ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εικοσιπέντε θέματα που θα θέσουν οι Πρυτάνεις το Σάββατο στον υπουργό Παιδείας

Οι Πρυτάνεις θα ζητήσουν τη θέση του υπουργού για τη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμομένων Επιστημών
Δημοσίευση: 13/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εικοσιπέντε θέματα θα θέσουν οι Πρυτάνεις στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου , στη Σύνοδο που θα πραγματοποιήσουν, παρουσία του,  το Σάββατο, στη Αθήνα.

Ειδικότερα, πρόκειται για τα εξής:

1.    Χρηματοδότηση Πανεπιστημίων.

2.    Νομοσχέδιο για τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

3.    Μεταφορά πόρων (25% των ΠΜΣ) από τον ΕΛΚΕ στον Τακτικό Π/Υ

4.    Μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών - Διδακτορικά σε ΤΕΙ

5.    Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

6.    Νόμος Υπουργική εγκύκλιος για την διαδικασία των εκλογών μελών ΔΕΠ μετα την εφαρμογή του Νόμου

7.    Εκλογές μελών Συμβουλίων Διοίκησης

8.    Νομικό Πλαίσιο Λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών- Ένταξη των ΕΛΚΕ στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης

9.    Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Πανεπιστημίων

10.    Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

11.    Χρηματοδότηση των υποδομών των Πανεπιστημίων από ΕτΕ (ΕΙΒ)

12.    Επιπλέον στήριξη φοιτητικής μέριμνας

13.    Φοιτητικές Εστίες ΙΝΕΔΙΒΙΜ –

14.    Κινητικότητα Υπαλλήλων

15.    προϋπόθεση εγκεκριμένοι οργανισμοί.

16.    Μετακινήσεις από Α βάθμια και Β βάθμια σε θέσεις ΕΔΙΠ.

17.    Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

18.    Ιατρικές Σχολές – ΕΣΥ

19.    Να υπογραφεί η ΚΥΑ επιδόματος ευθύνης Πρυτάνεων και Αναπληρωτών Πρυτάνεων

20.    Θέσεις ΔΕΠ

21.    Θεσμική κατοχύρωση της Συνόδου των Πρυτάνεων των ΑΕΙ ως Συμβουλευτικού Οργάνου της Πολιτείας σε θέματα Ανώτατης Παιδείας

22.    Προβλήματα με εντάξεις χωρίς ανοικτές διαδικασίες

a.    λεκτοροποίηση ΕΔΙΠ

b.    ένταξη ΙΔΑΧ σε ΕΤΕΠ

23.    Λειτουργία Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας

24.     Κατευθύνσεις στις Εισαγωγικές εξετάσεις για τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών

25.    Μεταγραφές φοιτητών

 

Σχόλια (14)

 
ΕΔΙΠ
12 Ιαν 2017 11:47

Δεν καταλαβαίνω που υπάρχει το θέμα με τις κλειστές διαδικασίες. Μπορούν άμα θέλουν να προκηρύξουν θέσεις σε γνωστικά αντικείμενα μελών ΕΔΙΠ, από τις 1000 θέσεις που δόθηκαν στα ΑΕΙ.

 
ΑΑ
12 Ιαν 2017 15:55

Κατά την αξιότιμη σύνοδο πρυτάνεων η μετακίνηση των καθηγητών α' βαθμιας- β' βαθμιας ως ΕΔΙΠ δεν είναι κλειστή διαδικασία και επομένως δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Επίσης δεν είναι κλειστή διαδικασία ούτε η μετακίνηση ΕΤΕΠ, ΙΔΑΧ, διοικητικών σε θέσεις ΕΔΙΠ. Ούτε αυτό είναι πρόβλημα. Πρόβλημα είναι μόνο η εξέλιξη (μετά από κανονική εκλογή) των ΕΔΙΠ! Επίσης ο αποκλεισμός των ΕΔΙΠ από όλα τα ερευνητικά προγράμματα που έχουν προκηρυχθεί δεν είναι κανένα πρόβλημα. Έρευνα οι ΕΔΙΠ απαγορεύεται να κάνουν. Ή αν κάνουν ας βάλουν λεφτά από την τσέπη τους.

