ΒΟΥΛΗ

Θ. Φωτίου: Θα καταργήσουμε τη “λαίλαπα” του εσαεί Φροντιστηρίου

Η πρόταση Κ. Γαβρόγλου για το “χτύπημα” των Φροντιστηρίων
Δημοσίευση: 12/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θα αλλάξουμε και το σύστημα εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια και είναι αυτό που δουλεύουμε, έτσι ώστε να καταργηθεί η λαίλαπα του εσαεί Φροντιστηρίου από το Δημοτικό μέχρι να μπει το παιδί στο Πανεπιστήμιο.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα στη Βουλή η υπουργός   Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, κατά τη συζήτηση επίκαιρης  ερώτησης του Βουλευτή  Κ. Κατσαφάδου.

Η πρόταση Κ. Γαβρόγλου για το “χτύπημα” των Φροντιστηρίων

Διαμόρφωση μιας πολιτικής που σταδιακά θα περιορίζει τον ρόλο της παραπαιδείας που λειτουργεί απαξιωτικά ως προς το σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος και ιδίως στο Λύκειο,  εισηγήθηκε  ο νυν υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου όταν είχε την ιδιότητας του προέδρου  της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου, διευκρινίζοντας ότι “Αυτό πρέπει να γίνει χωρίς αφορισμούς, αναγνωρίζοντας τον ιδιόμορφο εκπαιδευτικό ρόλο των φροντιστηρίων στο παρελθόν αλλά και συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης της κοινωνίας στο σχολείο και τους λειτουργούς του”.

1.Συνοπτική περιγραφή της πρότασης/έννοιας

Η πρόταση επιχειρεί να απαντήσει με τον περισσότερο πρόσφορο τρόπο στα παρακάτω ζητήματα:

1. Περιορισμός του ρόλου της παραπαιδείας, η οποία, ιδιαίτερα στη Λυκειακή βαθμίδα λειτουργεί ανταγωνιστικά και υπονομευτικά στο Λύκειο, απαξιώνοντας τον εκπαιδευτικό του ρόλο ή και τονίζοντας ως κύρια λειτουργία της ανώτερης Δευτεροβάθμιας την προετοιμασία για την Τριτοβάθμια, ευνοώντας τη διδασκαλία για τις εξετάσεις και όχι για τη μόρφωση και την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών. Από αυτή την άποψη ο περιορισμός της παραπαιδείας συνδέεται με την προσπάθεια αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου.

2. Αλλαγή της νοοτροπίας της κοινωνίας και ανάκτηση της εμπιστοσύνης της, στην ικανότητα του σχολείου, να επιτελέσει τον εκπαιδευτικό του ρόλο στους τομείς που κυριαρχεί η παραπαιδεία.

3. Σταδιακή συρρίκνωση μιας δραστηριότητας η οποία από τη μια πλευρά αποτελεί διέξοδο απασχόλησης αλλά ταυτόχρονα (μέσω κυρίως των ιδιαιτέρων μαθημάτων) είναι προνομιακό πεδίο παραοικονομίας και πιθανής συναλλαγής.

Τεκμηρίωση: Ποια προβλήματα επιλύονται; Τι θα επιτευχθεί με την πρόταση;

Η Ελλάδα αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση έντασης ενός φαινομένου που υπάρχει και σε άλλες χώρες, κυρίως σε αυτές που η επιτυχία στις εξετάσεις υψηλού διακυβεύματος (high-stakesexams) αποτελεί όχι μόνο εκπαιδευτικό αλλά και κοινωνικό στόχο (όπως είναι πολλές κοινωνίες της Άπω Ανατολής), και σε αυτές που το εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαξιωμένο και δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις σημαντικού αριθμού οικογενειών.

