Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ψηφιακό εγγραμματισμό όλων των μαθητών και αποφοίτων των ΑΕΙ ανακοίνωσε το υπ. Παιδείας

Aνοιχτά δεδομένα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ό,τι χρειάζεται ο κόσμος να ξέρει, με τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Ήδη έχουμε υπογράψει και προχωράμε στη λογική των Open data”.
Δημοσίευση: 13/12/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Θέλουμε   να σχεδιάσουμε αναμορφώσεις προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τον ψηφιακό εγγραμματισμό των μαθητών στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια.

Β. Πρέπει να ξεκινήσουμε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ένα μεγάλο πρόγραμμα ψηφιακού εγγραμματισμού όλων των αποφοίτων όλων των τμημάτων ΑΕΙ  

Γ. Η πολιτική της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι τα ανοιχτά δεδομένα να ανήκουν σε όλο τον κόσμο. Να δίνουμε ακόμη και τα στοιχεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ό,τι χρειάζεται ο κόσμος να ξέρει, με τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Ήδη έχουμε υπογράψει και προχωράμε στη λογική των Open data.

Τις παραπάνω ανακοινώσεις έκανε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής στο συνέδριο  για την «Ψηφιακή διακυβέρνηση 2016-2021: μεταρρύθμιση, καινοτομία, ανάπτυξη».

Ο κ. Παντής αναφερόμενος στην Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική 2016-2021 και δημόσια διοίκηση , τόνισε τα εξής:

192 ΦΟΡΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Από τις πρώτες ενέργειες που κάναμε ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύστημα ψηφιακής διεύθυνσης-διοίκησης. Επίσης να αναμορφώσουμε τα Προγράμματα Σπουδών, όπου ήταν χρήσιμο και απαραίτητο, στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα Πανεπιστήμια. Και ερωτώ γιατί λοιπόν έπρεπε να ετοιμάσουμε μία επιτροπή ψηφιακής πολιτικής του Υπουργείου; Δυστυχώς έχουμε 192 εποπτευόμενους φορείς, στους οποίους οι ψηφιακές υπηρεσίες λειτουργούσαν απευθείας με δικά τους προγράμματα ΕΣΠΑ, παρακάμπτοντας επί της ουσίας το υπουργείο Παιδείας. Με αποτέλεσμα να μην έχει επί της ουσίας το υπουργείο κεντρική ψηφιακή πολιτική. Επίσης το ίδιο πρόγραμμα μπορούσε να λειτουργεί σε παραλλαγές στους ίδιους φορείς. Παράδειγμα στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όπου έχουμε επτά διαφορετικά ψηφιακά προγράμματα που αφορούν την καταχώρηση των οικονομικών δεδομένων.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ: Με δική μου εντολή, μόλις ανέλαβα την θέση του Γενικού Γραμματέα, δημιουργήσαμε ένα Συμβούλιο Ψηφιακής Επιτροπής και μία εξαμελή εκπαιδευτική επιτροπή. Σε συνεννόηση με τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής, σταματά το by pass, όπου ο καθένας έχει το δικό του «μαγαζί», προσπαθώντας να χρησιμοποιήσει πόρους και να δημιουργήσει δεδομένα.

Ο ΚΑΘΕΝΣ ΕΙΧΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ “ΜΑΓΑΖΙ”: Θέλω να επισημάνω ότι όχι μόνο ο καθένας είχε το δικό του «μαγαζί» αλλά κρατούσε τη χρήση του πληρωμένου από ΕΣΠΑ προγράμματος εσαεί, για να το ανανεώνει έτσι και να έχει εξειδικευμένη προσέγγιση στους οικονομικούς πόρους. Συζητήσαμε με τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής Ιωάννη Ταφύλλη ακολουθώντας τη γενική πολιτική της κυβέρνησης, η οποία αφορά τη δημιουργία Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής με σκοπό να ενωθούν όλοι οι φορείς.

ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί μόνο να παράγει ψηφιακά δεδομένα και προϊόντα. Για να φτάσουμε στην επόμενη μέρα του ψηφιακού άλματος ο μόνος τρόπος είναι να έχουμε το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Δυστυχώς σύμφωνα με τη μελέτη και την αξιολόγηση φάνηκε ότι έχουμε χαμηλά ποσοστά προσωπικού σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων. Η δική μου η άποψη, σε συνεννόηση με τον υπουργό, ήταν να καλούμε όλα τα Τμήματα Πληροφορικής των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ για να τους θέσουμε το ζήτημα.

ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΞΗΝΤΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: Στην έκτακτη συνάντηση ζητήσαμε από τους προέδρους των εξήντα τμημάτων να επικαιροποιήσουν επιτέλους τα προγράμματα σπουδών. Είναι κρίμα σε μία επιστήμη που αναπτύσσεται ραγδαία να μην έχουμε επικαιροποιήσει τα προγράμματα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Γιατί αν δεν επικαιροποιηθούν τα προγράμματα θα έχουμε ανθρώπους που θα προσπαθούν να εφαρμόσουν την πολιτική του 2020 με εργαλεία του 2001.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΩΝ ΤΕΙ: Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν δεν έχει μόνο ρόλο στη χρήση ψηφιακών δεδομένων αλλά και στη διαμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού. Θεωρούμε ότι στην επόμενη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ θα θέσουμε το ζήτημα για έναν ψηφιακό εναρμονισμό όλων των εκπαιδευτικών τμημάτων.

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ: Δεν αφορά μόνα τα εξήντα τμήματα πληροφορικής. Για παράδειγμα, γιατί να μην γίνονται εξειδικευμένα μαθήματα πληροφορικής στα τμήματα της Νομικής; Να μπορούν να παρακολουθήσουν και να διαμορφώσουν οι φοιτητές τα καινούργια πράγματα που οι ανάγκες θα φέρουν; Το αν δεν μπορεί να προχωρήσει η ψηφιακή πολιτική στο Υπουργείο Δικαιοσύνης μήπως έχει να κάνει με τον μη ψηφιακό εγγραμματισμό όλων των αποφοίτων; Πρέπει να ξεκινήσουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ένα μεγάλο πρόγραμμα ψηφιακού εγγραμματισμού όλων των αποφοίτων όλων των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Θέλουμε επίσης να σχεδιάσουμε αναμορφώσεις προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τον ψηφιακό εγγραμματισμό των μαθητών στα δημοτικά και τα γυμνάσια. Αυτό βέβαια σε σχέση με το ΙΕΠ, το όποιο είναι ο βασικός εκπαιδευτικός σύμβουλος του Υπουργείου.

Οι ανάγκες μας είναι πολλές, όμως τις έχουμε καταγράψει και τις ξέρουμε. Είμαστε σε συνεννόηση με τον Γενικό Γραμματέα ψηφιακής πολιτικής για να δούμε πώς αυτές τις ανάγκες θα τις μετατρέψουμε σε εξειδικευμένα προγράμματα ΕΣΠΑ για να καλυφθούν. Πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα για να φτάσουμε σε αυτό που αποκαλούμε Ψηφιακή Περίοδος 2020.

ΚΕΝΤΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Το πρώτο μεγάλο ζήτημα, είναι η κατάσταση που όπως προανέφερα βρήκαμε στο υπουργείο Παιδείας και υπάρχει σε όλα τα πανεπιστήμια, σε όλα τα ΤΕΙ. Δεν υπάρχουν ενοποιημένα κέντρα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Το πρώτο κέντρο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε πανεπιστήμιο το δημιούργησα ως αντιπρύτανης στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και είναι μοναδικό.