 
EDIP
12 Ιαν 2017 16:25

Τα πράγματα είναι απλά. Όποιος είναι άξιος να εξελιθχεί. Όποιος δεν είναι να μείνει εκεί που είναι. Δεν μπορεί όλες οι κατηγορίες απασχολουμένων στα Πανεπιστήμια να έχουν δυνατότητα εξέλιξης και οι ΕΔΙΠ όχι. Ειδικά μετά την απόκτηση γνωστικού αντικειμένου δεν υπάρχει περίπτωση ένα Τμήμα να προκηρύξει θέση ΔΕΠ σε αντικείμενο που ήδη το καλύπτει ΕΔΙΠ.

 
ΕΔΙΠ ΕΕΠ
12 Ιαν 2017 16:59

Πρέπει να βρεθεί μια λύση για τους ΕΔΙΠ & ΕΕΠ για τους οποίους δεν υπάρχει κάποια δυνατότητα "εξέλιξης" ως τώρα όπως έχει γίνει μέχρι τώρα για ΙΔΑΧ, ΕΤΕΠ, Εκπαιδευτικούς Αβάθμιας και Ββάθμιας που μετακινήθηκαν σε θέσεις ΕΔΙΠ... ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε μέλη ΕΔΙΠ & ΕΕΠ να μετακινηθούν σε θέση λέκτορα ή επίκουρου...ΑΜΕΣΑ!!!Όπως έγινε για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες...

 
Μιχάλης Μπρατάκος
12 Ιαν 2017 18:24

Θα υπενθυμίσω στη Σύνοδο Πρυτάνεων την ανοιχτή επιστολή που απέστειλα και δημοσιεύτηκε στο ESOS στις 21/10/2016 ύστερα από τη διαμαρτυρία της Συνόδου Πρυτάνεων στις 15/10/2016 για τη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Ελπίζω τούτη τη φορά με καθαρό μυαλό-μακρυά από συντεχνιακές αντιλήψεις- και γνώμονα αποκλειστικά το συμφέρον της οικονομίας της χώρας να βοηθήσουν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στην ορθή απόφαση μετονομασίας των ΤΕΙ και δυνατότητας εκπόνησης διδακτορικών.
<< Στην ανακοίνωσή τους οι κ.κ. Πρυτάνεις ορθώς επισημαίνουν ότι για τα Ανώτατα Ιδρύματα του Τεχνολογικού Τομέα υπάρχει θεσμοθετημένος διακριτός ρόλος, ονομασία και αποστολή. Ωστόσο οι ίδιοι θα έπρεπε να γνωρίζουν τα Ευρωπαϊκά τεκταινόμενα και να επιθυμούν την ανάπτυξη των ΤΕΙ, όπως έγινε σχεδόν σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, που τα αντίστοιχα ΤΕΙ, εδώ και αρκετά χρόνια έχουν μετονομαστεί σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Η προτεινόμενη ονομασία θα διατηρήσει και θα ενισχύσει το διακριτό ρόλο που έχουν τα ΤΕΙ ως Τεχνολογικός Τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα, ενώ θα αλλάξει η επίπλαστη εικόνα που έχει σχηματιστεί πριν 3 δεκαετίες και θα αμβλυνθεί στη συνείδηση του μέσου Έλληνα η άποψη ότι μόνο οι σπουδές στα Πανεπιστήμια προϋποθέτουν μια επιτυχημένη ζωή. Απόδειξη της διαπίστωσης αυτής είναι ότι ακόμα και σήμερα εισάγονται σε Σχολές και Τμήματα των Πανεπιστημίων (Φιλολογίας, Θεολογίας, Ξένων Γλωσσών, Μαθηματικών, Φυσικών κ.α.) χιλιάδες απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελάχιστες έως μηδενικές πρακτικά ελπίδες επαγγελματικής αποκατάστασης, αφού οι ανάγκες της ελληνικής οικονομίας είναι εντελώς διαφορετικές, σε αντίθεση με Τμήματα των ΤΕΙ, που αποδεδειγμένα έχουν καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές.
Τα ΤΕΙ για να εκπληρώσουν την αποστολή τους ως ΑΕΙ του Τ.Τ. πρέπει, σύμφωνα με τον Νόμο 4009/2011, ''να παράγουν και να μεταδίδουν τη γνώση με τη διδασκαλία και την έρευνα και να προσφέρουν ανώτατη εκπαίδευση με βάση την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας κατά τα διεθνώς αναγνωρισμένα''. Συνεπώς το ερώτημα που εδώ τίθεται είναι γιατί αποκλείονται τα ΤΕΙ από την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών αφού ο νόμος ομιλεί για έρευνα; Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από σπουδές τρίτου κύκλου είναι ο αποκλεισμός από ορισμένο διδακτικό και ερευνητικό έργο που συνιστά μείζονα εγγύηση της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος (άρθρο 16 παρ. 1,5 και 6) τόσο αυτοτελώς όσο και σε συνδυασμό με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος).
Θυμίζω ακόμη, ότι το μεγαλύτερο μέρος του ερευνητικού έργου των Πανεπιστημίων προέρχεται από δημοσιεύσεις που έχουν προκύψει από την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Για να μπορούν να ΤΕΙ να εκτελέσουν το ρόλο τους και να δραστηριοποιηθούν έτι περεταίρω στην έρευνα, θα πρέπει άμεσα η Πολιτεία να άρει το εμπόδιο αυτό προς όφελος της κοινωνίας, αφού τα ΤΕΙ είναι Ιδρύματα με σαφή εφαρμοσμένο/τεχνολογικό χαρακτήρα που ενισχύουν την καινοτομία και επιχειρηματικότητα που τόσο έχει ανάγκη η εθνική οικονομία>>.

