Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Τα ΑΕΙ θα αποφασίζουν για την ακαδημαϊκή και οικονομική πορεία των Μεταπτυχιακών

…δεν λέω να πάμε ούτε σε «Αθηνά 2», «Αθηνά 3»
Δημοσίευση: 10/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το πρώτο πράγμα που θα πούμε στη Σύνοδο των Πρυτάνεων  , στις 14 Ιανουαρίου, είναι ότι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα αποφασίσουν τα ίδια την πορεία των μεταπτυχιακών, την ακαδημαϊκή και την οικονομική, σε ένα πλαίσιο,   που ορίζει η πολιτεία,  όχι παρεμβατικό, αλλά που  θα καθορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού.

Αυτό τόνισε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Γιάννη  Μανιάτη , ενώ υπογράμμισε:

Α. Δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτά τα απαράδεκτα υψηλά δίδακτρά. Δεν είναι σωστό, διότι έχουμε και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που τα απαγορεύει.

Β. Από την άλλη μεριά, η προσωπική μου γνώμη -αλλά και πολιτικά αυτό έχουμε αποφασίσει- είναι η εξής:

-Προτιμάμε παρασπονδίες να γίνονται στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ και να ελέγχονται από την κοινωνία από το να αρχίσει ένας κακώς εννοούμενος κρατισμός ή η κυριαρχία του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα πρέπει να έχει άποψη για όλα τα ζητήματα, κυρίως όταν είναι αυτά τα ζητήματα δε και ακαδημαϊκά.

-Άρα, να συμφωνήσουμε -και το παίρνω δεδομένο ότι θα έχουμε τη συμφωνία σας, όταν εν πάση περιπτώσει προχωρήσουμε, και νομίζω θα το συνεννοηθούμε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μετά τους πρυτάνεις- έναν τέτοιο ρόλο στα πανεπιστήμια. Και τα πανεπιστήμια τα ίδια θα πρέπει να είναι πολύ πιο υπεύθυνα, γιατί σας το λέω όχι μόνο με κάθε ειλικρίνεια, αλλά και έμφαση, ότι δεν μπορούν να υπάρχουν δίδακτρα, δεν μπορούν να υπάρχουν τέλη εγγραφής, αν δεν υπάρχουν κόστη για κάθε μεταπτυχιακό και τα περισσότερα κόστη έχουν γίνει στο γόνατο, που λέμε. Εδώ, λοιπόν, πρέπει ενώπιος ενωπίω να συνεννοηθούμε και με πολλούς συναδέλφους.

Γ. Είναι νόμιμο αυτό που κάναμε και είναι νόμιμο  γιατί ο ν.4310 λέει ότι δίνονται αυτά τα χρήματα και για λειτουργικές ανάγκες. Βεβαίως, με το να δίνουμε από ένα ταμείο για ανάγκες του άλλου και για ανάγκες του παρα-άλλου πάρα πολλές φορές αλλοιώνεται και ο σκοπός του αρχικού τέλους εγγραφής. Γι’ αυτό και θα πρέπει στα πανεπιστήμια από την αρχή να είναι σαφή και τα ποσά που χρησιμοποιούν και πού θα τα χρησιμοποιούν αυτά τα ποσά και να ξέρει ο άλλος, όταν πάει στο μεταπτυχιακό, ό,τι τέλος εγγραφής είναι να δώσει, πού πάνε αυτά.

Δ. Εμένα η γνώμη μου είναι ότι ένα τεράστιο ποσοστό πρέπει να είναι για την αναβάθμιση των ίδιων των μεταπτυχιακών. Και αναβάθμιση των ίδιων των μεταπτυχιακών δεν σημαίνει – το υπογραμμίζω- πρόσθετος, έστω και μικρός, πλουτισμός, ελάχιστων μεν, καθηγητών πανεπιστημίου. Οι καθηγητές πανεπιστημίου είναι κοινωνικοί λειτουργοί και υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα τα οποία στη σημερινή συγκυρία καλούνται να προσφέρουν στα πανεπιστήμια.

…δεν λέω να πάμε ούτε σε «Αθηνά 2», «Αθηνά 3»

Ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε άλλη επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Γ. Γιωργαντά  τόνισε:

-Υπάρχει και κάτι άλλο, είναι το γενικότερο θέμα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων ταυτοχρόνως.

-Εγώ δεν λέω να πάμε ούτε σε «Αθηνά 2», «Αθηνά 3» και όλα αυτά, γιατί έτσι κι αλλιώς και για το «Αθηνά» είναι μάλλον, έως σίγουρα, αρνητικός ο απολογισμός.

-Εκείνο, όμως, που θα ήθελα -και το λέω μια που ενδιαφερόσαστε για την ανώτατη εκπαίδευση- είναι να πείσουμε τους συναδέλφους μας και στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ και στα ερευνητικά κέντρα να αρχίσουν να συζητάνε μεταξύ τους, να δουν τι είδους κοινά προγράμματα μπορούν να γίνουν, να δούμε τι συνέργειες μπορούν να γίνουν, τι κοινές αιτήσεις μπορούν να γίνουν, πώς μπορούμε να μοιράσουμε τέτοιου είδους υποδομές και σε άλλα ιδρύματα, τα οποία μπορεί να το έχουν ανάγκη.

-Και σε αυτό, πραγματικά, θα σας παρακαλούσα να συμβάλλετε κι εσείς. Αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι κλείνει ο ένας ούτε ότι ανοίγει ο άλλος κ.λπ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.