Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οδηγίες για την αξιολόγηση των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017

Δημοσίευση: 03/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 46/24-11-2016 του Δ.Σ), το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σήμερα προς τις σχολικές μονάδες,  οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Οι οδηγίες και προδιαγραφές (κατανομή βαθμολογίας, αριθμός δοκιμασιών, αριθμός ερωτημάτων, αδίδακτα κείμενα κ.ά.) που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 17 του Π.Δ. 126/2016 (ΦΕΚ Α ́ 211/11-11-2016) αφορούν στην περίπτωση των γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων στις ξένες γλώσσες.

Ωστόσο, ο τύπος αυτός του διαγωνίσματος ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί και για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στη διάρκεια του τετραμήνου (ωριαία – ολιγόλεπτα διαγωνίσματα). Επειδή, όμως, ο έλεγχος των παραπάνω ικανοτήτων απαιτεί χρονική διάρκεια μεγαλύτερη από αυτή της μίας διδακτικής ώρας, η κατανομή των δοκιμασιών και το επίπεδο γλωσσομάθειας αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής και ιταλικής που αυτές ελέγχουν κάθε φορά εναπόκειται στην κρίση των εκπαιδευτικών.

Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο των παραπάνω διαγωνισμάτων θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν κείμενα αντίστοιχου γλωσσικού επιπέδου, κειμενικού είδους και ύφους, καθώς και θεματικής με αυτά που έχουν διδαχτεί, όχι όμως τα ίδια. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις τάξεων με μαθητές/τριες που δεν είχαν διδαχτεί τη γλώσσα τα προηγούμενα χρόνια, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να αξιοποιήσουν γραπτά ή προφορικά κείμενα από το  σχολικό εγχειρίδιο, υπό την προϋπόθεση ότι τα προς εξέταση ερωτήματα θα είναι διαφορετικού περιεχομένου ή διαφορετικής μορφής από εκείνα που έχουν επεξεργαστεί στην τάξη.

Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών προβλέπεται να εκπονηθούν δειγματικά διαγωνίσματα. Προς το παρόν, συνιστάται στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν δείγματα που έχουν αναρτηθεί στον σύνδεσμο: http://rcel.enl.uoa.gr/xenesglosses/themata/index.html και να ακολουθήσουν τις οδηγίες στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ (ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ → Αξιολόγηση Γλωσσομάθειας).

Σημειώνεται, τέλος, ότι τα διαγωνίσματα του τετραμήνου δεν αποτελούν τον μόνο τρόπο αξιολόγησης των ικανοτήτων των μαθητών/τριών και ότι είναι σκόπιμο να αξιολογείται και η ικανότητα παραγωγής προφορικού λόγου, o έλεγχος της οποίας ωστόσο δεν προβλέπεται στο πλαίσιο των συγκεκριμένων διαγωνισμάτων. Για εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης, βλ. Οδηγό του Εκπαιδευτικού, Κεφ. 7 «Η αξιολόγηση του μαθητή της ξένης γλώσσας» (www.iep.edu.gr → ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ→ Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών).

 

Σχόλια (1)

 
καθηγήτρια γυμνασίου
04 Ιαν 2017 00:58

Δηλαδή για να καταλάβω : ζητείται η ενυπόγραφη ενημέρωσή μας για το τι θα περιέχει ένα διαγώνισμα που έχουμε ΗΔΗ κάνει στις τάξεις μας από το Δεκέμβριο. Και - το χειρότερο - η "ενημέρωση" αφορά κείμενα που έχουν εκδοθεί ήδη από το 2013 ... Πόσο, ΜΑ ΠΟΣΟ (!!!), δούλεμα πια ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