 
agv
14 Ιαν 2017 09:55

Είναι άραγε αυτά τα θέματα της Συνόδου των Πρυτάνεων ή μήπως μόνο της προεδρεύσουσας της Συνόδου; Ειδικά ως προς τα θέματα στελέχωσης (βλ. #22).

 
Νικος
14 Ιαν 2017 10:11

Οι ΕΔΙΠ αν θέλουν να εξελιχθούν, ή οι καθηγητές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας να γίνουν ΕΔΙΠ, θα πρέπει να ανοίξουν οι θέσεις τους και να υπάρχουν ανοιχτες διαδικασίες. Οι πιο άξιοι ας πάρουν τις θέσεις. Δεν μπορεί το 2017 να συζητάνε κάποιοι διαδικασίες κλειστές που, παλαιότερα, ακολουθούσαν ολοκληρωτικά καθεστώτα. Ας αφήσουμε την παιδεία και τα Πανεπιστήμια εξω απο μικροκομματικα παιχνιδια και ρουσφέτια, και ας μην ταλαιπωρηθουν άνθρωποι και επιτροπές με προσφυγές, εφόσον οι διατάξεις είναι αντισυνταγματικές.

 
ΚΚ
14 Ιαν 2017 11:50

@Νικος
Εν ετει 2017 οι ΕΔΙΠ (και μονο αυτοι) αποκλειονται απο ερευνητικα προγραμματα. Αυτο το απαραδεκτο καθεστως δεν σε ενοχλει προφανως. Σκεψου οτι σε μια ερευνητικη προσπαθεια που θα συμμετεχω ατυπα (αφου απαγορευεται να ειμαι μελος της ερευνητικης ομαδας), απαγορευεται να ειναι το ονομα μου στην ερευνητικη εργασια που θα ειναι το αποτελεσμα της προσπαθειας. Ο μεταδιδακτορας ομως που θα συμμετεχει θα εχει κανονικα το ονομα του και θα χρησιμοποιησει αυτη την εργασια σε μια ενδεχομενη εκλογη εναντιον μου!!!! Αυτα θελετε εν ετει 2017;;