Ταυτόχρονα η παραπαιδεία αποτελεί παράγοντα:

(α) νόθευσης της πραγματικής εικόνας της εκπαίδευσης, όπως π.χ. αποτυπώνεται στις εξετάσεις εισαγωγής την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού υποκαθιστά την εκπαίδευση στο σχολείο και ενισχύει όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσβασης σε αυτή,

(β) ενίσχυσης των κοινωνικών ανισοτήτων, καθώς πρόκειται για παροχή που μπορεί κάποιος να «αποκτήσει» σύμφωνα με τις οικονομικές του δυνατότητες,

(γ) υποβάθμισης του ρόλου του σχολείου, καθώς το υποκαθιστά στη συνείδηση της κοινωνίας ως αποτελεσματικότερη διαδικασία εκπαίδευσης,

(δ) αλλοίωσης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς συνυπάρχουν μαθητές «δύο ταχυτήτων», αυτοί που έχουν εξωσχολική βοήθεια και αυτοί που δεν έχουν, με συνέπεια την αύξηση της δυσκολίας ανταπόκρισης των εκπαιδευτικών στις πραγματικές ανάγκες όλων των μαθητών και τελικά αύξηση των μαθησιακών ανισοτήτων στην τάξη.

Προϋποθέσεις επιτυχίας/υλοποίησης

Προϋποθέσεις επιτυχίας της πρότασης αποτελούν:

• Η δυνατότητα του σχολείου να ικανοποιεί τις ανάγκες που
σήμερα καλύπτουν τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία, π.χ. σε ό,τι αφορά τη βασική πιστοποίηση της γνώσης ξένων γλωσσών και νέων τεχνολογιών, την ενισχυτική διδασκαλία στους αδύναμους μαθητές.

• Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης της κοινωνίας για τη δυνατότητα του σχολείου να επιτελέσει τον ρόλο του.

• Η μείωση της πίεσης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω ενός νέου συστήματος εισαγωγής.

 

Σχόλια (10)

 
Αμερόληπτος
12 Ιαν 2017 19:18

Δεν βαρέθηκαν να καταργούν; Αν προσέξει κάποιος τι είπε η Φωτίου, "ΘΑ καταργήσουν τη λαίλαπα του εσαεί Φροντιστηρίου"! Με τι μωρέ με ευχολόγια και διαπιστώσεις γνωστές τοις πάσι; Πότε θα καταλάβουν ότι ακόμα είναι κυβέρνηση; Όχι άλλα παραμύθια.

 
Καταργήστε τις καταργήσεις επιτέλους
12 Ιαν 2017 19:38

Τώρα με τα χιόνια που το δημόσιο παίζει χιονοπόλεμο οι καθηγητές των φροντιστηρίων βρήκαν τρόπο να πάνε στη δουλειά τους και να πείσουν και τους μαθητές να πάνε.
Να γιατί δεν θα καργήσετε ποτέ τα φροντιστήρια....

 
George
12 Ιαν 2017 20:16

δεν την παρεξηγώ. αλλα δυστυχως κυβερνά

 
Άλλο το χιόνι άλλο το φροντιστήριο...
12 Ιαν 2017 20:52

Είναι άτοπο να συγκρίνεις την αντίδραση του δημόσιου σχολείου σε καιρικές συνθήκες που συμβαίνουν σπάνια στη χώρα μας, με τα φροντιστήρια.
Οι μαθητές στα φροντιστήρια πήγαν με ευθύνη των γονέων τους.
Σε ένα προαύλιο με πάγο και 200 μαθητές που βλέπουν πρώτη φορά χιόνι, αν ένα από αυτά στραμπουλήξει το πόδι του παίζοντας χιονοπόλεμο, όλα τα κανάλια θα γράφουν για τους καθηγητές και το υπουργείο που δεν φροντίζει για την σωματική ακεραιότητα των μαθητών, και προφανώς οι γονείς του μαθητή θα κάνουν και μήνυση στουν άτυχο εφημερεύοντα.
Δεν νομίζω ότι σε αντίστοιχη περίπτωση θα ζητηθούν ευθύνες από τον ιδιοκτήτη φροντιστηρίου.
Όσον αφορά τα φροντιστήρια που λειτουργούν με κανονικές άδειες, αν κάποιος δεν τα θέλει δεν τους δίνει άδεια λειτουργίας.. Ο όρος "παραπαιδεία" δεν ταιριάζει σε κάτι που λειτουργεί νόμιμα.

