ για διάλογο και να μην συμμετέχει; Έστω ως διάλογο κωφών; Από την άλλη, μερικές ηγεσίες είναι δυνατόν να μην καλούν ούτε την ΟΛΜΕ έστω και σε προειλημμένες αποφάσεις; (Αυτό το τσίρκο είναι πολύ γνώριμο στην Ελλάδα) Τελικά όμως έχουμε μάθει να διατυπώνουμε προτάσεις βάσει αρχών και ιδεολογιών (αναπόφευκτο) ΄Ναι, οι προτάσεις είναι πολιτικές, κομματικές, ιδεολογικές, κοινωνικές, εκφράζουν συμφέροντα ορατά ή αόρατα, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ! Είναι δυνατόν να λέμε «ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΤΕΤΟΙΟΣ Ε!»
Δεν νομίζω ότι η πραγματικότητα μπορεί να περιγραφεί με σοβαρότερη προσέγγιση, διότι θα χανόταν το γελοίον του πράγματος που δεσπόζει πολλές δεκαετίες.
Ωστόσο, ποτέ δεν είναι αργά. Ας επιλεγεί ως εργαλείο η Δημοκρατική εκπροσώπηση των πάντων και ας αρχίσουν διάλογο από μηδενική βάση με συγκεκριμένες προτάσεις με προοπτική σύνθεσης. Όχι προαποφασισμένης. Όχι προοπτική καπελώματος. Ας τα βρει η Κοινωνία με τον εαυτό της. Ας διαρκέσει αυτός ο διάλογος. Κι ας μην συγκλίνει. Να είναι όμως εφ΄όλης της ύλης και ας διαρκέσει και 3 χρόνια. Έτσι κι αλλιώς έχουμε φάει δεκαετίες ομφαλοσκοπώντας.
Μια προσπάθεια καθολική να σώσουμε την Ελληνική Κοινωνία. Αν δεν σωθεί μέσω της Εκπαίδευσης πώς αλλιώς θα μπορέσει να σωθεί;

 
πληροφορικάριος
01 Δεκ 2016 15:18

Υποθέτω ότι το ΑΣΕΠ θα είναι αντικειμενικό έτσι και ότι κάποιος θα μπορεί να δει το "γραπτό" του;

 
ENEOS
01 Δεκ 2016 15:45

Πράγματι πολύ πρωτότυπη ιδέα να εφαρμοσθεί το rotation και στην Εκπαίδευση!
Μάλιστα θα είναι ιδιαίτερα αποδοτική και καθόλου αγχωτική, αφού μέχρι να καταλάβεις τι συμβαίνει σε μια θέση θα περνάς στην επόμενη.
Μόνο να προτείνω να κάθονται για λιγότερα χρόνια σε κάθε θέση οι Εκπαιδευτικοί ώστε να προλαβαίνουν μέχρι να συνταξιοδοτηθούν (λέμε τώρα) να περνάνε από όλες τις θέσεις. Ακόμα πιο καλά να περιλαμβάνει και όλη την ιεραρχία μήπως μπορέσουν μερικοί και γίνουν έστω για λίγο Γ.Γ., ΥΦ, ΥΠ, κτλ.
Μήπως θα ήταν πιο τίμιο γράφονταν: "Φύγετε εσείς να έρθουμε εμείς ! "

 
anonymos
01 Δεκ 2016 16:12

εμένα το πτυχίο μου γιατί δεν γράφει εκπαιδευτικός ??? τα δικά σας γράφουν ?

 
Takis
01 Δεκ 2016 16:15

Καλύτερη αξιολόγηση από τον σύλλογο δεν υπάρχει.

 
V.
01 Δεκ 2016 16:30

Με τις θητείες θα εχουμε στελέχη οργανικά συνδεδεμένα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Εχουμε συμβούλους που δεν έχουν διδάξει με τα νέα βιβλία ! Μια καλη λύση θα ήταν μέχρι δυο συνεχόμενες θητείες σε οποιαδηποτε θεΣη ευθύνης ( σύμβουλος , περιφερειακός , μέχρι και διευθυντής σχολείου ), μια θητεια στην τάξη και μετα ξανα το δικαίωμα για ανάληψη θέσης ευθύνης για δυο θητειες . Ολοι πρεπει να αναβαπτιζονται στην τάξη και στην μάχιμη εκπαίδευση για να μπορουν να υπηρετούν καλυτερα την θεΣη ευθύνης τους .