 
ΥΠ_ΕΔΙΠ
14 Ιαν 2017 12:29

Σ' ένα (σοβαρό) κράτος για να ψηφιστεί ένας νόμος πρώτα ελέγχεται η συνταγματικότητά του και η αναγκαιότητά του.
Αν ψηφιστεί τότε ....... απλά εφαρμόζεται.
Στο Ελλαδιστάν νόμοι ψηφίζονται, ενώ είναι σαφέστατα αντισυνταγματικοί (νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες, ενδεχομένως ο 4372 κλπ).
Και όταν ψηφίζονται δεν εφαρμόζονται πχ Ν. 4386 αρθ 33 παρ 7.
Η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρει ότι οι διαδικασίες οι οποίες αναφέρονται πρέπει να γίνουν αμελλητί, έχουν περάσει 6 μήνες και σε οποιαδήποτε όχληση μας στο υπουργείο η κλίση μας προωθείτε.
Υπάρχει κράτος ?

 
Νίκος
14 Ιαν 2017 14:50

@ΚΚ
Νομίζω ότι είστε σε λάθος κατεύθυνση.
Επειδή δεν προκηρύχθηκε πρόσφατα ελληνικό ερευνητικό χρηματοδοτικό προγράμματα που να περιλαμβάνει και ΕΔΙΠ, σημαίνει ότι όλοι οι ΕΔΙΠ θα πρέπει να γίνουν ΔΕΠ με κλειστές διαδικασίες?
Κανείς δε σου απαγορεύει να κάνεις έρευνα. Υπάρχουν αρκετά προγράμματα που δεν αποκλείουν κανέναν.

 
@ΚΚ
14 Ιαν 2017 14:54

Ήξερες εκ των προτέρων ότι το διοικητικό προσωπικό (ΙΔΑΧ --> ΕΔΙΠ) δεν σημαίνει έρευνα, ενώ ο Μεταδιδάκτορας σημαίνει έρευνα. Άσε τη διοικητική θέση (ΙΔΑΧ-->ΕΔΙΠ) και γίνε Μεταδιδάκτορας, για να ελπίζεις σε εξέλιξη... Και όλα αυτά με ανοιχτες διαδικασίες, για να επιλέγονται οι άξιοι (λέμε τώρα).

Με αυτή τη "λογική" δηλαδή όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν διδακτορικό να κάνουν έρευνα (και όχι να εκπληρούν τα καθήκοντα της θέσης που, κάπως-κάπου-κάποτε, επέλεξαν )...

Αλλά όχι, και την πίττα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο! Όλα στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας τα έχουμε δει πια...

 
ΚΚ
14 Ιαν 2017 15:25

@ Νικος
Δηλαδή συμφωνείς με τον αποκλεισμό!!! Τραγικό!!!! Και μιλάς για ανοιχτές διαδικασίες;;;;

@@ΚΚ
Ποιος σου είπε ότι ο ΕΔΙΠ είναι διοικητικό προσωπικό; Ποιος σου είπε ότι οι ΕΔΙΠ είναι όλοι πρώην ΙΔΑΧ; Καλό είναι πριν γράψεις κάτι να έχεις στοιχειώδη γνώση κάποιων πραγμάτων. Εκτίθεσαι!!!!

 
ΑΒ
14 Ιαν 2017 18:48

Οι εξελίξεις των μελών ΔΕΠ/ΕΠ που είναι ανοιχτές, πόσο "ανοιχτές" είναι;
Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ θα μπορούσαν να στελεχώσουν τα ΤΕΙ ως μέλη ΕΠ στη βαθμίδα του Επίκουρου καθ.

 
Νικος
14 Ιαν 2017 18:50

@kk
δε συμφωνώ με κανέναν αποκλεισμό, για αυτό θα πρέπει να υπάρχουν στα πανεπιστήμια ανοιχτές διαδικασίες. Όλοι να έχουν ίδια δικαιώματα. Και στην έρευνα και στις προκηρύξεις.
Όχι στις κλειστές διαδικασίες, όχι στον σκοταδισμό.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