 
..//
12 Ιαν 2017 21:07

Δεκαπέντε χρόνια φροντιστής ,κατόπιν είκοσι χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση,.. δύο Phd, κατά την ταπεινή μου άποψη εκτός τόπου και χρόνου η κυρά Θεανώ. Το ζητούμενο δεν είναι η κατάργηση των φροντιστηρίων( των ιδιαιτέρων από τους δημόσιους ΝΑΙ), το ζητούμενο είναι το καλύτερο αποτέλεσμα και αυτό κατά την γνώμη μου προκύπτει από τη σκληρή μεν στοχευμένη δε προσπάθεια. Πολύ σημαντικό είναι το άπλωμα της ύλης. Επιστροφή στην εξεταστέα ύλη ως ποσότητα όπως τη δεκαετία του 70, δηλ. για τα εξεταζόμενα μαθήματα την διδακτέα ύλη όλου του Λυκείου, και όχι με την αρρωστημένη εξεζητημένη ασκησιολογία των της ελάχιστης ύλης που προσφέρει ελάχιστα. Και ας ανθούν τα φροντιστήρια, αρκεί να υπάρχει κέρδος για την παιδεία.

 
Τίνα
13 Ιαν 2017 00:34

Αν θέλετε πραγματικά αυτό που λέτε, αποδεσμευστε πλήρως το λύκειο με την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. 'Οπως παλιά το ακαδημαϊκό. Παίρνει το απολυτήριο λυκείου κάποιος και πάει και δίνει όπου θέλει.
Απλά πράγματα.

 
ΗΡΑ
13 Ιαν 2017 11:56

" ...αν ένα από αυτά στραμπουλήξει το πόδι του παίζοντας χιονοπόλεμο,..." Γράφει καλός συνάδελφος παραπάνω. Δεν θα ... γινόταν και τίποτε ,συνάδελφε. Απλά θα επαληθεύονταν στην πράξη η προχθεσινή βαρύγδουπη ρήση του νυν υπουργού Παιδείας ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα βγάζει " στραμπουληγμένους πολίτες" !!! Δεν προλάβαμε να χωνέψουμε τη... βαθυστόχαστη ανάλυση του κ. Γαβρόγλου, τσουπ, η κ. Θεανώ - με "θήτα" αρχίζει το όνομά της - δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να αρχίσει τα θα, θα, θα και πάλι θα, θα, θα, .... σχέτη ...λαίλαπα των καταργήσεων. Στα λόγια εννοείται !!! Πόσο θέλετε να μας τρελάνετε, βρε εσείς της κωλοτούμπας και ερασιτέχνες στο κυβερνάν;

 
ΒΜ
13 Ιαν 2017 16:00

Επειδή η εμπειρία των εν ενεργεία καθηγητών των φροντιστηρίων είναι πολύτιμη, ταυτόχρονα με τη σταδιακή κατάργηση των φροντιστηρίων, ίσως θα πρέπει να φτιαχτεί μιά επετηρίδα(ανάλογα με τα χρόνια προυπηρεσίας-αποδεδειγμένα) απ την οποία να διορίζεται(ναι θα πάρει χρόνο) το 60-70% στην εκπαίδευση(το υπόλοιπο απο ΑΣΕΠ) μέχρι να αποροφηθούν όλοι οι εγγεγραμένοι σ'αυτή.

 
KIN
13 Ιαν 2017 19:58

Ας υποθέσουμε ότι βρέθηκε το τέλειο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και καταργούνται τα φροντιστήρια. Τι θα γίνει όλο αυτό το εργατικό δυναμικό που απασχολείται στα φροντιστήρια και αυτά ως επιχειρήσεις ???Επίσης τι θα γίνουν όλοι οι άνεργοι-αδιοριστοι οι οποίοι νόμιμα η μη βγάζουν τα προς το ζειν ???

 
Αλέξης Δημητρόπουλος
26 Ιαν 2017 11:04

Το πρόβλημα είναι πάρα πολύ απλό και λύνεται εξ ίσου πάρα πολύ απλά.
Κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής με ελεύθερη πρόσβαση, όπως ακριβώς γίνεται στη πολιτισμένη Ευρώπη. Τα υπόλοιπα είναι για να περνάει ο χρόνος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