ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η πρόταση του Ποταμιού για το σύστημα διορισμού των μονίμων εκπαιδευτικών

Διορισμοί χωρίς αποκλεισμούς
Δημοσίευση: 11/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Ποτάμι εγκαίρως έχει αναδείξει τα σημαντικά και χρονίζοντα ζητήματα που απασχολούν τον χώρο της Παιδείας στην Ελλάδα τόσο στον δημόσιο διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης και την κοινωνία όσο και μέσω των παρεμβάσεων του στο ελληνικό κοινοβούλιο. Η υποστελέχωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι ένα καίριο πρόβλημα το οποίο στα χρόνια της κρίσης μεγάλωσε, με αποτέλεσμα τα γνωστά κενά στα σχολεία ακόμα και στις δομές ειδικής αγωγής, και τις στρατιές αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι οποίοι συνεχίζουν να τελούν υπό ένα άτυπο καθεστώς «ομηρίας».

Ας μην ξεχνάμε και τη χαμηλή πια αμειβόμενη εργασία των εκπαιδευτικών οι περισσότεροι των οποίων με φιλότιμο, και ίδια μέσα πολλές φορές, μορφώνουν τα παιδιά μας υπό δύσκολες συνθήκες και με ελάχιστους πόρους στη διάθεσή τους. Η επαρκής στελέχωση με μόνιμους εκπαιδευτικούς, η πραγματική αξιολόγηση (ούτε εικονική, ούτε τιμωρητική, αλλά κινητροδοτική) μαζί με την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη διάθεση πόρων προς την εκπαίδευση είναι βασικές προτεραιότητες για το Ποτάμι.

Με αφορμή τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης και του Υπουργού Παιδείας για τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην τριετία 2018-2020 και εν αναμονή του τελικού πλαισίου, καταρχάς θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει ένας υπολογισμός των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και ανά ειδικότητα εκπαιδευτικών.

Το Ποτάμι καταθέτει τους βασικούς άξονες συγκεκριμένης πρότασης για τη διαδικασία η οποία πρέπει να ακολουθηθεί για την πλήρωση των προβλεπόμενων θέσεων. Προτείνουμε την ύπαρξη ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης με βάση τα εξής κριτήρια:

1)    Επίδοση στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ

-Όσοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν έχουν προλάβει για οποιοδήποτε λόγο να συμμετέχουν σε κάποιον προηγούμενο διαγωνισμό ΑΣΕΠ (π.χ. όπως νέοι απόφοιτοι, γιατί ο τελευταίος διαγωνισμός ΑΣΕΠ έγινε το 2008) αλλά και παλαιότεροι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν να ξαναδοκιμάσουν στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, να δώσουν σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ ο οποίος θα διεξαχθεί εντός του 2017

-Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν επιτύχει σε παρελθοντικούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ δεν είναι απαραίτητο να μετέχουν στον νέο διαγωνισμό και λαμβάνεται υπόψη η επίδοσή του σε εκείνον τον διαγωνισμό που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία.

2)    Εκπαιδευτική προϋπηρεσία

-Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση με ύπαρξη ενός μέγιστου αριθμού προσμετρώμενων μηνών προϋπηρεσίας

-Αναγνώριση της προϋπηρεσίας και στη φροντιστηριακή εκπαίδευση εφόσον τεκμηριώνεται σύμφωνα με την ασφαλιστική και εργασιακή νομοθεσία.   

3)    Ακαδημαϊκά κριτήρια

-Πτυχία, συναφείς μεταπτυχιακοί τίτλοι, διδακτορικό δίπλωμα κ.λπ.

4)    Κοινωνικά κριτήρια

-Περιπτώσεις αναπηρίας, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.λπ.

Οι συντελεστές στάθμισης των κριτηρίων (από την οποία θα προκύπτει και η μοριοδότηση) θα μπορούσε να είναι αντικείμενο μιας ad hoc συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων όπου θα κληθούν και φορείς.