 
dim
01 Δεκ 2016 16:56

Πρόκειται για μία πρόταση προς συζήτηση, δεν διεκδικεί το αλάθητο, που κατέθεσα ως σχόλιο σε κάποιο σχετικό άρθρο, και με έκπληξη το είδα ως επίκαιρη άποψη του esos. Από τα σχόλια που διαβάζω δεν βλέπω προτάσεις παρά μόνο εύκολη κριτική. Όσον αφορά στις θητείες να θυμίσω ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ μέχρι 2 θητείες μπορεί να ηγηθεί της χώρας του. Άραγε γιατί; Γιατί κάποιοι/οιες θεωρούν τον εαυτό τους αιώνια ικανότερο από τους άλλους; Αγαπητέ κ. Κostas, o εκπαιδευτικός της τάξης δεν ασκεί θέση ευθύνης για να λήξη η θητεία της και να συνταξιοδοτηθεί αντίθετα από τα στελέχη που ασκούν καθορισμένες θητείες και έπειτα οφείλουν να επιστρέψουν στο εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό έργο τους στις σχολικές μονάδες μετά τη λήξη τους.
Θα συμφωνήσω, εν μέρει, με τον κ. Σάρρο γιατί αρκετές φορές η αυταρχική άσκηση διοίκησης μόνο από τη «βάση» μπορεί να απορριφθεί και σε αρκετά σχολεία στελέχη με αυτό το στυλ ηγεσίας δεν ψηφίστηκαν. Βέβαια όσοι βρίσκονται κοντά στην πραγματικότητα έζησαν και τις πελατειακές σχέσεις στελεχών και ψηφοφόρων στην διαδικασία επιλογής στελεχών.
Ο εκπαιδευτικός σήμερα φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις να συνεχίζει τις σπουδές, να επιμορφώνεται στην Ελλάδα μόνο για να φύγει από τη διδακτική πράξη και να φθάσει σε θέσεις ευθύνης μέχρι να συνταξιοδοτηθεί. Εδώ μάλλον κάτι πρέπει να αλλάξει εάν θέλουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο στην εκπαιδευτική πράξη.

 
LIA
01 Δεκ 2016 19:17

Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί ως προς τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά, δεν θα έπρεπε να ήταν προυπόθεση το μεταπτυχικό στη διοίκηση σχολικών μονάδων για την θέση στελέχους διοίκησης όπως γίνεται στο εξωτερικό ή έστω τέτοια μεταπτυχιακά- και όχι άσχετα με τη διοίκηση- να μοριοδοτούνται περισσότερο;

 
Αρίσταρχος
01 Δεκ 2016 21:22

Ωραία απορία «Τι παραπάνω θα προσφέρει κάποιος μετά από αυτές τις θητείες σε θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση;» !!! Μάλλον ότι μπορεί ένας βουλευτής, ένας διευθυντής επιχείρησης κλπ… Αν εξομοιώνετε κάποιον σε θέσης ευθύνης με πλανητάρχη οι εκπαιδευτικοί λάθος δουλειά διαλέξανε… και εξάλλου δεν γίνετε πουθενά αλλού…

«Ας μην ξεχνάμε το πτυχίο γράφει "εκπαιδευτικός" και όχι "διευθυντής”.» Πολύ θα ήθελα να δω ένα πτυχίο να γράφει κάπου τη λέξη εκπαιδευτικός. Σαν δημόσιοι υπάλληλοι διορίζονται σε μόνιμες θέσεις του Υπουργείου Παιδείας, άλλωστε δεν υπάρχει πουθενά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα τέτοια ειδικότητα για διορισμό.

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον να έχει πάρει Διδακτορικό και να μην μπορεί να γράψει σε εξετάσεις .

