ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Το τετράπτυχο της «Μεταρρύθμισης Κ. Γαβρόγλου»

Αλλαγές στη Β, Γ Λυκείου, κατάργηση Πανελλαδικών Εξετάσεων, Εθνικό Απολυτήριο, αναμόρφωση Α έτους ΑΕΙ
Δημοσίευση: 14/12/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ανακοίνωσε στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου ότι θα καταθέσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  για τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση το τετράπτυχο:

Α. Δραματική αναβάθμιση των τελευταίων δυο τάξεων του Λυκείου

Β. Ενα εθνικό απολυτήριο που θα έχει μια εγκυρότητα στην κοινωνία,

Γ. Κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, και,

Δ. Αναμόρφωση του πρώτου έτους των πανεπιστημίων.

Ουσιαστικά το σχολείο μας μέχρι και την Α’ Λυκείου τα καταφέρνει, είπε στους εκπαιδευτικούς συντάκτες ο Κ. Γαβρόγλου και σημείωσε τα εξής:

ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: Η Β’ και η Γ’ Λυκείου χωρίς την ευθύνη των εκπαιδευτικών και χωρίς την ευθύνη των παιδιών, αλλά κυρίως με ευθύνη της υπόλοιπης κοινωνίας, δεν είναι απρόσωπη η κοινωνία, έχει καταρρεύσει. Δεν θεωρείται ότι εκεί επιτελείται ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: Αυτό λοιπόν που θέλουμε είναι να αναβαθμίσουμε τις τελευταίες τάξεις του λυκείου ώστε κατ’ αρχήν το εθνικό απολυτήριο που θα παίρνουν να έχει μια ουσία.

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ: Τα παιδιά μέσα από την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου να μπορούν να μπαίνουν στα πανεπιστήμια με τρόπους και διαδικασίες που θα τις αποφασίζουμε. Δεν βιαζόμαστε. Και τρόπους και διαδικασίες που θα κατοχυρώσουν το αδιάβλητο των εξετάσεων, για να ξέρουμε τι λέμε.  

ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ : Ο στόχος είναι η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων να ολοκληρώσει τις συζητήσεις της μέχρι το Μάρτιο και να παρθούν οι απαραίτητες αποφάσεις ώστε να ξέρουν τα παιδιά που θα πάνε στην Α’ λυκείου το Σεπτέμβριο πώς θα πορευτούν στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο. Άρα τριετής προγραμματισμός.

ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ: Γι’ αυτό και καλούμε τις άλλες πολιτικές δυνάμεις να συναινέσουν.

Σχόλια (7)

 
Ν
15 Δεκ 2016 00:08

ΟΧΙ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ! ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΟΥΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ. ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ κ. ΦΙΛΗ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΠΩΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΤΟΥ κ. ΛΙΑΚΟΥ. ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΚΛΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ.

 
Βασίλης Σαμοθρακίτης
15 Δεκ 2016 08:10

Υπουργός
Δραματική !! Αναβάθμιση των Β Γ Λυκειου
Τι ειναι τούτο πάλι
Θα τα κάνει ΚΟΛΕΓΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ -a step forward dramatically ??

 
Γορδιος
15 Δεκ 2016 08:40

Αλλαξε ο Μανωλιος......

 
Κώστας
15 Δεκ 2016 11:33

Σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση υπάρχει ένα πολύ μεγάλο αγκάθι: ποιος και πως θα κάνει την επιλογή, ή τις σταδιακές επιλογές, κατά τη μετάβαση του μαθητή από τη δευτεροβάθμια μέχρι την τελική κατάταξή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση, εδώ και πολλές δεκαετίες, δε συμμετέχει σ' αυτές τις διαδικασίες, γιατί θεωρεί ότι αλλοιώνουν τον τρόπο που λειτουργεί. Ιστορικά, κάθε προσπάθεια να εμπλακούν τα ΑΕΙ σ’ αυτές τις διαδικασίες έχει συναντήσει σφοδρές αντιδράσεις και εντέλει έχει αποτύχει. Κάτι που γενικά δεν εκπλήσσει κανέναν, αφού δεν υπάρχει τίποτε το πιο δυσπροσάρμοστο από τα μεγάλα ιστορικά ελληνικά ΑΕΙ στις οποιεσδήποτε αλλαγές αφορούν τα εσωτερικά τους.

 
Χρήστος
15 Δεκ 2016 17:15

Η λύση για το λύκειο είναι απλή, και δεν έχει σχέση με δομές και προγράμματα σπουδών: Συνεχής αξιολόγηση των διδασκόντων από εξωτερικούς επιθεωρητές και απευθείας σύνδεση της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις τους και με τις επιδόσεις της τάξης. Τα άλλα είναι ημίμετρα που θα αποτύχουν.

 
Βίκτωρ Καραμπέρας
15 Δεκ 2016 22:17

Όταν από τους 100.000 υποψηφίους οι 70.000 εισάγονται σε κάποιο ΑΕΙ-ΤΕΙ, νομίζω ότι το ζητούμενο είναι η μείωση των εισακτέων. Όμως καμία κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης. Και οι πρώτοι που ανθίστανται είναι οι πανεπιστημιακοί, επειδή απορροφούν ένα μεγάλο μέρος της "πίτας" που λέγεται προϋπολογισμός για την παιδεία. Όσο για τους πολίτες/γονείς έχουν συνειδητοποιήσει πια ότι η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν εγγυάται αυτομάτως και επαγγελματική αποκατάσταση ή "κοινωνική αναβάθμιση" (εδώ το έχουν συνειδητοποιήσει οι ίδιοι οι μαθητές μας).Το απολυτήριο Λυκείου θα ανακτήσει το χαμένο του κύρος όταν σταματήσει το Λύκειο να συνδέεται με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόβλημα δεν λύνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Οφείλουν όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους: το υπουργείο και οι επιτελείς του, οι πανεπιστημιακοί και, φυσικά, εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Σημείωση 1: Όταν, εν έτει 1982, εισαγόμουν στη Φιλοσοφική Σχολή της Θεσσαλονίκης, οι εισακτέοι ήταν 243 και, με μόρια που αντιστοιχούν σήμερα στα 19.000, είχα περάσει 216ος. Δύο χρόνια αργότερα (1984) στην ίδια Φιλοσοφική οι εισακτέοι έφτασαν τους 750 !!!! Αυτά ήταν τραγικά λάθη και αποσύνδεσαν απολύτως την πανεπιστημιακή μόρφωση από την αγορά εργασίας.
Σημείωση 2: Ας με συγχωρήσουν όσοι κάνουν τώρα μεταπτυχιακό, αλλά, επειδή έχω διαβάσει σύγχρονες μεταπτυχιακές εργασίες, βρίσκω το επίπεδό τους σχετικά χαμηλό. Συγκρίνοντας τες δε με χειρόγραφες εργασίες του Α΄ έτους των σπουδών μου (από το προσωπικό μου αρχείο), θεωρώ ότι το επίπεδο των εισακτέων τότε ήταν πολύ υψηλότερο από ό,τι είναι σήμερα (ζητώ συγγνώμη εάν περιαυτολογώ). Εν ολίγοις, το απολυτήριο Λυκείου ισοδυναμεί πια με απολυτήριο Γυμνασίου, το πανεπιστημιακό πτυχίο με απολυτήριο Λυκείου και, ενδεχομένως, το μεταπτυχιακό με το πτυχίο των ημερών μας (χωρίς να είμαι και απολύτως βέβαιος για το τελευταίο) ...........

 
Ηλίας
16 Δεκ 2016 16:56

@Χρήστος

...μήπως και για κάθε κολλημένη τσίχλα στο πάτωμα να καίμε την καθαρίστρια με τσιγάρο?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.