Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΟΛΜΕ: Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς

“Το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα”.
Δημοσίευση: 26/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σε εκδηλώσεις την ημέρα της 30ης Ιανουαρίου μόνο προαιρετικό χαρακτήρα μπορεί να έχει», τονίζει με σημερινή ανακοίνωση η ΟΛΜΕ , με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο του υπουργού Κ. Γαβρόγλου, και:

-καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Σχετικά με το ζήτημα που ανακύπτει από την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου για την ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, υπενθυμίζουμε ότι παραμένει σε πλήρη ισχύ το ΠΔ 104/1979. Στο Άρθρο 2, παρ.3(β) ορίζεται ρητά ότι “Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται: ...β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών...”. Επίσης σύμφωνα με το Άρθρο 1 παρ.11(α) του νόμου 1157/1981 ορίζεται ρητά ότι “Ημέραι αργίας: ... η των Τριών Ιεραρχών για τους Εκπαιδευτικούς Λειτουργούς...”.

Τέλος στην Υπουργική Απόφαση 80033/Γ2 12/12/2006 και πιο συγκεκριμένα στο Άρθρο 2 παρ.3(β) ορίζεται επίσης ρητά για τα Επαγγελματικά Λύκεια ότι “Ημέρες αργίας ορίζονται:... β) Οι θρησκευτικές εορτές των Τριών Ιεραρχών... ”.

Από τα παραπάνω προκύπτει με σαφή τρόπο πως η συμμετοχή των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σε εκδηλώσεις την ημέρα της 30ης Ιανουαρίου μόνο προαιρετικό χαρακτήρα μπορεί να έχει.

Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Σχόλια (9)

 
GEORGE
27 Ιαν 2017 00:00

Και γιατί να τα καταργήσει όλα αυτά και να μην υποχρεώσει όλους τους δημόσιους λειτουργούς να παρίστανται στις εκδηλώσεις αγιασμούς, εκκλησιασμούς κλπ ; Είμαστε ή όχι χώρα με επικρατούσα τη χριστιανική θρησκεία ; Από πότε μια μειοψηφία θα επιβάλλει τις απόψεις της ;

 
geo@Πλαταρος
26 Ιαν 2017 19:00

Συντομα και υπουργος. Και το εννοω.