Πρόταση; Μοριοδότηση κριτηρίων και Δομημένη Ηχογραφημένη συνέντευξη από συμβούλιο επιλογής όπως γίνεται σε κάθε επιχείρηση.

 
katia
01 Δεκ 2016 22:25

Η επιλογή των Σχ. Συμβούλων αν και πέρασε από σαράντα κύματα, από σταθερά μετρήσιμα αλλά και συνεκτιμώμενα κριτήρια και απλή συνέντευξη ή γραπτές εξετάσεις σε ΑΣΕΠ ή τέλος σε συνέντευξη με σενάρια και τελευταία με απαραίτητη προϋπόθεση το περιβόητο Πιστοποιητικό Καθοδηγητικής Επάρκειας (το αντίστοιχο με των Διευθυντών Εκπαίδευσης της Διοικητικής Επάρκειας) και έξτρα αξιολόγησή, πάντα έμενε πέρα από τα στενά κομματικά πλαίσια, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε με τις επιλογές των Περιφερειακών Διευθυντών . Υπήρχε μια διαδικασία που λίγο πολύ σεβόταν τα Συμβούλια Επιλογής Σχ. Συμβούλων. Γιατί τώρα υπάρχει η πρεμούρα να υποβαθμιστούν τα μετρήσιμα κριτήρια και να ανακατευτεί η τράπουλα, είναι σαφές ότι γίνεται για μια συγκεκριμένη σκοπιμότητα.
Πρέπει επίσης, να σκεφτούν αυτοί που κάνουν προτάσεις για τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης, ότι δεν μπορούν να μιλούν με ελαφρότητα, πχ "οι θητείες των στελεχών να διαρκούν 2ή 3 φορές" και ότι πάλι αυτό θα προσκρούσει στην αρχή της αξιοκρατίας και της ισότητας των εκπαιδευτικών στις ευκαιρίες, τη στιγμή μάλιστα που οι τελευταίοι θα διαθέτουν υψηλά προσόντα.
Πρέπει επίσης, να σκεφτούν πως είναι δυνατόν κάποιον που αποκτά εμπειρία και ξοδεύει η πολιτεία για την επιμόρφωσή του στην διάρκεια της θητεία του, αντί να τον εκμεταλλευτεί και να κερδίσει από αυτόν η εκπαίδευση θα τον στείλει στο σπίτι του. Αντίθετα, θα έπρεπε να τον αξιολογεί με βάση το έργο του πια κι όχι σαν να ήταν η πρώτη του εκλογή και μόνον όταν κρινόταν ανεπαρκής σαν στέλεχος να έχανε τη θέση του.
Όλα τα άλλα που προτείνονται είναι κατά τη γνώμη μου εκ του πονηρού.

 
Ηλίας
01 Δεκ 2016 22:53

Ωραία ιδεά! Ιδέα όμως πάραυτα... Ίσως καλύτερη σαν ιδέα από αυτά που έχουμε εφαρμόσει μέχρι τώρα.

Και ας ανακαλύψουμε και πάλι τον τροχό! Στην Ελλάδα δεν είναι πως δεν μπορούμε να βρούμε αξιοκρατικές διαδικασίες. Το πρόβλημα είναι πως και τις πιο αξιοκρατικές από αυτές (π.χ συνέντευξη) φροντίζουμε να τις κάνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε και πάλι να μπορούμε, σε μεγάλο βαθμό, να τοποθετούμε (ή έστω να πριμοδοτούμε δυσανάλογα) αυτούς που θέλουμε. Εδώ και σε μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις περνάει η "γνωριμία".

Αυτό που λείπει είναι η βούληση να ξεκολήσουμε, ως κοινωνία, από τη νοοτροπία των πελατειακών σχέσεων και του "γνωστού".

