Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Σε δύο κατευθύνσεις η αξιολόγηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Έρχεται πολυνομοσχέδιο “σκούπα”
Δημοσίευση: 02/12/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πολυνομοσχέδιο “σκούπα”, θα ετοιμάσει ο υπουργός  Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:

1ον: Την αυτοαξιολόγηση των σχολικών  μονάδων και αξιολόγηση των 20.000 στελεχών εκπαίδευσης.

2ον: Τα ΚΕΔΔΥ

3ον: Το Κρατικό Πιστοποιητικό  Γλωσσομάθειας

4ον: Την επάρκεια χορήγησης διδασκαλίας ξένων γλωσσών

5ον: Τις βιβλιοθήκες

6ον: Τα Ιδιωτικά Σχολεία.

7ον: Διοικητική Αυτονομία των σχολικών μονάδων

Η αξιολόγηση

Η Αξιολόγηση περιλαμβάνει δύο κατευθύνσεις:

Α. Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Β. Αξιολόγηση όλων των στελεχών εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένου και των Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων.

Η Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων δεν θα περιλαμβάνει εκθέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης ή άλλων οργάνων, αλλά θα είναι μια διαδικασία εντοπισμού αδυναμιών και λήψεις μέτρων για τη βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης θα έχει δύο στάδια:

α/ Αλλαγή διαδικασίας και κριτηρίων επιλογής όλων των στελεχών εκπαίδευσης με στόχο να μπει στην άκρη κάθε κομματική ή άλλη παρέμβασή από τον Υποδιευθυντή του σχολείου, μέχρι και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.

β/ Το καθηκοντολόγιο κάθε κατηγορίας στελέχους  θα τροποποιηθεί, κυρίως των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με την πιο μεγάλη “εμπλοκή” στα πράγματα των Συλλόγων Διδασκόντων.

Ολα τα παραπάνω θα προωθηθούν νομοθετικά, αφού πρώτα υπάρξει εξαντλητικός διάλογος μεταξύ του υπουργού Παιδείας των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.

Μετά την ανακοίνωση των προγραμματικών δηλώσεων από τον κ. Γαβρόγλου που θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, θα  ξεκινήσει διάλογος σε κοινοβουλευτικό επίπεδο και σε επίπεδο εμπλεκόμενων φορέων.

Σχόλια (16)

 
geo
02 Δεκ 2016 09:28

Δεν καταλαβα καλα; Οι εκπαιδευτικοι της ταξης δεν προβλεπεται να αξιολογηθουν; Τι ειδους αξιολογηση ειναι αυτη;

 
Ερωτήματα
02 Δεκ 2016 09:39

Γιατί έχω την υποψία ότι αυτή η αξιολόγηση συνδέεται με την απόφαση του ΣΤΕ για την επιλογή-εκλογή διευθυντών; Με αυτήν την αξιολόγηση θα τους νομιμοποιήσει.

 
ΗΡΑ
02 Δεκ 2016 10:01

Λίγη τσίπα δεν έχετε πάνω σας και μας κοροϊδεύετε πάλι φόρα παρτίδα; Για ποια "ανακοίνωση των προγραμματικών δηλώσεων ... την ερχόμενη εβδομάδα" μας τζαμπουνάτε ξανά και ξανά; Από ποιον; Από το νέο Υπουργό Παιδείας ο οποίος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ε.ΣΥ.Π., πριν υπουργοποιηθεί, διέπρεψε στο ρόλο του "εργολάβου των διαρροών"; Για ποιο "εξαντλητικό διάλογο" μας μιλάτε; Ξανά μανά τα ίδια και τα ίδια; Πέρυσι τέτοιον καιρό με βαρύγδουπες ανακοινώσεις αρχίσατε τον "Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο" και επί ένα εξάμηνο μας ζαλίσατε με διάφορες συχνά αντικρουόμενες ανακοινώσεις. Στο διάλογο αυτό οι άμεσα "εμπλεκόμενοι φορείς" (= Δ.Ο.Ε./Ο.Λ.Μ.Ε.) δεν συμμετείχαν καταγγέλλοντας τον δικαίως ως προσχηματικό. Παρά ταύτα τον περασμένο Ιούνιο καταλήξατε - λέμε τώρα - σε ορισμένα συμπεράσματα και πορίσματα. Και τώρα μας αραδιάζετε πάλι τα ίδια; Αυτό δεν είναι πολιτική και μάλιστα στο όνομα της Αριστεράς - λέμε τώρα - αυτό είναι Ύβρις ! Αλήθεια, στον ... εξαντλητικό αυτό διάλογο που προτίθεται να δρομολογήσει ο νέος Υπουργός θα συμμετέχει το Ε.ΣΥ.Π. και ο Πρόεδρός του;...