 
Γιάννης Πλατάρος
26 Ιαν 2017 16:25

Άλλο ένα θέμα που μας εκθέτει ως κλάδο και μας διασύρει στην κοινωνία με δυσμενείς έμπρακτες επιπτώσεις στην ηθική του έργου μας στην αξιοπιστία μας στις απαιτήσεις του Λειτουργήματός μας και εν τέλει στην αξίωση να αμείβονται οι εκπαιδευτικοί για το έργο που επιτελούν με την αποδοχή αν όχι την παραδοχή της Κοινωνίας.
Ας προσέξουν οι αναγνώστες ένα και μοναδικό σημείο:
Ενώ το Προεδρικό Διάταγμα είναι παμπάλαιο, από το έτος 1979, κοντά 40 χρόνια μετά ΣΥΖΗΤΑΜΕ.
Συζητάμε τι;
Συζητάμε γιατί;
Για όσους δεν το έχουν αντιληφθεί ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ!!!
Αν είναι αργία.
Αν δεν είναι αργία.
Πώς ενώ είναι αργία κάνουμε εκδηλώσεις.
Μπορούμε να κάτσουμε σπίτι μας εφ΄ όσον είναι αργία;
Εκκλησία πάμε;
Δεν πάμε εκκλησία;
Οι μαθητές πάνε εκκλησία;
Μένουν έξω οι μη ορθόδοξοι; Κι αν κάνει κρύο; Κι αν βρέχει; Έρχονται οι μη πιστοί; Πώς διαπιστώνεται αν ένας είναι ορθόδοξος αφού ούτε η ταυτότητα το γράφει; Επαφιέμεθα μόνο στην δήλωση των μαθητών; Ποιό Σχολείο τυπώνει προσκλήσεις; Γίνεται λόγος μέσα στην εκκλησία ή μόνο στο Σχολείο; Πάμε μόνο εκκλησιασμό ή και Σχολείο;
Αν είναι Κυριακή ή Σάββατο; Με τα Εσπερινά Σχολεία τί γίνεται; Από πού αγοράζουμε τους άρτους; Ποίος κόβει τους άρτους; Σε ποίον δίνει ο ιερεύς τον άρτο; Οι αλλόδοξοι παρακολουθούν την εορτή στο Σχολείο ή όχι;
Είναι λογικό και δίκαιο να μην γίνεται ΤΙΠΟΤΑ την ημέρα ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ;
Οι Τελωνιακοί υπάλληλοι λ.χ., εορτάζουν την Κυριακή «του Τελώνου και του Φαρισαίου» όπου ο Χριστός βρήκε μέσα σε όλο τον πληθυσμό των διεφθαρμένων τελώνων, ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ, που μετανόησε και τον αντιπαραθέτει με τον υποκριτή Φαρισαίο! Αυτοί λοιπόν εορτάζουν τον έναν καλό που ανιχνεύθηκε στον κλάδο τους πριν από 2.015 χρόνια. Εμείς ως εκπαιδευτικοί δεν έχουμε να εορτάσουμε τίποτα για την επικρατόν θρήσκευμα για την επικρατούσα Ορθοδοξία;
Οι συζητήσεις είναι περί όνου σκιάς; Είμαστε πράγματι Αβδηρήτες και μείς; Πόσο πρέπει να γελάνε οι γονείς και να μας ειρωνεύονται όταν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ;
Πού το πάει το Υπουργείο με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους ενός απλού Προεδρικού Διατάγματος όταν έχει την Νομοθετική πρωτοβουλία να εκδώσει νέο;
Και το πράγμα μπορεί να γίνει ακόμα πιο σοβαρό:
Ποιός κοροϊδεύει ποιον, ποιος λέει αλήθειες, που το πάμε όλοι μας...
Έχουμε και διατρέφουμε μύχιους ευσεβείς πόθους; Θέλουμε να κάνουμε κάτι αλλά φοβόμαστε; Επιφυλασσόμαστε για κάποια ρήξη και ανατροπή ; Σταθμίζουμε δυνάμεις και αντιδράσεις; Ομφαλοσκοπούμε διαρκώς; Κουράζουμε τον κόσμο;
Είναι δυνατόν να περιμένει κάποιος κάτι θετικό από τον χώρο της Εκπαίδευσης όταν βλέπει αυτό το χάλι το μετα-γελοίον χάλι που έχει υπερβεί κάθε σύμμετρη ποσότητα εκμετρήσεως της γελοιότητας και έχει αναχθεί στο ασύμμετρον της μεταγελοιότητας;
Τι θα γίνει επί τέλους με αυτή την κακομοιρίστικη φιλολογία; Τι θα γίνει με τους νέους Πτωχοπρόδρομους της μιζέριας και της υποβάθμισης των αξιών;
Και δεν σταματάει εδώ το θέμα φυσικά, αφού όλα συνιστούν επιφαινόμενα της αποκρυπτόμενης ουσίας:
1. Θέλουμε να διαχωρίσουμε Εκκλησία από την Εκπαίδευση.