 
Γιώργος Δήμου
01 Δεκ 2016 22:58

Μαντεύω ότι συγγραφέας του ανυπόγραφου αυτού άρθρου δεν είναι και ούτε υπήρξε διευθυντής σχολείου και μάλλον ούτε και υποδιευθυντής.
Κατ΄ αρχήν δεν έχω αντίρρηση για τις εξετάσεις, όμως αυτές είναι ενδεικτικές των θεωρητικών γνώσεων των υποψηφίων (τις οποίες φυσικά και πρέπει να κατέχουν), αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν ουσιαστικό εφόδιο για τον μελλοντικό διευθυντή του δημοτικού σχολείου. Όμως:
Αναφέρεται η "επικοινωνία", η οποία φυσικά δεν αξιολογείται με γραπτές εξετάσεις, αλλά κατά τη γνώμη μου με συνέντευξη ή ελεύθερη συζήτηση ενώπιον επιτροπής. Οι επικοινωνιακές (ή απλά κοινωνικές) δεξιότητες του υποψηφίου μπορούν να εκτιμηθούν καλύτερα και ακριβέστερα μέσω συνέντευξης παρά με γραπτή εξέταση.
Αναφέρεται η "εκπαιδευτική διοίκηση". Καλά... Στο ελληνικό σχολείο μάλλον δεν υπάρχει ανάγκη για τέτοιου είδους γνώσεις, όχι διότι τις απαξιώνω, αλλά διότι η στυγνή ιεραρχική διοικητική διάρθρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και η παντελής έλλειψη αυτονομίας της σχολική μονάδας καθιστούν άχρηστη γνώση κάθε τέτοια περί εκπαιδευτικής διοίκησης. Μάλιστα την καθιστούν κατά περίπτωση και επικίνδυνη, για όποιον πιστέψει ότι μπορεί να εφαρμόσει αρχές management στην καθημερινή διοικητική πρακτική.
Διαβάζω περί "διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού" και αυτόματα μου έρχεται στο νου ότι ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας είναι δέσμιος του παρόντος ιδιόμορφου συστήματος επιλογής στελεχών και δεν μπορώ παρά να χαμογελάσω. H διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού προϋποθέτει και σύγκρουση. Η σύγκρουση αυτή καθαυτή δεν είναι κάτι κακό, είναι μέσα στη ζωή μας. Ο τρόπος που διαλέγεις κάθε φορά να αντιπαρέλθεις τη σύγκρουση μπορεί να είναι (και για πολλούς είναι) κακός. Όμως στην περίπτωσή μας η σύγκρουση είναι απαγορευμένη λέξη, όταν αυτός με τον οποίο συγκρούεσαι το θεωρεί στη συνέχεια ως κριτήριο επιλογής. Οπότε για ποια διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού μιλάμε;
Αντίθετα δεν είδα πουθενά κάτι που εγώ το θεωρώ εκ των ων ουκ άνευ για τη θέση αυτή. Γνώσεις ειδικής αγωγής. Και όχι περιστασιακές, αλλά κάποιου είδους εξειδίκευση, από μεγάλης έκτασης σεμινάριο, έως μεταπτυχιακό. Σήμερα δυστυχώς στα σχολεία μας, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι οι συμπεριφορές-πρόβλημα (όχι προβληματικές συμπεριφορές όπως συνηθίζεται). Το bullying, η απόσυρση, η ΔΕΠΠΥ, συμπεριφορές που αποζητούν προσοχή, είναι κάποια ζητήματα που καλείται καθημερινά να αντιμετωπίσει το σχολείο. Ο σχολικός σύμβουλος είναι πνιγμένος στα πολλά του καθήκοντα και είναι ανθρωπίνως αδύνατο να επιλαμβάνεται κάθε ζητήματος. Μόνο ο διευθυντής μπορεί σε μια σχολική μονάδα να προσφέρει την κρίσιμη υποστήριξη που χρειάζεται ο μαθητής κι ο εκπαιδευτικός σε καθημερινά ζητήματα συμπεριφοράς. Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο σε κάθε σχολείο είναι οι μαθησιακές δυσκολίες. Κι εδώ ισχύουν τα ίδια. Ο διευθυντής με γνώσεις ειδικής αγωγής μπορεί να υποστηρίξει μαθητές και εκπαιδευτικούς. Βέβαια εάν υπάρχει εκπαιδευτικός ΕΑΕ, τα πράγματα είναι πιο εύκολα, όμως όλα τα σχολεία δεν διαθέτουν αφενός και αφετέρου η συνεργασία εκπαιδευτικού ΕΑΕ και διευθυντή δίνει καλύτερα αποτελέσματα. Το τελευταίο συμβαίνει και στο σχολείο μας. Και φυσικά η καθημερινή συνεργασία ή «συνεργασία» με τους γονείς, απαιτεί τέτοιου είδους γνώσεις, για να μπορέσεις να ενημερώσεις, να κατευθύνεις και να υποστηρίξεις σωστά κατά περίπτωση.
Τέλος, δεν μπορώ να καταλάβω αυτήν την εμμονή με το όριο στη θητεία. 2 θητείες ή 6-8 χρόνια ή κάτι άλλο, δεν μπορώ να καταλάβω τι προσφέρει σε μια σχολική μονάδα. Το σχολείο το διοικεί ο σύλλογος διδασκόντων, ας το πάρουμε όλοι απόφαση. Δεν υπάρχει η αρχή του ενός ανδρός. Ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει από κοινού τις δράσεις, τον τρόπο υλοποίησης και ό,τι άλλο σχετίζεται με τη σχολική ζωή. Ο διευθυντής μπορεί να εισηγείται, σίγουρα συντονίζει, έρχεται σε επαφή με όποιον εξωσχολικό παράγοντα σχετίζεται με τις σχολικές δράσεις, έχει την «υψηλή εποπτεία», αλλά μέχρι εκεί. Με το ίδιο σκεπτικό και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αλλάζουν σχολείο μετά από 6-8 π.χ. χρόνια, διότι «δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε παραπάνω» στη σχολική μονάδα. Ένας διευθυντής αρχίζει να αποδίδει όπως πρέπει μετά την πρώτη του θητεία και μπαίνει κανονικά «σε πλήρη λειτουργία», μετά τη δεύτερη. Σας το αναφέρω από προσωπική πείρα, από τον εαυτό μου αλλά και από άλλους συναδέλφους διευθυντές. Δεν είναι αποτέλεσμα έρευνας, για να προλάβω μερικούς. Θα είχαν όμως ενδιαφέρον τα αποτελέσματα μιας τέτοιας έρευνας.
Και τέλος, για την κατακλείδα του ανώνυμου άρθρου «Ας μην ξεχνάμε το πτυχίο γράφει "εκπαιδευτικός" και όχι "διευθυντής”». Μήπως είναι καλύτερα να έχουμε διευθυντή-manager από τον ιδιωτικό τομέα; Όχι φυσικά. Ούτε και ο διευθυντής απεμπολεί την εκπαιδευτική του ιδιότητα όντας στέλεχος και όχι εκπαιδευτικός της τάξης. Και το διδακτικό του ωράριο έχει (ακριβώς για το λόγο αυτόν) και μέσα σε σχολείο ζει και όχι σε κάποιο γραφείο Διεύθυνσης ή Περιφέρειας. Ας σταματήσουμε λοιπόν τέτοιου είδους αιτιάσεις, διότι μόνο εκ του πονηρού μπορεί να είναι.
Και μια και αναζητούνται και προτάσεις, ο τελευταίος τρόπος επιλογής στελεχών με συνέντευξη ήταν ό,τι πιο τίμιο και δίκαιο έχει υπάρξει στην επιλογή στελεχών. Η συνέντευξη έγινε πριν τη δήλωση προτιμήσεων, για να μην παιχτούν παιχνίδια και επίσης είχε τα εχέγγυα του αδιάβλητου, με τη μαγνητοφώνηση και το δικαίωμα ένστασης με απτά -μαγνητοφωνημένα- στοιχεία. Γνώμη μου είναι ότι ο Νόμος 3848/2010 πρέπει να επιστρέψει αυτούσιος.

