Υπουργός: Τι είναι οι “Εμφυλες Ταυτότητες”

31/01/2017

Ενημερώθηκε: 31/01/2017, 12:43

Άκουσε το άρθρο

Η Θεματική Εβδομάδα σε ότι αφορά τον τρίτο άξονα  “Εμφυλες Ταυτότητες” είναι οι σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων, είπε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου σε τηλεοπτική εκπομπή στην ΕΡΤ για την παιδεία, όταν ρωτήθηκε σχετικά από τον παρουσιαστή, δημοσιογράφο Π. Χαρίτο.

Μάλιστα ο υπουργός Παιδείας ανέφερε κι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενδοοικογενειακής βίας: Εάν , είπε , έρθει μία μαθήτρια στο φίλο της και γενικά στην παρέα της με μόλωπες στο πρόσωπο από το οικογενειακό της περιβάλον, πως θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν;

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι η Θεματική Εβδομάδα είναι υποχρεωτική και ότι για φέτος δεν θα υπάρξει άλλη Θεματική Εβδομάδα.
 
Υπενθυμίζεται ότι  ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με εγκύκλιο που απέστειλε προς όλους τους καθηγητές των Γυμνασίων,  ζητά να  διοργανωθούν σε κάθε σχολείο ενημερωτικές δράσεις και δραστηριότητες για τα εξής:

Θεματικές για μαθητές

1. Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία

2. Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο

3. Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα

4. Ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα των γυναικών

Επιπλέον θεματικές για γονείς/εκπαιδευτικούς

5. Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία

6. Φύλο,

7.  Σεξουαλικός Προσανατολισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα

8.  Έμφυλα στερεότυπα και διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία

9. Έμφυλη βία,

10. Ενδοοικογενειακή βία

11. Βία κατά των γυναικών

12. Ομοφοβία και

13. Τρανφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ  ΕΓΚΥΚΛΙΟ

 

Σχόλια (9)

MAX
|

Αν είχατε διαβάσει λίγο την εγκύκλιο θα προσέχατε ότι στους πίνακες των θεματικών αξόνων η ομοφοβία και η τρανσφοβία δεν ανήκει στις δραστηριότητες που απευθύνονται στους μαθητές αλλά στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς και είναι αυτονόητο ότι το σχολείο θα συνεργαστεί με ειδικούς αν επιθυμεί να προγραμματίσει τέτοιες δράσεις, κάτι που δεν είναι υποχρεωτικό όπως αναφέρεται στην ίδια εγκύκλιο.

ΗΡΑ*
|

@ Δάσκαλος
Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι "αγκιστρώθηκες" ... "στο πίνακα" κι έμεινες εκεί. Ένας έμπειρος δάσκαλος εύκολα, πολύ εύκολα, θα μπορούσε να διαπιστώσει αν αυτό έγινε από άγνοια ή κατά την πληκτολόγηση του κειμένου το "νι" - πώς λέμε με το νι και με το σίγμα; - προτίμησε να ... πάρει έναν υπνάκο παρά να πάει μια βόλτα με "τον πίνακα", όταν μάλιστα τοΝ πίνακα κοσμούσε μια τόσο όμορφη λέξη!...Να είσαι καλά πάντως που με έκανες και γέλασα!

Αρίσταρχος
|

@ΗΡΑ*
Συμφωνώ και επ’ αυξάνω, «όχι "τα πάντα" αλλά τουλάχιστον τα βασικά για τα δύο "φύλα"». Οι θεματικές 2. Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο 3. Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα 12. Ομοφοβία και 13. Τρανφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο θα έπρεπε να έχουν παραληφθεί.
Δεν είναι δουλειά του εκπαιδευτικού να μπαίνει στα χωράφια του ιατρού, ψυχιάτρου, ψυχολόγου και των ειδικών. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια και το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι καταστροφή σε τόσο εύπλαστες ηλικίες.
Ο εκπαιδευτικός δεν είναι απλά ένας ενήλικας μορφωμένος που μεταδίδει τη γνώση του στο γνωστικό του αντικείμενο, φέρνει μαζί του τα προσωπικά του βιώματα και τις δικές του αντιλήψεις και εισακούεται με την αυθεντία του παντογνώστη, του αλάνθαστου και του προτύπου σε αυτές τις ηλικίες. Οι γνώσεις του, ενώ ποσώς ανταποκρίνονται στα εν λόγω θέματα, είναι σαν τις περασμένες εποχές που καλούσαν τον πεταλωτή να κάνει εξαγωγή δοντιού γιατί είχε τανάλιες.

