Στη Βουλή οι καταγγελίες περί “διακοσμητικών” προέδρων του ΕΣΥΠ

05/12/2016

Άκουσε το άρθρο

Αν συμμερίζεται «την απαξιωτική στάση Φίλη» ο οποίος ως υπουργός Παιδείας δεν προχώρησε στην συγκρότηση και ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), επιλέγοντας την ανάθεση των αρμοδιοτήτων του σε εξωθεσμικά όργανα όπως η επιτροπή Λιάκου, και αν προτίθεται και πότε να προχωρήσει στην επιβεβλημένη συγκρότησή του, ρωτά τον υπουργό Παιδείας   Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, ο Βουλευτής   της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος.

Η ερώτηση του Αναπληρωτή Τομεάρχη Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Πολίτη, έχει ως εξής:

«Δυστυχώς, η θητεία του πρώην υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη σημαδεύτηκε από έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, από ιδεοληπτικές εμμονές και συχνά από παρεκκλίσεις από το θεσμικό πλαίσιο. Η τακτική αυτή εκ μέρους του κ. Φίλη, την οποία επανειλημμένως επισημάναμε, εφαρμόστηκε και ως προς τη στάση του υπουργείου Παιδείας προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ).

Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η επιστολή του προέδρου του ΕΣΥΠ, κ. Νίκου Θεοτοκά, προς Φίλη (31.10.16), με την οποία διαμαρτύρεται για την άρνηση ενεργοποίησης του ΕΣΥΠ εκ μέρους της ηγεσίας του υπουργείου, αλλά ακόμη και για μια απλή επικοινωνία με τους αρμοδίους προέδρους των Συμβουλίων, προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Η εκκρεμότητα αυτή συνιστά μείζον θεσμικό ατόπημα για το οποίο απαιτείται άμεση διευθέτηση.

Η σοβαρότητα της κατάστασης αντανακλάται και στην πρόθεση σε παραίτηση, όπως διατυπώνεται στην επιστολή, τόσο του Προέδρου του ΕΣΥΠ, όσο και αυτών του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ) και του Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ), καθώς, όπως αναφέρεται, δεν είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν “Πρόεδροι διακοσμητικοί”, διότι “το γεγονός μας προσβάλει και μας εκθέτει”.

Συγκεκριμένα, ο κ. Θεοτοκάς, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κατηγορηθεί ως εχθρικά διακείμενος προς την παρούσα κυβέρνηση, αναφέρει ότι ο κ. Φίλης αρνήθηκε να γίνει κοινή συνεδρίαση του ΣΑΠΕ και του ΣΑΤΕ, προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις για τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, που έλαβαν μορφή νομοσχεδίου και για τις οποίες έχουν διατυπώσει μείζονες διαφωνίες τα ΑΕΙ.

Τα παραπάνω αποτελούν την κορύφωση μιας απαράδεκτης και αντιθεσμικής συμπεριφοράς του υπουργείου Παιδείας, το οποίο έβαλε το ΕΣΥΠ στο “ψυγείο” και ανέθεσε το έργο του στην επιτροπή του λεγόμενου «εθνικού διαλόγου για την παιδεία»,  υπό τον κ. Αντώνη Λιάκο, που έχει συσταθεί με βάση πολιτικές συμπάθειες, και το πόρισμα της οποίας προκάλεσε αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό χώρο.

Υπενθυμίζεται ότι η Νέα Δημοκρατία επισήμως έχει υποδείξει τους εκπροσώπους της στο ΕΣΥΠ, όπως της ζητήθηκε από τον Μάιο του 2016, ενώ ακόμη και στις 26.10.16 αφού καταγγείλαμε την υπό τον κ. Λιάκο “σχεδόν, κομματική αυτή επιτροπή, αποτελούμενη από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ”, ξεκαθαρίσαμε ότι “θέλουμε το διάλογο, αλλά στο θεσμοθετημένο από την πολιτεία ΕΣΥΠ, το οποίο θα πρέπει να ανασυσταθεί αμέσως”».

Κατόπιν τούτων, ο κ. Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

1.    Για ποιούς λόγους δεν έχει συγκροτηθεί έως σήμερα το ΕΣΥΠ;

2.    Για ποιο λόγο ο προηγούμενος υπουργός είχε αρνηθεί ακόμη και την επικοινωνία -όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι- με τους προέδρους ΕΣΥΠ, ΣΠΔΕ, ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ;

3.    Συμμερίζεστε την απαξιωτική στάση Φίλη για το ΕΣΥΠ ή προτίθεσθε να προχωρήσετε στην επιβεβλημένη συγκρότησή του, καθώς και των επιμέρους Συμβουλίων του και αν ναι πότε;

4.    Για ποιούς λόγους έχει παρακαμφθεί μέχρι σήμερα το ΕΣΥΠ από άλλα εξωθεσμικά όργανα, όπως η επιτροπή του λεγόμενου «εθνικού διαλόγου»;

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