2. Πώς θα γίνει αυτό με δεσπόζουζα εορτή της Εκπαίδευσης των Τριών Ιεραρχών που είναι και ειδική αργία για την Εκπαίδευση; (Έλα ντε!)
3. Να πάνε όλοι εκκλησιασμό μετ΄αρτοκλασίας και ομιλίας από ειδικό δια τον πανηγυρικόν ομιλητή; Οι ετερόδοξοι , αλλόδοξοι, άθεοι τι θα κάνουν; Δεν θα έλθουν ; Οι καθηγητές που είναι ετερόδοξοι και άθεοι έρχονται ; Θα προσέχει κάποιος τους μαθητές ή δεν χρειάζεται; Αν ο κ. Διευθυντής είναι άθεος έρχεται εκκλησία ή όχι; Με την 25η που είναι κι αυτή αργία τι γίνεται; Αφού είναι αργία, γιατί να συνοδεύουμε στις παρελάσεις τους μαθητές μας; Γιατί δεν καταργούνται οι παρελάσεις; Οι άθεοι μπαίνουν στην εκκλησία για την δοξολογία; Στον Αγιασμό της έναρξης παριστάμεθα όλοι και οι άθεοι; Άμα είμαι άθεος, μπορεί να μου επιβάλλει ο σύλλογος να συνοδεύσω τους μαθητές στην εκκλησία; Αν ένα Σχολείο έχει πλειονότητα ετερόδοξους τι κάνουμε;
Ο κατάλογος της γελοιοποίησης του κλάδου δεν έχει σταματημό κι ούτε ανάσχεση.
Η Κυβέρνηση, εφ΄όσον ΄χει την λαϊκή εντολή να υλοποιήσει το πρόγραμμά της πρέπει να το κάνει. Να διαχωρίσει την Εκπαίδευση από το Κράτος. Με έναν νόμο και ένα άρθρο να πει: «Καταργούνται : α) Ο Αγιασμός επί τη ενάρξει του Νέου Σχολικού έτους. β) Η αργία των Τριών Ιεραρχών. γ) Η συμμετοχή των Σχολείων στην δοξολογία της 25ης Μαρτίου. δ) Ο προαιρετικός εκκλησιασμός ε) Οι εικόνες στις αίθουσες διδασκαλίας στ) Οι κάθε είδους επισκέψεις ιερωμένων στα Σχολεία για οιονδήποτε λόγο. ζ) Οι διακοπές Χριστουγέννων ονομάζονται «χειμέριες διακοπές» Οι διακοπές Πάσχα ονομάζονται «εαρινές διακοπές» η) Απαγορεύεται ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός των Σχολείων» θ) Η Αργία του Αγίου Πνεύματος θεωρείται πλέον ως εργάσιμη» ι) Το Θρησκευτικά μετονομάζονται σε Θρησκειολογία ια) Απαγορεύεται η συμμετοχή των Σχολείων σε τοπικές λιτανείες.»
Αυτά πρέπει να είναι όλα όσα θα έπρεπε να κάνει η Κυβέρνηση συνεπείς ούσα με τα διακηρυχθέντα της . Αν δεν μπορεί να τα κάνει, ας μην βάζει συμμέτοχο τον κλάδο των εκπαιδευτικών σε μεθόδους σαλαμοποίησης και πριονίσματος των δεσμών γύρω-γύρω και απ΄όξω-απ όξω. Ο κλάδος να καταλάβει, ότι όταν ΣΥΡΕΤΑΙ ΕΚΩΝ ΑΚΩΝ, ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΞΕΙΣ -ΑΦΗΞΕΙΣ ΛΟΓΙΚΕΣ, ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΥΣΦΗΜΙΖΕΤΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΣΥΜΜΑΧΟ ΜΕ ΚΑΘΕ ΘΥΣΙΑ!.
Μπορεί ο κλάδος να μην συμμετέχει στα πολιτικά παιγνίδια, μπορεί να μην συμμετέχει στις πολιτικές σκοπιμότητες, μπορεί να μην αυτοδυσφημίζεται, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ , να μπορεί να βλέπει, τα παιχνίδια που παίζονται στην πλάτη του, διότι όταν στο μέλλον κινδυνεύσει την ίδια του την ύπαρξη, θα ζητήσει την συμπαράσταση της Κοινωνίας και δεν θα την έχει. Επομένως:
α) Καμία διαμάχη ή ψευτοδιαμάχη με το «δια ταύτα» της σκόπιμα πυροδοτούμενης τα τελευταία χρόνια «διαμάχης» για αργίες, παρελάσεις , χαρακτήρα εορτών.
β) Καμία αντίθεση με την Κοινωνία. ΚΑΜΙΑ!
Η εκάστοτε Κυβέρνηση, αν θέλει να υλοποιήσει την πολιτική της, μπορεί να το κάνει, αφού έχει την νομοθετική πρωτοβουλία. Αν θέλει να έχει πολιτική ερμαφρόδιτη του τύπου και έτσι και γιουβέτσι και κοκορέτσι και στουπέτσι, ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