 
Κώστας Λ.
02 Δεκ 2016 10:47

Γιατί να γίνονται υποδιευθυντές μόνο όσοι έχουν οργανική θέση στο σχολείο; Έτσι αποκλείονται πάρα πολλοί ικανοί από θέσεις ευθύνης, ενώ κατά κανόνα τώρα επιλέγονται όσοι δεν συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο!

 
a
02 Δεκ 2016 10:53

ΑΥΤΟ είναι η αριστερά, αερολογίες και επαφή με την πραγματικότητα ΜΗΔΕΝ

 
Ηλίας
02 Δεκ 2016 11:51

@a

Ο μόνος πολιτικός που κυβέρνησε αυτή τη χώρα τα τελευταία 40 χρόνια και δεν ήταν αερολόγος και είχε απόλυτη επαφή με την πραγματικότητα είναι ο Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε!

 
Nik the Gryk
02 Δεκ 2016 14:02

Αφήνουμε τους συνδικαλιστές και τους εκπαιδευτικούς χωρίς αξιολόγηση, προφανώς για να μη χάσουμε την πελατεία μας.
Ωραία αξιολόγηση!!
Πρώτη φορά Αριστερά...όπως βγαίνει...

 
Nik the Gryk
02 Δεκ 2016 14:03

Αφήνουμε τους συνδικαλιστές και τους εκπαιδευτικούς χωρίς αξιολόγηση, προφανώς για να μη χάσουμε την πελατεία μας.
Ωραία αξιολόγηση!!
Πρώτη φορά Αριστερά...όπως βγαίνει...

 
δασκάλα
02 Δεκ 2016 14:32

Ωραίες όλες οι θεωρίες και τα μοντέλα αξιολόγησης! Θα τολμήσει κανείς να βάλει αξιολόγηση στελεχών από εξωτερικούς αξιολογητές ή θα είναι πάλι μία από τα ίδια;

 
kante mas ti xari
02 Δεκ 2016 15:57

Κάντε μας τη χάρη και αδειάστε μας τη γωνιά, το συντομότερο, ......,φύγετε πως το λένε δεν μπορούμε να σας βλέπουμε, αφήστε που κυβερνάτε με ούτε 16%, επειδή κάνουν τη δουλειά τους οι δανειστές .

 
Γιάννης
02 Δεκ 2016 17:21

Για λύπηση. Δούλεψε τόσα χρόνια σε χώρους που η αξιολόγηση του ήταν αυτονόητο πολύτιμο εργαλείο, για να ψαχνει τώρα σε 2 κατευθύνσεις: 1. Πώς θα κοροιδέψει τους "κουτοφραγκους" 2. Πώς θα μοιρασει σανό στους ιθαγενείς

 
PE19
02 Δεκ 2016 17:44

Είμαστε σοβαροί !!!!!
Πες πως ένας καθηγητής (απλός) θέλει να λάβει μια θέση ευθύνης πως θα συγκριθεί με κάποιον νυν διευθυντή αφού ο ένας θα έχει αξιολογηθεί και ο άλλος όχι ???
Μάλλον έχουμε χάσει την μπάλα.
Κρίσεις (σωστές )
μετά αξιολόγηση (ΣΩΣΤΗ).

 
Κατερίνα
02 Δεκ 2016 19:04

Ωραίες οι θεωρίες για την αξιολόγηση . Ας αξιολογηθουν τα στελέχη και όσοι δεν κριθούν άξιοι να γυρίσουν στι τάξεις να δουλέψουν κσι λιγο, αν μπορούν. Όχι απο καρέκλα σε καρέκλα και από θέση "ευθύνης" σε θέση "ευθύνης" ... και μακριά από τάξεις. Πώς θελουν να αξιολογούν τους εκπαιδευτικους αν εχουν χρονια μακριά από τη διαδικασία της καθημερινής διδασκαλίας? Καποιοι νομίζουν οτι γεννηθηκαν κριτές και αξιολογητές των άλλων.

 
Στράτος
02 Δεκ 2016 20:49

Αναφορικά με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και τις δύο κατευθύνσεις που σκέφτεται να κινηθεί το Υπουργείο τέσσερα σχόλια:

1. Ο τρόπος επιλογής στελεχών και το καθηκοντολόγιό τους που σχεδιάζεται να αλλάξουν δεν αποτελεί αξιολόγηση με τη στενή έννοια του όρου. Εκτός κι αν μιλάμε για την αξιολόγηση των προσόντων και της προσωπικότητάς τους ώστε να επιλεγούν σε θέσεις ευθύνης, να γίνουν στελέχη.