Πρέπει να ενθαρρύνουμε όλα τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να φτιάξουν κέντρα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ώστε να εντάξουν όλη τη δραστηριότητα εκεί και να μπουν σε μία ενοποιημένη λογική της ψηφιακής πολιτικής. Επίσης να βρεθεί ο τρόπος να αφομοιώνονται οι τεχνολογικές εξελίξεις ώστε να τροποποιούμε τις παρεχόμενες γνώσεις και πληροφορίες.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποιος παρακολουθεί όμως την εφαρμογή των πολιτικών; Εδώ και είκοσι χρόνια έχει εφαρμοστεί ένας απίστευτος αριθμός παρεμβάσεων. Ποιος όμως γνωρίζει τι έχουν αποδώσει; Δεν θα πρέπει να κριθεί η αποτελεσματικότητά τους;

ΛΙΜΝΑΖΕΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ: Θα εκπλαγείτε για το υλικό που υπάρχει και μένει ακινητοποιημένο, «λιμνάζον ψηφιακό υλικό». Το οποίο όμως έχει πληρωθεί και θα έπρεπε να έχει συγκεκριμένες εφαρμογές.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ: Ετοιμάζουμε μία νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα γίνει πολύ σύντομα, τη δημιουργία κέντρων υποστήριξης εκπαιδευτικής κοινότητας με εξειδικευμένο προσωπικό σε κάθε Νομό για να λύσουμε αυτό το θέμα. Το ετοιμάζουμε αυτό το διάστημα έχει γίνει η προεργασία και η βασική νομοθετική δουλειά και νομίζω αμέσως μετά τα Χριστούγεννα θα δημιουργήσουμε αυτά τα κέντρα ψηφιακής υποστήριξης για τα οποία θέλουμε τη βοήθεια του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΟΡΜΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ: Θέλουμε επίσης να παίζουν και τον ρόλο τοπικού συνδέσμου για ψηφιακές εφαρμογές. Έχουμε ίσως το καλύτερο δίκτυο κορμού Πανεπιστημίων που πρέπει να υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων για να μην πω της Ευρώπης.

Όμως αν ζητήσετε να κάνετε μία οποιαδήποτε δια-λειτουργικότητα δεν μπορείτε. Πρέπει να πληρωθεί επιπλέον, να φτιάξουμε άλλο πρόγραμμα το οποίο κατέχει ένας χρήστης «χ». Και όχι αυτός που το παρήγαγε. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, η δια-λειτουργικότητα πρέπει να γίνει αύριο γεγονός. Δεν μπορούμε να περιμένουμε, επειδή με την εφαρμογή της δια-λειτουργικότητας θα εξοικονομήσουμε πολλά χρήματα.

ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ: Ήδη γράφονται οι φοιτητές μας με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτό προσφέρει νέες δυνατότητες. Άρα έχουμε υποδομές πρέπει να βρούμε την μέθοδο να γίνουν λειτουργικές και αυτό είναι το θέμα. Η εμπειρία μου από το υπουργείο είναι ότι έχουμε απίστευτες δυνατότητες αλλά πάντα ζητάμε κάτι παραπάνω επειδή τα υπόλοιπα δεν λειτουργούν.

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ: Ξέρετε ότι όλα τα Πανεπιστήμια έχουν παρόμοια μαθήματα. Αλλά δεν τα εντάξαμε σε ένα ενιαίο πλαίσιο ώστε ο κάθε Έλληνας να τα παρακολουθεί, να λαμβάνει τις διδακτορικές διατριβές ή το εκπαιδευτικό υλικό κάθε μαθήματος σε όλη την Ελλάδα.

Πρέπει να κάνουμε το υλικό χρηστικό για όλον τον κόσμο, άμεσα, χωρίς ιδιαίτερες διαδικασίες.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Έχουμε τεράστιο όγκο των παρεμβάσεων σε αυτά τα θέματα. Ξεκινήσαμε να φτιάξουμε συγκεκριμένα πράγματα σε μία στρατηγική βελτίωσης του Ψηφιακού Σχολείου. Αυτά που έχουμε ξεκινήσει είναι διάφορα εργαστήρια, προδιαγραφές για ψηφιακό υλικό, αναβάθμιση ψηφιακών προσβάσεων σε σχολεία. Με χαρά ακούσαμε ότι αυτό θα γίνει με προτεραιότητα τα σχολεία των νησιών. Για το Υπουργείο Παιδείας είναι σημαντικό να μεταφέρουμε με μεγάλες ταχύτητες υλικό σε νησιά με σχολεία τριών ή τεσσάρων μαθητών.

ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΚΛΕΙΣΤΟΦΟΒΙΑ: Φτάνουμε και στα ανοικτά δεδομένα. Πλέον το υπουργείο Παιδείας σταματά να έχει την κλειστοφοβία και την λανθασμένη αντίληψη του Δημοσίου ότι τα δεδομένα είναι «δικά μου και δεν τα μοιράζομαι».

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Η πολιτική της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι τα ανοιχτά δεδομένα να ανήκουν σε όλο τον κόσμο. Να δίνουμε ακόμη και τα στοιχεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ό,τι χρειάζεται ο κόσμος να ξέρει, με τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Ήδη έχουμε υπογράψει και προχωράμε στη λογική των Open data.

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ: Επίσης έχουμε ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση του πρωτοκόλλου και της διακίνησης εγγράφων. Το σύστημα ολοκληρωμένης διακίνησης εγγράφων μπαίνει σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου. Το ίδιο και η ενημέρωση των πολιτών για το υλικό του Υπουργείου.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Το υπουργείο Παιδείας έχει ως κεντρικό στόχο για το 2017 την ανοικτή ψηφιακή εκπαίδευση για όλη την κοινωνία.

Σχόλια (14)

 
ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΡΙΑ
13 Δεκ 2016 21:57

Πρώτη δράση θα πρέπει να είναι ο ψηφιακός εγγραμματισμός των εκπαιδευτικών με απόφαση υποχρεωτικής επιμόρφωσης στο Β επιπέδο ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών και όχι επιλεκτικά και με μοριοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας!

 
Πληροφορική
13 Δεκ 2016 23:44

Είναι αναμφίβολα καλό δείγμα να βλέπουμε οτι υπαρχει χιουμορ στα υψηλά κλιμακια διοικησης. Καποιοι θα το χαρακτήριζαν και τρολαρισμα (ας μου επιτραπεί ο όρος).

Παρεμπιπτόντως, διαβασα 3 φορες το κειμενο και δεν ειδα τη λεξη κλειδί.

Ψηφιακό σχολείο, το πιο σύντομο ανεκδοτο της δεκαετιας που διανύουμε.

 
geo
14 Δεκ 2016 07:29

Ο head think tank, brainstormer του στρατηγικου σχεδιασμου της κυβερνησης θα το σκεφτηκε αυτο. Μαλλον απωθημενο θα το ειχε...

 
Θανασης
14 Δεκ 2016 08:30

Με μονοώρο μάθημα στο Γυμνάσιο, επιλογής στην Α Λυκείου και μονόωρο στην Β Λυκείου πώς ακριβώς θα γίνει αυτό;