 
E. K.
01 Δεκ 2016 23:43

Η θητεία ισχύει για τον "πλανητάρχη" δύο συνεχόμενες θητείες, τον πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, ίσχυσε για τους αιρετούς Νομάρχες. Στην εκπαίδευση ισχύει μία θητεία για τον Πρύτανη και Κοσμήτορα (4 χρόνια), έως δύο συνεχώμενες θητείες για τους προέδρους των τμημάτων (2* 2 χρόνια) και με συμβολική αμοιβή. (Όχι 900σάρια και 500σάρια). Συμφωνώ μετον @V, dim και Takis.

 
anon
02 Δεκ 2016 00:36

Προς anonymos και Αρίσταρχος

Μονο στα πτυχία των αποφοιτων της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και της ΑΣΠΑΙΤΕ (των ΤΤΕ, οχι του ΕΠΠΑΙΚ) αναφερεται στο χορηγουμενο πτυχίο ρητά ο τιτλος "Εκπαιδευτικός"

 
sun
02 Δεκ 2016 00:49

Άρχισαν τα όργανα. ΄Ολοι μου θυμίζουν δημοσιεύματα και σχόλια λίγο πριν τις αλλαγές στελεχών. ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΕΧΕΙ ο καθένας στο ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ . Αναρρωτηθηκε κανείς αν και πόσες από τις θέσεις αυτές των στελεχών έχει αποτιμηθεί το έργο τους η ανάγκη διατήρησής τους και αν θα πρέπει να υπάρξουν ΝΕΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΑΥΤΩΝ Η Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ. Βλέπω επίσης την ίδια αντιπαράθεση για τον τρόπο και την διαδικασία ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ. Η λύση ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ που αφήνει στην πάντα ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ τις κομματικές επιλογές ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ 1.... η ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΕ ΩΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. 2.... -ΜΕΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ- ΚΑΙ 3......... ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ . 4....... Ανώτατο όριο θητείας στελέχους για την ίδια θέση τα τέσσερα χρόνια 2 συν δύο. ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ........ ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΙΣ ΦΑΤΣΟΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ .....ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΔΕΞΙΟΙ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ......... ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΚΑΙ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΕΣ...... μαζί με ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ..... ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ.