 
Λέανδρος
26 Ιαν 2017 16:00

Προφανώς και είναι αργία.
α) Αρθρο 1 παρ. 11 α του Ν.1157/1981: «α) Ημέραι αργίας: Η Εθνική εορτή, η 28η Οκτωβρίου, η πρώτη του έτους, τα Θεοφάνεια, η των Τριών Ιεραρχών διά τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς…»

β) Αρθρο 2 παρ. 3 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23 Α)»: «Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται:α) ‘Απασαι αι Κυριακαί, β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος, γ) αι εθνικαί επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαϊου και στ) η κατά τας κειμένας διατάξεις ημέρα αργίας διά την έδραν εκάστου σχολείου λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής εορτής.»

γ) Εγκύκλιος της Γενικής Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας για τον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2016-2017 (99350/Δ2/16-6-2016), σύμφωνα με την οποία: «Αναφορικά με τις διακοπές και τις αργίες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23 Α)».
ΠΟΥ ΉΤΑΝ Η ΟΛΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΕΣΤΕΙΛΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕ ΑΛΛΙΩΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ;
ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΔΕΝ ΚΥΒΕΡΝΙΕΤΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ. ΑΝ Η ΠΡΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ, ΑΣ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ Ή ΕΣΤΩ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΝΟΜΩΝ.

 
Αμερόληπτος
26 Ιαν 2017 15:29

Το πιο λυπηρό είναι που συνυπογράφει και ο Νίκος Παπαχρήστος. Της ΔΑΚΕ δεν είναι ο κύριος; Αχ πού καταντήσαμε; Αύριο 27/1 θα τιμηθεί υποχρεωτικά το εβραϊκό ολοκαύτωμα στα σχολεία με διάφορες εκδηλώσεις, ωστόσο δεν υπάρχει χώρος κατά την ΟΛΜΕ ώστε να τιμηθούν οι Τρεις Ιεράρχες. Η γιορτή της 30ης Ιανουαρίου έχει προαιρετικό χαρακτήρα. Ασφαλώς και πρέπει να καταργηθεί η εορτή των Τριών Ιεραρχών αφού κάθε χρόνο προσπαθούν να την ευτελίσουν. Μόνο που δεν έχουν ανάγκη τιμής οι άγιοι της Εκκλησίας αλλά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές χρειάζονται πρότυπα έμπρακτης αγάπης προς τον άνθρωπο, εντιμότητας, θάρρους απέναντι στις εξουσίες, κοσμικές και εκκλησιαστικές, όπως ήταν η ζωή των Τριών Ιεραρχών. Τόσο πολύ ενοχλούνται οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ από το φως των Τριών Ιεραρχών .

 
ΗΡΑ
26 Ιαν 2017 15:28

@ geo
Φίλε μου, άλλο η Ημέρα των Γραμμάτων κι άλλο η αργία ! Πόσα πράγματα μπορεί να κάνει κανείς την στο ημέρα αυτή στα σχολεία! Από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο! Αλλά, αλλά αλλά.....

 
Λευτέρης
26 Ιαν 2017 15:03

Απίστευτο θράσος θα έλεγα!
Δυστυχώς, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στην πολιτεία και διαδοχικά στις εκάστοτε κυβερνήσεις που νομοθετούν.
Γιατί να είναι αργία, η ημέρα των Γραμμάτων; Πέρυσι που ήταν Σάββατο δόθηκε η δυνατότητα να γίνει εκκλησιασμός την Παρασκευή.
Η λογική που καλλιεργείται στα σχολεία είναι: λιγότερες ώρες, λιγότερα μαθήματα, λιγότερες ημέρες, ναι στις σχολικές γιορτές χωρίς να γίνονται μαθήματα, ναί σε περισσότερες άδειες!
Μία λέξη αξίζει, Εμπαιγμός!
Αυτό που πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να καταργηθούν μερικές αργίες και να γίνονται μαθήματα μετά από ένα δίωρο κάθε σχολικής εορτής.

 
Μαντείο Δελφων
26 Ιαν 2017 15:03

Η ΟΛΜΕ νομικά έχει δίκιο. Με βάση τον τελευταίο σχετικό νόμο, που υπερισχύει κάθε εγκυκλίου είναι αργία και όποιος προσέλθει στο σχολείο πρέπει να πληρωθεί υπερωριακα. Οι Πυθιες του Υπουργείου το ξέρουν αυτό κ έτσι χρησιμοποιουν τη λέξη δύναται για να φανεί ως εθελοντική εργασία. Το Υπουργείο, αν καλέσει κανείς τα τηλ πληροφοριών του εγγράφου, απαντά συννομα, ότι είναι αργία. Και κατά τη δική μου γνώμη θα έπρεπε να είναι σχολική γιορτή κ όχι αργία, αλλά τώρα συζητάμε το τι ισχύει για τη Δευτέρα.

 
geo
26 Ιαν 2017 13:33

Τι λετε ρε ΟΛΜΕτζηδες; Εργασιμη ημερα ειναι, να τιμηθει η μνημη των 3 Ιεραρχων και να εορτασθει η Ημερα των Γραμματων. Αν δεν σας αρεσει, να καταργηθει η γιορτη και να γινεται μαθημα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.