 
ΛΑΜΠΡΑΚΑΚΗ ΜΟΣΧΟΒΙΑ
14 Δεκ 2016 08:52

Είναι αναγκαίο να γίνει ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των δομών εκπαίδευσης, απασχόλησης και Προσανατολισμού μέσα από τον Ατομικό Φάκελο Δεξιοτήτων και Προσόντων. Ήδη από το Δημοτικό και καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου θα πρέπει να καταχωρούνται τα Προσόντα (τίτλοι, απολυτήρια, πτυχία, πιστοποιήσεις κτλ) που ένα άτομο λαμβάνει από κάθε δομή, όπως αυτά προβλέπονται από το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Κάθε δομή εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα καταχωρεί το προσόν που έχει απονείμει στο Ατομικό Φάκελο Δεξιοτήτων και Προσόντων κάθε πολίτη. Έτσι μπορεί να παρακολουθείται συστηματικά η πορεία και εξέλιξη κάθε ατόμου καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του και η αποτελεσματικότητα των δομών. Διασύνδεση όλων των φορέων εκπαίδευσης (από την Πρωτοβάθμια ως την Τριτοβάθμια), φορέων που παρέχουν κατάρτιση και απονέμουν τίτλους, δομών επαγγελματικού προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας (Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Δ/βάθμιας, Δομών Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας της Τριτοβάθμιας, ΚΠΑ του ΟΑΕΔ ) και Δομών Απασχόλησης (ΟΑΕΔ) ώστε να παρακολουθείται η πορεία της εκπαίδευσης, κατάρτισης και εργασίας (ανεργίας) κάθε ατόμου σε κάθε στάδιο της ζωής του χωρίς να γίνονται επικαλύψεις και διπλοκαλύψεις συμμετοχής σε προγράμματα και να υπάρχει πλήρη και διαφανής εικόνα των προσόντων και δεξιοτήτων των ατόμων. Κομβική είναι η σημασία θεσμοθετημένων υπηρεσιών προσανατολισμού σε κάθε στάδιο μετάβασης ώστε να υπάρχεια συνέχεια και συνάφεια στις προσωπικές επιλογές κάθε ατόμου, στην προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη.

 
KL
14 Δεκ 2016 08:59

Ψηφιακός εγγραμματισμός των μαθητών κόβοντας ώρες Πληροφορικής από τα Σχολεία και με πρόγραμμα Σπουδών που ασχολείται με τη ΓΛΩΣΣΑ.
Γελάνε και οι πέτρες.............

 
χμμ...
14 Δεκ 2016 10:28

με 1 ωρα την εβδομαδα Πληροφορικη απο το Δημοτικο μεχρι το Γυμνασιο και σχεδον ανυπαρκτη στο Λυκειο, τι αλλο περιμενετε;;;;;;
ψηφιακος αναλφαβητισμος και πολυ σας ειναι....!

 
Θανασης
14 Δεκ 2016 10:53

Η ΓΛΩΣΣΑ ειναι μια "εξελληνισμένη" έκδοση της Pascal, για την οποία υπαρχει διερμηνευτήε και ένα άριστο για εκπαιδευτικούς σκοπούς προγραμματιστικό περιβάλλον. Δεν είναι η ΓΛΩΣΣΑ το πρόβλημα, όπως δεν είναι πρόβλημα το μοντέλο του εκπαιδευτικού οχήματος όταν μαθαίνεις οδήγηση. Πιο άπλα δεν μπορώ να το εξηγήσω.

 
ΛΑΜΠΡΑΚΑΚΗ ΜΟΣΧΟΒΙΑ
14 Δεκ 2016 11:22

Είναι αναγκαίο να γίνει ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των δομών εκπαίδευσης, απασχόλησης και Προσανατολισμού μέσα από τον Ατομικό Φάκελο Δεξιοτήτων και Προσόντων. Ήδη από το Δημοτικό και καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου θα πρέπει να καταχωρούνται τα Προσόντα (τίτλοι, απολυτήρια, πτυχία, πιστοποιήσεις κτλ) που ένα άτομο λαμβάνει από κάθε δομή, όπως αυτά προβλέπονται από το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Κάθε δομή εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα καταχωρεί το προσόν που έχει απονείμει στο Ατομικό Φάκελο Δεξιοτήτων και Προσόντων κάθε πολίτη. Έτσι μπορεί να παρακολουθείται συστηματικά η πορεία και εξέλιξη κάθε ατόμου καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του και η αποτελεσματικότητα των δομών. Διασύνδεση όλων των φορέων εκπαίδευσης (από την Πρωτοβάθμια ως την Τριτοβάθμια), φορέων που παρέχουν κατάρτιση και απονέμουν τίτλους, δομών επαγγελματικού προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας (Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Δ/βάθμιας, Δομών Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας της Τριτοβάθμιας, ΚΠΑ του ΟΑΕΔ ) και Δομών Απασχόλησης (ΟΑΕΔ) ώστε να παρακολουθείται η πορεία της εκπαίδευσης, κατάρτισης και εργασίας (ανεργίας) κάθε ατόμου σε κάθε στάδιο της ζωής του χωρίς να γίνονται επικαλύψεις και διπλοκαλύψεις συμμετοχής σε προγράμματα και να υπάρχει πλήρη και διαφανής εικόνα των προσόντων και δεξιοτήτων των ατόμων. Κομβική είναι η σημασία θεσμοθετημένων υπηρεσιών προσανατολισμού σε κάθε στάδιο μετάβασης ώστε να υπάρχεια συνέχεια και συνάφεια στις προσωπικές επιλογές κάθε ατόμου, στην προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη.

