Ερώτηση στη Βουλή για τα συμπεράσματα επιτροπής για τα αποτελέσματα του PISA

05/01/2017

Άκουσε το άρθρο

Διευκρινίσεις για τη σύσταση, τη σύνθεση, τον τρόπο εργασίας και τα συμπεράσματα της επιτροπής μελέτης των χαμηλών επιδόσεων των μαθητών μας στους διαγωνισμούς PISA, που είχε αναγγείλει ο υπουργός Παιδείας τον Δεκέμβριο του 2016 υπό τον πρόεδρο του ΙΕΠ Καθηγητή Γεράσιμο Κουζέλη, ζητά ο Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ, καθώς επίσης και τον τρόπο αξιοποίησης των συμπερασμάτων αυτών, όπως και την  κατάθεση των σχετικών εγγράφων.

Ο υπογράφων Βουλευτής ρωτά ειδικότερα τον υπουργό Παιδείας:

•    Σε ποιες ακριβώς ενέργειες προέβη ο Υπουργός για τη σύσταση της επιτροπής μελέτης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού PIZA και με βάση ποια κριτήρια επελέγησαν τα μέλη της;
•    Πως οργάνωσε η επιτροπή αυτή το έργο της και ποια είναι τα συμπεράσματά της και οι ενέργειες που προτείνει;
•    Πως σκοπεύει να υλοποιήσει το Υπουργείο τις προτάσεις της επιτροπής;

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Σύμφωνα με το από 8-12-2016 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου συζήτησε με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμο Κουζέλη τα όσα αναφέρει η έκθεση PISA του ΟΟΣΑ σχετικά με τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ να συγκροτήσει ειδική επιστημονική επιτροπή η οποία, αφού μελετήσει την έκθεση, θα υποβάλει στον Υπουργό τα συμπεράσματά της σχετικά με τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος και τις προτάσεις της για την βέλτιστη αντιμετώπισή τους.

Η συγκρότηση ειδικής επιστημονικής επιτροπής κρίθηκε αναγκαία, καθώς οι επιδόσεις των μαθητών μας στο διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης «Programme for International Student Assessment» (PISA) 2015 του ΟΟΣΑ, που μετράει την ικανότητα των 15χρονων μαθητών να εφαρμόζουν γνώσεις και δεξιότητες στις Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά και στην Κατανόηση Κειμένου, συνεχίζουν να είναι ιδιαίτερα χαμηλές, με σαφή μηνύματα για την παιδεία μας.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τα συμπεράσματα της ειδικής επιστημονικής επιτροπής για την παιδεία μας και να ενεργήσει ώστε να αναβαθμιστεί η καλλιέργεια της ικανότητας εφαρμογής των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά, στην Κατανόηση Κειμένου, αλλά και στα υπόλοιπα μαθήματα.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στο ακόλουθα ερωτήματα:

1)    Σε ποιες ακριβώς ενέργειες προέβη ο Υπουργός για τη σύσταση της επιτροπής μελέτης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού PIZA και με βάση ποια κριτήρια επελέγησαν τα μέλη της;

2)    Πως οργάνωσε η επιτροπή αυτή το έργο της και ποια είναι τα συμπεράσματά της και οι ενέργειες που προτείνει;

3)    Πως σκοπεύει να υλοποιήσει το Υπουργείο τις προτάσεις της επιτροπής;

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται επίσης να προβεί στην κατάθεση όλων των σχετικών εγγράφων.

Ο ερωτών Βουλευτής

Θεόδωρος Π. Φορτσάκης
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ

 

Σχόλια (1)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ
|

Ποιό είναι το μήνυμα της μικρής απόδοσης των ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό PISA; Το ερώτημα είναι ισοδύναμο με το εξής:
Πώς αξιολογούμε (και βαθμολογικά) τον μαθητή που δεν συμμετέχει στο μάθημα, (αλλά αντιθέτως προσπαθεί να ασχοληθεί με οτιδήμοτε άλλο ακόμη και να παρακωλύει την εκπαιδευτική διαδικασία), δεν κάνει τις εργασίες που του έχουν ανατεθεί στο σπίτι, και οι γονείς του τα ρίχνουν στην εφηβεία ή οτι το παιδί είναι μικρό ακόμη ενώ το Υπουργείο ως πόντιος πιλάτος αποφαίνεται οτι φταίει ο εκπαιδευτικός; Αν απαντήσουμε στο δεύτερο ερώτημα απαντήσαμε και στο πρώτο.
Το αγώϊ ξυπνά τον αγωγιάτη. Τα υπόλοιπα είναι παιδαγωγικές μπαρούφες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