Το Ποτάμι καταθέτει έγκαιρα την πρότασή του για το φλέγον ζήτημα του διορισμού εκπαιδευτικών προς όφελος της κοινωνίας προσπαθώντας να προτείνει μια ολοκληρωμένη πρόταση που δεν θα αποκλείει κανέναν και θα προσμετράει όλους τους δυνατούς παράγοντες.

Υ.Γ.: Επειδή μιλάμε για κενά στα σχολεία και νέους διορισμούς, θέλουμε να υπενθυμίσουμε στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι εκκρεμεί από τον Σεπτέμβριο (όταν ήταν Υπουργός ο κ. Φίλης) η απάντησή του σε κοινοβουλευτική ερώτηση από το Ποτάμι για τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει και μια τελευταία ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας για τον αριθμό των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν αποσπαστεί σε γραφεία Υπουργών και γενικά εκτός των σχολικών αιθουσών (να ενημερώσουμε ότι το Ποτάμι απασχολεί μόλις έναν (1) εκπαιδευτικό ως ειδικό σύμβουλο στο κόμμα και δύο (2) εκπαιδευτικούς σε γραφεία βουλευτών).

Τομέας Παιδείας του Ποταμιού

 

Ετικέτες: 
Ποτάμι

Σχόλια (6)

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
11 Ιαν 2017 21:00

ΣΩΣΤΟ...και βεβαιως να υπαρξουν κοινωνικα κριτηρια και να εφαρμοσθει το 15% ποσοστο προσληψεων για πολυτεκνους οπως ισχυει στον υπολοιπο δημ.τομεα

 
NN
12 Ιαν 2017 09:02

Γιατι να διαφερει το παιδειας απο τα υπολοιπα υπουργεια στην ποσοστωση;
Επισης, στην προταση του ποταμιου, δηλαδη τι διαφορα εχει σε θεμα επικαιρων γνωσεων αυτος που εδωσε εξετασεις ασεπ το 2000 η το 2002, σε σχεση με ρον πτυχιουχο του 2010; υποτιθεται οτι ο διαγωνισμος θεσπιστηκε για να εξασφαλιστει οτι οι διοριστεοι εχουν επικαιρες και εγκυρες γνωσεις (ακυρωνοντας ουσιαστικα τα ΑΕΙ)....
Οι μονοι που διαφοροποιουνται ειναι οι διοριστεοι απο ΑΣΕΠ που δεν εχουν προσληφθει (οσοι ειναι ακομα) οι οποιοι θα πρεπει να προσληφθουν ανεξαρτητως κενων η οχι, γιατι ο διαγωνισμος γινονταν με προκυρηξη αριθμου θεσεων.
Να γινει η διαδικασια μεσω ασεπ, αλλα γραπτο διαγωνισμο προαιρετικα οποιος θελει για να αυξησει τα μορια του, οσα παρει απο το διαγωνισμο. Προυπηρεσια χωρις πλαφον μοριων. Μορια προυπηρεσιας περιπου οπως στις μεταθεσεις (ισως με μοριοδοτηση δυσμενων συναρτησει της αποστασης απο τη μονιμη κατοικια και οχι ανα σχολικη μοναδα) για καθε ετος ειναι καλα και σχετικα δικαια για να βοηθηθουν και οσοι ετρεχαν δεξια κι αριστερα ολα τα χρονια. Και δε θα επηρεασουν τραγικα το συστημα για οσους δωσουν ασεπ.

 
Πέτρος
12 Ιαν 2017 10:03

Εύλογα τα όσα λέτε. Αλλά να δούμε πως θα μπορέσει να υπάρξει σύμπλευση στους στυντελεστές στάθμισης των κριτηρίων. Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των ενδιαφερομένων.

 
ΦΩΤΕΙΝΗ
12 Ιαν 2017 15:23

ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ,ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.