2. Είναι σαφές ότι στο Υπουργείο σχεδιάζουν το νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών (Διευθυντές σχολείων, Διευθυντές Εκπ/σης, Σχολικοί Σύμβουλοι κ.α.). Φυσικά για τον σχεδιασμό αυτό θα ληφθεί υπόψη η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που μολονότι δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί, λίγο πολύ είναι γνωστή (έχει αρκετό ρεπορτάζ το esos για το θέμα). Το ζητούμενο είναι πως το Υπουργείο θα πετύχει στην πράξη την "πιο μεγάλη “εμπλοκή” στα πράγματα των Συλλόγων Διδασκόντων" που γράφει το ρεπορτάζ ότι επιδιώκεται και θα αποφύγει την άτακτη επιστροφή στο παλαιό πλαίσιο επιλογής στελεχών μέσω συνέντευξης στην οποία υπεισέρχεται αναγκαστικά ο υποκειμενικός παράγοντας λόγω μάλιστα γνωριμιών μεταξύ των υποψηφίων στελεχών και των μελών των Συμβουλίων Επιλογής. Το ζητούμενο είναι η πιο μεγάλη εμπλοκή του Συλλόγου διδασκόντων στις επιλογές να γίνει με τρόπο ορθό και συνταγματικά αποδεκτό ώστε να μην υπάρξει εκ νέου πρόβλημα με προσφυγές στο ΣτΕ όπως με το πλαίσιο των υπουργών Μπαλτά - Κουράκη που εισήγαγε την μυστική ψηφοφορία που μάλλον κρίνεται αντισυνταγματική.

3. Υπάρχουν στο Υπουργείο στελέχη ικανά που γνωρίζουν τρόπους εμπλοκής του Συλλόγου διδασκόντων στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης με τρόπο που και συνταγματικός να είναι και να ξεπερνά τα πολλαπλά προβλήματα της συνέντευξης ενώπιον Συμβουλίου Επιλογής που οδηγούσε επί πολλά έτη και στις πιο πολλές περιπτώσεις στην επιλογή ημετέρων.

4. Ο Σύλλογος διδασκόντων πρέπει να έχει σημαντικό ρόλο σε όλες τις αποφάσεις που λαμβάνονται εντός της σχολικής κοινότητας. Και ασφαλώς και στην επιλογή του προσώπου που θα προεδρεύει των συνεδριάσεων του Συλλόγου. Πρέπει επιτέλους οι Διευθυντές των σχολείων να θεωρήσουν εαυτούς ως Προέδρους ενός συλλογικού οργάνου λήψης απόφασης και όχι ως μονοκράτορες που κινούνται ανεξάρτητα, υπονομεύουν πολλές φορές το έργο τους, στηριζόμενοι στην επιλογή τους από ένα ολιγομελές Συμβούλιο με τα μέλη του οποίου φροντίζουν να χτίσουν καλές σχέσεις ώστε να αποσπάσουν την απαραίτητη πριμοδότηση στην μοριοδότηση μέσω συνέντευξης.

 
S.A.
02 Δεκ 2016 23:03

Γιατί σταμάτησε η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αφού θα επανερχόμασταν εκ νέου σ'αυτήν; Χάσαμε πολύτιμο χρόνο αφού κατ' ομολογία οι διορισμοί είναι συνδεδεμένοι μ' αυτήν. Τελευταίοι οι Διευθυντές σχολικών μονάδων παρέδωσαν την αυτοαξιολόγησή τους στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και στους Σχολικούς συμβούλους και σταμάτησε αμέσως κάθε διαδικασία με την εκλογή Σύριζα. Και τώρα έρχονται να μιλήσουν ξανά για αξιολόγηση! Τι είδους αξιολόγηση δίχως να αξιολογηθούν και οι εκπαιδευτικοί; Είχαμε άμεσες διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης το 2015 με νόμους που κρίνονται από το ΣΤΕ και οι σχολικοί σύμβουλοι έμειναν στο απυρόβλητο.

 
kante mas ti xari
03 Δεκ 2016 16:40

Πολύ το βασανίζεται, μελετήστε περί αξιολόγησης και όλα είναι πολύ απλά. Θέλουν με κάθε τρόπο να διασώσουν τις καρέκλες τους, αν μπορούσαν και την εξουσία τους. Δυστυχώς κύριοι με τα συρτάκια στο Σύνταγμα, σε λίγο καιρό δεν θα ασχολείται κανείς μα κανείς μαζί σας. Και όταν λέω κανείς, μόνο τα δικαστήρια , αντιλαμβάνεστε τι εννοώ. Αδειάστε μας τι γωνιά, αυτό θα γίνει έτσι η αλλιώς, αλλά κάντε το μια ώρα νωρίτερα σας συμφέρει. Ραντεβού στις αγωγές και όχι μόνο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean