ΒΟΥΛΗ

Οι μαθητές ξόδευαν 700 ευρώ για την πενθήμερη και για φροντιστήρια 3.500 ευρώ

Δημοσίευση: 31/01/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Είναι γεγονός, ότι ακούγοντας παλαιότερα τοποθετήσεις εδώ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και με λίγη φαντασία φανταζόμαστε τον ιδιοκτήτη ενός φροντιστηρίου με ένα τεράστιο μπουρί να πίνει το αίμα του πατέρα, της μητέρας και των παιδιών που φοιτούν στο φροντιστήριο.

Ετσι ξεκίνησε την απάντηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  ο   Πρόεδρος Συλλόγου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος Κώστας Αμπατζίδης, απαντώντας σε ερώτηση Βουλευτή, σχετικά με την αφαίμαξη του εισοδήματος ελληνικής οικογένειας.

Ο κ. Αμπατζίδης συνεχίζοντας την απάντησή  του αναφέρθηκε  σε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα προ κρίσης από την περιοχή μου  τη Θεσσαλονίκη:

-Η φοίτηση για 8,5 – 9 μήνες, περίπου, ενός μαθητή της 3ης Λυκείου σε ένα φροντιστήριο με 16, περίπου, ώρες μάθημα την εβδομάδα, είχε ένα κόστος τότε γύρω στις 3.500 ευρώ.

-Εάν βλέπαμε το τι ξόδευε η οικογένεια για μια πενθήμερη εκδρομή των παιδιών της τρίτης λυκείου π.χ. στην Κρήτη, χωρίς κυρίαρχα τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά ήταν ένα ποσό που ξεπερνούσε τα 700 €. Μου έκανε εντύπωση, γιατί κανείς δεν μιλούσε για μια δαπάνη πέντε ημερών στα 700 €, ενώ έκανε αναφορά στα 3.500 ευρώ για 9 περίπου μήνες, 16 ώρες την εβδομάδα με προστιθέμενη αξία, με εκπαίδευση.

Ο κ. Αμπατζίδης είπε πως « ήταν λαϊκίστικη κουβέντα και σήμερα   έχει υποχωρήσει», και υπογράμμισε:

-Αυτό που έχω να πω είναι, ότι η σχέση διδάκτρων και μαθησιακής ωφέλειας στα φροντιστήρια είναι πάρα πολύ μεγάλη.

-Επίσης, υπάρχει και μια άλλη παράμετρος.

-Αν πάρουμε μια οποιαδήποτε γειτονιά που λειτουργούν φροντιστήρια, ο κάθε φροντιστής έχει μια σαφή κοινωνική αναφορά και δράση στη γειτονιά του. Μιλάει  διαφορετικά στο γονιό μιας πολυμελούς οικογένειας και τον αντιμετωπίζει διαφορετικά και στο οικονομικό κομμάτι.

-Άρα, λοιπόν, κάθε οικογενειάρχης και κάθε παιδί βρίσκει λύση όχι μόνο σε ό,τι αφορά το οικονομικό κομμάτι, αλλά και το εκπαιδευτικό, γιατί όλα τα φροντιστήρια δεν είναι όμοια.

-Εδώ θα ήθελα πραγματικά να πω, ότι ένας παράγοντας που υπάρχει αναγκαιότητα για συμπληρωματική εκπαίδευση είναι και η ομοιομορφία του κρατικού εκπαιδευτικού συστήματος, που αυτό είναι χαρακτηριστικό όλων των κρατικών εκπαιδευτικών συστημάτων.

-Άρα, λοιπόν, το φροντιστήριο έρχεται να καλύψει και αυτήν την ανάγκη. Επίσης, υπάρχει ο εξής κίνδυνος σήμερα εν μέσω κρίσης: να επαναπροσδιορίσει την αξία των σπουδών η Ελληνική οικογένεια.

-Εδώ έρχεται το φροντιστήριο που έχει προσαρμόσει τις τιμές του και εξακολουθεί να είναι προσιτό στη μέση Ελληνική οικογένεια και έρχεται να καλύψει αυτήν την ανάγκη, να βοηθήσει το παιδί ώστε να μην εγκαταλείψει το σχολείο, άρα να μην μπει μελλοντικά στο κοινωνικό περιθώριο.

-Το φροντιστήριο, λοιπόν, καλύπτει την ανάγκη και την επιθυμία της οικογένειας να κάνει το καλύτερο για τα παιδιά της -δεν είναι αυτό που δημιουργεί τη ζήτηση.

-Εμείς πιστεύουμε στη δημιουργική συνεργασία και συνύπαρξη και σε ό,τι αφορά στην ενισχυτική διδασκαλία έχουμε καταθέσει μια πρόταση για το «κουπόνι εκπαίδευσης», δηλαδή να δίνεται στην οικογένεια με κοινωνικά κριτήρια και η οικογένεια να επιλέγει τον φορέα στον οποίο θα στείλει τα παιδία της για την ενισχυτική διδασκαλία.

Ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ

Ο Πρόεδρος Συλλόγου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος Κώστας Αμπατζίδης, απαντώντας σε   ερώτηση του  Βουλευτή κ. Στέφου «αν υπάρχουν οι συνθήκες να έχουμε πολύ καλά δημόσια σχολεία, τέτοια που να διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και παιδείας των παιδιών μας, συμφωνείτε στην ελεύθερη πρόσβαση;» τόνισε τα εξής:

- Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση όταν υπάρχει υψηλή ζήτηση για Πανεπιστημιακές Σχολές και μάλιστα για συγκεκριμένες. Πρέπει να υπάρχουν διαδικασίες κατανομής.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.