 
Fanis
14 Δεκ 2016 12:15

Όταν η αμπελοφιλοσοφία χτυπάει κόκκινο..........

 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
14 Δεκ 2016 13:10

Συγνωμη αλλα εχω βαρεθει να ακουω να μιλανε οι πολιτικοι για ψηφιακο κοσμο ψηφιακη εποχη ψηφιακη εκπαιδευση εποχη της πληροφοριας και στη συνεχεια να εξαφανιζουν το μαθημα της πληροφορικης απο ολες τις βαθμιδες της εκπαιδευσης...για την μειωση 1 ωρας στα αρχαια εγινε επανασταση, για την αλλαγη στα θρησκευτικα εγινε η δευτερα παρουσια, για την μειωση του μαθηματος της πληροφορικης κατα 10 ωρες στο λυκειο απλα ειναι τριτη....

 
Ηλίας
14 Δεκ 2016 21:21

Γενικά, όταν οι μισοί συνάδελφοι νομίζουν πως σπούδασα windows, word και excel και θεωρούν εξειδικευμένη εργασία για πληροφορικούς το myschool καταλαβαίνουμε πως οι βασικότερες ελλείψεις ξεκινούν απ' το προσωπικό. Όταν το προσωπικό δεν γνωρίζει τα βασικά να μην περιμένουμε οι μαθητές πως θα αποκτήσουν κάτι παραπάνω!

Από την άλλη, με 1 ώρα διδασκαλία πληροφορικής σε δημοτικό και γυμνάσιο και η πληροφορική ως μάθημα επιλογής στην Α' λυκείου και ως 1ώρο (πάλι) μάθημα στη Β' λυκείου να μην περιμένουμε "ψηφιακό εγγραματισμό".

Να αποφασίσουμε επιτέλους, αν θέλουμε την πληροφορική (και τους πληροφορικούς) για να μπαλώσουν τρύπες στα δημοτικά και να φυτοζωούν στα γ/σια και ΓΕΛ να μη μιλάμε για "ψηφιακό εγγραματισμό", αν θέλουμε "ψηφιακό εγγραματισμό" τότε να κάνουμε τα απαραίτητα ώστε το διδακτικό αντικείμενο της πληροφορικής (ως δεξιότητα αλλά και ως επιστήμη) να γίνει ισάξιο αντικείμενο με τα υπόλοιπα

Προσωπικά βλέποντας τις κινήσεις του υπουργείου τα τελευταία χρόνια δε είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.

@ΘΑΝΑΣΗΣ

Πάντως προσωπικά θεωρώ κάπως αστείο το γεγονός ότι στα ΓΕΛ οι μαθητές μαθαίνουν τη ΓΛΩΣΣΑ ενώ στα ΕΠΑΛ (και παλιότερα στα ΤΕΕ) διδάσκονταν Pascal και τώρα Python(?). Η ΓΛΩΣΣΑ είναι και μία επινόηση του 1999-2000 και 15 χρόνια μετά συνεχίζουμε με το "Λόλα να ένα μήλο" του προγραμματισμού!