 
Παπαχρηστος Κωστας
02 Δεκ 2016 01:10

Μονο θλιψη, περισυλλογη και αποριες προκυπτουν απο τις σκεψεις και τις τοποθετησεις. Σκεφτομαι αν οι εκπαιδευτικοι που τοποθετουνται και γραφουν αυτα που γραφουν γνωριζιυν στοιχειωδως τι συμβαινει στις αλλες χωρες της ΕΕ. Και διεθνως. Ελεος.

 
Kostas
02 Δεκ 2016 14:49

Κατα πολλους απο τους γραφοντες οι θεσεις ευθυνης πρεπει να δινονται εκ περιτροπης οπως οι διαχειριστες πολυκατοικιων και δεν απαντουν σε ποια χωρα γινεται αυτο γιατι δεν γινεται πουθενα.Δεν γινεται ουτε καν στη χωρα μας στον υπολοιπο δημοσιο τομεα.Με τετοιες ιδεες ,της μιζεριας ,του ισοπεδωτισμου προς τα κατω και για αλλα γιναμαι διεθνεις επαιτες και παρακαλαμε για δανεια που αν δεν παρουμε εχουμε καταρευσει την ιδια μερα.Και ζηταμε δανεια απ αυτους που δεν εχουν ουτε θητειες ουτε την μιζερια του να μισεις και να προσπαθεις να γκρεμισεις κατι που δεν εχεις.Και να βριζεις και αυτους που σε δανεισαν.Η Κυπρος που τα στελεχη της εκπαιδευσης δεν επιστρεφουν στην προηγουμενη θεση βγηκαν απο το μνημονιο,οπως και η Ιρλανδια κλπ.Αφου υπαρχουν τετοιες παγκοσμιως απορριπτεες ιδεες 100 μνημονια και λιγα ειναι.Τι φταιμε ομως ολοι οι αλλοι

 
ekpaideytikos
02 Δεκ 2016 15:43

Γίνονται τόσα σχόλια επί ενός κειμένου, του οποίου δεν γνωρίζουμε τον συντάκτη. Είναι φορέας; Είναι πανεπιστημιακός; Είναι εκπαιδευτικός; Επειδή δεν είναι είδηση αλλά άποψη, φαντάζομαι ότι δεν είναι της σύνταξης του esos. Απλά για ενημέρωση το ερώτημα.

 
patra
02 Δεκ 2016 17:51

Το νέο σύστημα θα μοιάζει με την εκ περιτροπής κυκλοφορία στο δακτύλιο!
Έτσι θα βολευτούν άπαντες, θα έρθει η σειρά τους, τι πιο απλό!
Είναι προφανές ότι αυτό θα είναι το ΝΕΟ κόλπο του ΣΥΡΙΖΑ για να κλείσει τα στόματα των εκπαιδευτικών στην όποια διαδικασία επιλέξει η νομενκλατούρα.
Γελάω με το "ας τολμήσει ο υπουργός ...."!
Στα εναπομείναντα έτη διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ πόσοι από τους ψηφοφόρους του μπορούν να γίνουν Δ/τες σχολείων, πόσους ψήφους θα του φέρουν;
Αυτό θα είναι το κριτήριο. Τι ψάχνουμε!

 
Νικος
02 Δεκ 2016 19:21

Το πιο περίεργο είναι ότι έχουμε ανάρτηση με υπέρτιτλο "Επίκαιρη άποψη" χωρίς να αναφέρεται ο συντάκτης τής άποψης. Μήπως το ESOS έχει πάρει διαζύγιο από τη δημοσιογραφική δεοντολογία;

Επίσης δεν κατάλαβα για ποιό λόγο η άποψη αυτή χαρακτηρίζεται "τολμηρή". Επειδή θα ταιριάζει "γάντι" στις προδιαγραφές του (άγνωστου) συγγραφέα της ή επειδή αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία;