Δάσκαλος
|

@ ΗΡΑ*
Φίλε μου κι εγώ δάσκαλος είμαι, αλλά ποτέ δεν έγραψα στον πίνακα(στον πίνακα, και όχι στο πίνακα, καθ' ότι η επόμενη λέξη αρχίζει από κ,π,τ, κτλ...) τη λέξη "έρωτας", για να προκαλέσω, ούτε ποτέ μου είπα σε παιδιά "μου σπάσατε τα νεύρα σήμερα... και δεν κοιμήθηκα καθόλου όλη τη νύχτα!", ούτε ποτέ μου βρέθηκα αντιμέτωπος με περιστατικό, όπως αυτό που περιγράφετε(πολύ αμφιβάλλω...)
Διευκρίνιση: είμαι δάσκαλος, αλλά με δ πεζό. Το κεφαλαίο το αφήνω κυοφορούμενον στις καρδιές των μαθητών μου για να καυχώνται αυτοί και όχι να κομπάζω εγώ για το Δ.
Όσο για τη θεματική εβδομάδα γνώριζε μόνον τούτο:όπως και στην πολιτική έτσι και στην εκπαίδευση χρησιμοποιούν οι ιθύνοντες νέες λέξεις για να θολωσουν το νου και να σκοτίσουν την σκέψη μαθητών και εκπαιδευτικών με απώτερο σκοπό την επίτευξη των ύπουλων σχεδίων τους.
Αλλά "Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία": Σε εμάς λοιπόν εναπόκειται να υπηρετήσουμε ανώτερες ιδέες και ιδανικά και όχι ευτελή ιδεολογήματα της ευφάνταστης κάθε φορά πολιτειακής εκπροσώπησης!
Εύχομαι εκ καρδίας να βρεις το δρόμο σου... αυτόν που ταιριάζει σε Δάσκαλο!!!

ΜΑΚ
|

Απο προσωπικη εμπειρια σας πληροφορω κ.Υπουργε οτι σε κανενα σχολειο οποιουδηποτε κρατους στον κοσμο δεν υπαρχει εφημερια εκπαιδευτικων στα διαλειμματα.Η πειθαρχια των παιδιων ειναι ευθυνη των γονεων.Στην χωρα των αιωνιων μνημονιων ο εκπαιδευτικος δεν ειναι σκετο παιδαγωγος ,οπως παντου διεθνως αλλα και φυλακας.Σε κανενα σχολειο του κοσμου δεν ακους φωνες εκπαιδευτικων για ησυχια των μαθητων.Εδω γινεται στις ταξεις της τρελης.Διεθνως οταν ο μαθητης δεν ειναι ησυχος τον διωχνουν και ψαχνει σχολειο που θα τον δεχτει.Στην Γερμανια τα ειδικα σχολεια δεν ειναι για μαθητες με αναπηρια αλλα για τετοιους και καθε εβδομαδα καλουνται οι γονεις απο τους κοινωνικους λειτουργους και ασχολουνται με το θεμα του ζωηρου παιδιου τους.Εδω δεχονται οι εκπιαδευτικοι καθημερινο μπουλιγκ και δεν ασχολεισθε με αυτο αλλα με τετοια θεματα.Δεχεστε να ειναι ο εκπαιδευτικος τετοιος.Και αν ναι τοσο τον υπολογιζετε.Εφαρμοστε για το θεμα την διεθνη νομοθεσια και πρακτικη.Οχι μονο τις ιδεοληψιες παρελθοντων αιωνων.