Συγκεκριμμένα για τη "ΓΛΩΣΣΑ" θα έλεγα ότι είναι ένα αξιόλογο εργαλείο γι' αυτό που κάνουμε (όπως το κάνουμε) τώρα, που θυμίζει μεν Pascal, αλλά έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες. Μάλλον θα την έβαζα πιο κοντά στην GWBasic!

 
Αιμιλία
15 Δεκ 2016 08:45

Το να λες τις ίδιες λέξεις από το 1992 και να έχεις μετατρέψει τους καθηγητές Πληροφορικής άλλοτε σε περιφερόμενο θίασο σε 2-3 σχολεία και άλλοτε γραμματέα ,τεχνικό και ίσως καθαριστή του σχολείου είναι μάλλον ο ορισμός του ψηφιακού εγγραμματισμού.
Έχουμε την Εκπαίδευση του τρίτου κόσμου που επιλέξαμε (ψηφίσαμε?) οπότε καλά είναι να έχουμε 17 ανεξάρτητες επιτροπές.
Και το καλύτερο το άφησα στο τέλος..
Με την συρρίκνωση που έχει ήδη υποστεί το δημόσιο σχολείο τι ακριβώς περιμένουμε να γίνει στο μέλλον?
Think...

 
Βασίλης Τριανταφύλλου
28 Δεκ 2016 20:24

Για μια ακόμα φορά συμμετέχοντας και ως μέλος της τριμελούς Γραμματειας των προέδρων ΤΕΙ αλλά και στην συγκέντρωση των προέδρων των τμημάτων Πληροφορικής είναι αστείο να επαναλάμβανονται οι ανευθυνότητες περί μη συγχρονων προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής και για "προγράμματα σπουδών που δεν έχουν επικαιροποιηθεί τα τελευταία 15χρόνια".
Όλα τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής των ΤΕΙ μετά το σχέδιο Αθηνά επικαιροποιήθηκαν, ενώ όλα τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής επικαιροποιούνται συχνά (όπως θα γνώριζε κάποιος αν διάβαζε τις εκθέσεις αξιολόγησης των αντίστοιχων τμημάτων).
Επίσης όλα τα προγράμματα έχουν σχεδιασθεί λαμβάνοντας υπ' όψη τα πρότυπα προγράμματα σπουδών της ACM και ΙΕΕΕ που αναθεωρούνται σε τακτική βάση.
Τα προγράμματα σπουδών όσο σύγχρονα και να είναι για να εκτελεστούν απαιτουν πόρους ειδικά για την εκτέλεση του εργαστηριακού τμήματος των μαθημάτων, που τα τελευταία χρόνια λείπουν. Έτσι προκύπει η υποβάθμιση των σπουδών.
Τέλος αγαπητοί κύριοι του Υπουργείου Παιδείας η "ψηφιακή πολιτική" απαιτεί την συμμετοχή των επαγγελματιών του χώρου. Με το νομοσχέδιο που πέρασε πρόσφατα για τους μηχανικούς οι Μηχανικοί Πληροφορικής εξαφανίστηκαν. Τα τμήματα Ηλεκτρολόγων δεν παράγουν μόνο επαγγελματίες στο χώρο των ΤΠΕ αλλά και σε άλλους χώρους όπως και τα τμήματα Ηλεκτρονικών (πόσα έχουν παραμείνει διεθνώς;).
Καλές οι προθέσεις αλλά ας αναρωτηθούμε ποιά ήταν η συμμετοχή των ειδικών στην "ψηφιακή στρατηγική της χώρας". Μερικοί δεν ξεχάσαμε ότι καποτε θεολόγοι, γυμναστές κ.λ.π. θεωρούνταν καταλληλότεροι να διδάσκουν Πληροφορική απο τους αποφοιτους σχολών Πληροφορικής, Μαθηματικοί, Φυσικοί δίδασκαν Πληροφορική μετά απο σεμινάρια στα οποία δίδασκαν αποφοιτοι τμημάτων Πληροφορικής που δεν είχαν δικαίωμα διορισμού κ.λ.π.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