 
Γιάννης Πλατάρος
02 Δεκ 2016 23:36

Επειδή έγραψα «συμφωνώ κατ΄αρχήν» με το σημείωμα, εννοούσα το πρώτο μέρος των διαδικασιών διαγωνισμού.
Το όριο θητείας στα στελέχη είναι κάτι παραπάνω από γελοίο και αντιδημοκρατικό.
Πιο αντιδημοκρατικό, είναι να φέρονται ως παραδείγματα οι Πρόεδροι Αμερικής και Ελλάδος ως πρότυπα .
Τι δουλειά έχει η θητεία ενός που φτιάχνει νόμους με έναν που εφαρμόζει τους εκάστοτε νόμους;
Αυτός που φτιάχνει νόμους ή έχει νομοθετική πρωτοβουλία ή εγκρίνει νόμους ή έχει ύψιστη εξουσία, τελειώνει κάποτε την επινοητικότητά του και τα πειράματά του να φτιάξει την κοινωνία, μαθαίνει στο μέλι (εξουσία) και νομοτελειακά φθείρεται. Εξ ών και οι πρόβλεψη των Συνταγμάτων για όριο θητείας.
Τι σχέση έχει αυτό με τον εφαρμοστή των εκάστοτε νόμων που πρέπει να εφαρμόζει κάθε φορά καλά ανεξαρτήτως προσωπικών στάσεων; Τι δουλειά έχει ο Δημόσιος υπάλληλος που αμείβεται γλίσχρα , δουλεύει με ωράριο, λογοδοτεί σε προϊσταμένους με πάγιο νομικό σύστημα, με τους διαχειριστές της ύπατης εξουσίας και συμφερόντων; Τι δουλειά έχει η αντιπροσωπευτικότητα με την ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ; Τι νόημα έχει να φύγει ένας Εκπαιδευτικός από θέση ευθύνης που έχει εμπειρία και πτυχία και επιμορφώσεις και γνώσεις για να πάρει στην θέση του άλλος με υποδεέστερα προσόντα; Το ζητούμενο είναι να λειτουργεί η διοίκηση ΒΕΛΤΙΣΤΑ. Αυτό με τους κόφτες δεν επιτυγχάνεται. Είναι κάποιος άριστος και δεν πήρε θέση ευθύνης; Να κάνει ένσταση, να υπάρξει διαφάνεια στην εφαρμογή της αξιοκρατίας, να βελτιωθεί ο νόμος, να υπάρξει δράση προς τον στόχο και σκοπό που είναι η αριστεία στην Διοίκηση. Η Δημοκρατία αφορά ΑΛΛΑ. Υπάρχει το αίτημα της αντιπροσωπευτικότητας. Να βγει και ο αγράμματος Βουλευτής, να βγει και το ξ#&*λο Βουλεύτρια, να βγει και το ζώο, να βγει και ο ανίκανος, αν το πει ο κυρίαρχος λαός. Αυτό το πολίτευμα υπηρετούμε. Έτσι πρέπει, γιατί δεν έχουμε καλύτερο. Εξ άλλου με θητεία είναι, αν δεν είναι καλοί, πάνε σπίτι τους. Την τρίτη φορά πάνε σπίτι τους ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, διότι η μεγάλη παραμονή σε θέσεις ΕΞΟΥΣΙΑΣ, έχει αποδειχθεί στατιστικώς , ότι ΔΙΑΒΡΩΝΕΙ τα πρόσωπα, και αν ένας είναι απολύτως τίμιος, την τρίτη τετραετία λαμογιοφέρνει , ενώ αν είναι ήδη λαμόγιο εξελίσσεται σε Νονό. Το ξέρουν οι σοφοί Αμερικάνοι αυτό (που τους κοροϊδεύαμε ως «Αμερικανάκια») και το έβαλαν στο Σύνταγμά τους!
Εξ άλλου, δεν χάθηκαν οι ικανοί μέσα στο πλήθος των πολιτών.
Στο πλήθος των εκπαιδευτικών, όμως οι ικανοί, ασκούν τα εντελλόμενα των αιρετών μέσω της νομοθεσίας , η άσκηση των καθηκόντων τους ΔΕΝ παράγει πολιτικές αποφάσεις ή χρήμα, η γνώση τους ΔΕΝ είναι του τύπου «ξέρω που θα περάσει ο δρόμος που ΘΑ σχεδιάσουμε, τρέξε να αγοράσεις κοψοχρονιά βοσκοτόπια μέσω υπεράκτιων ανώνυμων αφορολόγητων εταιρειών, που θα αποζημιωθούν Χ10 όταν περάσει ο δρόμος (Δεν αποζημιώνονται με αντικειμενικές αξίες) Ο Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός, ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ για να υπάρχει πρόβλεψη ΚΟΦΤΗ ΣΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥΣ! ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟΥΣ, ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ, ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΥΣ, ΛΟΓΟΔΟΤΟΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΜΕΙΝΟΥΝ ΙΣΟΒΙΟΙ!