ΗΡΑ*
|

@ MARIA
Δεν χρειάζεται η " μέγιστη ανησυχία " αλλά ότι πρέπει στην κρίσιμη φάση της προ- και εφηβικής ηλικίας να νοιαστείτε για να μάθουν όχι "τα πάντα" αλλά τουλάχιστον τα βασικά για τα δύο "φύλα" τα παιδιά σας θα τα βοηθήσετε τα μέγιστα! Σε πολύ αδρές γραμμές καταθέτω δύο -τρία στιγμιότητα από τη δουλειά μου ( δάσκαλος). Να προσθέσω εδώ ότι όσα χρόνια εργάστηκα ως δάσκαλος - συνήθως επαιρνα μεγάλες τάξεις - πάντοτε ενσωμάτωνα στο μάθημά μου πτυχές των διαφυλικών σχέσεων ή με εργασίες και ερωτήματα επιχειρούσα να αναδειχθούν.
Παράδειγμα 1ο : Μαθητές/ ριες Στ' τάξης - μάθημα Καλλιτεχνικά - ΄Ηταν μια θαυμάσια ανοιξιάτικη μέρα, θυμάμαι - Γράφω στο πίνακα τη λέξη " έρωτας" και καλώ του μαθητές/ριες να ζωγραφίσουν κάτι που να τους εκφράζει σε σχέση με το περιεχόμενο της λέξης " που βλέπετε στον πίνακα." Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν
με ενθουσιασμό μπορώ να πω. Από τις εργασίες που πήρα μία μου προκάλεσε τη " μέγιστη ΑΝΗΣΥΧΙΑ", η ζωγραφιά του που απεικόνιζε δύο λεσβίες σε ερωτική συνεύρεση ! Δεν είναι του παρόντος να καταγράψω εδώ τι έκανα απο 'κει και πέρα...
Παράδειγμα 2ο : Πάλι μαθητές/ - ριες Στ' Τάξης. Μια βροχερή χειμωνιάτικη μέρα..
Εγώ : " Α, στο καλό σας, μου σπάσατε τα νεύρα σήμερα... και δεν κοιμήθηκα καθόλου όλη τη νύχτα! "
Μαθητές/ριες : Γιατί, κύριε, τι κάνατε όλη νύχτα :"
Εγώ : " Όχι αυτό που νομίζετε !"
Μαθητές /ριες : " Δηλαδή, δηλαδή;", "δεν θέλουμε πολλές λεπτομέρειες!'
Εγώ: "Δεν σας ενδιαφέρει, πάμε στο μάθημά μας τώρα !''
Μαθητές/ριες : " Εμείς ,κύριε, ενδιαφερόμαστε για σας και εσεις..."
Εγώ: " Ε, λοιπόν, αφού είναι έτσι θα σας πω τι έκανα όλη τη νύχτα: Η κόρη μου είχε 39 - 40 πυρετό και έπρεπε πότε εγώ πότε η γυναίκα μου να μένουμε ξάγρυπνοι κ.λπ.κ.λπ."
Μαθητές/ ριες : Αααα, κ'υριε, αυτό ήταν,,,,!"
3ο Παράδειγμα ( και τελευταίο) : Πάλι Στ΄τάξη - η αναλογία ΜΑΘΗΤΩΝ προς ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ 1 προς 8 !!!! (συνολο 24). Έχω ελεύθερη ώρα αφού η τάξη μου έχει Γυμναστική. Περνώντας έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων ακούω φωνές και ουρλιαχτά : Τρομαγμένος ανοίγω την πόρτα να δω τι γίνεται. Βλέπω καμιά δεκαριά κοπέλες να έχουν βάλει κάτω τον Κ. και να προσπαθούν να τον ξεβρακώσουν για να δουν " τι έχει μέσα στο παντελόνι του!" Αντέδρασα κι εγώ άσχημα εκείνη τη στιγμή και τις αποκάλεσα, τι μαθήτριες εννοώ. "γαϊδούρες !", ενώ μάταια προσπαθούσα να συνεφέρω τον Κ. που δεν μπορούσε να συνέλθει από το ΣΟΚ !!!
Εσείς τι λέτε, λοιπόν, χρειάζεται ή δεν χρειάζεται η εισαγωγή του μαθήματος "Σεξουαλική Αγωγή" ΚΑΙ στα ελληνικά σχολεία;

Διευκρίνιση: Όχι δεν είμαι Συριζαίος, ούτε πασόκος ήμουν, δάσκαλος ήθελα να είμαι και ήμουνα ! Προχθές την Κυριακή κατά διαβολική σύμπτωση συνάντησα μαθήτριά μου (= την Ειρήνη) από το 2ο παράδειγμα που με σύστησε στο σύζυγό της ως εξής: " ο δάσκαλός μας με το ''δέλτα" κεφαλαίο!" Συγκινήθηκα.....

Akis
|

Αντί να ασχοληθούν με την απόκτηση κοινωνικής παιδείας, την βελτίωση της επικοινωνίας και της συμπεριφοράς των 2 φύλων, που προσβάλλουν από μικρά παιδιά εύκολα ο ένας τον άλλον και το θεωρούν τιμή τους και καμάρι τους μάλιστα, βλέποντάς το κάτι σαν δεδομένο και φυσιολογικό, ασχολούνται με ... λες και παρουσιάζεται ανάγκη για κάτι τέτοιο στα σχολεία. Και εκτός αυτού ακόμη και αυτό το θέμα είναι δουλειά του ψυχολόγου, τους οποίους ακόμη διορίζουν στα σχολεία.....

ΑLEXANDRA
|

Να παρατηρήσω πως για αυτές τις δράσεις χρειάζονται ειδικοί που δεν δημιουργούνται με ταχύρρυθμα σεμινάρια.

MARIA
|

ΕΙΧΑΜΕ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΑΝ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ MAΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΦΥΛΑ. ΤΩΡΑ ΘΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΗΣΥΧΟΙ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