Βάζω τα δυνατά μου, να αποδείξω τα αυτονόητα, σε ένα κοινό μορφωμένων, διότι η ανειλικρίνεια των απόψεων και το σκοπούμενον ιδιοτελές του πράγματος, φωνάζει από μακριά.
Ευτυχώς που υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι που καταλαβαίνουν πολύ καλά και επιχειρηματολογούν άριστα...

 
Mr Νίκος
04 Δεκ 2016 18:29

Τόσο ο αρθρογράφος, όσο και οι περισσότεροι σχολιαστές έχουν ένα και μόνο ζητούμενο, να φύγουν οι τωρινοί και να έρθουν οι επόμενοι. Ίσως γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι με κάτι τέτοια θα είναι μέσα στους επόμενους

 
dim
05 Δεκ 2016 15:04

Mεγάλη σημασία δίνεται στο ποιος λέει κάτι παρά στο «τι» λέει! Μήπως οι πιο πολλοί που γράφετε κατέχετε ήδη θέσεις ευθύνης και δεν επιθυμείται καμία αλλαγή; Για αναλογιστείτε, εκτός εάν δεν θυμάστε τι γίνονταν στα προηγούμενα χρόνια. Πώς γίνεται στην Ελλάδα ισόβια ικανότεροι να έχουν πάντα την καλύτερη βαθμολογία στη συνέντευξη από το συμβούλιο επιλογής στελεχών; Αρκετές φορές, μάλιστα, υποψήφιοι χωρίς ιδιαίτερα τυπικά προσόντα «αρίστευαν» ενώ άλλοι με υψηλά τυπικά προσόντα «πάτωναν» ή μεταξύ υποψηφίων με ίσα προσόντα κάποιοι συνεχώς υπερτερούσαν. Πού δεν ήταν άραγε καλοί; Στην «επικοινωνία» ή στις «πολιτικές, συνδικαλιστικές γνωριμίες»; Το νέο σύστημα τι έκανε; Μετατόπισε την επιλογή στη μυστική ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων σε αρκετές περιπτώσεις με όρους , συνδικαλισμού, αναξιοκρατίας, αποκλεισμών και «δημοφιλίας». Ουσιαστικά και το νέο σύστημα, όπως και το παλιό, άλλαξε μικρό ποσοστό των ήδη υπηρετούντων στελεχών. Σίγουρα, τέλειο σύστημα επιλογής δεν μπορεί να υπάρξει αλλά ας περιορίσουμε όσο μπορούμε την αναξιοκρατία. Η πρόταση αυτή τη φιλοσοφία έχει και δεν κρύβει φαντάσματα. Τα αδύνατα σημεία του παρελθόντος επιχειρεί να διορθώσει χωρίς καμία σκοπιμότητα.
Όσον αφορά στις θητείες πολύ εύκολα κάποιοι ποδοσφαιροποίησαν (rotation) την πρόταση που βέβαια έχει και τις αδυναμίες της. Οι θέσεις ευθύνης μπορεί να μην παράγουν πολιτικές αποφάσεις αλλά όμως εφαρμόζουν, εσωτερικεύουν τις παραπάνω αποφάσεις και διαμορφώνουν, ασκούν τη δικής τους εσωτερική πολιτική.
Τέλος η πρόταση δεν διεκδικεί το θέσφατο αλλά αποτελεί μία ιδέα για δημιουργική συζήτηση για την άσκηση διοίκησης με αξιοκρατικά κριτήρια από τους ικανότερους. Γιατί μη μου πείτε πως δεν γνωρίζεται περιπτώσεις όπου κάποιοι/ες χωρίς ιδιαίτερο κόπο και επιμόρφωση αναρριχήθηκαν σε θέσεις ευθύνης εκμεταλλευόμενοι και τα δύο συστήματα.

 
ΑΝΔΡΕΑΣ
11 Μαρ 2017 11:27

οι ξένες γλώσσες γιατί να δίνουν μόρια?

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.